Η ΔΕΗ, η εταιρεία που παραμένει κρατικό μονοπώλιο στην αγορά του ηλεκτρικού ρεύματος και ζητά υπέρογκες αυξήσεις, «γονατίζοντας» χιλιάδες νοικοκυριά, εξακολουθεί να διαθέτει κονδύλια για τεράστια διαφημιστικά μπάτζετ, που φθάνουν τα 3 εκατ. ευρώ. Και όπως υποστηρίζει η διοίκηση της πρέπει να προβάλει «το πολύ σημαντικό αναπτυξιακό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό της έργο».
Οι απαντήσεις που κλήθηκε να δώσει η διοίκησή της στη Βουλή κάθε άλλο παρά ικανοποιητικές είναι, αφού με έγγραφο που φέρει την υπογραφή του επικεφαλής της εταιρείας κ. Ζερβού αναφέρει ότι το ΔΣ αποφάσισε τον περασμένο Αύγουστο, να διαθέτει 3 εκατ. ευρώ για 12 μήνες για τη διαφημιστική προβολή της εταιρείας. Ο κ. Ζερβός αναφέρει ότι «η Επιχείρηση οφείλει να ενημερώσει την Κοινή Γνώμη σχετικά με το πολύ σημαντικό αναπτυξιακό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό της έργο, αλλά και παράλληλα να προβάλλει με ειλικρίνεια μέσα από τους ανθρώπους της, το πραγματικό της πρόσωπο, αυτό μιας εταιρείας που καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να διασφαλίσει την αδιάλειπτη παραγωγή και παροχή της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας για τη χώρα, τους πολίτες, τις επιχειρήσεις».
Ειδικά δε για το τελευταίο, αυτό που αφορά στο περιβαλλοντικό πρόσωπο της επιχείρησης, επί του παρόντος τουλάχιστον, η ΔΕΗ και ο λιγνίτης συνεχίζουν να παγιδεύουν το ενεργειακό μέλλον της χώρας, εγκλωβίζουν την Ελλάδα στην κατασκευή υποδομών με χαμηλή απόδοση και προστιθέμενη αξία για την οικονομία και φρενάρουν τις όποιες προσπάθειες για απεξάρτηση της Ελλάδας από τις ρυπογόνες τεχνολογίες (η ΔΕΗ διατηρεί τη 2η θέση στην ΕΕ στην παραγωγή λιγνίτη). Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί παρά να προκαλεί ερωτηματικά το γιατί μια επιχείρηση, η οποία αποτελεί μονοπώλιο και στην ουσία λειτουργεί χωρίς ανταγωνισμό, χρειάζεται 3 εκατ.ευρώ, προκειμένου να μας ενημερώσει για το «κοινωνικό», «αναπτυξιακό» και «περιβαλλοντικό» της έργο, επί του οποίου άλλωστε οι καταναλωτές έχουν ιδία και μάλιστα πικρή εμπειρία;
Γ.Γ.