Ο «κινεζικός δράκος» (Cosco) εμφανίζεται διατεθειμένος να δαπανήσει 1 δισ. για την εξαγορά του ΟΛΠ.
Σύμφωνα
με χθεσινό δημοσίευμα της «China Daily», η Cosco είναι έτοιμη να
καταθέσει προσφορά 1 δισ. για την εξαγορά του λιμανιού του Πειραιά.Του
δημοσιεύματος προηγήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας του SASAC, του
«κινεζικού οργανισμού διαχείρισης κεφαλαίων μεγάλων επιχειρήσεων», ο
οποίος είναι ο κύριος μέτοχος 168 κινεζικών εταιρειών, και της Cosco, με
τη διοίκηση του ΟΛΠ στα τέλη Δεκεμβρίου.Η
κινεζική εταιρεία περιμένει την οριστικοποίηση του σχεδίου της
ελληνικής κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των λιμένων, αφού ορισμένοι
κυβερνητικοί παράγοντες εμμένουν ότι είναι προς το συμφέρον του Πειραιά η
δραστηριοποίηση δύο ανταγωνιστριών εταιρειών στον τομέα των
εμπορευματοκιβωτίων («ΣΕΜΠΟ»), παρά η δημιουργία ενός «ιδιωτικού
μονοπωλίου» (Cosco). Στο σημείο αυτό, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει ότι
σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα της Ε.Ε. για τυχόν φοροαπαλλαγές στη
σύμβαση Cosco - Δημοσίου.Πάντως, η έλευση της Cosco στον Πειραιά οδήγησε σε ραγδαία άνοδο των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι, με αμοιβαία οφέλη.
Κοντέινερ τέρμιναλ
Τόσο
ο «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά» (θυγατρική εταιρεία της Cosco)
όσο και ο ΟΛΠ βελτιώνουν τα μεγέθη τους. Ενδεικτικό είναι ότι ο Πειραιάς
έγινε το πιο δημοφιλές κοντέινερ τέρμιναλ της Cosco.Η
Cosco, στην προσπάθειά της να αυξήσει τη ροή φορτίων, ενέταξε στη λίστα
των πελατών του «ΣΕΜΠΟ» μεγάλες ασιατικές εταιρείες, όπως η Κ-Line, η
YML και η Hanjin, με τις οποίες συνεργάζεται, ενώ προχώρησε σε συμφωνίες
και με άλλες εταιρείες-κολοσσούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, όπως η
Evergreen, η Maersk κ.ά., προκειμένου να στρέψουν φορτία τους προς το
λιμάνι του Πειραιά.Η
κίνηση αυτή απέδωσε, καθώς στο περσινό 9μηνο η Cosco διακίνησε, από την
προβλήτα ΙΙ του Πειραιά, περί τα 1,6 εκατ. κοντέινερ, παρουσιάζοντας
αύξηση κατά 95,9%. Ο Πειραιάς συνεχίζει να παραμένει το πιο δυναμικό
κοντέινερ τέρμιναλ για τους Κινέζους, καθώς στο περσινό 9μηνο η
διακίνηση φορτίων στο Σουέζ μειώθηκε κατά 9,6%, στη Νάπολη αυξήθηκε
19,1%, ενώ κατά 11,6% μειώθηκε στην Αμβέρσα.