Την προσεχή Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου προβλέπεται να περάσει από την αρμόδια Επιτροπή της βουλής η νέα διοίκηση της Εγνατίας. Στην θέση του Προέδρου με μη εκτελεστικές αρμοδιότητες τοποθετείται ο κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος πρώην βουλευτής Πιερίας της ΝΔ και τέως υφυπουργός Υγείας.
Το τιμόνι της επιχείρησης με εκτελεστικές αρμοδιότητες αναλαμβάνει ο...
κ. Κωνσταντίνος Κουτσούκος, ο οποίος κατά τα πρότυπα του ΟΑΣΘ προέρχεται από τα σπάργανα της Εγνατίας και θα κρατήσει τα ηνία της επιχείρησης σε μία από τις κρισιμότερες περιόδους για το μέλλον της.
Ο κ. Κουτσούκος ήταν μέχρι σήμερα Διευθυντής Υποστήριξης Ανάπτυξης & Εκμετάλλευσης, στην «Εγνατία Οδός ΑΕ.» και γενικός γραμματέας στην Hellastron, τον φορέα που εκπροσωπεί όλους τους οδικούς άξονες με διόδια στην χώρα μας.
Οι κ.κ Κωνσταντόπουλος και Κουτσούκος θα αντικαταστήσουν τον κ. Απόστολο Αντωνούδη, ο οποίος είχε τοποθετηθεί στην Εγνατία επί ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Αθανάσιο Σχίζα που αποτέλεσε επιλογή του πρώην υπουργού Υποδομών κ. Χρίστου Σπίρτζη και τοποθετήθηκε στην εταιρεία από το ΤΑΙΠΕΔ τον περασμένο Ιούλιο!
Και οι δύο επιλογές αποτελούν πρόταση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και αναμένεται να εγκριθούν και από το ΤΑΙΠΕΔ που αποτελεί το βασικό μέτοχο της εταιρείας. Η Εγνατία είναι ένας από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας μήκους 850 χιλιομέτρων αλλά και το μακροβιότερο …υποψήφιο για παραχώρηση δίκτυο, του οποίου η ιδιωτικοποίηση έχει ξεκινήσει από το 2012 χωρίς να ολοκληρωθεί.
Η προηγούμενη κυβέρνηση βρήκε αλλά και εφηύρε πολλά εμπόδια για να βαλτώσει ο διαγωνισμός. Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν τα σενάρια που θέλουν την υπόθεση της ιδιωτικοποίησης να ναυαγεί, άποψη που φαίνεται να ενστερνίζονται και οι εταιρείες που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την παραχώρηση πριν ένα χρόνο. Μεγάλα αγκάθια παραμένουν η λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων, η πιστοποίηση 33 σηράγγων με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα αλλά και η επισκευή γηρασμένων γεφυρών κάποιες από τις οποίες διατρέχουν σοβαρούς κινδύνους και χρήζουν άμεσων παρεμβάσεων.
Η νέα κυβέρνηση δεν έχει πάρει ακόμη θέση στο θέμα της Εγνατίας.
Ωστόσο τα χαρτιά της αναμένεται να ανοίξει η διοίκηση την προσεχή Τρίτη στην βουλή στην αρμόδια Επιτροπή (Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας
και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης), από την οποία θα περάσουν από ακρόαση τα νέα πρόσωπα της Εγνατίας. Εκεί θα φανούν οι επιλογές της νέας πολιτικής και αν η ιδιωτικοποίηση θα προχωρήσει ή αν η εταιρεία θα παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο.
Ο κ. Κουτσούκος ήταν μέχρι σήμερα Διευθυντής Υποστήριξης Ανάπτυξης & Εκμετάλλευσης, στην «Εγνατία Οδός ΑΕ.» και γενικός γραμματέας στην Hellastron, τον φορέα που εκπροσωπεί όλους τους οδικούς άξονες με διόδια στην χώρα μας.
Οι κ.κ Κωνσταντόπουλος και Κουτσούκος θα αντικαταστήσουν τον κ. Απόστολο Αντωνούδη, ο οποίος είχε τοποθετηθεί στην Εγνατία επί ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Αθανάσιο Σχίζα που αποτέλεσε επιλογή του πρώην υπουργού Υποδομών κ. Χρίστου Σπίρτζη και τοποθετήθηκε στην εταιρεία από το ΤΑΙΠΕΔ τον περασμένο Ιούλιο!
Και οι δύο επιλογές αποτελούν πρόταση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και αναμένεται να εγκριθούν και από το ΤΑΙΠΕΔ που αποτελεί το βασικό μέτοχο της εταιρείας. Η Εγνατία είναι ένας από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας μήκους 850 χιλιομέτρων αλλά και το μακροβιότερο …υποψήφιο για παραχώρηση δίκτυο, του οποίου η ιδιωτικοποίηση έχει ξεκινήσει από το 2012 χωρίς να ολοκληρωθεί.
Η προηγούμενη κυβέρνηση βρήκε αλλά και εφηύρε πολλά εμπόδια για να βαλτώσει ο διαγωνισμός. Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν τα σενάρια που θέλουν την υπόθεση της ιδιωτικοποίησης να ναυαγεί, άποψη που φαίνεται να ενστερνίζονται και οι εταιρείες που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την παραχώρηση πριν ένα χρόνο. Μεγάλα αγκάθια παραμένουν η λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων, η πιστοποίηση 33 σηράγγων με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα αλλά και η επισκευή γηρασμένων γεφυρών κάποιες από τις οποίες διατρέχουν σοβαρούς κινδύνους και χρήζουν άμεσων παρεμβάσεων.
Η νέα κυβέρνηση δεν έχει πάρει ακόμη θέση στο θέμα της Εγνατίας.
Ωστόσο τα χαρτιά της αναμένεται να ανοίξει η διοίκηση την προσεχή Τρίτη στην βουλή στην αρμόδια Επιτροπή (Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας
και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης), από την οποία θα περάσουν από ακρόαση τα νέα πρόσωπα της Εγνατίας. Εκεί θα φανούν οι επιλογές της νέας πολιτικής και αν η ιδιωτικοποίηση θα προχωρήσει ή αν η εταιρεία θα παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο.
Ποιος είναι ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας
Ο Κωνσταντίνος Κουτσούκος είναι Πολιτικός Μηχανικός του ