Το 1230 Πυροσβεστικό Οχημα, που είχε ορισθεί σε υπηρεσία επιτήρησης έναρξης πυρκαγιάς στο...
Ντράφι-Νταού Πεντέλης, ήταν στην Κινέτα από τις 14.00 το μεσημέρι της 23ης Ιουλίου 2018. Το δεύτερο όχημα, που είχε αρμοδιότητα την ίδια περιοχή, βρισκόταν και αυτό στην Κινέτα από τις 14.38»
Κι όμως, στα στοιχεία που παρέδωσε το Πυροσβεστικό Σώμα, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Ηλία Ζαγοραίο, και την εισαγγελέα Πρωτοδικών Βαρβάρα Γνεσούλη, που έχουν αναλάβει την προκαταρκτική εξέταση, το «1230 Πυροσβεστικό Οχημα» πήγε στο Νταού Πεντέλης στις… 16.57(!). Από καταθέσεις πυροσβεστών προκύπτει ότι του είχε δοθεί εντολή στις 16.45 να κινηθεί στο Νταού Πεντέλης και το πλήρωμα του οχήματος διαβίβασε ότι βρίσκεται στην Κινέτα, κάτι που είχαν «ξεχάσει» οι επικεφαλής αξιωματικοί του Πυροσβεστικού Σώματος ότι είχαν… διατάξει να μεταβεί προς ενίσχυση.
Ενδειξη… παραποίησης
Πρόκειται για την πρώτη σοβαρή ένδειξη παραποίησης στοιχείων από εμπλεκόμενους αξιωματικούς του Πυροσβεστικού Σώματος, την οποία… επιβεβαιώνουν σε καταθέσεις τους αξιωματικοί πληρωμάτων πυροσβεστικών οχημάτων, αλλά και αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., που βρίσκονταν στον Νέο Βουτζά και είδαν το πρώτο πυροσβεστικό όχημα να φθάνει εκεί στις 17.35…
Από τα στοιχεία της δικαστικής έρευνας και τις «αλληλοσυγκρουόμενες» καταθέσεις αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος και μελών του Κέντρου Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας, του Συντονιστικού Επιχειρησιακού Κέντρου Υπηρεσιών Πυροσβεστικού Σώματος (199) και του Συντονιστικού Κέντρου Δασοπυρόσβεσης, προκύπτει ότι οι εντολές, διαταγές και κατευθύνσεις προς τις πυροσβεστικές δυνάμεις ήταν να κατευθυνθούν προς… Διώνη και όχι προς το Μάτι. Από τις καταθέσεις συγγενών θυμάτων και τις καταγεγραμμένες κλήσεις πολιτών προς το 199 προκύπτει επίσης πως στις αναφορές τους για πυκνούς καπνούς στην περιοχή της Καλλιτεχνούπολης και Νέου Βουτζά, οι αποδέκτες των κλήσεων τους απαντούσαν ότι είναι «οι καπνοί από την φωτιά στην Κινέτα». Από την έρευνα πιστοποιείται ότι οι καπνοί προέρχονταν από τη φωτιά που είχε φθάσει κοντά στο Λύρειο Ιδρυμα, το οποίο εκκενωνόταν με την παρέμβαση του διευθυντή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Βορειοανατολικής Αττικής Κωνσταντίνου Βουτσελά, ο οποίος είναι κάτοικος της περιοχής, και τα… 39 χρόνια υπηρεσίας του τα έχει κάνει σε αυτές τις περιοχές.
Η θανατηφόρα όπως εξελίχθηκε κακή εκτίμηση και καθυστερημένη αντίδραση της Πυροσβεστικής, η οποία πληροφορήθηκε την ύπαρξή της φωτιάς από έναν εθελοντή πυροσβέστη, από έναν υπάλληλο εταιρίας σεκιούριτι και έναν εκτός υπηρεσίας πυροσβέστη, εμφαίνεται και στις εικόνες από κάμερες ασφαλείας κατοικιών της περιοχής, που έχουν καταγράψει την ανεμπόδιστη πορεία της έως και τον Νέο Βουτζά, όπου εμφανίζεται το πρώτο όχημα.
