«Δίνω όλη μου την περιουσία για να σώσετε τον γιο μου» είχε πει ο Αριστοτέλης Ωνάσης στους τρεις Αμερικανούς νευροχειρουργούς που έφερε μαζί του από τις ΗΠΑ, μόλις πληροφορήθηκε ότι ο γιος του Αλέξανδρος Ωνάσης είχε ένα σοβαρό ατύχημα με το αεροπλάνο. Μαζί τους και...
ο Άγγλος νευροχειρουργός Ρίτσαρντσον που είχε μεταφερθεί εσπευσμένα από το Λονδίνο.
Οι τέσσερις καλύτεροι γιατροί του κόσμου όμως δεν μπορούσαν να προσφέρουν στον Αριστοτέλη το θαύμα που περίμενε.
Στις 7 το απόγευμα, στις 23 Ιανουαρίου του 1973, ο Αριστοτέλης Ωνάσης έδωσε πλέον εντολή να βγάλουν τα σωληνάκια και ο Αλέξανδρος άφησε την τελευταία του πνοή. Ο κληρονόμος της τεράστιας περιουσίας του «Αρίστου», ο διάδοχος που ο Έλληνας επιχειρηματίας λάτρευε όσο τίποτα άλλο στον κόσμο, ήταν πλέον νεκρός και 44 χρόνια μετά ο θάνατος του παραμένει μυστήριο.
Αλέξανδρος Ωνάσης: Όσα πίστευε ο πατέρας του
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήταν πεπεισμένος πως ο θάνατος του γιου του δεν οφείλονταν σε τυχαίο γεγονός, αλλά επρόκειτο για δολοφονία. Γι’ αυτό άλλωστε και επικήρυξε τους δολοφόνους του με 1.000.000 δολάρια, αμοιβή η οποία παραμένει σε ισχύ έως σήμερα. Γιατί όμως πίστευε ο Αριστοτέλης Ωνάσης πως ο θάνατος του γιου του δεν ήταν τυχαίος;
Τα τρία πορίσματα που βγήκαν σχετικά με το τι συνέβη στο αεροπλάνο «Piaggio 136», φαίνεται να υποστηρίζουν το σενάριο της δολιοφθοράς. Συγκεκριμένα, η Επιτροπή Διερευνήσεως Ατυχημάτων της Πολιτικής Αεροπορίας, η Επιτροπή της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και η μελέτη του Βρετανού εμπειρογνώμονα Ανταμ Β. Χάντερ, τον οποίο όρισε η πλευρά του Αριστοτέλη Ωνάση, κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα, ότι αιτία του δυστυχήματος ήταν η αντίστροφη σύνδεση των πηδαλίων κλίσεως.
Τα συρματόσχοινα των πηδαλίων ήταν δεμένα ανάποδα και όταν ο Αλέξανδρος Ωνάσης προσπάθησε να κάνει μια διορθωτική κίνηση, λόγω ενός πλάγιου ανέμου από τη δεξιά πλευρά του αεροσκάφους, αντί να στραφεί προς τα αριστερά, έκανε περαιτέρω δεξιά κλίση και άρχισε η πτώση.
Το αεροπλάνο «έσκασε» στον διάδρομο. Στη συνέχεια άρχισε να περιστρέφεται χτυπώντας συνεχώς στο τσιμέντο, μετατρέποντας την άτρακτο σε άμορφη μάζα από σίδερα.
Ποιος είχε όμως τοποθετήσει ανάποδα τα συρματόσχοινα των πηδαλίων κλίσης; Οι μηχανικοί της Ολυμπιακής αεροπορίας που είχαν αναλάβει την συντήρηση αλλά και τον έλεγχο του αεροπλάνου υποστήριξαν πως κατά τη διάρκεια του ελέγχου που έκαναν εκείνοι δεν διαπιστώθηκε κανένα πρόβλημα. Θα μπορούσε όμως να είναι απλά ένα λάθος; Όχι.
Ένας από τους μηχανικούς αυτούς, ο Νικόλαος Προνοϊτης εξηγεί: «Μόλις πληροφορηθήκαμε τα περί αντίθετης σύνδεσης των συρματόσχοινων αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε στο «αδελφό» αεροπλάνο του Piaggio. Σας πληροφορώ ότι ήταν αδύνατο να συνδέσουμε ανάποδα τα συρματόσχοινα, γιατί αυτά έχουν σταθερό μήκος και όταν επιχειρήσεις να τα περάσεις σταυρωτά και όχι παράλληλα στις τροχαλίες δεν φτάνουν στο μήκος».
