Σε συνέχεια του χθεσινού σημειώματός μου για την γέφυρα «Χασκάρας», “τράβηξα” πριν από λίγο από το Google Maps τους τέσσερις κόμβους του Λιτοχώρου (Πλάκας, Λιτοχώρου, Γρίτσας και Βαρικού).
Παρατήρησα ότι ο κόμβος Λιτοχώρου έχει τέσσερις εισόδους προς την Εθνική Οδό. Δύο εισόδους προς το ρεύμα για τη Θεσσαλονίκη και δύο εισόδους προς το ρεύμα των Αθηνών. Αντίθετα, ο...
κόμβος της Πλάκας έχει είσοδο από το Λιτόχωρο για την Ε.Ο., έχει είσοδο από την Ε.Ο. για την Πλάκα, έχουν όμως «ξεχαστεί» δύο είσοδοι. Δηλαδή, όποιος οδηγός είναι στην Ε.Ο. και έρχεται από Θεσσαλονίκη δεν έχει δυνατότητα άμεσης πρόσβασης από τον κόμβο της Πλάκας. Όπως επίσης και από τον κόμβο της Πλάκας δεν μπορεί να εισέλθει στην Ε.Ο. για το ρεύμα της Θεσσαλονίκης. Αυτό μπορεί να το κάνει μέσω «Ελασσόνας και Πυργετού!!!»…
Σε ότι αφορά τον κόμβο της Γρίτσας ενώ έχει γίνει απαλλοτρίωση, έχει χαραχτεί ο δρόμος κι έχουν δοθεί αποζημιώσεις (έχουν γκρεμίσει και σπίτι), παρ’ όλα αυτά ο δρόμος είναι κλειστός για τους οδηγούς που έρχονται από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Το ίδιο συμβαίνει και για τους οδηγούς που έρχονται από το Δίον και θέλουν να εισέλθουν στα δύο ρεύματα της Ε.Ο. προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δεν υπάρχει πρόσβαση παρά μόνο μέσω «Ηγουμενίτσας και Πάργας!!!»….
Στον κόμβο του Βαρικού υπάρχουν οι δύο είσοδοι και δύο έξοδοι, όμως έχει «ξεχαστεί» ο ανατολικός παράπλευρος, κάτω ακριβώς από τον κόμβο. Μέχρι και σήμερα είναι με χαλίκια, και στην Ε.Ο. μπορείς να φτάσεις μόνο μέσω «Σίνδου και Χαλάστρας!!!»…
Αυτά λοιπόν αποδεικνύονται με τις τέσσερις πρόχειρες αεροφωτογραφίες και τα ερωτήματά μου απευθύνονται σε όλους τους αυτοδιοικητικούς και πολιτικούς παράγοντες που θήτευσαν τα τελευταία χρόνια στο νομό μας.
Γιατί λοιπόν τέτοια αβλεψία και τέτοια αμέλεια για δυο δεκαετίες περίπου;
Γιάννης Παπαζαχαρίας