Τα τροχαία αποτελούν για την Κρήτη μια από τις πρώτες αιτίες θανάτου, κυρίως νέων ανθρώπων
«Φρένο» στη μάστιγα των τροχαίων δυστυχημάτων στην Κρήτη, ευαισθητοποιώντας πολιτεία και πολίτες, προσπαθούν να βάλουν ομάδες πολιτών μέσα από μια σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών με κεντρικό σύνθημα, «Ναι στη ζωή».
Τα τροχαία αποτελούν για την Κρήτη μια από ...
«Φρένο» στη μάστιγα των τροχαίων δυστυχημάτων στην Κρήτη, ευαισθητοποιώντας πολιτεία και πολίτες, προσπαθούν να βάλουν ομάδες πολιτών μέσα από μια σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών με κεντρικό σύνθημα, «Ναι στη ζωή».
Τα τροχαία αποτελούν για την Κρήτη μια από ...
τις πρώτες αιτίες θανάτου, κυρίως νέων ανθρώπων, και η νεοσυσταθείσα στα Χανιά Κίνηση Πολιτών κατά των τροχαίων προσπαθεί στα πρώτα της βήματα να βάλει ένα λιθαράκι για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Όπως δηλώνει το μέλος της Κίνησης, νευροχειρουργός στο νοσοκομείο Χανίων, Αντώνης Κρασουδάκης, «στόχος μας είναι να ενώσουμε τη φωνή μας με όλους αυτούς που θέλουν να μπει τέλος στα τροχαία δυστυχήματα.
Μέχρι και τώρα υπάρχει μια αύξηση 50% στα θανατηφόρα σε σχέση με πέρυσι και αυτό σημαίνει ότι κάτι, δεν γίνεται καλά ειδικότερα στο κομμάτι της πρόληψης.
Ενώ την τελευταία δεκαετία είχαμε μια μείωση πάνω από το μισό δυστυχώς υπάρχουν φαινόμενα αντιστροφής».
Σύμφωνα με τον ίδιο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας το θέμα των τροχαίων έχει αναγνωρισθεί σαν πρόβλημα δημόσιας υγείας.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, «με περίπου 1.000 νεκρούς τον χρόνο, περισσότερους από 800 βαριά τραυματίες και 10.000 ελαφρότερα τραυματίες στην Ελλάδα είναι αδύνατον να μη μιλάμε για πρόβλημα δημόσιας υγείας, αν για παράδειγμα το συγκρίνουμε με την γρίπη η οποία «σκοτώνει» 150 πολίτες ευπαθών πληθυσμών κάθε χρόνο.
Από τα τροχαία χάνουν τη ζωή τους κυρίως νέοι και παραγωγικοί πολίτες, ηλικίας, κυρίως, από 15- 35 ετών και αφήνουν πίσω τους και πολλές αναπηρίες με μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις».
Δραματική η κατάσταση στην Κρήτη
Όπως δηλώνει το μέλος της Κίνησης, νευροχειρουργός στο νοσοκομείο Χανίων, Αντώνης Κρασουδάκης, «στόχος μας είναι να ενώσουμε τη φωνή μας με όλους αυτούς που θέλουν να μπει τέλος στα τροχαία δυστυχήματα.
Μέχρι και τώρα υπάρχει μια αύξηση 50% στα θανατηφόρα σε σχέση με πέρυσι και αυτό σημαίνει ότι κάτι, δεν γίνεται καλά ειδικότερα στο κομμάτι της πρόληψης.
Ενώ την τελευταία δεκαετία είχαμε μια μείωση πάνω από το μισό δυστυχώς υπάρχουν φαινόμενα αντιστροφής».
Σύμφωνα με τον ίδιο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας το θέμα των τροχαίων έχει αναγνωρισθεί σαν πρόβλημα δημόσιας υγείας.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, «με περίπου 1.000 νεκρούς τον χρόνο, περισσότερους από 800 βαριά τραυματίες και 10.000 ελαφρότερα τραυματίες στην Ελλάδα είναι αδύνατον να μη μιλάμε για πρόβλημα δημόσιας υγείας, αν για παράδειγμα το συγκρίνουμε με την γρίπη η οποία «σκοτώνει» 150 πολίτες ευπαθών πληθυσμών κάθε χρόνο.
Από τα τροχαία χάνουν τη ζωή τους κυρίως νέοι και παραγωγικοί πολίτες, ηλικίας, κυρίως, από 15- 35 ετών και αφήνουν πίσω τους και πολλές αναπηρίες με μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις».
Δραματική η κατάσταση στην Κρήτη
Η «ακτινογραφία» των τροχαίων δυστυχημάτων στην Κρήτη το 2019 με τους 47 νεκρούς μέχρι τα μέσα Αύγουστου σοκάρει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων τα περισσότερα θύματα, είναι νέοι άνθρωποι ηλικίας από 18-25 ετών.
Ο «φονικότερος» μήνας του 2019 ήταν ο Ιούλιος με 11 νεκρούς και η «φονικότερη» μέρα το Σάββατο με 13 νεκρούς Τα περισσότερα τροχαία (18), συνέβησαν από τις 9 το πρωί έως τη μία μετά το μεσημέρι.
Τα περισσότερα τροχαία καταγράφηκαν στο επαρχιακό οδικό δίκτυο (23) και ακολουθούν οι πόλεις με 14 και ο Βόρειος Οδικός Άξονας με 10 νεκρούς.
Αιτίες των τροχαίων ήταν 20 συγκρούσεις, 19 εκτροπές και 6 παρασύρσεις.
Στα Χανιά και με αφορμή πολλά τροχαία με παρασύρεις πεζών, ο Σύλλογος Αρωγής Θυμάτων Τροχαίων απέστειλε έγγραφο προς τις αρχές με το οποίο ζητά να αποκατασταθούν άμεσα οι διαγραμμίσεις σε πολλούς δρόμους της πόλης και να γίνει αποκατάσταση σημείων όπου υπάρχουν εκτεταμένες φθορές στον ασφαλτοτάπητα.
eleftherostypos