Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

Τα αρπακτικά: Δικηγορικά Γραφεία έχουν μετατραπεί σε αδίστακτες εισπρακτικές εταιρείες


Αγαπητέ αναγνώστη. Μπορεί να γελάσεις ή να εκνευρισθείς με το κείμενο, που ακολουθεί. Ή μπορεί ακόμα να ταυτισθείς με τον ταλαίπωρο «ήρωα» της ιστορίας. Σε κάθε περίπτωση να γνωρίζεις πώς ό,τι διαβάσεις, ακόμα κι είναι διανθισμένο με χιούμορ είναι πέρα για πέρα αληθινό. Για τα περισσότερα από αυτά, που θα διαβάσεις, υπήρξα αυτήκοος μάρτυρας, ενώ τα...
  







υπόλοιπα μου μεταφέρθηκαν από τους παθόντες. Έχω μάλιστα και τα σχετικά στοιχεία, αν κάποιος από τους αρμόδιους ενδιαφερθεί.

Πάμε λοιπόν.

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν οι εισπρακτικές εταιρείες. Αυτοαποκαλούνται εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και υποτίθεται ότι υπάρχει νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία τους.

Ο λανθασμένος νόμος τους επιτρέπει να ενοχλούν τους οφειλέτες κάθε δύο μέρες. Λες και μέσα σε δύο μέρες, υπάρχει περίπτωση να αλλάξει η οικονομική κατάσταση του οφειλέτη! Ωστόσο ο νόμος αναφέρεται σε τηλεφωνική επικοινωνία και δεν λέει τίποτα για τις κλήσεις που προηγούνται μέχρι ο οφειλέτης να απαντήσει στο τηλέφωνο.

Έτσι λοιπόν η εισπρακτική εταιρεία καλεί τον οφειλέτη, ξεκινώντας από τις 9:00 το πρωί σε όλα τα τηλέφωνα, σταθερά και κινητά που έχει στη διάθεση της. Τηλέφωνα, που ο καημένος οφειλέτης έχει δώσει στην Τράπεζα. Οι κλήσεις συνεχίζονται ασταμάτητα μέχρι το βράδυ ή μέχρι ο δύσμοιρος οφειλέτης αναγκαστεί να σηκώσει το τηλέφωνο. Δεν είναι καθόλου υπερβολή, αν πούμε ότι γίνονται μέχρι και 40 κλήσεις ημερησίως, εκτός κι αν κάποια στιγμή απαντηθεί κάποια κλήση. Η ίδια ιστορία επαναλαμβάνεται και τις υπόλοιπες μέρες μέχρι ο οφειλέτης να σηκώσει το τηλέφωνο.

Φαντάσου λοιπόν τη ζωή ενός πολίτη, που έκανε το λάθος κάποτε, όταν τον παρακαλούσαν οι τράπεζες να πάρει ένα δάνειο ή μια πιστωτική κάρτα, που λόγω της κρίσης δυσκολεύεται πλέον να εξυπηρετεί.

Είναι η δική σου ζωή. Ένας ατελείωτος εφιάλτης.

Αν βρίσκεσαι στο σπίτι, το τηλέφωνο χτυπάει ανά μισή ώρα. Εννοείται ότι οι κλήσεις γίνονται πιο συχνές το μεσημέρι από 15:00-17:00 που ο φυσιολογικός άνθρωπος, που έχει την πολυτέλεια να βρίσκεται στο σπίτι ξεκουράζεται. Ίσως πιστεύουν ότι αν σε πιάσουν στον ύπνο θα έχουν καλύτερο αποτέλεσμα!

Αν έχεις κόσμο στο σπίτι, πώς να δικαιολογήσεις το τηλέφωνο, που χτυπάει συνεχώς και εσύ δεν το σηκώνεις; Αν είσαι στη δουλειά ή έξω με φίλους, το κινητό σου χτυπάει ασταμάτητα και όλοι αναρωτιούνται γιατί δεν απαντάς.

