Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ


Με μεγάλη μου θλίψη διάβασα την απάντηση του αντιδήμαρχου του δήμου Δίου-Ολύμπου κ.Βροχαρίδη σε έγγραφό μου. Αμέσως σκέφτηκα "αρχή άνδρα δείκνυσι". Δηλαδή όταν έχει εξουσία κάποιος δείχνει τον πραγματικό εαυτό του. Έτσι λοιπόν πιστεύω ότι και ο κ.Βροχαρίδης με την απάντησή του έδειξε τον πραγματικό του εαυτό. Όποιος τη διαβάσει λοιπόν θα βγάλει τα συμπεράσματά του. Δεν θα σχολιάσω λοιπόν περισσότερο το ύφος και το ήθος της απάντησης του, αλλά θα προσπαθήσω να απαντήσω σε δύο βασικά ερωτήματα σχετικά με τον αγωγό.

1.ΠΟΙΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΓΩΓΟΣ.

Τον αγώνα αυτόν τον έκαναν οι κάτοικοι της περιοχής. Στη πορεία τους συμπαραστάθηκαν και οι βουλευτές του νομού. Σε άλλα μέρη της Ελλάδας οι κάτοικοι είχαν την συμπαράσταση και των δήμων .Αντίθετα σε μας ο δήμος ήταν αδιάφορος για να μην πω αντίθετος στους κατοίκους. Παρόλα αυτά, όταν βρήκε ευκαιρία ο δήμος πούλησε τον αγώνα των κατοίκων για μία σκουπιδιάρα.
Το βασικό ερώτημα είναι το αν είχαν αποτέλεσμα σε άλλους δήμους οι προσπάθειες των κατοίκων. Η απάντηση είναι ότι βεβαίως και είχαν αποτέλεσμα. Με μια απλή αναζήτηση στο google μπορεί κάποιος να βρει τρία τουλάχιστον σημεία της χώρας που είχαμε αλλαγή χάραξης. Ενδεικτικά αναφέρω Βαρνάβα Αττικής, Εξαμίλια Κορίνθου και Άργος Αργολίδος.
2.ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΑΚΟΣΙΑ ΜΕΤΡΑ.
Όπως τόνισα αρκετές φορές οι κύριοι περιορισμοί στη δόμηση σε περιοχή που περνά ο κεντρικός αγωγός φυσικού αερίου είναι οι εξής:
Α) Απόλυτη απαγόρευση δόμησης στα είκοσι (20) μέτρα εκατέρωθεν του αγωγού.
Β) Περιορισμοί στη δόμηση σε πλάτος 400 μέτρων.( 200 μέτρα εκατέρωθεν).
Γ) Απαγόρευση επέκτασης σχεδίου στα 200 μέτρα εκατέρωθεν.
Η τακτική του ΔΕΣΦΑ στα ερωτήματα των κατοίκων ήταν να προσπαθεί να μπερδέψει τα πράγματα .Όταν λοιπόν ρωτούσαμε για την απαγόρευση επέκτασης σχεδίου στα 400 μέτρα μας απαντούσε για τους περιορισμούς δόμησης στα 400 μέτρα. Δηλαδή άλλα αντί άλλων. Κατά σατανική σύμπτωση ακριβώς το ίδιο κάνει και ο κ.Βροχαρίδης. Απαντά δηλαδή μπερδεύοντας τα ερωτήματα.
Για το λόγο αυτό, αναγκάστηκα να απευθύνω προσωπικό ερώτημα στη ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ. Κεντρικής Μακεδονίας σχετικά με τους περιορισμούς και απαγορεύσεις εξαιτίας του αγωγού φυσικού αερίου. Η απάντηση που πήρα έχει Αριθ. Πρωτ. 45 /14-1-2013.
Το σημαντικό όμως είναι το συνημμένο της ΔΕΠΑ που έχει το σχετικό έγγραφο. Για καταλάβει λοιπόν κάποιος που δεν είναι μηχανικός την διαδικασία που απαιτείται για την επέκταση σχεδίου θα εξηγήσω την σχετική διαδικασία.
Για να γίνει λοιπόν σήμερα μία επέκταση σχεδίου πρέπει να προηγηθεί Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ( ΓΠΣ). Ο πρώην Δήμος Ανατολικού Ολύμπου ευαίσθητος στις ισχυρές πιέσεις για δόμηση και ανάπτυξη στη περιοχή, ανέθεσε το ΓΠΣ σε ομάδα μελετητών. Οι μελετητές λοιπόν για να δουν σε ποιες περιοχές μπορεί να γίνει επέκταση σχεδίου ζήτησαν γνωματεύσεις. Ανάμεσα στις υπηρεσίες που απευθύνθηκαν ήταν και η ΔΕΠΑ.Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου δηλαδή. Η ΔΕΠΑ είναι η μαμά εταιρεία του ΔΕΣΦΑ ο οποίος κατασκευάζει και συντηρεί τους αγωγούς στην Ελλάδα. Τι απάντησε λοιπόν η ΔΕΠΑ; Με το αριθ. πρωτ. Π628963 /05.12.2005 ξεκαθάρισε ότι 200 μέτρα εκατέρωθεν του αγωγού δηλαδή σε ζώνη πλάτους 400 μέτρων παρακαλώ, απαγορεύεται η επέκταση σχεδίου. Πιο συγκεκριμένα αναφέρει λοιπόν επί λέξει:
< Σε περίπτωση μεταβολής λοιπόν της οικοδομικής ανάπτυξης σε τμήμα ζώνης διέλευσης του Αγωγού ( αλλαγή class location ), η ΔΕΠΑ θα υποχρεωθεί να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη, συνεχής και ασφαλής λειτουργία του συστήματος Μεταφοράς. Λαμβάνοντας υπ’ όψη τα προαναφερθέντα κρίνεται σκόπιμο και προτείνεται οι επεκτάσεις των οικισμών που θα προβλέπονται από το ΓΠΣ Δ. Αν. Ολύμπου να οριοθετηθούν σε απόσταση όχι μικρότερη των 200 μέτρων από το σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου ( Υψηλής Πίεσης ).
Μετά την υλοποίηση του αγωγού στα σχέδιά σας και την διαμόρφωση των προτάσεων για το Β’ στάδιο, θα πρέπει να αποσταλούν τα σχετικά στοιχεία της μελέτης ( τεύχη-σχέδια) στο αρμόδιο τμήμα της ΔΕΠΑ προκειμένου να ελεγχθεί η εφαρμογή των προαναφερόμενων στοιχείων καθώς και οι χρήσεις γης που προτείνονται σε σχέση με τις υφιστάμενες κατηγορίες ζώνης.>
Με λίγα λόγια απαγορεύονται επεκτάσεις σχεδίου στη ζώνη των 400 μέτρων από όπου και να περνά ο αγωγός. Αυτή δυστυχώς είναι η αλήθεια.
Κάποιοι λοιπόν θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να σταματήσουν να κρύβονται για την καταστροφή του Πλαταμώνα αλλά και άλλων περιοχών του δήμου μας γενικότερα.
ΓΑΛΑΝΗΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ – ΟΛΥΜΠΙΑ ΓΗ