«Ημερολόγια» και αντίγραφα
Δικηγόροι και ορισμένοι πραγματογνώμονες σε εγκλήματα εμπρησμού τις επόμενες ημέρες αναμένεται να λάβουν τα «ημερολόγια» καταγραφών ακόμη και του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ραφήνας, στις καταγραφές του οποίου, όπως είχε αποκαλύψει ο Ελεύθερος Τύπος, είχε αποτυπωθεί ως πρώτη ώρα εντοπισμού σορών θυμάτων στη θάλασσα οι 19.08(!).
Παράλληλα θα λάβουν αντίγραφα των αιτημάτων που υπέβαλαν όλες οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες στο Κέντρο Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας, με τις απαντήσεις και τις εντολές χειρισμού που έλαβαν. Σε αναμονή βρίσκονται οι δικηγόροι των οικογενειών για τις άρσεις του τηλεφωνικού απορρήτου των επικοινωνιών ανάμεσα σε στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς από αυτές θα προκύψει, όπως εκτιμούν οι δικαστικοί λειτουργοί, αν είχε δοθεί, από ποιον και προς ποιους, η εισήγηση εκκένωσης των οικισμών από τους κατοίκους τους.
Η εναέρια «απουσία»
Οι δικηγόροι των οικογενειών θυμάτων έχουν συλλέξει διαταγές του ΓΕΕΘΑ αναφορικά με τις απαγορεύσεις πτήσεων των Καναντέρ σε θερμοκρασίες άνω των 38 βαθμών κελσίου και την κάθετη διεύθυνση των ανέμων, μέσω των οποίων «διατάσσεται» η μετεγκατάσταση εναέριων μέσων δασοπυρόσβεσης σε άλλα αεροδρόμια, που μπορούν να επιτρέψουν τις απογειώσεις ακόμη και σε τέτοιες δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Η συγκεκριμένη αναζήτηση στοιχείων σχετίζεται με τις αναφορές που αναφέρουν πως η αεροπυρόσβεση στο Μάτι έμεινε από καύσιμα! Το μοναδικό S-64 Εricsson, πυροσβεστικό ελικόπτερο, που επιχειρούσε στην πυρκαγιά της Κινέτας, εκτράπηκε στις 17.10 το απόγευμα της «Μαύρης Δευτέρας», να επιχειρήσει στον Νέο Βουτζά. Οταν έφθασε στην περιοχή, περίπου στις 17.20, δεν είχε καύσιμα για να προβεί σε ρίψεις, κατόπτευσε το μέτωπο της πυρκαγιάς και στη συνέχεια έφυγε για ανεφοδιασμό, όπως προκύπτει από τις καταθέσεις μαρτύρων και τα πρώτα στοιχεία της εν εξελίξει δικαστικής έρευνας. Μετά από τέσσερις αποτυχημένες εντολές απογειώσεων Καναντέρ και ελικοπτέρων, από τα αεροδρόμια Ελευσίνας, Ανδραβίδας, Τανάγρας και Σάμου, εξαιτίας των θυελλωδών δυτικών ανέμων, στις 17.37 δόθηκε νέα εντολή για την απογείωση ενός S-64 Εricsson από Ελευσίνα. Το αεροδρόμιο άνοιξε και το ελικόπτερο απογειώθηκε στις 18.12, ήταν όμως ήδη αργά!
Ηταν το μοναδικό που έφθασε και επιχειρούσε στην περιοχή, όταν όμως η φωτιά είχε περάσει τη Λ. Μαραθώνος, «καταπίνοντας» στο πέρασμά της 96 ανθρώπους, κατοικίες και φύση.
