Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Γιώργος Τσιάκαλος: Η ιδεολογία της ελληνικής ναζιστικής ακροδεξιάς δεν αντέχει τον ορθό λόγο και τη Δημοκρατία


ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΚΑΛΦΑ

Τη Δευτέρα οι δημοκρατικοί άνθρωποι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με έναν από τους πιο ειδικούς πολιτικούς παιδαγωγούς στην Ευρώπη οι οποίοι ασχολήθηκαν με το φαινόμενο του ρατσισμού και τη σχέση του με την εκπαίδευση και την κοινωνία. 

Τι πιστεύει λοιπόν για την ελληνική ακροδεξιά ο μαχητικός παιδαγωγός, διδάκτωρ Βιολογίας και Παιδαγωγικών, πρώην καθηγητής σε γερμανικά πανεπιστήμια, νυν καθηγητής του ΑΠΘ, αρχιτέκτων της κυπριακής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και ακτιβιστής Γιώργος Τσιάκαλος;

Σε σχετική αρθρογραφία του (Ενημερωτικό Δελτίο του Ινστιτούτου ερευνών Προμηθέας, Οκτώβριος 2012) υποστηρίζει πως η «Χρυσή Αυγή» ήλθε, θα μείνει για λίγο και θα εξαφανιστεί διότι οι ιδέες της δεν θα αντέξουν στην πίεση που θα δεχτεί (ακόμα και από την ίδια την εκκλησία) και διότι οι ρίζες των ιδεών της ανάγονται στο ναζισμό και στις ιδέες του ίδιου του Χίτλερ.

Ποιες είναι οι ρίζες της «Χρυσής Αυγής» δεν είναι δύσκολο να μάθει κανείς αρκεί να ανατρέξει στις σχετικές ιστοσελίδες της: “Blut und Boden” («Αίμα και Γη»), ήταν το μυστικιστικό βάθρο της ναζιστικής “Volksgemeinschaft“ («Λαϊκή Κοινότητα»), και θεμελίωνε το οικοδόμημα της νέας Πολιτείας του Χίτλερ με το όνομα «Volksstaat» («Λαϊκή Πολιτεία»). Τι το νέο, λοιπόν, και ατόφιο «Ελληνικό»(!)- διακηρύσσει η «Χρυσή Αυγή» στο μανιφέστο της με τίτλο «Προς το Μέλλον» με την παρακάτω πρότασή της; «Το ΑΙΜΑ του Έθνους που κυλάει στο κορμί της Λαϊκής Κοινότητας και η ΓΗ της Πατρίδας θεμελιώνουν στέρεα το οικοδόμημα της Εθνικιστικής Λαϊκής Πολιτείας» (οι λέξεις ΑΙΜΑ και ΓΗ με κεφαλαία στο πρωτότυπο, Γ.Τ.).

Η Χρυσή Αυγή περιφρονεί τη δημοκρατία, υποστηρίζει ο Τσιάκαλος, «θέτει την βιολογία βασικό οδηγό ερμηνείας των κοινωνικών και πολιτικών φαινομένων, τάσσεται υπέρ της αριστοκρατίας και της στρατιωτικής οργάνωσης της Πολιτείας». Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:
« Το αδύναμο δεν έχει θέση στη φύση, γιατί αν επικρατούσαν τα αδύναμα δεν θα υπήρχε η Ζωή. (…) Μπορεί να ακούγεται σκληρό, αλλά πόσες φορές αντικρίσαμε την εκδήλωση της σκληρότητας στη φύση; (…) Αιώνια και παγκόσμια ειρήνη δεν μπορεί να υπάρξει, γιατί στη φύση δεν υπάρχει κι εμείς ως μέρος της φύσης υπακούμε στους ίδιους νόμους. (…) Ο σημερινός ειρηνικός άνθρωπος χωρίς να το συνειδητοποιεί, ουσιαστικά είναι εχθρός της φύσης, της αλλαγής και της εξέλιξης».
«Ένας λακωνικός και στρατιωτικός τρόπος ζωής ήταν και θα είναι πάντοτε το υπόδειγμα Ελληνικής Εθνικιστικής ζωής. Πρότυπό μας ο καλογυμνασμένος και αυστηρός στρατιώτης. Δόγμα μας η αρχαία σπαρτιατική άποψη ότι τα καλύτερα ρούχα είναι τα γυμνασμένα σώματα. Το σφριγηλό αντρίκειο σώμα είναι πρότυπο αισθητικής και εφόδιο πολέμου. Θα νικήσουμε στηριζόμενοι στην επιθετική σκέψη και τα δυνατά μπράτσα. Αν δεν έχουμε το ένα από τα δύο δε θα καταφέρουμε τίποτε.»
«Ο δικός μας Εθνικισμός είναι Πίστη στη Ράτσα, στο Αίμα, στη Φυλή».

«Η Αριστερά σε όλες τις εκφράσεις στοχεύει στο μπαστάρδεμα του Ελληνικού Αίματος, με απώτερο στόχο την καταστροφή της Φυλής και του Πολιτισμού μας».

Σήμερα, στο δυτικό κόσμο, αλλά και σε πολλές χώρες άλλων ηπείρων (πλην εξαιρέσεων) όλα υπακούουν στο διεθνοποιημένο και εθνοκτόνο Σιωνισμό. Επιστημονική έρευνα, εμπόριο, τέχνη, πολιτικά συστήματα, όλα στην υπηρεσία του «Θηρίου», που θέλει να καταπιεί τον κόσμο ολόκληρο.

Παραδείγματα, όπως τα παραπάνω, μπορούν να αναφερθούν πολλά. Η απαρίθμησή τους, είναι φανερό ότι αποκαλύπτει με απόλυτη ενάργεια το ναζιστικό χαρακτήρα της «Χρυσής Αυγής». Είναι όμως λάθος, καταλήγει ο Γιώργος Τσιάκαλος, «να προσδοκεί κανείς ότι η αποκάλυψη αυτή από μόνη της αρκεί για να απομακρύνει τους νέους ανθρώπους από τις τάξεις της, αφού για να συμβεί κάτι τέτοιο θα έπρεπε να γνωρίζουν οι νέοι τι είναι λάθος και που οδηγούν τα λάθη μιας κοσμοθεωρίας που ήδη μία φορά καθυπόταξε λαούς και αιματοκύλισε τον κόσμο.

Συνεπώς, η αντιπαραβολή των κειμένων της Χρυσής Αυγής και των Ναζί του Χίτλερ γίνεται για έναν άλλο σκοπό: Για να καταδειχτεί ότι η ναζιστική ακροδεξιά στην Ελλάδα, αντιγράφοντας απλώς την κοσμοθεωρία και τις πρακτικές των Ναζί των πρώτων δεκαετιών του 20ου αιώνα, δεν φέρνει τίποτε το καινούριο, και κυρίως τίποτε που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί νικηφόρα. Φέρνει μια κοσμοθεωρία και πρακτικές που, μετά από μία καταστροφική πορεία για την ανθρωπότητα, ηττήθηκαν κατά κράτος σε όλους τους τομείς και εξαφανίστηκαν (παραμένοντας ενεργές μόνο σε μερικούς κρυφούς, απομονωμένους και προστατευόμενους θύλακες αμετανόητων και πάμπλουτων ναζί). Πρόκειται για μια κοσμοθεωρία που δεν αντέχει απέναντι στον ορθό λόγο, και για πρακτικές που δεν ευδοκιμούν όταν οι πολίτες είναι αποφασισμένοι να υπερασπιστούν όχι μόνο το γράμμα αλλά κυρίως την ουσία της Δημοκρατίας».