Κάποια στιγμή όμως δεν αντέχεις άλλο και απαντάς.

Ντριιιιν

- Παρακαλώ

- Ο κύριος Παπαδόπουλος;

- Ο ίδιος

- Ονομάζομαι Πρηξοφρύδου και τηλεφωνώ από την εισπρακτική εταιρεία, εε … συγνώμη από την εταιρεία ενημέρωσης οφειλετών Σασταπρήζω εκ μέρους της (συστημικής) τράπεζας Βήτα. Πρόκειται για το προϊόν, που διατηρείτε στην Τράπεζα.

- Ποιο προϊόν;

- Το δάνειο με αριθμό που τελειώνει σε …123

- Γιατί δε μου λέτε το ποσό του δανείου. Που να θυμάμαι εγώ τον αριθμό του δανείου;

- Ας κάνουμε πρώτα μια ταυτοποίηση. Σας ενημερώνω ότι η συνομιλία μας καταγράφεται για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων σας (!) και τηρείται στο αρχείο της εταιρείας για έναν χρόνο. Το όνομα του πατρός σας;

- Γεώργιος

- Ημερομηνία γέννησης;

- 21η Απριλίου 1967

- Πείτε μου τους δύο πρώτους χαρακτήρες από την ταυτότητα ή το Α.Φ.Μ. σας;

- Χ21

- Πολύ ωραία! Πρόκειται για το δάνειό σας των 100.000 €. Έχει μία ληξιπρόθεσμη οφειλή 1.200 €. Τι έχετε προγραμματίσει;

- Τίποτα.

- Πρέπει να κάνετε άμεσα μία καταβολή 400 €. Μπορείτε να το κάνετε αυτό αύριο;

- Όχι.

- Ναι αλλά στις 16 του μηνός θα μπει και η επόμενη δόση.

- Και τι να κάνω εγώ;

- Ναι αλλά υπάρχει κίνδυνος να καταγγελθεί το δάνειο.

- Ας καταγγελθεί.

- Ναι αλλά θα γίνει απαιτητό όλο το ποσό.

- Ας γίνει. Αν η Τράπεζα θεωρεί λογικό να μου ζητήσει τα 100.000 €, όταν εγώ δεν μπορώ να δώσω ούτε 400 €, ας καταγγείλει το δάνειο.

- Ναι αλλά κύριε Παπαδόπουλε, έχετε πάρει ένα δάνειο και πρέπει να το αποπληρώσετε.

- Άκουσε να δεις κυρία Πρηξοφρύδου. Το δάνειο δεν μου το έδωσες εσύ, αλλά η Τράπεζα σε μία εποχή, που με παρακαλούσε να μου δώσει δάνειο και εγώ βέβαια μπορούσα να το πληρώνω. Από τότε τα πράγματα άλλαξαν. Τα εισοδήματά μου μειώθηκαν στο μισό, οι φόροι δεκαπλασιάστηκαν, το κόστος ζωής αυξήθηκε και επιπλέον πρέπει εγώ, που δεν φταίω, να πληρώσω και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, που πληρώνουν εσένα να μου πρήζεις τα συκώτια, για να μην πω καμιά βαριά κουβέντα.

- Ναι αλλά …

- Δεν έχει αλλά, σταμάτα να με ενοχλείς.

- Καταγράφω ότι είστε μη συνεργάσιμος. Χαίρετε.

- Στα τσακίδια.

Ευτυχώς τελείωσε. Τώρα θα ξαναπάρει από μεθαύριο. Έχω μια μέρα να ξεκουραστώ και να κοιμηθώ το μεσημέρι.

Αυτή ήταν η εποχή των εισπρακτικών εταιρειών. Οι πολίτες τις συνήθισαν σιγά σιγά. Σταμάτησαν να ντρέπονται και άρχισαν να ρίχνουν και κανένα μπινελίκι.

Είδαν κι απόειδαν οι Τράπεζες και αποφάσισαν να αλλάξουν στρατηγική. Τις υποθέσεις τις ανέλαβαν πλέον δικηγορικά γραφεία. Δικηγορικά γραφεία, που μετατράπηκαν σε αρπακτικά και όρμησαν να κατασπαράξουν ότι έχει απομείνει από την ελληνική κοινωνία.

Αν βαρέθηκες, σε πληροφορώ ότι τώρα ξεκινά το ενδιαφέρον κομμάτι της ιστορίας. Πάρε μια ανάσα και συνεχίζουμε.

Υπάρχουν, που λες ορισμένα δικηγορικά γραφεία, που δεν άφησαν την ευκαιρία να πάει χαμένη. Μετατράπηκαν σε εισπρακτικές εταιρείες. Άλλωστε ο πολίτης, μόλις ακούσει δικηγορικό γραφείο ψαρώνει αμέσως. Μάλιστα για τη δουλειά αυτή δεν χρειάζεται να προσλάβουν δικηγόρους. Αρκεί ένα απολυτήριο λυκείου, να γνωρίζει ο υπάλληλος γραφή και ανάγνωση και να μπορεί να «μιλήσει» στο τηλέφωνο.

Μα τι λέω; Όχι μόνο δεν χρειάζεται να είναι δικηγόρος, αλλά επιβάλλεται να μην είναι. Γιατί οι δικηγόροι γνωρίζουν και το νόμο και καμιά φορά κάνουν και αποχή. Οι υπάλληλοι γραφείου (συνεργάτες αυτοαποκαλούνται) δεν έχουν τέτοιους περιορισμούς.

Επίσης δεν έχουν ηθικές αναστολές, δεν περιορίζονται από τις ώρες ή τις μέρες, δεν τηρούν τη νομοθεσία γιατί θεωρούν ότι δεν τους περιλαμβάνει, δεν κάνουν κανενός είδους τηλεφωνική ταυτοποίηση και βέβαια δεν καταγράφουν και τις συνομιλίες, για να μη μπορείς να κινηθείς εναντίον τους νομικά. Τέλος, καλούν τους οφειλέτες χρησιμοποιώντας διαφορετικά τηλεφωνικά νούμερα, σταθερά και κινητά, προκειμένου ο οφειλέτης να μπερδεύεται και κάποια στιγμή να σηκώσει το τηλέφωνο.

Εννοείται ότι η ιστορία αυτή συνεχιζόταν κανονικά καθ’ όλη τη διάρκεια της αποχής των δικηγόρων. Σ’ αυτό το χρονικό διάστημα, που αρκετοί δικηγόροι σ’ όλοι την Ελλάδα προχώρησαν σε αναστολή ή διακοπή εργασιών αδυνατώντας να τα βγάλουν πέρα, κάποιοι άλλοι, βρήκαν ευκαιρία να πλουτίσουν ακόμα περισσότερο.

Ας παρακολουθήσουμε όμως μία πραγματική συνομιλία.

Ντριιιιιιν

- Παρακαλώ

- Ο κύριος Παπαδόπουλος;

- Ο ίδιος

- Ονομάζομαι Πρηξοσυκωτίδου και τηλεφωνώ από το δικηγορικό γραφείο Πελ…..πη εκ μέρους της (συστημικής) τράπεζας Βήτα. Πρόκειται για το προϊόν, που διατηρείτε στην Τράπεζα.

- Ποιο προϊόν;

- Το δάνειο με αριθμό που τελειώνει σε …123

- Γιατί δε μου λέτε το ποσό του δανείου. Που να θυμάμαι εγώ τον αριθμό του δανείου;

- Πρόκειται για το δάνειό που έχει μία ληξιπρόθεσμη οφειλή 1.200 €.

- Γιατί δε μου λέτε το ποσό του δανείου για να συνεννοηθούμε;

- Πρόκειται για το δάνειό σας των 100.000 €. Τι έχετε προγραμματίσει; Πρέπει να κάνετε άμεσα μία καταβολή 400 €.

