Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

ΣΕΒΕ: Στη Θεσσαλονίκη τα "βαριά ονόματα" της Ελληνικής Ναυτιλίας


Άννη Καρολίδου

O Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος με το 7ο Export Summit, επιχειρεί να ανοίξει τους δρόμους της θαλάσσιας ανάπτυξης στις βορειοελλαδικές επιχειρήσεις, αξιοποιώντας και τη νέα εποχή στην οποία εισέρχεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘ ΑΕ.

O... 

ΣΕΒΕ, στις 13 Ιουνίου, φέρνει τα βαριά ονόματα της Ελληνικής Ναυτιλίας στη Θεσσαλονίκη, ενώ η επίσημη έναρξη του Συνεδρίου θα γίνει από τον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα και οι εργασίες της διοργάνωσης θα κλείσουν με ομιλία του επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης και προέδρου της ΝΔ κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

«Θέλουμε να παντρέψουμε την Εξωστρέφεια με τη Ναυτιλία. Η Θεσσαλονίκη είναι ως και σήμερα απούσα από την αγορά εξυπηρέτησης της ελληνικής ναυτιλίας. Δεν θέλουμε, οι βορειοελλαδικές επιχειρήσεις, να υποκαταστήσουν τον Πειραιά. Θέλουμε να συμπληρώσουμε την δυναμική του Πειραιά σε μία αγορά που θεωρούν προνομιακά δική τους (σ.σ. οι επιχειρήσεις της Αττικής). Οι ελληνικές παραγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις πρέπει να αξιοποιήσουν το συγκριτικό πλεονέκτημα που λέγεται ‘ελληνική πλοιοκτησία'»

Τα παραπάνω τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Γιώργος Κωσταντόπουλος στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για το συνέδριο «Export Summit VII:Fostering Maritime Economy» που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, στις 13 Ιουνίου.

Η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι μία υπερδύναμη στον κόσμο της Οικονομίας της Θάλασσας, που έρχεται πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη της ναυτιλίας έχοντας μερίδιο 17,3% στην ‘πίτα’ του τζίρου και στόλο με αξία που υπολογίζεται σε 91,82 δισ. δολάρια.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, όπως είπε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, δημιουργούν ετήσια ζήτηση της τάξης των 8 δισ. ευρώ, μία ευκαιρία που παραμένει ανεκμετάλλευτη καθώς η ελληνική παραγωγή ναυτιλιακού εξοπλισμού ανέρχεται μόλις σε 150 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας το ισχνότατο 0,1% της παγκόσμιας παραγωγής. Αυτά τα 150 εκατ. θα μπορούν βραχυπρόθεσμα να αυξηθούν σε 700 εκατ. ευρώ, εάν προωθηθούν τα συνεργατικά σχήματα μεταξύ εταιρειών – clusters – και προωθηθεί η καινοτομικότητα από πλευράς επιχειρήσεων.

Ζώνες Ναυπηγοεπισκευών και Παθητικής Τελειοποίησης

Ο κ. Κωνσταντόπουλος αναφέρθηκε ιδιαίτερα στη συνεργασία με τη νέα διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., με την οποία όπως είπε ο ΣΕΒΕ μοιράζεται κοινά οράματα και στόχους.

Στο πλαίσιο και αυτής της σχέσης και σε συνομιλίες με τον ΟΛΘ ο ΣΕΒΕ προσπαθεί να προωθήσει ένα πάγιο αίτημά του, για τη δημιουργία μίας Ελαφράς Ναυτοπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στη Θεσσαλονίκη. Για το θέμα ο Σύνδεσμος έχει απευθυνθεί στον Ελληνικό Νοηγνώμονα αλλά κι’ όχι μόνο, ενώ εξετάζει και τη νομική του διάσταση.

Το άλλο σχέδιο που προωθεί, είναι η δημιουργία μίας Ζώνης Παθητικής Τελειοποίησης, όπως υπάρχουν και σε άλλες χώρες της Ε.Ε. και πιο συγκεκριμένα σε Πορτογαλία, Ολλανδία και Ισπανία. Σε μία τέτοια Ζώνη, εφ’ οσον δοθούν κίνητρα κυρίως φορολογικά, θα μπορούσε να γίνονται φάση/φάσεις στην αλυσίδα τελειοποίησης μεταποιητικών προϊόντων των κλάδων π.χ. ένδυσης , τροφίμων.

Ο ΣΕΒΕ υποστηρίζει τα clusters

Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, υποστηρίζει σθεναρά τα clusters, τους συνεργατικούς σχηματισμούς ελληνικών επιχειρήσεων που έτσι προσπαθούν να πάρουν μερίδιο της τεράστιας διεθνούς αγοράς των ναυτιλιακών εξοπλισμών και υπηρεσιών. Σημειώνεται ότι σε ένα από τα δύο ελληνικά clusters που έχουν δημιουργηθεί συμμετέχουν ( HEMEXPO, WIMA) και βορειοελλαδικές επιχειρήσεις όπως οι : Kleemann, Olympia Electronics, Prisma κ.αλ.

Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος κ. Παναγιώτης Χασάπης αναφέρθηκε στο πρόγραμμα του Συνεδρίου και τις θεματικές ενότητες στις οποίες διαρθρώνεται για να σημειώσει ότι κεντρικοί ομιλητές θα είναι κ. Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και ο δρ. Γεώργιος Πατέρας, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Η πρώτη ενότητα του συνεδρίου θα έχει θέμα «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, πρόκληση προόδου και αριστείας».

Η δεύτερη ενότητα θα είναι αφιερωμένη στις «Νέες τεχνολογίες, εργαλείο εξυπηρέτησης της Ναυτιλίας».

Η τρίτη στους «Συνεργατικούς σχηματισμούς- Συνεισφέροντας στη Ναυτιλία μέσω συνεργασίας με άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας»

Η τέταρτη ενότητα «Υποστηρικτικές Λειτουργίες στη Ναυτιλία» και η πέμπτη και τελευταία «Οι επιχειρηματικές υπηρεσίες στον Ναυτιλιακό κλάδο».

Το συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Οικονομίας & Ανάπτυξης, Εξωτερικών, Εσωτερικών και, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.