Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Διακρίθηκε η πρόταση του συμπολίτη μας, Λευτέρη Μωυσιάδη, και πάει Αμερική - ''Ignite Athens'': Η γιορτή της καινοτομίας στην Ελλάδα

Υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου και του Ιδρύματος Ωνάση

 
  Η  Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση φιλοξένησε στις 20 Σεπτεμβρίου το πρώτο ελληνικό Ignite Show, έξι χρόνια μετά την παρουσία του σε 120 πόλεις του κόσμου. 

Πρόκειται για μια παγκόσμια συνάντηση επενδυτών και φορέων της αγοράς με καινοτόμους εφευρέτες και γενικά ανθρώπους με πρωτότυπες ιδέες σε επιχειρηματικό ή και πρακτικό, δημιουργικό επίπεδο. Συμμετείχαν γραφίστες, προγραμματιστές, δικηγόροι, σύμβουλοι επενδύσεων, οικονομολόγοι, ηλεκτρολόγοι – μηχανολόγοι, άνθρωποι από το χώρο της μόδας, δημοσιογράφοι, αλλά και φοιτητές του Πολυτεχνείου, Οικονομικών Σχολών και σπουδαστές Πληροφορικής που  ένωσαν τις φωνές τους σε πεντάλεπτες παρουσιάσεις και απέδειξαν περίτρανα ότι στην Ελλάδα τελικά… "μυαλά υπάρχουν".
Σε ένα απόγευμα οι συμμετέχοντες παρουσίασαν τη δική τους πρωτότυπη επιχειρηματική ιδέα με 20 slides, διαμορφώνοντας μια πεντάλεπτη παρουσίαση. Μάλιστα, οι καλύτερες ιδέες θα ταξιδέψουν στις ΗΠΑ για να παρουσιαστούν σε κοινό επενδυτών/χρηματοδοτών στο Global Ignite Week.
"Στην Ελλάδα της κρίσης μία τέτοια πρωτοβουλία, είναι ό, τι πιο σημαντικό μπορεί να γίνει. Νέοι άνθρωποι που δημιουργούν σε μία καταπληκτική διοργάνωση. Η Ελλάδα μπορεί, μπορούμε όλοι μαζί να βγούμε από αυτήν την κρίση", σημείωσε στην έναρξη του Ignite Show Athens στον χώρο της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, το μέλος της κριτικής Επιτροπής και πρώην υπουργός Λούκα Κατσέλη.
Το Ignite που προσγειώθηκε στην Αθήνα, μετά από έξι χρόνια περιπλανήσεων σε 120 πόλεις του κόσμου, έδωσε την δυνατότητα σε 20 Έλληνες να παρουσιάσουν καινοτόμες ιδέες σε πέντε λεπτά και με την βοήθεια 20 διαφανειών. Το Show που στόχο έχει να κάνει τη ζωή του διπλανού μας πιο εύκολη, άνοιξε τις πόρτες του στις 11 το πρωί της Πέμπτης.
Πλήθος κόσμου από τον χώρο του μάρκετινγκ, ακαδημαϊκοί, πολιτικοί, επενδυτές, επιχειρηματίες, αλλά και προγραμματιστές από όλο τον κόσμο έσπευσαν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση και γιατί  όχι… να βοηθήσουν την εξέλιξη των ιδεών 20 Ελλήνων startupers που η φαντασία , το πάθος για την καινοτομία, αλλά και η όρεξη για δουλειά έχουν προτεραιότητα.
Ο συμπολίτης μας, Λευτέρης Μωυσιάδης, παρουσίασε την πρότασή του που αφορά μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού ακτιβισμού με τον τίτλο “Retweet Greece” (ριτουίτ Γκρίς). Πρόκειται για μια εφαρμογή που συγκεντρώνει σε μια κοινή χρονογραμμή (timeline) καλές ειδήσεις για την Ελλάδα από θεματικές ενότητες όπως ο τουρισμός, οι επιστήμες, ο πολιτισμός και το επιχειρείν. Οι χρήστες – ακτιβιστές θα έχουν τη δυνατότητα χωρίς να αναλώσουν πολύτιμο χρόνο να αναπαράγουν τις ειδήσεις αυτές και να τις μοιραστούν με τους φίλους τους (συνδεδεμένους λογαριασμούς) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η σχέση του λογισμικού με τον χρήστη – ακτιβιστή είναι αμφίπλευρη μιας και δεν θα υπάρχει μόνο η δυνατότητα άντλησης καλών ειδήσεων από το Retweet Greece αλλά παράλληλα θα δίνεται η επιλογή να προτείνουν οι χρήστες και δικές τους ειδήσεις. Σκοπός του εγχειρήματος είναι η βελτίωση της εικόνας της Ελλάδος στο εξωτερικό.
 