Μέχρις εδώ, αν εξαιρέσουμε την ταυτοποίηση, που δεν γίνεται, νομίζει κανείς ότι μιλά με εισπρακτική εταιρεία. Ωστόσο τα πράγματα συνεχίζονται σε εντελώς διαφορετικό δρόμο.

- Από πού με καλείτε, από Σέρρες;

- Όχι κύριε, από Αθήνα.

- Ποιο είναι το νούμερό σας;

- 210……..

- Εγώ βλέπω στην αναγνώριση το νούμερο 2321….. που είναι Σέρρες.

- Δεν ξέρω κύριε, αν θέλετε να κλείσω και να σας ξαναπάρω.

- Ξαναπάρτε με.

Ντριιιιιιν

- Παρακαλώ

- Ο κύριος Παπαδόπουλος;

- Ο ίδιος. Πάλι το ίδιο νούμερο εμφανίζεται. Τέλος πάντων πάμε παρακάτω.

- Πότε θα κάνετε καταβολή;

- Δεν έχω δυνατότητα για καμία καταβολή.

- Γιατί; Είστε άνεργος;

- Όχι. Είμαι δημόσιος υπάλληλος.

- Ε τότε τι πρόβλημα υπάρχει;

- Μιας και μιλάμε για πρώτη φορά μαζί, θα προσπαθήσω να στο εξηγήσω.

Σ’ αυτή η φάση ο οφειλέτης εξηγεί, πώς μειώθηκαν τα εισοδήματά του και τα σχετικά.

- Η γυναίκα σας εργάζεται;

- Εργάζεται. Είναι ελεύθερη επαγγελματίας. Διατηρεί ……..

Η συνεργάτιδα του δικηγορικού γραφείου, στο άκουσμα του επαγγέλματος της συζύγου, δεν κρατιέται άλλο, ξεσπά σε ειρωνικά γέλια και συνεχίζει ακάθεκτη:

- Με δουλεύετε; Εξακολουθείτε να ισχυρίζεστε ότι δεν μπορείτε να πληρώσετε;

- Μα, όπως ίσως γνωρίζετε, η κατάσταση στην αγορά είναι τραγική. Αν δεν εισπράξουμε έστω ένα μέρος από τα οφειλόμενα, πώς θα μπορέσουμε κι εμείς με τη σειρά μας να είμαστε συνεπείς;

- Εμένα μ’ ενδιαφέρει, πότε θα κάνετε την καταβολή.

- Δεν συνεννοούμαστε μου φαίνεται. Σας εξήγησα ότι δεν δύναμαι. Εκτός κι αν μου υποδείξεις έναν τρόπο για να βρω τα λεφτά. Κάποιον να με δανείσει ίσως. Ή ίσως να μπω σε μια τράπεζα να τα κλέψω.

- Αυτό είναι δικό σας θέμα κύριε. Εμένα μ’ ενδιαφέρει πότε θα κάνετε την καταβολή.

- Εμένα πάλι μ΄ ενδιαφέρει να με αφήσεις ήσυχο. Χαίρετε.

Νρτιιιν

- Παρακαλώ

- Ο κύριος Παπαδόπουλος;

- Ο ίδιος.

- Έπεσε η γραμμή.

- Δεν έπεσε. Εγώ το έκλεισα. Γιατί με ξανακάλεσες;

- Δεν μου είπατε πότε θα κάνετε την καταβολή.

- Σου είπα. Δεν θα κάνω καμία καταβολή. Αει στο διάολο. Αει παράτα μας.

Νρτιιιν

- Είσαι τρελή κοπέλα μου; Στο κλείνω και με ξανακαλείς;

- Θα σας καλώ μέχρι μου πείτε, πότε θα κάνετε την καταβολή.

- Πόσων χρονών είσαι;

- Δεν σας ενδιαφέρει.

- Αποκλείεται να είσαι πάνω από 18. Αυτή είναι συμπεριφορά εφήβου.

- Είμαι πάνω από 18.

