Τετάρτη 7 Ιουνίου 2017

Το μυστικό της μακροζωίας



Γράφει, ο Θόδωρος Δημητριάδης

Μεγάλο κανάλι της τηλεόρασης έστειλε μια δημοσιογράφο σε ένα ορεινό χωριό της Πίνδου, όπου ζουν αιωνόβιοι, να τους πάρει συνέντευξη. Πήγε, λοιπόν, η κοπέλα, και τους βρήκε στην...






πλατεία του χωριού να κάθονται κάτω από τον ψηλό πλάτανο. Πλησιάζει έναν, που της φάνηκε ότι είναι πολύ μεγάλος στην ηλικία.

• Καλημέρα, παππούλη, θα ήθελα να μάθω ποιο είναι το μυστικό της μακροζωίας σας εδώ στο χωριό.

• Άκουσε, παιδί μου, εγώ στη ζωή μου ήμουν κτηνοτρόφος, είχα πολλά γίδια και πρόβατα. Ποτέ δεν ήπια αλκοόλ, μόνο φρέσκο γνήσιο γάλα.

• Και πόσο χρονώ είσαι παππούλη;

• Εγώ, παιδί μου, είμαι 103 χρόνων, αν θυμάμαι καλά.

Πλησιάζει κατόπιν έναν άλλον, επίσης μεγάλο στην ηλικία, που καθόταν δίπλα του.

• Εσύ, παππούλη, πού αποδίδεις την μακροζωία σου;

• Εγώ, παιδί μου, δεν κάπνισα ποτέ στη ζωή μου, δεν έβαλα στο στόμα μου αυτόν το διάολο που λέγεται τσιγάρο.

• Και πόσο χρονώ είσαι, παππούλη;

• 105, παιδί μου.

Πλησιάζει κατόπιν έναν άλλον.

• Εσύ, παππούλη, πού αποδίδεις την μακροζωία σου;

• Εγώ, παιδί μου, δεν έκανα ποτέ καταχρήσεις, ούτε κάπνισα, ούτε έπινα, και κοιμόμουν κανονικά 8 - 10 ώρες. Με τις κότες κοιμόμουν νωρίς-νωρίς το βράδυ και αποδίδω τη μακροζωία μας στον καθαρό αέρα και το οξυγόνο του βουνού.

• Και πόσο χρονώ είσαι, παππούλη;

• 108, παιδί μου.

Δίπλα του καθόταν ένας που φαινόταν ο πιο γέρος από όλους. Τον πλησιάζει και τον ρωτάει,

• Εσύ, παππούλη, πού αποδίδεις την μακροζωία σου;

• Άκουσε, παιδί μου. Εγώ ποτέ δεν έκανα πίσω στις απολαύσεις της ζωής. Έχω κάνει όλες τις καταχρήσεις. Αυτά που λένε για χοληστερίνη και καρκίνους είναι βλακείες. Εγώ έτρωγα ό,τι μου άρεζε, έπινα όλα τα ποτά σαν σφουγγάρι, δεν έχω αφήσει τσίπουρα και κρασιά, ξενυχτούσα, καπνίζω τα πιο βαριά τσιγάρα, μου άρεζαν οι γυναίκες και έφαγα τα λεφτά μου μ’ αυτές...

• Και πόσο χρονώ είσαι, παππούλη;

• 46, παιδί μου ! ...