Για να συνδεθούν λοιπόν ανάποδα τα συρματόσχοινα θα έπρεπε κάποιος να τα «επεκτείνει», κάτι που αποκλείει το… λάθος να έγινε τυχαία.
Αλέξανδρος Ωνάσης: Πέθανε από την πτώση ή τον σκότωσαν μετά;
Υπάρχουν μάλιστα κάποιοι που υποστηρίζουν πως ο θάνατος του Αλέξανδρου δεν οφείλονταν καν στην πτώση του αεροπλάνου. Τι εννοούμε;
Στο αεροπλάνο υπήρξαν τρεις επιβαίνοντες. Ο Αλέξανδρος, ο Ντόναλντ Μακ Κάσκερ και ο Ντόνλορ Μακ Γκρέγκορ. Ο Αλέξανδρος τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι, ενώ οι άλλοι δύο επιβαίνοντες υπέστησαν μόνο κάποια επιπόλαια τραύματα…
Ο Αλέξανδρος αρχικά μεταφέρεται στο νοσοκομείο της αμερικανικής βάσης του Ελληνικού και από εκεί στο ΚΑΤ, σε κωματώδη κατάσταση, όμως ερωτηματικά υπάρχουν και για το θανατηφόρο τραύμα που είχε ο Αλέξανδρος Ωνάσης στην κορυφή της κεφαλής.
Ο Γρηγόρης Κουρής, στενός συνεργάτης του Αλέξανδρου που είχε μιλήσει το 1999 στο «Βήμα» είχε σημειώσει χαρακτηριστικά «το τραύμα αυτό δεν δικαιολογείται από τον τρόπο της πτώσης του αεροσκάφους στη δεξιά πλευρά».
Κάποιοι μάλιστα συγγραφείς που έχουν ασχοληθεί με τη ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση έχουν προχωρήσει στην εκτίμηση ότι «ο Αλέξανδρος ξυλοκοπήθηκε στο νοσοκομείο της βάσης του Ελληνικού», χωρίς όμως και σε αυτή την περίπτωση να παρουσιάσουν συγκεκριμένα αποδεικτικά στοιχεία…
Το τι ακριβώς συνέβη λοιπόν παραμένει μυστήριο. Μηχανικός της Ολυμπιακής που ήταν παρών στη διαδικασία της απογείωσης του μοιραίου Piaggio είχε πει χαρακτηριστικά «μόνο ο Μακ Κάσκερ ήξερε τι πραγματικά συνέβη εκείνες τις λίγες στιγμές στον αέρα. Μόνο αυτός ξέρει γιατί σκοτώθηκε ο Αλέξανδρος».
Αλέξανδρος Ωνάσης: Η διερεύνηση ιδιωτικών αστυνομικών
Ο Μακ Κάσκερ, ο οποίος είχε φτάσει στην Αθήνα την προηγούμενη, προκειμένου να αντικαταστήσει τον για χρόνια πιλότο του Ωνάση, δεν μίλησε ποτέ γι’ αυτή την υπόθεση και «χάθηκε» από προσώπου γης λίγες ημέρες μετά το δυστύχημα. Επέστρεψε στις ΗΠΑ και δεν έδωσε ποτέ και σε κανέναν σημεία ζωής.
Τις συνθήκες θανάτου του Αλέξανδρου άρχισαν να διερευνούν οικειοθελώς κάποιοι ιδιωτικοί αστυνομικοί, με στόχο βέβαια να εισπράξουν το ποσό της επικήρυξης. Ένας εξ αυτών, ο Δημήτρης Χαλκιαδάκης, σκοτώθηκε σε τροχαίο δυστύχημα στις 17 Απριλίου 1975, όταν έπεσε από μια γέφυρα στο ύψος των Καμένων Βούρλων.
Λίγες ημέρες πριν είχε υποστηρίξει σε συνεντεύξεις του ότι «διέθετε σειρά στοιχείων για τον θάνατο του Αλέξανδρου Ωνάση». Χρόνια μετά η σύζυγος του επέμενε πως εκείνος «βρισκόταν όντως κοντά στην εξιχνίαση της υπόθεσης, ενώ τα ντοκουμέντα που διέθετε χάθηκαν από τον τόπο του δυστυχήματος», σημειώνοντας επίσης ότι το δυστύχημα δεν ήταν διόλου «τυχαίο».