- Καλό αυτό, γιατί αφού είσαι ενήλικη μπορώ να σου κάνω αγωγή, για ανήκεστο βλάβη της υγείας μου, αφού μου ανέβασες την πίεση στο 30 και είμαι στα πρόθυρα εγκεφαλικού.

- Πότε θα κάνετε την καταβολή;

- Πώς είσαι από εμφάνιση; Είσαι ψηλή, ξανθιά, πώς είσαι;

- Τι σχέση έχει αυτό κύριε;

- Προσπαθώ να καταλάβω ποια προσόντα σου εκτίμησαν και σε προσέλαβαν στο δικηγορικό γραφείο. Η κλίση μας καταγράφεται;

- Όχι

- Μπιπ μπιπ μπιπ μπιπ μπιπ μπιπ μπιπ μπιπ μπιπ

Για κάθε μπιπ, αγαπητέ αναγνώστη βάλε μια από τις βρισιές, που γνωρίζεις και δεν επιτρέπεται από το ήθος μου να αναφέρω δημοσίως.

Ντριιιν

- Δεν το πιστεύω αυτό που μου συμβαίνει. Σε βρίζω, στο κλείνω και ξαναπαίρνεις;

- Σας είπα κύριε, θα παίρνω μέχρι να μου πείτε πότε θα κάνετε την καταβολή.

- Θέλω να μιλήσω με τον κύριο Πελ….πη.

- Είναι απασχολημένος αυτή τη στιγμή.

- Θα περιμένω.

- Θα σας καλέσει κάποιος από τους συνεργάτες του γραφείου.

Τι έγινε; Ας ελπίσουμε ότι τελειώσαμε για σήμερα.

Περνάνε 10 λεπτά και ως εκ θαύματος

Ντριιιν

- Παρακαλώ

- Ο κύριος Παπαδόπουλος;

- Ο ίδιος.

- Είμαι η Τάδε από το δικηγορικό γραφείο Πελ….πη

- Είστε δικηγόρος;

- Μάλιστα.

Ακολουθεί μια ήρεμη συζήτηση μεταξύ ανθρώπων, όπου ο οφειλέτης εξηγεί την ενόχλησή του αφού καλείται 40 φορές την ημέρα από το δικηγορικό γραφείο, συμπεριλαμβανομένων και αργιών. Ακόμα όμως και όταν σηκώσει το τηλέφωνο και «συνεννοηθεί» με τη συνεργάτιδα του γραφείου, μετά από λίγο (την ίδια μέρα) ξανακαλείται από άλλο συνεργάτη του γραφείου για το ίδιο προϊόν κ.ο.κ. Η δικηγόρος ζητάει συγνώμη και τον προτρέπει τον οφειλέτη να απευθυνθεί στην τράπεζα για κάποια νέα ρύθμιση.

Περνούν δύο μέρες

Ντριιιιιιν

- Παρακαλώ

- Ο κύριος Παπαδόπουλος;

- Ο ίδιος

- Ονομάζομαι Μιχαήλ και τηλεφωνώ από το δικηγορικό γραφείο Γιουρ…..λη εκ μέρους της (συστημικής) τράπεζας Βήτα. Πρόκειται για το προϊόν, που διατηρείτε στην Τράπεζα.

- Ποιο προϊόν;

- Πρόκειται για το δάνειό σας των 100.000 €. Τι έχετε προγραμματίσει; Πρέπει να κάνετε άμεσα μία καταβολή 400 €.

- Συγνώμη, για το ίδιο προϊόν με καλούν και από άλλο δικηγορικό γραφείο. Γίνεται αυτό;

- Δε ξέρω κύριε, Εμάς μας έχει αναθέσει την υπόθεσή σας η τράπεζα.

Ακολουθεί η ίδια συζήτηση, όπου ο οφειλέτης εξηγεί ότι δεν δύναται να κάνει καμία καταβολή και η τηλεφωνική συνομιλία τερματίζεται ήρεμα κα ευγενικά.

Περνούν 10 λεπτά.

