Εφημερίδα «ΑΓΟΡΑ» - Σάββατο 21 Μαΐου 2016
«Το λίφτινγκ στην εικόνα της Νέας Δημοκρατίας προϋποθέτει και νέα πρόσωπα στον κόσμο». Κάπως έτσι μπήκαν στο πολιτικό ψητό οι στενοί συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη, σε σύσκεψη που έγινε στη γυάλινη αίθουσα του τρίτου ορόφου της Λεωφόρου Συγγρού. Στην κεφαλή του τραπεζιού ήταν ο γραμματέας Λευτέρης Αυγενάκης μαζί με το στενό επιτελείο του Κ. Μητσοτάκη, τον σύμβουλο επικοινωνίας Τάκη Θεοδωρικάκο, τον διευθυντή του γραφείου τύπου Μακάριο Λαζαρίδη και τον εκπρόσωπο του κόμματος Γιώργο Κουμουτσάκο.
Απέναντί τους,,,
«Το λίφτινγκ στην εικόνα της Νέας Δημοκρατίας προϋποθέτει και νέα πρόσωπα στον κόσμο». Κάπως έτσι μπήκαν στο πολιτικό ψητό οι στενοί συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη, σε σύσκεψη που έγινε στη γυάλινη αίθουσα του τρίτου ορόφου της Λεωφόρου Συγγρού. Στην κεφαλή του τραπεζιού ήταν ο γραμματέας Λευτέρης Αυγενάκης μαζί με το στενό επιτελείο του Κ. Μητσοτάκη, τον σύμβουλο επικοινωνίας Τάκη Θεοδωρικάκο, τον διευθυντή του γραφείου τύπου Μακάριο Λαζαρίδη και τον εκπρόσωπο του κόμματος Γιώργο Κουμουτσάκο.
Απέναντί τους,,,
κάθονταν 12 εκλεγμένα μέλη της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας. Κοινό τους χαρακτηριστικό πως οι περισσότεροι είναι νέοι σε ηλικία, αλλά και παραδοσιακοί υποστηρικτές του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η συγκεκριμένη σύσκεψη από κανονικές συνθήκες δεν θα είχε απολύτως κανένα ενδιαφέρον. Εξάλλου, ο γραμματέας της Ν.Δ. έχει … σαλαμοποιήσει τις συναντήσεις με τα μέλη της Πολιτικής Επιτροπής, ώστε να δημιουργούνται μικρά και ευέλικτα τμήματα των 15 ατόμων και έτσι να είναι πιο λειτουργική η μεταξύ τους συνεργασία. Όμως η παρουσία ολόκληρου του επικοινωνιακού επιτελείου του κόμματος, τα όσα ειπώθηκαν , αλλά και οι πληροφορίες ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει να βγάλει νέα πρόσωπα μπροστά οδηγούν στο συμπέρασμα πως αυτό δεν ήταν μια συνηθισμένη , ρουτινιάρικη κομματική μάζωξη. Ήταν ένα… πολιτικό casting για τα «φρέσκα» πρόσωπα που αναζητεί ο πρόεδρος. «Πολλές φορές το μέσο είναι και το μήνυμα», ακούγεται ολοένα και πιο συχνά στη Συγγρού..
Ποιοι ήταν στην σύσκεψη:
Δημήτρης Φραγκάκης, νυν γραμματέας του Δήμου Χανίων και επί χρόνια επιστημονικός συνεργάτης του κ. Μητσοτάκη, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, πρόεδρος της νεολαίας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Λευτέρης Μωυσιάδης, σύμβουλος επικοινωνίας του Επιμελητηρίου Πιερίας, Σωκράτης Σιαμανίδης, καρδιοχειρουργός με έδρα τα Ιωάννινα, Γιώργος Καλτσογιάννης, δικηγόρος και πολιτευτής Μαγνησίας, Νίκος Σοφιανός, γενικός γραμματέας του ΕΒΕΑ, Δημήτρης Παπαγγελόπουλος, σύμβουλος επικοινωνίας, Γιώργος Κοκκόλης, Σοφία Ζαχαράκη, Γιώργος Στεργίου, Αγις Βερούτης.
Άπαντες έδειξαν διατεθειμένοι να βοηθήσουν στη ριζική ανανέωση που χρειάζεται το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, υπό την καθοδήγηση παλιών και έμπειρων βουλευτών. Άλλωστε η «πρεμιέρα» τους στα τηλεπαράθυρα δεν θα είναι μια αυτοματοποιημένη διαδικασία. Θα χρειαστούν καιρό και πολύ βοήθεια από το κόμμα και τα στελέχη έως ότου κατακτήσουν μια θέση στα πάνελ. Μέχρι τότε θα υπάρξει μια στενή σχέση και συνεργασία, που δεν θα περιοριστεί σε ένα «κομματικό φροντιστήριο». Θα εξελιχθεί σε μια αμφίδρομη δεξαμενή ιδεών, αφού όλοι οι συμμετέχοντες έχουν τη δική τους κοινωνική αναφορά σε τοπικό επίπεδο.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ
Ειλημμένη πρέπει να θεωρείται η απόφαση του Κ. Μητσοτάκη για τον ορισμό ενός αναπληρωτή εκπροσώπου τύπου του κόμματος. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο αναδιοργάνωσης του επικοινωνιακού επιτελείου της Συγγρού, αλλά και στην κατεύθυνση ότι το νέο αφήγημα χρειάζεται νέα και φρέσκα πρόσωπα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εισηγήσεις που δέχεται ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας είναι το πρόσωπο αυτό να μην είναι νυν ή πρώην βουλευτής και να ανήκει στη νεότερη γενιά του κομματικού μηχανισμού, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο και τη «νέα αρχή», σύνθημα με το οποίο πορεύθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εσωκομματική διαδικασία.