Αλέξανδρος Ωνάσης: Η πρώτη απόπειρα δολοφονίας
Όπως μάλιστα φαίνεται αυτή δεν ήταν καν η πρώτη απόπειρα δολοφονίας του Αλέξανδρου Ωνάση. Έναν χρόνο πριν και συγκεκριμένα στις 18 Φεβρουαρίου του 1972 το οικογενειακό λίαρ τζετ του Ωνάση, συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή της Νίκαιας με αποτέλεσμα τον θάνατο των δύο πιλότων. Το λίαρ τζετ αναχώρησε το μεσημέρι της ίδιας ημέρας από την Αθήνα με προορισμό τη Νίκαια, όπου θα παρελάμβανε τον Αλέξανδρο για να τον μεταφέρει στο Παρίσι, όμως η αναχώρηση του αεροσκάφους από την Αθήνα καθυστέρησε γιατί χρησιμοποιήθηκε για μια φωτογράφηση μόδας στο αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Αυτή η καθυστέρηση φαίνεται πως ήταν καθοριστική. Μερικά τμήματα της ατράκτου που ανασύρθηκαν από τη θαλάσσια περιοχή της Νίκαιας είχαν ορισμένες σχισμές με φορά προς τα έξω, σαν να είχε γίνει έκρηξη στο εσωτερικό του αεροπλάνου. Το ενδεχόμενο να υπήρχε ένας ωρολογιακός εκρηκτικός μηχανισμός που είχε προγραμματισθεί να εκραγεί όταν θα είχε επιβιβασθεί ο Αλέξανδρος φαίνονταν ως το πιο πιθανό σενάριο.
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, που δεν μπόρεσε να ξεπεράσει ποτέ τον θάνατο του Αλέξανδρου πέθανε δύο χρόνια μετά, χωρίς να γνωρίζει ποιοι και γιατί δολοφόνησαν τον γιο του. Οι «θεωρίες συνωμοσίες» ήταν πολλές. Κάποιοι υποστήριξαν πως ήταν η CIA, άλλοι μίλησαν για την δικτατορία κι άλλοι για τον Νιάρχο. Το ποιος προκάλεσε όμως το θανατηφόρο δυστύχημα παραμένει ακόμα άγνωστο. Το βέβαιο είναι πως δεν επρόκειτο για τυχαίο ατύχημα.
Και φυσικά, βέβαιο φαντάζει, πως εκείνη η εκείνη η αμοιβή του 1.000.000 δολαρίων θα μείνει για πάντα ανοιχτή…
Πηγή: pagenews.gr
Οι τέσσερις καλύτεροι γιατροί του κόσμου όμως δεν μπορούσαν να προσφέρουν στον Αριστοτέλη το θαύμα που περίμενε.
Στις 7 το απόγευμα, στις 23 Ιανουαρίου του 1973, ο Αριστοτέλης Ωνάσης έδωσε πλέον εντολή να βγάλουν τα σωληνάκια και ο Αλέξανδρος άφησε την τελευταία του πνοή. Ο κληρονόμος της τεράστιας περιουσίας του «Αρίστου», ο διάδοχος που ο Έλληνας επιχειρηματίας λάτρευε όσο τίποτα άλλο στον κόσμο, ήταν πλέον νεκρός και 44 χρόνια μετά ο θάνατος του παραμένει μυστήριο.
Αλέξανδρος Ωνάσης: Όσα πίστευε ο πατέρας του
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήταν πεπεισμένος πως ο θάνατος του γιου του δεν οφείλονταν σε τυχαίο γεγονός, αλλά επρόκειτο για δολοφονία. Γι’ αυτό άλλωστε και επικήρυξε τους δολοφόνους του με 1.000.000 δολάρια, αμοιβή η οποία παραμένει σε ισχύ έως σήμερα. Γιατί όμως πίστευε ο Αριστοτέλης Ωνάσης πως ο θάνατος του γιου του δεν ήταν τυχαίος;
Τα τρία πορίσματα που βγήκαν σχετικά με το τι συνέβη στο αεροπλάνο «Piaggio 136», φαίνεται να υποστηρίζουν το σενάριο της δολιοφθοράς. Συγκεκριμένα, η Επιτροπή Διερευνήσεως Ατυχημάτων της Πολιτικής Αεροπορίας, η Επιτροπή της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και η μελέτη του Βρετανού εμπειρογνώμονα Ανταμ Β. Χάντερ, τον οποίο όρισε η πλευρά του Αριστοτέλη Ωνάση, κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα, ότι αιτία του δυστυχήματος ήταν η αντίστροφη σύνδεση των πηδαλίων κλίσεως.
