«Μια υπόθεση η οποία δεν μπορεί να αγνοηθεί είναι ο αλαβάστρινος τάφος. Πρόκειται για πέντε τεράστια μπλοκ, τμήματα ενός μνημείου που βρέθηκαν στο Λατινικό κοιμητήριο και φωτογραφήθηκαν στις αρχές του 20ού αιώνα από τον Ευάριστο Μπρέκια.
Την έρευνα συνέχισε το 1936 ο επικεφαλής στο Ελληνορωμαϊκό μουσείο Αχιλλέας Αντριάνι, ο οποίος, αναγνωρίζοντας τη μοναδικότητα των ευρημάτων, έκανε ανασκαφές και προσπάθησε να ενώσει τα τεράστια τμήματα», λέει ο κ. Χ. Τζάλας και συνεχίζει:
Την έρευνα συνέχισε το 1936 ο επικεφαλής στο Ελληνορωμαϊκό μουσείο Αχιλλέας Αντριάνι, ο οποίος, αναγνωρίζοντας τη μοναδικότητα των ευρημάτων, έκανε ανασκαφές και προσπάθησε να ενώσει τα τεράστια τμήματα», λέει ο κ. Χ. Τζάλας και συνεχίζει:
«Ανάμεσα σε υποθέσεις και φαντασίες μπορεί να συμφωνήσει κανείς ότι η πλέον πιθανή περιοχή της βασιλικής νεκρόπολης είναι ανάμεσα στην Άκρα Λοχιάδα και την Κανοπική οδό. Όπως επίσης και ότι τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για τον αλαβάστρινο τάφο τον καθιστά υποψήφιο ως βασιλικό τάφο.
Είναι ο μόνος σίγουρα Μακεδονικός τάφος. Πρόκειται όμως για υλικά που μεταφέρθηκαν από αλλού και ξαναχρησιμοποιήθηκαν σε εποχή που δεν μπορούμε να μαντέψουμε. Είναι μόνο μια ταφική αίθουσα και λείπουν άλλες δύο. Η βασιλική Νεκρόπολη των Πτολεμαίων δεν είναι κάτι το φανταστικό. Την είχαν δει πολλοί, όπως και Ρωμαίοι αυτοκράτορες που θέλησαν να την επισκεφθούν. Βρίσκεται κάπου στην Αλεξάνδρεια. Εκεί ήταν και το σώμα του Αλέξανδρου».
Στη μελέτη ο κ. Τζάλας καταγράφει ιστορικές πηγές, αλλά και καινοφανείς θεωρίες.
«Μια σειρά από υποθέσεις εικάζουν τι ενδεχομένως συνέβη με το μουμιοποιημένο σώμα του μεγάλου κατακτητή: Επέστρεψε στη Μέμφιδα, ετάφη στη Σαχάρα και παρέμεινε ξεχασμένο, το μετέφεραν στη Σίβα, όπου κείτεται στα χέρια του Άμμωνος Διός ή ακόμα έχει ταφεί ως άγιος σε κάποια απομονωμένη θρησκευτική κοινότητα στην Αίγυπτο;
Όλα αυτά θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ένα κινηματογραφικό θρίλερ τύπου Ινδιάνα Τζόουνς, αλλά δεν προσφέρουν κάτι καινούργιο στην έρευνα, παρά σενάρια», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η αναζήτηση συνεχίζεται, όπως και οι ποικίλες θεωρίες που επανέρχονται.
«Ένα ακόμα βιβλίο από Ιταλό αρχαιολόγο εκδόθηκε το 2009 και αποδέχεται την παλαιότερη θεωρία ότι τα λείψανα του Αλέξανδρου βρίσκονται κάτω από τη Βασιλική του Αγίου Μάρκου στη Βενετία, καθώς ήταν το δικό του σώμα και όχι του Ευαγγελιστή εκείνο που μεταφέρθηκε τον 9ο αιώνα. Μία υπόθεση που εντάσσεται στην κατηγορία φανταστικής ιστορίας και βεβαίως εντελώς ανυπόστατη».
Πηγή: Έθνος της Κυριακής