Ντριιιιιιν

- Παρακαλώ

- Ο κύριος Παπαδόπουλος;

- Ο ίδιος

- Ονομάζομαι Σύριος και τηλεφωνώ από το δικηγορικό γραφείο Γιουρ…..λη εκ μέρους της (συστημικής) τράπεζας Βήτα. Πρόκειται για το προϊόν, που διατηρείτε στην Τράπεζα.

- Αστειεύεστε; Πριν από 10 λεπτά μιλούσα με μία συνεργάτιδα από το γραφείο σας για το ίδιο θέμα.

- Ζητώ συγνώμη κύριε. Ωστόσο ας τα πούμε και μαζί.

- Άκου να δεις αγόρι μου. Κανονικά θα έπρεπε να σε βρίσω. Όμως επειδή είσαι άντρας, θα κάνω μία εξαίρεση μήπως κα συνεννοηθούμε. Για το προϊόν αυτό έχω απευθυνθεί στην τράπεζα και περιμένω απάντηση. Έχω συνεννοηθεί με την κυρία Τάδε στο κατάστημα. Εντάξει;

- Εντάξει κύριε το σημείωσα. Θα ξαναμιλήσουμε. Χαίρετε.

- Χαίρετε.

Επόμενη μέρα πρωί

Ντριιιιιιν

- Παρακαλώ

- Ο κύριος Παπαδόπουλος;

- Ο ίδιος

- Ονομάζομαι Σταυρόπουλος και τηλεφωνώ από το δικηγορικό γραφείο Γιουρ…..λη εκ μέρους της (συστημικής) τράπεζας Βήτα. Πρόκειται για το προϊόν, που διατηρείτε στην Τράπεζα.

- Χθες το βράδυ μίλησα με τον κύριο Σύριο. Γιατί με ξανακαλείτε σήμερα;

- Καταλαβαίνω την ενόχλησή σας κύριε, όμως πρέπει να λύσουμε το θέμα.

- Άκουσε να δεις. Ο λανθασμένος νόμος σας δίνει το δικαίωμα να με ενοχλείτε κάθε δύο μέρες. Ωστόσο εσείς με καλείτε δύο φορές τη ημέρα!

- Αυτό είναι για τις εισπρακτικές εταιρείες. Δεν ισχύει για μας.

- Άντε να τα πούμε άλλη μία φορά.

Ο οφειλέτης εξηγεί με όση ηρεμία μπορεί να έχει ένας πολίτης στα όρια του εγκεφαλικού στον ευγενή κατά τ’ άλλα κύριο Σταυρόπουλο, ο οποίος κλείνει κάπως έτσι:

- Σας δίνω περιθώριο μέχρι την Παρασκευή, να το σκεφτείτε, μήπως μπορέσετε να διευθετήσετε την οφειλή για να προχωρήσουμε σε ρύθμιση. Θα ξαναμιλήσουμε τη Δευτέρα.

- Καλώς. Αν και τζάμπα μιλάμε, αφού σε λίγο θα με πάρει κάποιος άλλος από το γραφείο σας.

- Χαίρετε

- Χαίρετε.

Αγαπητέ αναγνώστη, σου δίνω 5 δευτερόλεπτα να μαντέψεις τη συνέχεια.

Ο χρόνος σου τελείωσε.

Έχουν περάσει 10 λεπτά από την τελευταία μάχη, εε … συγνώμη, τηλεφωνική επικοινωνία με το δικηγορικό γραφείο των αρπακτικών.

Ντριιιιιιν

- Παρακαλώ

- Ο κύριος Παπαδόπουλος;

- Ο ίδιος

- Ονομάζομαι Μιχαήλ και τηλεφωνώ από το δικηγορικό γραφείο Γιουρ…..λη εκ μέρους της (συστημικής) τράπεζας Βήτα. Πρόκειται για το προϊόν, που διατηρείτε στην Τράπεζα.

- Καλά πόσο μπιπ είστε σ’ αυτό το μπιπ δικηγορικό γραφείο; Ούτε 10 λεπτά δεν πέρασαν από την τελευταία επικοινωνία. Δεν συνεννοείστε μεταξύ σας; Δεν βλέπετε ότι υπάρχει και άλλη επικοινωνία;

- Ναι αλλά δεν διευθετήθηκε το θέμα.