Από τα στοιχεία της δικαστικής έρευνας διαπιστώνεται ότι και το ελικόπτερο που είχε ρόλο παρατήρησης και συντονισμού έμεινε από βενζίνη(!). Την Κυριακή 22 Ιουλίου 2018 βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη για τη μεταφορά τραυματία. Τη «Μαύρη Δευτέρα», ενώ γύριζε, κλήθηκε να κάνει… περιπολία πάνω από τη Σκόπελο για φωτιά που είχε ξεσπάσει την προηγούμενη μέρα, και όταν κλήθηκε να κατευθυνθεί προς το Μάτι είχε άδειο ρεζερβουάρ…
«Δεν υπάρχουν αναντιστοιχίες με τις ώρες»
Την ίδια στιγμή κρίσιμες θεωρούνται οι καταθέσεις των ανώτατων αξιωματικών της Πυροσβεστικής σχετικά με τον τρόπο αντίδρασής τους τα κρίσιμα λεπτά αφότου ξέσπασε η φωτιά στο Νταού Πεντέλης αλλά στη συνέχεια έφτασε μέχρι το Λύρειο Ιδρυμα με αποτέλεσμα να καταστρέψει ολοσχερώς το Μάτι, αφού «πέρασε» από τη λεωφόρο Μαραθώνος. Το σύστημα «engage» των οχημάτων αλλά και τις καταγραφές των ασυρμάτων της Πυροσβεστικής έχει στα χέρια της η Εισαγγελία που χειρίζεται την υπόθεση με τη φονική πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική τη «μαύρη» Δευτέρα της 23ης Ιουλίου, σε μια προσπάθεια να ρίξει φως ως προς τον τρόπο που κινήθηκαν οι πυροσβέστες αλλά και τον χειρισμό σε συντονιστικό επίπεδο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος να αποδειχθεί πώς κινήθηκαν οι πυροσβέστες, τι εντολές δόθηκαν και από ποιους, αλλά και τις ώρες αναχώρησης διοικητών και υποδιοικητών Μονάδων όπως επίσης και πυροσβεστών. Δικαστικές πηγές αναφέρουν πως όταν εκδηλώθηκε η φωτιά στο Νταού Πεντέλης μετέβησαν ο διοικητής και ο υποδιοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αθηνών, καθώς σε αυτήν υπάγεται η Πεντέλη. Ωστόσο, επειδή ήταν αρκετά κοντά στην Ανατολική Αττική, μετέβη και ο υποδιοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής. Το συγκεκριμένο σύστημα των οχημάτων καταγράφει σε πραγματικό χρόνο την κίνηση της κάθε υδροφόρας όπως και των οχημάτων της Πυροσβεστικής.
Σύμφωνα με τις καταθέσεις των πυροσβεστών στην Εισαγγελία, όπως επισημαίνουν ανώνυμες πηγές, όταν η φωτιά «έφυγε» από το Νταού Πεντέλης κατευθύνθηκε προς το Λύρειο Ιδρυμα. Τότε μετέβη εκεί και ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής. «Δεν υπάρχουν ανακολουθίες στην ώρα που ενημερωθήκαμε για να σπεύσουμε στα σημεία και στην ώρα που φύγαμε. Δεν μπορεί να μπει στο σύστημα των απογραφών η σωστή ώρα. Μπορεί να έχουν βάλει ότι αναχώρησες σε μεταγενέστερο χρόνο από ό,τι ειδοποιήθηκες. Δεν γίνεται να αλλοιωθεί κάποιο στοιχείο. Καταγράφονται όλα στους ασυρμάτους», φέρεται σύμφωνα με δικαστικές πηγές να κατέθεσε πυροσβέστης που βρέθηκε στο σημείο της φωτιάς.
«Δεν περίμενε κανένας τη φωτιά ούτε φοβηθήκαμε. Πήγαμε άμεσα στα σημεία. Απλά η φωτιά προχωρούσε τρομερά γρήγορα. Ηταν τέτοια η μορφολογία του εδάφους αλλά και η δύναμη της φωτιάς που πέρασε τη Μαραθώνος και δεν μπορούσαμε να την κρατήσουμε, με αποτέλεσμα οι συνέπειες να είναι καταστροφικές», φέρεται να κατέθεσε πυροσβέστης στον Εισαγγελέα.
ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΘΥΜΑΤΩΝ
«Ο σύζυγός μου κάηκε, δεν μας βοήθησε κανείς»
«Θέλω να αποδοθεί δικαιοσύνη. Δεν παρουσιάστηκε κανένας. Ούτε από την Περιφέρεια, τον Δήμο, την Πυροσβεστική, την Αστυνομία για να μας ενημερώσει πώς να απομακρυνθούμε. Να μας δείξουν το δρόμο». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε στον εισαγγελέα η σύζυγος ενός από τα θύματα στο Μάτι τις δραματικές στιγμές που έζησε, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.».
«Είπαμε να φύγουμε με διαφορετικά αυτοκίνητα. Εγώ πήρα το δικό μου και σώθηκα. Ο άντρας μου κάηκε μαζί με μία κυρία που νοίκιαζε το ισόγειο διαμέρισμά μας. Κάηκε και εκείνη. Δεν υπήρχε κανείς να μας βοηθήσει και να μας διευκολύνει», πρόσθεσε χαρακτηριστικά σχετικά με τον τρόπο που λειτούργησε η Πυροσβεστική, η Τροχαία αλλά και οι εκπρόσωποι του Δήμου τα κρίσιμα λεπτά που η φωτιά πλησίαζε στον Νέο Βουτζά και στο Μάτι.
Την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησαν ήδη οι πρώτες καταθέσεις συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας της «Μαύρης Δευτέρας» του Ιουλίου, όπου έχασαν τη ζωή τους 96 άτομα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισαγγελέας έχει δώσει συγκεκριμένες οδηγίες στους αστυνομικούς ως προς τα ερωτήματα που θα θέσουν στους συγγενείς των θυμάτων. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στις λεπτομέρειες σχετικά με τον «εάν τους βοήθησε κανείς» και «πού και αν εγκλωβίστηκαν οι συγγενείς τους αλλά και οι ίδιοι».
eleftherostypos
Κι όμως, στα στοιχεία που παρέδωσε το Πυροσβεστικό Σώμα, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Ηλία Ζαγοραίο, και την εισαγγελέα Πρωτοδικών Βαρβάρα Γνεσούλη, που έχουν αναλάβει την προκαταρκτική εξέταση, το «1230 Πυροσβεστικό Οχημα» πήγε στο Νταού Πεντέλης στις… 16.57(!). Από καταθέσεις πυροσβεστών προκύπτει ότι του είχε δοθεί εντολή στις 16.45 να κινηθεί στο Νταού Πεντέλης και το πλήρωμα του οχήματος διαβίβασε ότι βρίσκεται στην Κινέτα, κάτι που είχαν «ξεχάσει» οι επικεφαλής αξιωματικοί του Πυροσβεστικού Σώματος ότι είχαν… διατάξει να μεταβεί προς ενίσχυση.
Ενδειξη… παραποίησης
Πρόκειται για την πρώτη σοβαρή ένδειξη παραποίησης στοιχείων από εμπλεκόμενους αξιωματικούς του Πυροσβεστικού Σώματος, την οποία… επιβεβαιώνουν σε καταθέσεις τους αξιωματικοί πληρωμάτων πυροσβεστικών οχημάτων, αλλά και αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., που βρίσκονταν στον Νέο Βουτζά και είδαν το πρώτο πυροσβεστικό όχημα να φθάνει εκεί στις 17.35…
Από τα στοιχεία της δικαστικής έρευνας και τις «αλληλοσυγκρουόμενες» καταθέσεις αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος και μελών του Κέντρου Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας, του Συντονιστικού Επιχειρησιακού Κέντρου Υπηρεσιών Πυροσβεστικού Σώματος (199) και του Συντονιστικού Κέντρου Δασοπυρόσβεσης, προκύπτει ότι οι εντολές, διαταγές και κατευθύνσεις προς τις πυροσβεστικές δυνάμεις ήταν να κατευθυνθούν προς… Διώνη και όχι προς το Μάτι. Από τις καταθέσεις συγγενών θυμάτων και τις καταγεγραμμένες κλήσεις πολιτών προς το 199 προκύπτει επίσης πως στις αναφορές τους για πυκνούς καπνούς στην περιοχή της Καλλιτεχνούπολης και Νέου Βουτζά, οι αποδέκτες των κλήσεων τους απαντούσαν ότι είναι «οι καπνοί από την φωτιά στην Κινέτα». Από την έρευνα πιστοποιείται ότι οι καπνοί προέρχονταν από τη φωτιά που είχε φθάσει κοντά στο Λύρειο Ιδρυμα, το οποίο εκκενωνόταν με την παρέμβαση του διευθυντή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Βορειοανατολικής Αττικής Κωνσταντίνου Βουτσελά, ο οποίος είναι κάτοικος της περιοχής, και τα… 39 χρόνια υπηρεσίας του τα έχει κάνει σε αυτές τις περιοχές.
Η θανατηφόρα όπως εξελίχθηκε κακή εκτίμηση και καθυστερημένη αντίδραση της Πυροσβεστικής, η οποία πληροφορήθηκε την ύπαρξή της φωτιάς από έναν εθελοντή πυροσβέστη, από έναν υπάλληλο εταιρίας σεκιούριτι και έναν εκτός υπηρεσίας πυροσβέστη, εμφαίνεται και στις εικόνες από κάμερες ασφαλείας κατοικιών της περιοχής, που έχουν καταγράψει την ανεμπόδιστη πορεία της έως και τον Νέο Βουτζά, όπου εμφανίζεται το πρώτο όχημα.
«Ημερολόγια» και αντίγραφα
Δικηγόροι και ορισμένοι πραγματογνώμονες σε εγκλήματα εμπρησμού τις επόμενες ημέρες αναμένεται να λάβουν τα «ημερολόγια» καταγραφών ακόμη και του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ραφήνας, στις καταγραφές του οποίου, όπως είχε αποκαλύψει ο Ελεύθερος Τύπος, είχε αποτυπωθεί ως πρώτη ώρα εντοπισμού σορών θυμάτων στη θάλασσα οι 19.08(!).
Παράλληλα θα λάβουν αντίγραφα των αιτημάτων που υπέβαλαν όλες οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες στο Κέντρο Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας, με τις απαντήσεις και τις εντολές χειρισμού που έλαβαν. Σε αναμονή βρίσκονται οι δικηγόροι των οικογενειών για τις άρσεις του τηλεφωνικού απορρήτου των επικοινωνιών ανάμεσα σε στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς από αυτές θα προκύψει, όπως εκτιμούν οι δικαστικοί λειτουργοί, αν είχε δοθεί, από ποιον και προς ποιους, η εισήγηση εκκένωσης των οικισμών από τους κατοίκους τους.
