Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΜΩΥΣΙΑΔΗ


Το 1ο Βραβείο Ποίησης απονεμήθηκε στο γιατρό Ανέστη Μωυσιάδη από την ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ στον ΣΤ' Παγκόσμιο Ποιητικό Διαγωνισμό 2017 στον οποίο συμμετείχε ο γιατρός με το ποίημά του "ΕΣΧΑΤΟΝ".

Η επιτροπή βραβεύσεων είναι εννεαμελής και η σύνθεσή της είναι:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΑΦΝΟΜΗΛΗΣ Πρόεδρος Εταιρείας συγγραφέων βορείου Ελλάδος

ΖΗΤΑ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ Συγγραφέας-ποιήτρια

ΕΛΕΝΗ ΚΟΝΙΑΡΕΛΛΗ-ΣΙΑΚΗ Συγγραφέας-ποιήτρια

ΝΕΛΛΗ ΛΑΓΑΚΟΥ Συγγραφέας-ποιήτρια

ANTRE MORIAC Γάλλος συγγραφέας-ποιητής

ΠΕΤΡΟΣ ΜΠΕΣΠΑΡΗΣ Συγγραφέας-ποιητής

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΥΣΜΠΟΥΚΗΣ Καθηγητής γλωσσολογίας Α.Π.Θ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΟΥΚΟΝΗΣ Πρόεδρος Αμφικτιονίας Ελληνισμού-ποιητής

RONTIERI MARCO ANTONIO Ιταλός συγγραφέας-ποιητής

Παρατίθεται το βραβευμένο ποίημα:


ΕΣΧΑΤΟΝ


Θέλω να πορευτώ συντόμως προς το άπειρον,

πριν καταστεί το πνεύμα μου ανάπηρον.

Και ορθώς ανέγνωσα επιγραφήν εις πάπυρον,

ότι "Ουκ έστιν Όν επί της Γης επ´ άπειρον".


Ας ήτανε να δω το φωτοδότη Απόλλωνα

και ύστερα τον σοφό, το νομοθέτη Σόλωνα.

Και αν ακόμη έβλεπα κάθε μεγάλο Έλληνα,

τις τόσες απορίες μου για τη ζωή θα έλυνα.


Το Χώρο με τις Αρετές ποθώ να υπηρετήσω.

Μπορεί σ´αυτόν το δρόμο μου τα πάθη να νικήσω.

Κι αν είναι αγώνας διαρκής τον Κόσμο μου να χτίσω,

αυτός είναι ο δρόμος μου, αυτόν θα ακολουθήσω.


Θέλω να κολυμπώ μεσ´της αλήθειας τα πελάγη

και ας με καρτερούν διλήμματα και άγη.

Και αν όλον το είναι μου κατέχεται από άλγη,

εν τούτοις το όλον πνεύμα μου ελεύθερον διάγει.


Κι όταν η Ειμαρμένη μου το τέλος θα μου δείξει,

κι ο χρόνος ο επίγειος ήδη θα έχει λήξει,

εμπρός μου ορίζοντες πλατείς ίσως νάχουν ανοίξει,

κι η αστρική πορεία μου δεν θάχει πλέον λήξη.

Σημειώνεται ότι η ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ είναι ένας πολιτιστικός και κοινωνικός φορέας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και πνευματικό κέντρο τους Δελφούς με πενήντα παραρτήματα στην Ελλάδα και διεθνή επέκταση.

Διαθέτει τμήματα αποδήμου Ελληνισμού, Λογοτεχνίας, εκδόσεων, Λαογραφίας,εικαστικών τεχνών θεάτρου και κοινωνικής προσφοράς.

Βασικοί σκοποί της είναι:

α) Η δημιουργία γέφυρας επικοινωνίας μεταξύ των κατοίκων της μητροπολιτικής Ελλάδος και των ανά τον κόσμο Ελλήνων

β) Η προστασία και η διάδοση των διαχρονικών αξιών της Ορθοδοξίας, του Ελληνισμού και της εθνικής πολιτιστικής μας κληρονομιάς

γ) Η διεθνοποίηση της Ελληνικής γλώσσας

δ) Η διατήρηση και εμπέδωση της ειρήνης στον κόσμο και η αλληλογνωριμία και αλληλοκατανόηση των λαών.

Πραγματοποιεί Παγκόσμια συνέδρια, Παγκόσμιους ποιητικούς διαγωνισμούς, εκδίδει σε ειδικό τόμο τα καλύτερα από τα συμμετέχοντα ποιήματα στους διαγωνισμούς αλλά και τις ποιητικές συλλογές μελών της.

Καθιέρωσε ανοιχτό Πανεπιστήμιο με διδάσκοντες καθηγητές Παν/μίου και διακεκριμένους πνευματικούς ανθρώπους.

Για το ερχόμενο Φθινόπωρο προγραμμάτισε το 5ο Παγκόσμιο Συνέδριό της, που θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη.