Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Έχετε κάρτα;


 
  Γράφει ο Θόδωρος Δημητριάδης

Την ερώτηση αυτή μου κάνουν οι κοπέλες στο ταμείο του σουπερμάρκετ κάθε φορά που ψωνίζω και πάω να πληρώσω. Την ίδια ερώτηση μου κάνουν και σε διάφορα μαγαζιά, στο βενζινάδικο, στο ΙΚΕΑ και σε άλλα πολυκαταστήματα. Όλοι αυτοί μου δίνουν πόντους bonus και δωροεπιταγές.

Οι λέξεις «δώρο» και «προσφορά» ασκούσαν πάντοτε γοητεία στον καταναλωτή. Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι αυτά τα bonus και οι δωροεπιταγές είναι εντελώς ασήμαντα και προκλητικά. Μοιάζουν περισσότερο με... 

δόλωμα και προσβάλλουν τη νοημοσύνη μου. Πρώτα-πρώτα, ενώ εγώ πληρώνω μετρητοίς τα ζεστά και ωραία λεφτά που μου απέμειναν, αυτοί δεν με ανταμείβουν με τον ίδιο τρόπο με λεφτά. Δεν μου δίνουν ευρώ σε χαρτονομίσματα που θα μπορούσα να τα ξοδέψω όπου και όπως γουστάρω, αλλά μου δίνουν ένα χαρτάκι και μου λένε με αυτό να ξαναψωνίσω τα δικά τους προϊόντα.

Η άλλη πρόκληση είναι ότι το πολυπόθητο αυτό χαρτάκι έχει ελάχιστη αξία, 4-6 ευρώ, δηλαδή όσο ένας καφές κι ένα πακέτο τσιγάρα.

Τέλος, η μεγαλύτερη ειρωνεία και πρόκληση είναι ότι, για να μου δώσουν αυτό το χαρτάκι με το εξευτελιστικά μικρό ποσό, πρέπει προηγουμένως εγώ να μη κάνω άλλη δουλειά, αλλά να ψωνίζω συνέχεια από αυτούς, και να έχω πληρώσει πολύ μεγάλα ποσά, τα μαλλιά της κεφαλής μου, όλο το μισθό ή τη σύνταξή μου.

Με τη σημερινή κρίση τα μαγαζιά και οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα – όσες απέμειναν και δεν έβαλαν λουκέτο – βλέπουν ολοένα το τζίρο τους να πέφτει και οι πελάτες τους να μειώνονται. Οι πελάτες, απ’ την άλλη μεριά – όσοι δεν είναι άνεργοι και έχουν ακόμα ελάχιστα λεφτά – βρίσκονται σε αδιέξοδο και ψάχνουν να ψωνίσουν τα στοιχειώδη και απαραίτητα όσο το δυνατό πιο φτηνά και με εκπτώσεις.

Παρόμοιο πρόβλημα με τα μαγαζιά έχουν και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, σχολές ξένων γλωσσών, γραφεία ταξιδιών, γιατροί, κομμωτήρια, συνεργεία αυτοκινήτων κλπ. Απόδειξη ότι χιλιάδες έχουν βάλει λουκέτο και χρωστάνε παντού.

Ακριβώς αυτή την εποχή εμφανίστηκε στην Ελλάδα μια ευκαιρία τόσο για τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τους πελάτες και το τζίρο τους, όσο και για τους καταναλωτές να ψωνίζουν με έκπτωση μόνιμα όλο το χρόνο, και σε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες από τις επιχειρήσεις αυτές και τους ελεύθερους επαγγελματίες.

Το πιο σημαντικό όμως είναι κάτι άλλο, πραγματικά επαναστατικό και απίστευτο. Εκτός από τις εκπτώσεις και προσφορές που επωφελούνται οι καταναλωτές, έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν άμεσα ένα συμπληρωματικό εισόδημα, σταθερό και αυξανόμενο, αρκεί να έχουν στο σπίτι κομπιούτερ και διάθεση να δουλέψουν στον ελεύθερο τους χρόνο. Με δωρεάν εκπαίδευση και πρακτική βοήθεια.

Περισσότερες πληροφορίες, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους – «προνομιακούς» όπως ονομάζονται – καταναλωτές, καθώς και για την ευκαιρία για πρόσθετο εισόδημα, μπορεί κανείς να πάρει στα http://diapori.smartidea.grhttp://diapori.magictools.gr ή στο diapori@otenet.gr