Τα συρματόσχοινα των πηδαλίων ήταν δεμένα ανάποδα και όταν ο Αλέξανδρος Ωνάσης προσπάθησε να κάνει μια διορθωτική κίνηση, λόγω ενός πλάγιου ανέμου από τη δεξιά πλευρά του αεροσκάφους, αντί να στραφεί προς τα αριστερά, έκανε περαιτέρω δεξιά κλίση και άρχισε η πτώση.
Το αεροπλάνο «έσκασε» στον διάδρομο. Στη συνέχεια άρχισε να περιστρέφεται χτυπώντας συνεχώς στο τσιμέντο, μετατρέποντας την άτρακτο σε άμορφη μάζα από σίδερα.
Ποιος είχε όμως τοποθετήσει ανάποδα τα συρματόσχοινα των πηδαλίων κλίσης; Οι μηχανικοί της Ολυμπιακής αεροπορίας που είχαν αναλάβει την συντήρηση αλλά και τον έλεγχο του αεροπλάνου υποστήριξαν πως κατά τη διάρκεια του ελέγχου που έκαναν εκείνοι δεν διαπιστώθηκε κανένα πρόβλημα. Θα μπορούσε όμως να είναι απλά ένα λάθος; Όχι.
Ένας από τους μηχανικούς αυτούς, ο Νικόλαος Προνοϊτης εξηγεί: «Μόλις πληροφορηθήκαμε τα περί αντίθετης σύνδεσης των συρματόσχοινων αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε στο «αδελφό» αεροπλάνο του Piaggio. Σας πληροφορώ ότι ήταν αδύνατο να συνδέσουμε ανάποδα τα συρματόσχοινα, γιατί αυτά έχουν σταθερό μήκος και όταν επιχειρήσεις να τα περάσεις σταυρωτά και όχι παράλληλα στις τροχαλίες δεν φτάνουν στο μήκος».
Για να συνδεθούν λοιπόν ανάποδα τα συρματόσχοινα θα έπρεπε κάποιος να τα «επεκτείνει», κάτι που αποκλείει το… λάθος να έγινε τυχαία.
Αλέξανδρος Ωνάσης: Πέθανε από την πτώση ή τον σκότωσαν μετά;
Υπάρχουν μάλιστα κάποιοι που υποστηρίζουν πως ο θάνατος του Αλέξανδρου δεν οφείλονταν καν στην πτώση του αεροπλάνου. Τι εννοούμε;
Στο αεροπλάνο υπήρξαν τρεις επιβαίνοντες. Ο Αλέξανδρος, ο Ντόναλντ Μακ Κάσκερ και ο Ντόνλορ Μακ Γκρέγκορ. Ο Αλέξανδρος τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι, ενώ οι άλλοι δύο επιβαίνοντες υπέστησαν μόνο κάποια επιπόλαια τραύματα…
Ο Αλέξανδρος αρχικά μεταφέρεται στο νοσοκομείο της αμερικανικής βάσης του Ελληνικού και από εκεί στο ΚΑΤ, σε κωματώδη κατάσταση, όμως ερωτηματικά υπάρχουν και για το θανατηφόρο τραύμα που είχε ο Αλέξανδρος Ωνάσης στην κορυφή της κεφαλής.
Ο Γρηγόρης Κουρής, στενός συνεργάτης του Αλέξανδρου που είχε μιλήσει το 1999 στο «Βήμα» είχε σημειώσει χαρακτηριστικά «το τραύμα αυτό δεν δικαιολογείται από τον τρόπο της πτώσης του αεροσκάφους στη δεξιά πλευρά».
Κάποιοι μάλιστα συγγραφείς που έχουν ασχοληθεί με τη ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση έχουν προχωρήσει στην εκτίμηση ότι «ο Αλέξανδρος ξυλοκοπήθηκε στο νοσοκομείο της βάσης του Ελληνικού», χωρίς όμως και σε αυτή την περίπτωση να παρουσιάσουν συγκεκριμένα αποδεικτικά στοιχεία…
Το τι ακριβώς συνέβη λοιπόν παραμένει μυστήριο. Μηχανικός της Ολυμπιακής που ήταν παρών στη διαδικασία της απογείωσης του μοιραίου Piaggio είχε πει χαρακτηριστικά «μόνο ο Μακ Κάσκερ ήξερε τι πραγματικά συνέβη εκείνες τις λίγες στιγμές στον αέρα. Μόνο αυτός ξέρει γιατί σκοτώθηκε ο Αλέξανδρος».