Από την άλλη, υπάρχουν φωνές που πιστεύουν πως αυτή τη θέση, αλλά και η «εποχή Κυριάκου» απαιτούν κάποιον χωρίς κομματική προϋπηρεσία και με «ένσημα» στον χώρο της επικοινωνίας ή της δημοσιογραφίας.
Βεβαίως, δεν είναι λίγοι οι βουλευτές του κόμματος, ιδιαίτερα από τη νέα φουρνιά, που επιθυμούν να βρεθούν σε αυτή τη θέση. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή του εκπροσώπου τύπου θα κινείται στη λογική μιας πιο φρέσκιας και… απελευθερωμένης φωνής για να ενισχύσει την επίθεση της Ν.Δ. προς την κυβέρνηση.
Θάνος Τριανταφύλλου
Η συγκεκριμένη σύσκεψη από κανονικές συνθήκες δεν θα είχε απολύτως κανένα ενδιαφέρον. Εξάλλου, ο γραμματέας της Ν.Δ. έχει … σαλαμοποιήσει τις συναντήσεις με τα μέλη της Πολιτικής Επιτροπής, ώστε να δημιουργούνται μικρά και ευέλικτα τμήματα των 15 ατόμων και έτσι να είναι πιο λειτουργική η μεταξύ τους συνεργασία. Όμως η παρουσία ολόκληρου του επικοινωνιακού επιτελείου του κόμματος, τα όσα ειπώθηκαν , αλλά και οι πληροφορίες ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει να βγάλει νέα πρόσωπα μπροστά οδηγούν στο συμπέρασμα πως αυτό δεν ήταν μια συνηθισμένη , ρουτινιάρικη κομματική μάζωξη. Ήταν ένα… πολιτικό casting για τα «φρέσκα» πρόσωπα που αναζητεί ο πρόεδρος. «Πολλές φορές το μέσο είναι και το μήνυμα», ακούγεται ολοένα και πιο συχνά στη Συγγρού..
Ποιοι ήταν στην σύσκεψη:
Δημήτρης Φραγκάκης, νυν γραμματέας του Δήμου Χανίων και επί χρόνια επιστημονικός συνεργάτης του κ. Μητσοτάκη, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, πρόεδρος της νεολαίας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Λευτέρης Μωυσιάδης, σύμβουλος επικοινωνίας του Επιμελητηρίου Πιερίας, Σωκράτης Σιαμανίδης, καρδιοχειρουργός με έδρα τα Ιωάννινα, Γιώργος Καλτσογιάννης, δικηγόρος και πολιτευτής Μαγνησίας, Νίκος Σοφιανός, γενικός γραμματέας του ΕΒΕΑ, Δημήτρης Παπαγγελόπουλος, σύμβουλος επικοινωνίας, Γιώργος Κοκκόλης, Σοφία Ζαχαράκη, Γιώργος Στεργίου, Αγις Βερούτης.
Άπαντες έδειξαν διατεθειμένοι να βοηθήσουν στη ριζική ανανέωση που χρειάζεται το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, υπό την καθοδήγηση παλιών και έμπειρων βουλευτών. Άλλωστε η «πρεμιέρα» τους στα τηλεπαράθυρα δεν θα είναι μια αυτοματοποιημένη διαδικασία. Θα χρειαστούν καιρό και πολύ βοήθεια από το κόμμα και τα στελέχη έως ότου κατακτήσουν μια θέση στα πάνελ. Μέχρι τότε θα υπάρξει μια στενή σχέση και συνεργασία, που δεν θα περιοριστεί σε ένα «κομματικό φροντιστήριο». Θα εξελιχθεί σε μια αμφίδρομη δεξαμενή ιδεών, αφού όλοι οι συμμετέχοντες έχουν τη δική τους κοινωνική αναφορά σε τοπικό επίπεδο.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ
Ειλημμένη πρέπει να θεωρείται η απόφαση του Κ. Μητσοτάκη για τον ορισμό ενός αναπληρωτή εκπροσώπου τύπου του κόμματος. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο αναδιοργάνωσης του επικοινωνιακού επιτελείου της Συγγρού, αλλά και στην κατεύθυνση ότι το νέο αφήγημα χρειάζεται νέα και φρέσκα πρόσωπα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εισηγήσεις που δέχεται ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας είναι το πρόσωπο αυτό να μην είναι νυν ή πρώην βουλευτής και να ανήκει στη νεότερη γενιά του κομματικού μηχανισμού, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο και τη «νέα αρχή», σύνθημα με το οποίο πορεύθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εσωκομματική διαδικασία.
Από την άλλη, υπάρχουν φωνές που πιστεύουν πως αυτή τη θέση, αλλά και η «εποχή Κυριάκου» απαιτούν κάποιον χωρίς κομματική προϋπηρεσία και με «ένσημα» στον χώρο της επικοινωνίας ή της δημοσιογραφίας.
Βεβαίως, δεν είναι λίγοι οι βουλευτές του κόμματος, ιδιαίτερα από τη νέα φουρνιά, που επιθυμούν να βρεθούν σε αυτή τη θέση. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή του εκπροσώπου τύπου θα κινείται στη λογική μιας πιο φρέσκιας και… απελευθερωμένης φωνής για να ενισχύσει την επίθεση της Ν.Δ. προς την κυβέρνηση.
Θάνος Τριανταφύλλου