Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

Η απόλυτη σχιζοφρένεια και η αδυναμία αυτοΐασης


Η απόλυτη απεικόνιση της σημερινής πραγματικότητας της πατρίδας μας

«...Επιδίωξη της τυραννίας είναι να πτωχεύσουν οι πολίτες, αφ’ ενός για να συντηρείται με τα χρήματα τους η φρουρά του καθεστώτος, και αφ' ετέρου για να είναι απασχολημένοι οι πολίτες και να μην τους μένει χρόνος για επιβουλές.
Σε αυτό το αποτέλεσμα αποβλέπει τόσο η επιβολή μεγάλων φόρων, η απορρόφηση των περιουσιών των πολιτών, όσο και η... κατασκευή μεγάλων έργων που εξαντλούν τα δημόσια οικονομικά...»
¨¨ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ΄¨
Ευάγγελος Γ. Πολύζος
Πρώην Βουλευτής Ν.Δ.

Η απόλυτη σχιζοφρένεια και η αδυναμία αυτοΐασης

Διάβασα την παραπάνω δημοσίευση του δημάρχου (αν δεν κάνω λάθος, έστω ως την 1η/9/2014) και πρώην βουλευτή της ΝΔ και δεν μπορώ παρά να απευθυνθώ στον ίδιο, αφού μάλλον με πολύ του χαρά ανακάλυψε σε ένα απόσπασμα των «Πολιτικών» του Αριστοτέλη μια... 

συγκλονιστική ομοιότητα της σημερινής κατάστασης και των όσων ο Σταγειρίτης έγραφε πριν κάνα 2.500 χρόνια… Συγχωρήστε με κε δήμαρχε και πρώην βουλευτά, αλλά δεν μπορώ να μοιραστώ τη χαρά σας. Ίσα-ίσα επιβεβαιώσατε λόγους πολλούς που με θλίβουν εδώ και καιρό.

Η διαπίστωση του Αριστοτέλη φυσικά και είναι ολόσωστη και ως τέτοια θα περιγράφει πάντα πλήρως ανάλογες καταστάσεις. Τη δική σας ευθύνη την έχω διακρίνει χρόνια τώρα και αυτό ακριβώς με τρομοκρατεί: ένας ουκ ολίγες φορές αιρετός, στις δυο ψηλότερες βαθμίδες, διακρίνει τη σοφία του αρχαίου φιλοσόφου, την προβάλλει ξαφνικά με μια δημοσίευση που φέρει την υπογραφή του, αλλά… αγνοεί ΠΑΝΤΕΛΩΣ τη δική του συμβολή στην κατάσταση αυτή. Είναι –τουλάχιστον- τραγικό αυτό, κε Πολύζο…

Σεις δεν συμπεριλαμβάνεστε μεταξύ των βουλευτών που ψηφίσαν όσα αφορούν τις νέες εθνικές μας οδούς και όσα καταστροφικά για όλη την Πιερία οι νόμοι αυτοί έκρυβαν στις παραγράφους τους;;; Δεν τα γνωρίζατε όταν τα ψηφίζατε; Παραιτηθήκατε από κάπου, κάνατε χαρακίρι, ζητήσαμε δημόσια συγνώμη, αποσυρθήκατε σε μοναστήρι, εγκαταλείψατε την ενασχόληση με τα κοινά, όταν έφτασε η Πιερία να συλλαμβάνεται και σεις μαζί της, στην προσπάθειά της να ανατρέψει τα τετελεσμένα που έγιναν «τετελεσμένα» με τη δική σας και άλλων επιφανών αιρετών του νομού μας;;; Ή σας αθώωσε η σύλληψη για διασάλευση της δημόσιας τάξης ΚΑΙ για την ψήφιση της καταστροφής μας;;;; Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι η δική σας επιλεκτικότατη μνήμη, με την ιδιαίτερη ικανότητα αυτοαθώωσης, είναι ίδια με τη δική μας;;;
Τώρα σας πείραξαν τα μνημόνια;;; Με την ίδια και μεγαλύτερη καθυστέρηση που μεσολάβησε από τη δημόσια παραδοχή σας –εν χορώ, στη συνεδρίαση του Αιγινίου- ότι ο αυτοκινητόδρομος δεν σταματά και θα κάνει ότι θέλει, ως τη σύλληψή σας ως διαδηλωτή-καταληψία εθνικής οδού;;;; Με την καθυστέρηση που μεσολάβησε από το να είστε πρωτοκλασάτο στέλεχος της τοπικής ΝΔ, ως την αυτοαναγόρευσή σας σε υπερκομματικό υποψήφιο δήμαρχο;;;

Και επειδή η Ιστορία δεν γνωρίζει τέλος, κε Πολύζο… μήπως να περιμένουμε και τίποτα σπαραγμούς και οιμωγές όταν τσιμεντωθεί ο σπάνιος βιότοπος του Κορινού;;; Μήπως να περιμένουμε κάνα τσιτάτο περί της αξίας της βιοποικιλότητας και της μέγιστης ανθρώπινης ανάγκης προστασίας του περιβάλλοντος, όταν πια ο βιότοπος θα χει γίνει χιλιάδες βιλίτσες και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο;;; Δεν είστε μέτοχος και γεννήτορας της ιδέας δεκαετίες τώρα;;;

Αν εκτιμώ κάτι σε σας είναι το γεγονός ότι ακόμη και σήμερα μιλάτε απλά και λαϊκά, ούτε καν την προφορά της ντοπιολαλιάς μας δεν αποβάλλατε. Επιτρέψτε μου λοιπόν –ως συντοπίτης- και με όλο το σεβασμό που ξέρω ότι αναγνωρίζετε ακόμη και κρυμμένο πίσω από φαινομενικά απαξιωτικές εκφράσεις να σας ρωτήσω:

«Πάτι καλά, κύριε Πουλύζο;;; Επάθετι τίπουτα τιλιυταία κι δε θ’μασ’τι ποιος είστι;;;;»

Μην κάνετε τον κόπο ΚΑΙ να απαντήσετε. Και ξέρουμε πια και έχουμε καταλάβει και δεν έχουμε ανάγκη κανέναν σωτήρα. Ειδικά σωτήρες όψιμους και ταυτόχρονα –για δεκαετίες- τυρράνους.

ΥΓ: στα χρόνια του Αριστοτέλη, οι τυρρανίες προέκυπταν συνήθως από δημοκρατικά εκλεγμένους κυβερνήτες που ξαφνικά έκριναν ότι μόνο η δική τους εν λευκώ και διαρκής διακυβέρνηση θα έσωζε….το λαό και την πολιτεία του. Ίδια κι όμοια όπως και σήμερα δηλαδή, κε Πολύζο. Φαντάζομαι εγκρίνεται και τον τρόπο που είχαν εντοπίσει από τότε για την απαλλαγή από τους τυρράνους: ανατροπή, ακόμη και δια της βίας και εξορία δια βίου ή εκτέλεση. Ε λοιπόν, κε Πολύζο… πολλοί σήμερα δεν εγκρίνουμε καμία πράξη βίας και απλώς θα προσέχουμε πάντα στο μέλλον τι ψηφίζουμε. Ειδικά σε καιρούς κρίσης που είναι εύκολο κάποιοι να κλέψουν την ψήφο μας και μετά να μας λένε … ιστορίες σοφίας απ΄ το απώτατο παρελθόν, ενώ στο παρόν μας «έσκισαν» πανταχώθεν, κε Πολύζο.-

Γιαννης Τσιρος