Το Ford GT40 αποτελεί αυτοκίνητο μύθο στην ιστορία των αγώνων και δη του 24ωρου αγώνα του Λε Μαν. Στα μέσα της δεκαετίας του '60 η Ford κατάφερε να σημειώσει τέσσερις συνεχόμενες νίκες στον θρυλικό αγώνα αντοχής, βάζοντας ένα τέλος στην κυριαρχία της Ferrari.
Ήταν...
Ήταν...
σε μια εποχή που η Ford ήθελε να αγοράσει τη Ferrari, αλλά ο Έντσο Φεράρι απέρριψε την πρόταση. Το γεγονός αυτό εξόργισε Χένρι Φορντ II που αποφάσισε την είσοδο της εταιρείας του στους αγώνες με έναν και μόνο στόχο: να νικήσει τη Ferrari χωρίς να υπολογίζει κανένα κόστος. Κάπως έτσι προέκυψε μια από τις πιο επικές αντιπαλότητες στην ιστορία των αγώνων.
Υπό τις οδηγίες του Βρετανού Ρόι Λιν που είχε τη γενική εποπτεία για το σχεδιασμό, την μηχανολογία και την εξέλιξη, τα GT40 έγιναν πραγματικότητα. Στην καρδιά του θηρίου βρισκόταν ένας πανίσχυρος V8 7 λίτρων που χάριζε εντυπωσιακές επιδόσεις στο όχημα, με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 320 χλμ/ώρα.
Η κορυφαία στιγμή της «μπλε οβάλ» εταιρείας ήρθε στο ντεμπούτο του νέου αγωνιστικού στο Le Mans, το 1966, όπου τα GT40 έκαναν το 1-2-3.
Ακολούθησαν τρεις ακόμα νίκες, το '67, το '68 και το '69.
Ένα από τα τρία GΤ40 του ιστορικού θριάμβου του '66 βγαίνει σε δημοπρασία τον Αύγουστο από τον οίκο RM Sotheby, στο Μοντερεϊ της Καλιφόρνια. Πρόκειται για το αγωνιστικό που οδήγησαν στην τρίτη θέση οι Αμερικάνοι Ρόνι Μπάκναμ - Ντικ Χάτσερσον, έχοντας καλύψει 348 γύρους.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, το χρυσαφί αυτό αγωνιστικό με αριθμό σασί P/1016 αναμένεται να πιάσει μέχρι και 12 εκατομμύρια δολάρια. Σε αυτήν την περίπτωση θα γίνει το ακριβότερο Ford όλων των εποχών.
«Αν δεν υπήρχε αυτό το αυτοκίνητο, η ιστορία του μότορσπορ θα ήταν πολύ διαφορετική από αυτήν που γνωρίζουμε», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ειδικός στον τομέα αυτοκινήτου του οίκου Αλεξάντερ Γουίβερ. «Η πώληση αυτού του GT40 αποτελεί μια πραγματική ευκαιρία για κάθε συλλέκτη ή φανατικό των αγώνων αυτοκινήτου να αποκτήσει ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας».
Υπό τις οδηγίες του Βρετανού Ρόι Λιν που είχε τη γενική εποπτεία για το σχεδιασμό, την μηχανολογία και την εξέλιξη, τα GT40 έγιναν πραγματικότητα. Στην καρδιά του θηρίου βρισκόταν ένας πανίσχυρος V8 7 λίτρων που χάριζε εντυπωσιακές επιδόσεις στο όχημα, με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 320 χλμ/ώρα.
Η κορυφαία στιγμή της «μπλε οβάλ» εταιρείας ήρθε στο ντεμπούτο του νέου αγωνιστικού στο Le Mans, το 1966, όπου τα GT40 έκαναν το 1-2-3.
Ακολούθησαν τρεις ακόμα νίκες, το '67, το '68 και το '69.
Ένα από τα τρία GΤ40 του ιστορικού θριάμβου του '66 βγαίνει σε δημοπρασία τον Αύγουστο από τον οίκο RM Sotheby, στο Μοντερεϊ της Καλιφόρνια. Πρόκειται για το αγωνιστικό που οδήγησαν στην τρίτη θέση οι Αμερικάνοι Ρόνι Μπάκναμ - Ντικ Χάτσερσον, έχοντας καλύψει 348 γύρους.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, το χρυσαφί αυτό αγωνιστικό με αριθμό σασί P/1016 αναμένεται να πιάσει μέχρι και 12 εκατομμύρια δολάρια. Σε αυτήν την περίπτωση θα γίνει το ακριβότερο Ford όλων των εποχών.
«Αν δεν υπήρχε αυτό το αυτοκίνητο, η ιστορία του μότορσπορ θα ήταν πολύ διαφορετική από αυτήν που γνωρίζουμε», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ειδικός στον τομέα αυτοκινήτου του οίκου Αλεξάντερ Γουίβερ. «Η πώληση αυτού του GT40 αποτελεί μια πραγματική ευκαιρία για κάθε συλλέκτη ή φανατικό των αγώνων αυτοκινήτου να αποκτήσει ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας».