Το κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς χτύπησε και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας για άλλη μία χρονιά -τρίτη κατά σειρά-βρίσκεται να λειτουργεί μέσα σε ένα έντονο κλίμα ανασφάλειας ,πίεσης και συνεχών αλλαγών. Η προχειρότητα και ανακολουθία λόγων και πράξεων της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δημιουργεί μία συνεχή αβεβαιότητα που οδηγεί εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς να...
έχουν να αντιμετωπίσουν πρωτόγνωρες καταστάσεις σε προσχολική αγωγή,Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή.Ας μην αναφερθούμε προς το παρόν και στην επιπολαιότητα του μέτρου περί έναρξης του μαθήματος στις εννέα το πρωί που ανακοινώθηκε από τον κ.Γαβρόγλου κατά το προχθεσινό αγιασμό , χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ιδιαίτερες εργασιακές συνθήκες των γονέων στην χώρα μας, επενδύοντας μόνο στο θυμικό των μαθητών των πλέον ακατάλληλων να αντιληφθούν τις αρνητικές παρενέργειες της εισαγωγής ενός τέτοιου μέτρου στην σχολική διαδικασία.
Η βιασύνη της κυβέρνησης για την ικανοποίηση ενός χρόνιου αιτήματος προσχολικής αγωγής εκφράστηκε με την προχειρότητα ενός προεδρικού διατάγματος που διέπεται όμως από τους όρους μίας αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής με αναφορά στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι εγγραφές νηπίων στην δημόσια εκπαίδευση χαρακτηρίζεται από την σύσταση τμημάτων με 25 μικρούς μαθητές, νούμερο τεράστιο και απαράδεκτο για την ευαίσθητη αυτή ηλικία χωρίς επίσης την ανάλογη υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή. Αποτέλεσμα η μειουμένων όρων παρεχόμενη ασφάλεια στους μαθητών μας και το “στοίβαγμά” τους σε μαγαζιά σε πολλές περιπτώσεις που νοικιάζονται προκειμένου να μετατραπούν, ανεπιτυχώς όμως, σε λειτουργικούς χώρους μαθήματος. Ο ι συγχωνεύσεις – καταργήσεις-σχολικών μονάδων και νηπιαγωγείων συνεχίζονται , ο αποκλεισμός των ειδικοτήτων με ευθεία αναφορά στην απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας και η προχειρότητα αντιμετώπισης θεμάτων όπως η σίτιση και η στελέχωση του ολοήμερου σχολείου είναι μία άλλη απόδειξη της έλλειψης σοβαρότητας που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τα θέματα της εκπαίδευσης.Η δημιουργία-διορισμός τριμελών επιτροπών σε προσχολική αγωγή και Δημοτικό έχει σκοπό για πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά δεδομένα να διασφαλίσει την αυστηρή εφαρμογή των μνημονιακών επιλογών στην εκπαίδευση.
Σε μία Β/θμια εκπαίδευση που τα τελευταία χρόνια επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ταλαιπωρείτε από πειραματισμούς, έρχεται ο υπουργός αναστατώνοντας μαθητές και γονείς χωρίς να αντιλαμβάνεται το μέγεθος της ζημιάς που προκαλείται να καθιερώσει ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση , αγνοώντας παντελώς την εκπαιδευτική πραγματικότητα της χώρας μας. Μία πραγματικότητα δυστυχώς με πολλές παθογένειες που έχουν σαν βάση την “βαθμοθηρία” στοιχείο που χαρακτηρίζει μεγάλη μερίδα μαθητών και γονέων. Άλλωστε πρόκειται για ένα σύστημα που δοκιμάσθηκε ανεπιτυχώς στον παρελθόν και καταργήθηκε.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εχθρική σε ότι αφορά Ελληνική γλώσσα-Ιστορία-Πολιτισμός συνεχίζει το καταστροφικό της έργο με την υποβάθμιση αυτή την φορά του μαθήματος των Λατινικών με κύρια πρόθεσή της να πλήξει το κλάδο των φιλολόγων προκειμένου με αυτόν τον τρόπο να αποφύγει τον αναγκαίο διορισμό τους που απαιτείτε άμεσα. Ακολουθεί για άλλη μία φορά την λογική περικοπών αλλά με το προκάλυμμα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Η ευαισθησία της κυβέρνησης της αριστεράς στο κομμάτι της ειδικής αγωγής είναι ανύπαρκτη! Ένας τόσος μεγάλος αριθμός μαθητών μας με ιδιαίτερα προβλήματα μάθησης και κατανόησης έπρεπε να αποκλείεται αυστηρά από την γενικότερη στυγνή λογική της δημοσιονομικής πολιτικής. Κοινωνία που δεν σέβεται τα μέλη της με ειδικές ανάγκες δεν σέβεται τον εαυτό της.
Αύξηση απροκάλυπτη των μαθητών ανά τμήμα –χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι πολυποίκιλες ιδιαιτερότητές τους –που φτάνει μέχρι και τον διπλασιασμό , η μείωση των ωρών της Φυσικής Αγωγής στην Β/θμια εκπ/ση που αποτελεί από τα ποιο αναγκαία εργαλεία ανάδειξης και καλλιέργειας των ψυχοκινητικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων αυτών των παιδιών. Η ομηρία χιλιάδων Ειδικών Παιδαγωγών σε ένα εργασιακό μεσαίωνα αναπλήρωσης επί σειρά πολλών ετών και η έλλειψη κατάλληλων Ειδικών Σχολείων λειτουργικών , καταδεικνύει την αναλγησία της πολιτικής ηγεσίας απέναντι σε ένα τόσο ιδιαίτερο κομμάτι της εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων για άλλη μια χρονιά νοιώθουν εγκαταλελειμμένοι και καλούνται όπως κάνουν όλα τα χρόνια της αριστερής διακυβέρνησης να στηρίξουν την δημόσια εκπαίδευση αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες σε βαθμό τέτοιο προκειμένου να καλύψουν τα κενά της πολιτικής εξουσίας στη εκπαιδευτική καθημερινότητα.
Η ΝΔ η αυριανή κυβέρνηση της χώρας μας είναι έτοιμη με πλήρη υπευθυνότητα να αναδείξει την δημόσια εκπαίδευση τονώνοντας το εργασιακό αίσθημα του εκπαιδευτικού προσωπικού,το συναίσθημα των μαθητών και των οικογενειών τους διασφαλίζοντας στο έπακρο την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΤΣΙΑΜΠΕΡΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Εκπ/κος Α/θμιας Εκπ/σης
Τομεάρχης Παιδείας Ν.Ο.Δ.Ε Πιερίας