Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

ΠΣΧΕΜ: Ζητά «κούρεμα» 50% των προστίμων από τη μη πληρωμή διοδίων

 

   
   Αντιμέτωποι με τις νομικές συνέπειες από το “σήκωμα της μπάρας”, δηλαδή τη μη καταβολή διοδίων, είναι δεκάδες οδηγοί και ιδιοκτήτες φορτηγών που απειλούνται μέχρι και με κατάσχεση της προσωπικής τους περιουσίας.

 Του Φώτη Φωτεινού

    Αρκετοί από αυτούς έλαβαν εξώδικα και διαταγές πληρωμής από τις εταιρείες που διαχειρίζονται αυτοκινητοδρόμους, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν τις 10.000 – 20.000 ευρώ. 

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) ζήτησε την προσωπική παρέμβαση του υπουργού Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη, προτείνοντας “κούρεμα” των προστίμων σε ποσοστό 50% (των προστίμων που αναφέρονται στις διελεύσεις, ο ΠΣΧΕΜ απορρίπτει εξ ολοκλήρου την επιβολή των εικοσαπλάσιων προστίμων) και εξόφληση σε 60 μηνιαίες δόσεις, αλλά και μείωση των διοδίων σε ποσοστό 50%.
Επιστολή του προέδρου του ΠΣΧΕΜ στον υπουργό Μεταφορών
«Η αύξηση των τελών διοδίων από τους παραχωρησιούχους σε ποσοστό 325% και σε πολλές διαδρομές, λόγω της ανεξέλεγκτης λειτουργίας νέων σταθμών διοδίων, να υπερβαίνει το 500%, έφερε χιλιάδες συναδέλφους μας σε αδυναμία καταβολής των τελών διοδίων, με αποτέλεσμα να έχουν συσσωρευτεί οφειλές, προς τους παραχωρησιούχους, αρκετά μεγάλα ποσά, τα οποία αδυνατούν να εξοφλήσουν”, αναφέρει ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ Πέτρος Σκουλικίδης, στην επιστολή προς τον Κωστή Χατζηδάκη.
«Στην οικονομική αδυναμία εξόφλησης εκτός από την αύξηση των διοδίων συνέβαλε και η μείωση του μεταφορικού έργου σε ποσοστό άνω του 50% λόγω της ύφεσης. Άλλωστε η ύφεση και η αδυναμία χρηματοδότησης χτύπησε και τους ίδιους τους παραχωρησιούχους, οι οποίοι λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης  δεν τήρησαν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις αφού έχουν σταματήσει το σύνολο των εκτελούμενων έργων», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην επιστολή.
Τα πρόστιμα ποικίλουν ανάλογα με τον αριθμό των διελεύσεων
Ήδη, αρκετοί ιδιοκτήτες φορτηγών έχουν λάβει στα χέρια τους εξώδικα και διαταγές πληρωμής, κυρίως, από τον “Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου” (Μαλιακός – Κλειδί), αλλά και από τις “Νέα Οδός” (Μεταμόρφωση - Σκάρφεια) και “Ολυμπία Οδός” (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα). Τα πρόστιμα ποικίλουν ανάλογα με τον αριθμό των διελεύσεων που έγιναν, χωρίς την πληρωμή διοδίων.
Μάλιστα, η “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου”, στην οποία εντοπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα, κάλεσε τους ιδιοκτήτες φορτηγών να διακανονίσουν τις οφειλές τους μέχρι τα τέλη Απριλίου, χωρίς να επιβαρυνθούν το πρόστιμο του εικοσαπλάσιου των διοδίων, που προβλέπεται από την σύμβαση παραχώρησης.
Μετά το τέλος Απριλίου, η εταιρεία θα ασκήσει πλήρως τα δικαιώματά της, όπερ και σημαίνει έως και κατασχέσεις προσωπικών περιουσιών και φορτηγών.
Αυτήν την εβδομάδα εκδικάζεται, στο Ειρηνοδικείο της Αθήνας, μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις, καθότι τριαξονικό ψυγείο καλείται να πληρώσει περί τις 10.000 ευρώ.
Αυτή η υπόθεση, όπως και άλλες παρόμοιες, χαρακτηρίζονται “υψίστης σημασίας” από επαγγελματίες αυτοκινητιστές, καθότι μπορεί να συμπαρασύρει κι άλλες.
Ο κλάδος των επαγγελματικών αυτοκινητιστικών είναι ανάστατος. Πρόσφατα διεξήχθη γενική συνέλευση στη Λαμία, όπου και αποφασίστηκε ότι, εάν δεν βρεθεί συμβιβαστική λύση, ο κλάδος θα προχωρήσει σε δυναμικές κινητοποιήσεις.

http://www.metaforespress.gr/logistics/item/3845-psxem-zita-koyrema-50-ton-prostimon-apo-ti-mi-pliromi-diodion.html