Η παρουσίαση του Retweet Greece αναλυτικά:
Κυριες και κυριοι, εκλεκτοι προσκεκλημενοι, καλησπέρα σας. Θα ήθελα πρώτα απ´ όλα να ευχαριστήσω τους διοργανωτές που επέλεξαν την Αθήνα, που επέλεξαν την Ελλάδα σε αυτήν την τόσο δύσκολη χρονική συγκυρία, δίνοντας τη δυνατότητα σε ανθρώπους της θετικοτητας και της δημιουργίας.

Η κρίση αποτελεί τη γενεσιουργό αιτία δημιουργίας αντικινήτρων και φαινομένων αποεπένδυσης στη χώρας μας. Κυρίως όμως αφήνει στο διάβα της ένα πολύ μεγάλο αρνητικό πρόσημο. Στην οικονομία. Στην επιχειρηματικότητα. Στην κοινωνία. Η περιβόητη φράση "καλό κουράγιο" δεν έπιασε.

Η επαναφορά είναι και το ζητούμενο σε όλες τις εκφάνσεις της έννοιας. Η ψυχολογία της αγοράς ορίζεται κυρίως από την δική μας κατάσταση και το πως θέλουμε εμείς να φαινόμαστε προς τα έξω. Οφείλουμε λοιπόν αν θέλουμε να συνεισφέρουμε, να αλλάξουμε πρόσημο. Να βάλουμε ένα "συν" μπροστά από την Ελλάδα.

Ο τρόπος.
Τα τελευταία χρόνια συχνάζει πάνω από την Ακρόπολη ένα μαύρο σύννεφο γεμάτο αρνητική ενέργεια. Εμείς λοιπόν πρέπει να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να μπούμε να μια συνεχή διαδικασία επισήμανσης – ανάδειξης της θετικής Ελλάδας. Να δυναμώσουμε τη φωνή, την εικόνα, και τον ήχο της Ελλάδας, με κάθε πτυχή που ο Ελληνισμός πρωτοπορεί, διακρίνεται και κερδίζει.

Πως;
Ηλεκτρονικός ακτιβισμός. Μια έννοια συμμετοχής για τον κοινό στόχο που δεν είναι άλλος από την αλλαγή της εικόνας μας προς τα έξω. Όχι με επικοινωνιακά τεχνάσματα. Αλλά με την πραγματική εικόνα. Ο κάθε ένας από εμάς και ας μην αρνηθεί κανένας, σπατάλαει - εντός εισαγωγικών - κάποιον χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) καθημερινώς.

Greek statistics
Τα Greek statistics με την πραγματική τους έννοια αντικατοπτρίζουν πως περίπου 4.000.000 Έλληνες δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) Facebook και Twitter.

Έχουμε λοιπόν δυνητικά 4.000.000 εθελοντές. Οι οποίοι δεν χρειάζονται κάποια ιδιαίτερη τεχνολογία. Το ζητούμενο δεν είναι μια πολλή . Περισσότερο απο το innovation χρειαζόμαστε το motivation. (More than innovation we need motivation).

Το κίνητρο είναι ότι με ένα μας retweet στο "twitter", με ένα μας "share" στο Facebook μπορούμε να συμβάλουμε στο να αλλάξει η εικόνα. Μπορούμε χωρίς να σπαταλήσουμε χρήσιμες εργατοώρες και να αναλωθούμε στο ψάξιμο να γίνουμε ακτιβιστές διαδικτύου για τη χώρα μας.

