Σήμερα αναμένεται να πραγματοποιηθεί η πρώτη πιλοτική λειτουργία του συστήματος της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112 στο κέντρο συντονισμού της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας, ωστόσο σε πλήρη λειτουργία θα τεθεί στο τέλος του 2019.
Τότε...
θα είναι έτοιμο να παραδοθεί το έργο της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112, σύμφωνα με την πληροφόρηση που παρείχε η διοίκηση της εταιρείας Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη. Ο ίδιος βρέθηκε την Πέμπτη στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και ενημερώθηκε για την πορεία του έργου.
Η πιλοτική δοκιμή για τον αριθμό 112 θα γίνει στο Αρχηγείο της Πυροσβεστικής, παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, στην ενημέρωση για το φονικό μπουρίνι που σάρωσε τη Χαλκιδική ανέφερε πως άμεση προτεραιότητα της Κυβέρνησης είναι η λειτουργία του αριθμού 112. Ενας αριθμός έκτακτης ανάγκης που λειτουργεί στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Στις 10:30 η πρώτη δοκιμή του 112
Η πιλοτική δοκιμή για τον αριθμό 112 θα γίνει στο Αρχηγείο της Πυροσβεστικής, παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, στην ενημέρωση για το φονικό μπουρίνι που σάρωσε τη Χαλκιδική ανέφερε πως άμεση προτεραιότητα της Κυβέρνησης είναι η λειτουργία του αριθμού 112. Ενας αριθμός έκτακτης ανάγκης που λειτουργεί στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Στις 10:30 η πρώτη δοκιμή του 112
Ο Κυβερνητικός εκπρόσωπος σημείωσε ότι σήμερα θα πραγματοποιηθεί ειδική σύσκεψη με τους εκπρόσωπους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας κατά τη διάρκεια της πιλοτικής δοκιμής.
Ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς ανέφερε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ότι στις 10:30 το πρωί θα γίνει η πρώτη μεγάλη δοκιμή του πανευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης 112, «έτσι ώστε κάτι που είναι αυτονόητο, χρήσιμο και μπορεί να σώσει ζωές σε λίγο χρονικό διάστημα να γίνει πραγματικότητα». To ιδιο τόνισε και στην ενημέρωσή του ο Υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος «Ήδη έχει παρέμβει ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, θα γίνουν την Παρασκευή οι δοκιμές, νομίζω ότι και αυτό μπαίνει σε τροχιά να αρχίσει να λειτουργεί κανονικά».
Δέκα χρόνια στο… συρτάρι το 112
Μπορεί το 112 να είναι το μοναδικό σύστημα προειδοποίησης των πολιτών σε περίπτωση εκδήλωσης ακραίων καιρικών φαινομένων, ωστόσο είναι στο συρτάρι εδώ και μία δεκαετία περίπου και δεν λειτουργεί. Μάλιστα όπως φάνηκε και στην κακοκαιρία της Χαλκιδικής, ένα έτος μετά την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι δεν είναι ακόμα έτοιμο.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, το έργο επρόκειτο να χρηματοδοτηθεί από την προηγούμενο προγραμματική περίοδο 2007-2013, ωστόσο λόγω καθυστερήσεων στην υλοποίησή του, χρειάστηκε να ενταχθεί και στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Τι προβλέπουν οι προδιαγραφές της γραμμής έκτακτης ανάγκης
Υπενθυμίζεται πως οι προδιαγραφές της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112 προβλέπουν πως:
σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων ή φυσικών καταστροφών, όπως πυρκαγιές και σεισμούς, θα πραγματοποιείται αποστολή γραπτών μηνυμάτων σε κινητά και φωνητικών μηνυμάτων σε σταθερά τηλέφωνα πολιτών που βρίσκονται σε περιοχές οι οποίες ενδέχεται να υποστούν πλήγμα.
το σύστημα έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει και τη θέση των πολιτών οι οποίοι θα καλούν τον αριθμό 112 προκειμένου να ενημερώνουν πως βρίσκονται σε κίνδυνο.
Εξετάζεται και η ενημέρωση μέσω social media.