Αλέξανδρος Ωνάσης: Η διερεύνηση ιδιωτικών αστυνομικών
Ο Μακ Κάσκερ, ο οποίος είχε φτάσει στην Αθήνα την προηγούμενη, προκειμένου να αντικαταστήσει τον για χρόνια πιλότο του Ωνάση, δεν μίλησε ποτέ γι’ αυτή την υπόθεση και «χάθηκε» από προσώπου γης λίγες ημέρες μετά το δυστύχημα. Επέστρεψε στις ΗΠΑ και δεν έδωσε ποτέ και σε κανέναν σημεία ζωής.
Τις συνθήκες θανάτου του Αλέξανδρου άρχισαν να διερευνούν οικειοθελώς κάποιοι ιδιωτικοί αστυνομικοί, με στόχο βέβαια να εισπράξουν το ποσό της επικήρυξης. Ένας εξ αυτών, ο Δημήτρης Χαλκιαδάκης, σκοτώθηκε σε τροχαίο δυστύχημα στις 17 Απριλίου 1975, όταν έπεσε από μια γέφυρα στο ύψος των Καμένων Βούρλων.
Λίγες ημέρες πριν είχε υποστηρίξει σε συνεντεύξεις του ότι «διέθετε σειρά στοιχείων για τον θάνατο του Αλέξανδρου Ωνάση». Χρόνια μετά η σύζυγος του επέμενε πως εκείνος «βρισκόταν όντως κοντά στην εξιχνίαση της υπόθεσης, ενώ τα ντοκουμέντα που διέθετε χάθηκαν από τον τόπο του δυστυχήματος», σημειώνοντας επίσης ότι το δυστύχημα δεν ήταν διόλου «τυχαίο».
Αλέξανδρος Ωνάσης: Η πρώτη απόπειρα δολοφονίας
Όπως μάλιστα φαίνεται αυτή δεν ήταν καν η πρώτη απόπειρα δολοφονίας του Αλέξανδρου Ωνάση. Έναν χρόνο πριν και συγκεκριμένα στις 18 Φεβρουαρίου του 1972 το οικογενειακό λίαρ τζετ του Ωνάση, συνετρίβη στη θαλάσσια περιοχή της Νίκαιας με αποτέλεσμα τον θάνατο των δύο πιλότων. Το λίαρ τζετ αναχώρησε το μεσημέρι της ίδιας ημέρας από την Αθήνα με προορισμό τη Νίκαια, όπου θα παρελάμβανε τον Αλέξανδρο για να τον μεταφέρει στο Παρίσι, όμως η αναχώρηση του αεροσκάφους από την Αθήνα καθυστέρησε γιατί χρησιμοποιήθηκε για μια φωτογράφηση μόδας στο αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Αυτή η καθυστέρηση φαίνεται πως ήταν καθοριστική. Μερικά τμήματα της ατράκτου που ανασύρθηκαν από τη θαλάσσια περιοχή της Νίκαιας είχαν ορισμένες σχισμές με φορά προς τα έξω, σαν να είχε γίνει έκρηξη στο εσωτερικό του αεροπλάνου. Το ενδεχόμενο να υπήρχε ένας ωρολογιακός εκρηκτικός μηχανισμός που είχε προγραμματισθεί να εκραγεί όταν θα είχε επιβιβασθεί ο Αλέξανδρος φαίνονταν ως το πιο πιθανό σενάριο.
Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, που δεν μπόρεσε να ξεπεράσει ποτέ τον θάνατο του Αλέξανδρου πέθανε δύο χρόνια μετά, χωρίς να γνωρίζει ποιοι και γιατί δολοφόνησαν τον γιο του. Οι «θεωρίες συνωμοσίες» ήταν πολλές. Κάποιοι υποστήριξαν πως ήταν η CIA, άλλοι μίλησαν για την δικτατορία κι άλλοι για τον Νιάρχο. Το ποιος προκάλεσε όμως το θανατηφόρο δυστύχημα παραμένει ακόμα άγνωστο. Το βέβαιο είναι πως δεν επρόκειτο για τυχαίο ατύχημα.
Και φυσικά, βέβαιο φαντάζει, πως εκείνη η εκείνη η αμοιβή του 1.000.000 δολαρίων θα μείνει για πάντα ανοιχτή…
Πηγή: pagenews.gr