Η εναέρια «απουσία»
Οι δικηγόροι των οικογενειών θυμάτων έχουν συλλέξει διαταγές του ΓΕΕΘΑ αναφορικά με τις απαγορεύσεις πτήσεων των Καναντέρ σε θερμοκρασίες άνω των 38 βαθμών κελσίου και την κάθετη διεύθυνση των ανέμων, μέσω των οποίων «διατάσσεται» η μετεγκατάσταση εναέριων μέσων δασοπυρόσβεσης σε άλλα αεροδρόμια, που μπορούν να επιτρέψουν τις απογειώσεις ακόμη και σε τέτοιες δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Η συγκεκριμένη αναζήτηση στοιχείων σχετίζεται με τις αναφορές που αναφέρουν πως η αεροπυρόσβεση στο Μάτι έμεινε από καύσιμα! Το μοναδικό S-64 Εricsson, πυροσβεστικό ελικόπτερο, που επιχειρούσε στην πυρκαγιά της Κινέτας, εκτράπηκε στις 17.10 το απόγευμα της «Μαύρης Δευτέρας», να επιχειρήσει στον Νέο Βουτζά. Οταν έφθασε στην περιοχή, περίπου στις 17.20, δεν είχε καύσιμα για να προβεί σε ρίψεις, κατόπτευσε το μέτωπο της πυρκαγιάς και στη συνέχεια έφυγε για ανεφοδιασμό, όπως προκύπτει από τις καταθέσεις μαρτύρων και τα πρώτα στοιχεία της εν εξελίξει δικαστικής έρευνας. Μετά από τέσσερις αποτυχημένες εντολές απογειώσεων Καναντέρ και ελικοπτέρων, από τα αεροδρόμια Ελευσίνας, Ανδραβίδας, Τανάγρας και Σάμου, εξαιτίας των θυελλωδών δυτικών ανέμων, στις 17.37 δόθηκε νέα εντολή για την απογείωση ενός S-64 Εricsson από Ελευσίνα. Το αεροδρόμιο άνοιξε και το ελικόπτερο απογειώθηκε στις 18.12, ήταν όμως ήδη αργά!
Ηταν το μοναδικό που έφθασε και επιχειρούσε στην περιοχή, όταν όμως η φωτιά είχε περάσει τη Λ. Μαραθώνος, «καταπίνοντας» στο πέρασμά της 96 ανθρώπους, κατοικίες και φύση.
Από τα στοιχεία της δικαστικής έρευνας διαπιστώνεται ότι και το ελικόπτερο που είχε ρόλο παρατήρησης και συντονισμού έμεινε από βενζίνη(!). Την Κυριακή 22 Ιουλίου 2018 βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη για τη μεταφορά τραυματία. Τη «Μαύρη Δευτέρα», ενώ γύριζε, κλήθηκε να κάνει… περιπολία πάνω από τη Σκόπελο για φωτιά που είχε ξεσπάσει την προηγούμενη μέρα, και όταν κλήθηκε να κατευθυνθεί προς το Μάτι είχε άδειο ρεζερβουάρ…
«Δεν υπάρχουν αναντιστοιχίες με τις ώρες»
Την ίδια στιγμή κρίσιμες θεωρούνται οι καταθέσεις των ανώτατων αξιωματικών της Πυροσβεστικής σχετικά με τον τρόπο αντίδρασής τους τα κρίσιμα λεπτά αφότου ξέσπασε η φωτιά στο Νταού Πεντέλης αλλά στη συνέχεια έφτασε μέχρι το Λύρειο Ιδρυμα με αποτέλεσμα να καταστρέψει ολοσχερώς το Μάτι, αφού «πέρασε» από τη λεωφόρο Μαραθώνος. Το σύστημα «engage» των οχημάτων αλλά και τις καταγραφές των ασυρμάτων της Πυροσβεστικής έχει στα χέρια της η Εισαγγελία που χειρίζεται την υπόθεση με τη φονική πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική τη «μαύρη» Δευτέρα της 23ης Ιουλίου, σε μια προσπάθεια να ρίξει φως ως προς τον τρόπο που κινήθηκαν οι πυροσβέστες αλλά και τον χειρισμό σε συντονιστικό επίπεδο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος να αποδειχθεί πώς κινήθηκαν οι πυροσβέστες, τι εντολές δόθηκαν και από ποιους, αλλά και τις ώρες αναχώρησης διοικητών και υποδιοικητών Μονάδων όπως επίσης και πυροσβεστών. Δικαστικές πηγές αναφέρουν πως όταν εκδηλώθηκε η φωτιά στο Νταού Πεντέλης μετέβησαν ο διοικητής και ο υποδιοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αθηνών, καθώς σε αυτήν υπάγεται η Πεντέλη. Ωστόσο, επειδή ήταν αρκετά κοντά στην Ανατολική Αττική, μετέβη και ο υποδιοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής. Το συγκεκριμένο σύστημα των οχημάτων καταγράφει σε πραγματικό χρόνο την κίνηση της κάθε υδροφόρας όπως και των οχημάτων της Πυροσβεστικής.
Σύμφωνα με τις καταθέσεις των πυροσβεστών στην Εισαγγελία, όπως επισημαίνουν ανώνυμες πηγές, όταν η φωτιά «έφυγε» από το Νταού Πεντέλης κατευθύνθηκε προς το Λύρειο Ιδρυμα. Τότε μετέβη εκεί και ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ανατολικής Αττικής. «Δεν υπάρχουν ανακολουθίες στην ώρα που ενημερωθήκαμε για να σπεύσουμε στα σημεία και στην ώρα που φύγαμε. Δεν μπορεί να μπει στο σύστημα των απογραφών η σωστή ώρα. Μπορεί να έχουν βάλει ότι αναχώρησες σε μεταγενέστερο χρόνο από ό,τι ειδοποιήθηκες. Δεν γίνεται να αλλοιωθεί κάποιο στοιχείο. Καταγράφονται όλα στους ασυρμάτους», φέρεται σύμφωνα με δικαστικές πηγές να κατέθεσε πυροσβέστης που βρέθηκε στο σημείο της φωτιάς.
«Δεν περίμενε κανένας τη φωτιά ούτε φοβηθήκαμε. Πήγαμε άμεσα στα σημεία. Απλά η φωτιά προχωρούσε τρομερά γρήγορα. Ηταν τέτοια η μορφολογία του εδάφους αλλά και η δύναμη της φωτιάς που πέρασε τη Μαραθώνος και δεν μπορούσαμε να την κρατήσουμε, με αποτέλεσμα οι συνέπειες να είναι καταστροφικές», φέρεται να κατέθεσε πυροσβέστης στον Εισαγγελέα.
ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΘΥΜΑΤΩΝ
«Ο σύζυγός μου κάηκε, δεν μας βοήθησε κανείς»
«Θέλω να αποδοθεί δικαιοσύνη. Δεν παρουσιάστηκε κανένας. Ούτε από την Περιφέρεια, τον Δήμο, την Πυροσβεστική, την Αστυνομία για να μας ενημερώσει πώς να απομακρυνθούμε. Να μας δείξουν το δρόμο». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε στον εισαγγελέα η σύζυγος ενός από τα θύματα στο Μάτι τις δραματικές στιγμές που έζησε, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.».
«Είπαμε να φύγουμε με διαφορετικά αυτοκίνητα. Εγώ πήρα το δικό μου και σώθηκα. Ο άντρας μου κάηκε μαζί με μία κυρία που νοίκιαζε το ισόγειο διαμέρισμά μας. Κάηκε και εκείνη. Δεν υπήρχε κανείς να μας βοηθήσει και να μας διευκολύνει», πρόσθεσε χαρακτηριστικά σχετικά με τον τρόπο που λειτούργησε η Πυροσβεστική, η Τροχαία αλλά και οι εκπρόσωποι του Δήμου τα κρίσιμα λεπτά που η φωτιά πλησίαζε στον Νέο Βουτζά και στο Μάτι.
Την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησαν ήδη οι πρώτες καταθέσεις συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας της «Μαύρης Δευτέρας» του Ιουλίου, όπου έχασαν τη ζωή τους 96 άτομα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εισαγγελέας έχει δώσει συγκεκριμένες οδηγίες στους αστυνομικούς ως προς τα ερωτήματα που θα θέσουν στους συγγενείς των θυμάτων. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στις λεπτομέρειες σχετικά με τον «εάν τους βοήθησε κανείς» και «πού και αν εγκλωβίστηκαν οι συγγενείς τους αλλά και οι ίδιοι».
eleftherostypos