Υφιστάμενη κατάσταση

Υπάρχουν πολύ σημαντικές προσπάθειες που έχουν ως κοινή αφετηρία αυτήν την λογική και τον ίδιο στόχο. Η ιστοσελίδα Ellines.com για παράδειγμα αναδεικνύει Έλληνες που διαπρέπουν και διακρίνονται, ο καθένας στον τομέα του, σε όλον τον κόσμο. Έλληνες που δεν θα γνωρίζαμε ποτέ χωρίς το Ellines.com.

Η καινοτομία του retweet Greece δεν έχει να κάνει κυρίως με κάποιον σύνθετο αλγόριθμο. Αφορά μια πηγή συγκέντρωσης θετικών ειδήσεων, γεγονότων, ανθρώπων, καινοτομιών, εικόνων και ακουσμάτων για την Ελλάδα σε μια χρονογραμμή (timeline). Έναν εύκολο τρόπο όπου ο καθένας θα μπορεί επιλέγοντας μεταξύ τομέων όπως ο πολιτισμός, ο τουρισμός, οι επιστήμες και το επιχειρείν να μοιράζεται την είδηση με τους φίλους του.

E-activism

Γιατί ακτιβισμός. Ο ακτιβισμός, όπως και πάρα πολλές άλλες έννοιες ανήκουν στις παρεξηγημένες έννοιες στη χώρα μας. Το διαδίκτυο αποτελεί ένα εφαλτήριο να μοιραστούμε με τον υπόλοιπο κόσμο την πραγματική Ελλάδα. Την Ελλάδα των τεχνών. Την Ελλάδα του πολιτισμού. Των επιστημών. Της καινοτομίας. Την Ελλάδα του τουρισμού που όλοι θέλουν να επισκεφθούν.

Στον ηλεκτρονικό ακτιβισμό δεν γίνεσαι μόνο αποδέκτης προτάσεων για μοίρασμα. Γίνεσαι συμμέτοχος μιας προσπάθειας όπου με μια απλή επισήμανση (hashtag) μπορείς να προτείνεις το δικό του θέμα. Να καταθέσεις την δική σου εικόνα και να μοιραστείς την δική σου θετική Ελλάδα.

Με την αναμετάδοση όσο το δυνατόν περισσότερων θετικών ειδήσεων, θετικών εικόνων και εξελίξεων για την πόλη μας και για την χώρα μας, αγγίζουμε έναν αριθμό χρηστών διαδικτύου ικανό να ενισχύσει το σύνολο. Για αυτό χρειαζόμαστε κίνητρο.

Μοιραζόμαστε, διαχέουμε κάθε πτυχή που έχει να κάνει με τον Ελληνισμό πατώντας πάνω σε μια κοινή βάση δεδομένων την οποία αναδιαμορφώνουμε γιατί ο ακτιβισμός δεν έχει επικεφαλής και προϊσταμένους. Ο στόχος είναι κοινός και ο καθένας μπορεί να συμμετέχει. Η θεματική κατάτμηση βοηθάει τον καθένα να μοιραστεί θέματα από τον τομέα που τον ενδιαφέρει.

Όλοι μαζί λοιπόν δημιουργούμε και αναδιαμορφώνουμε μια κοινή βάση δεδομένων με στόχο την κινητοποίηση της κοινωνίας σε επίπεδο διαδικτυακό. Το διαδίκτυο στην Ελλάδα δεν μπορεί να είναι μόνο δίαυλος αποσυμπίεσης του καθένα μας προκειμένου να κάνουμε σχόλια σε άρθρα και δημοσιεύματα.

Γιατί με το να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο μόνο για να βρίζουμε πολιτικούς και να καταγράφουμε συνθήματα υπέρ της ποδοσφαιρικής ομάδας που υποστηρίζουμε ουσιαστικά σπαταλάμε χρόνο χωρίς να αφήνουμε τίποτα θετικό πίσω μας.

Κεφαλαιοποιούμε λοιπόν όλοι μας την καθημερινή διαδικτυακή μας προίκα και την μοιραζόμαστε με τον έξω κόσμο. Δίνουμε ελάχιστο από τον χρόνο μας για την χώρα μας. Ενισχύουμε το σύνολο.


Retweet Greece

Όπως τόνισα και στην αρχή δεν πρόκειται για μια προσπάθεια να πείσω ότι ανακάλυψα την Αμερική. Ήρθα όμως σήμερα εδώ για να σας σκουντήξω (poke) ότι κυρίως χρειαζόμαστε κίνητρο και όχι καινοτομία. Το ευγενικό μου project λοιπόν, αυτόν το στόχο έχει. Να μας δώσει κίνητρο για την Ελλάδα αμφίπλευρα. Συμμετέχοντας στον ηλεκτρονικό ακτιβισμό μοιράζοντας και προτείνοντας.

Ελπίζω
να σας άρεσε.
 
 
The crisis is giving birth to counter-incentives and phenomena of disinvestment in our country. Basically, it leaves a very negative sign in its course. To economy. To business. To society. The famous phrase “hold fast” did not work.

This is what it is needed, in all its aspects. The psychology of the market is mainly defined by our own condition and how we wish to appear abroad. So, if we want to contribute, we must change the sign. We must place a "plus" in front of Greece.

In the past years, a dark cloud has been hovering above the Acropolis, filled with negative energy. We must take the situation into our own hands and highlight positive aspects. We must amplify the voice, image and sound of Greece, for every field where Greeks are innovating, distinguishing themselves, and winning. 
 
E-activism. A concept of participation for a common goal, which is no other than changing our image abroad. Not by using communication gimmicks, but with the actual image. All of us, let none deny it, spends some time in the social media every day.

Greek statistics actually show that approx. 4,000,000 Greeks are active in the internet and specifically in social media.

So, we have 4,000,000 possible volunteers. They do not need specialized technology. It is not necessary to come up with a beautiful application.  More than innovation, we are in need of motivation.

The motivation being that by re-tweeting in tweeter or with a share in Facebook, we can all contribute to changing this image.  Without spending useful working hours and losing ourselves in searching, we can become internet activists for our country.

There are numerous efforts who share the same mode of thinking and objective. Ellines.com for instance is an example, showing Greeks who are distinguishing themselves, each in their own field, all over the world.   We would have never found out about those Greeks without Ellines.com.

The innovation of re-tweet Greece does not have to do with a complex algorithm.  It is about a source of gathering positive news, events, people, innovations, images and sounds about Greece in a timeline.  It is an easy way, through which each may select among branches such as culture, tourism, sciences, and business in order to share news with their friends.

Why activism? Activism, just like numerous other concepts, is among the misunderstood concepts in our country.  The internet is a starting point for sharing with the rest of the world true Greece.  Greece of arts. Greece of culture.  Greece of sciences.  Of innovation. 
Greece of tourism, which everyone wants to visit.
In e-activism, one does not become solely the recipient of proposals for sharing. You participate in an effort, where by using a hashtag or a tag you may suggest your own subject.  You may submit your own image and share your own positive Greece.
By relaying as many as possible positive news, positive images and developments for our city and country, we are touching a number of internet users capable of supporting the entire nation.  That’s why we need to be motivated.

We share, we disseminate every aspect that affects Hellenism, using a common database which we co-formulate, since activism does not have any superiors or persons in charge. The objective is common and anyone may participate.  The segmentation into branches helps people share issues from their branch of interest.
So, by working together, we shall create and co-formulate a common database, aiming to mobilize society on the internet.  The internet in Greece should not serve only as a decompression channel for us, allowing us to comment on articles and publications.
Because, by using the internet only to blame politicians and shout in favour of our favourite football team, we basically spent time without giving back anything positive.

So, we all capitalize on our everyday internet experience and we share it with the outside world. We give only a fraction of our time for our country.  We support the nation.

As I noted at the beginning, this is not an effort made to convince that I have found something innovative. I came today here to poke you that we mainly need motivation more than innovation.  So this is my noble project and its objective.  Aimed to give an motivation for Greece by two ways:  Through participation in e-activism by sharing and suggesting.
I hope you liked it.