Ο ευαίσθητος χώρος της παιδείας δεν προσφέρεται για την άσκηση επικοινωνιακών τακτικών και αυταρχικών επιλογών!
Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου προσλήψεων των Αναπληρωτών προκειμένου να καλυφθούν κάποια από τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εδώ και καιρό η πολιτεία όφειλε να καλύψει με...
μόνιμους διορισμούς, δεν θα ήταν υπερβολικό να εκτιμηθεί ότι επικοινωνιακοί λόγοι ήταν αυτοί που επέβαλλαν την υλοποίηση αυτού του ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση των προβλεπομένων διαδικασιών. Ειδικότερα για τις προβλεπόμενες διαδικασίες των αποσπάσεων Μονίμων και των προσλήψεων Αναπληρωτών η εφαρμογή αυτού του χρονοδιαγράμματος θα επηρεάσει αρνητικά τη ζωή χιλιάδων εκπαιδευτικών.
Δεν δόθηκε η δυνατότητα να πραγματοποιηθεί 3η φάση αποσπάσεων, ούτε επετράπη η χρήση κενών που παρέμειναν αδιάθετα από τις αποσπάσεις των Ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια. Είναι επίσης σκληρό κοινωνικά, να μην δίνεται η ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς με ανυπέρβλητα οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα, να υπηρετήσουν κοντά στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους. Πολλοί από αυτούς μάλιστα υπηρετούν σε «πλεονασματικές περιοχές» για την ειδικότητά τους. Επιπλέον και κατ αναλογία με τα προαναφερθέντα θα έπρεπε να γίνουν δεκτές όλες οι αιτήσεις Ανάκλησης απόσπασης που είχαν υποβληθεί με βάση την εγκύκλιο.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα από πουθενά δεν προκύπτει η πιθανότητα να ικανοποιηθούν κάποιοι από τους εκατοντάδες συνάδελφους που δεν πήραν απόσπαση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ΟΠΣΥΔ παραμένει «κλειστό» για αιτήσεις Επανεξέτασης και παρά του ότι αυτό δεν προβλέπεται. Η πιθανή μη πραγματοποίηση μίας γενικής 3η φάσης αποσπάσεων, λυπεί, εξοργίζει και οδηγεί εκατοντάδες από αυτούς στην άδεια άνευ αποδοχών λόγω απόγνωσης. Έτσι το υπουργείο θα έχει μια ακόμη πηγή εσόδων για να πανηγυρίσει επιπλέον προσλήψεις Αναπληρωτών.....αντί να τους διορίσει.
Οι εκπαιδευτικοί που αιτούνται απόσπαση παραμένουν εγκλωβισμένοι για πολλά χρόνια σε διάφορες περιοχές της χώρας. Η απόσπαση αποτελεί τη μοναδική τους διέξοδο μετά και την πραγματοποίηση ελάχιστων μεταθέσεων. Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ είναι μια διαδικασία η οποία δίνει την δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να εργάζονται στον τόπο τους, κοντά στις οικογένειες τους. Δε δημιουργούν νέα κενά αφού οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν λειτουργικά κενά σε άλλα ΠΥΣΔΕ προσφέροντας εκπαιδευτικό έργο. Αποτελεί την μοναδική πλέον λύση για ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών με σοβαρότατα οικογενειακά ή οικονομικά προβλήματα καθώς και με προβλήματα υγείας.
Διεκδικώντας ένα αναφαίρετο δικαίωμα μας και όχι μια χαριστική παραχώρηση καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λειτουργήσει στα πλαίσια ενός κράτους δικαίου, ενός κοινωνικού κράτους με ανθρώπινο πρόσωπο. Ας μη επιτραπεί άλλο, η οικονομική εξαθλίωση και η ψυχική εξουθένωση χιλιάδων εκπαιδευτικών μακριά από τα σπίτια τους στο βωμό της δημοσιονομικής προσαρμογής .
Ζητούμε λοιπόν από τον κ. Υπουργό να επιτρέψει την κατάθεση αιτήσεων Επανεξέτασης στο ΟΠΣΥΔ προκειμένου να πραγματοποιηθεί άμεσα η 3η φάση Αποσπάσεων με τη χρήση όλων των κενών που δεν καλύφθηκαν αλλά και από «πλεονασματικές» σε «πλεονασματικές» περιοχές.
ΕΛΜΕ ΠΙΕΡΙΑΣ