- Καταλαβαίνεις τι σου λέω; Μόλις τώρα μιλούσα με τον κύριο Σταυρόπουλο. Υπάρχει Σταυρόπουλος στο γραφείο σας;

- Ναι.

- Είναι εκεί;

- Όχι.

- Θέλω να με συνδέσετε με τον δικηγόρο ή τη δικηγόρο Γιουρ… λη.

- Δεν είναι εδώ.

- Θέλω να σταματήσετε να με καλείτε.

- Εμένα αυτό που με ενδιαφέρει, είναι να μου πείτε πότε θα διευθετήσετε την οφειλή.

- Σε 2 ώρες να ψάξετε το όνομά σας και το όνομα του γραφείου σας στο Internet. Χαίρετε.

Περνάει μισή ώρα

Ντριιιιιιν

- Παρακαλώ

- Ο κύριος Παπαδόπουλος;

- Ο ίδιος

- Ονομάζομαι Μιχαήλ και τηλεφωνώ από το δικηγορικό γραφείο Γιουρ…..λη εκ μέρους της (συστημικής) τράπεζας Βήτα. Πρόκειται για το προϊόν, που διατηρείτε στην Τράπεζα.

Θεέ μου ονειρεύομαι. Είμαι σαν τον Σίσυφο, αναλογίζεται ο οφειλέτης. Επαναλαμβάνεται συνεχώς το ίδιο μαρτύριο.

- Καλά, δεν μιλήσαμε πριν από μισή ώρα και σε έβρισα; Δεν σου είπα να ψάξεις σε δύο ώρες το όνομά σου στο Internet; Δεν πέρασαν δυο ώρες ακόμα. Θα σου κάνω αγωγή.

- Δε χρειάζεται να μπείτε σε έξοδα. Καλύτερα να διευθετήσετε την οφειλή.

- Θα σου κάνω αγωγή και θα ζητήσω αποζημίωση.

- Πού θα βρείτε τα λεφτά; Αφού δεν μπορείτε να πληρώσετε ούτε τη ελάχιστη καταβολή των 400 €.

- Έχω ξάδερφο δικηγόρο και θα μου το κάνει τζάμπα. Μη με ξαναπάρεις.

- Θα σας καλώ μέχρι να μου πείτε πότε θα εξοφλήσετε την οφειλή.

- Πώς το είπες αυτό;

- Θα σας καλώ μέχρι να μου πείτε πότε θα εξοφλήσετε την οφειλή.

- Μπορείς να το επαναλάβεις άλλη μια φορά, για να σε βάλω σε ανοιχτή ακρόαση και να το ακούσει και ο μάρτυρας;

- Θα σας καλώ μέχρι να μου πείτε πότε θα εξοφλήσετε την οφειλή.

Τώρα αναγνώστη αναρωτιέσαι, αν όλα αυτά είναι αλήθεια. Σου ορκίζομαι ότι δεν είναι ούτε το ένα εικοστό από τα όσα τραβάει ένας ταλαίπωρος οφειλέτης σ’ αυτή τη χώρα της «δεύτερη φορά αριστερά»

Αν δε με πιστεύεις, ρώτα τους φίλους σου, που ντρέπονται να στο πουν. Ρώτα τους γείτονες, αν ακούν κάποιον να φωνάζει και να βρίζει μέσα στο μεσημέρι, όχι τη γυναίκα του, που στο κάτω κάτω είναι και φυσιολογικό, αλλά στο τηλέφωνο, παλεύοντας με τον αόρατο εχθρό. Έναν εχθρό, που κρατάει το εισιτήριο του οφειλέτη για το ταξίδι στον αγύριστο. Ένα ταξίδι, που όσο περνάει ο καιρός θα μοιάζει όλο και περισσότερο ως λύτρωση.

Γιώργος Βαρδακώστας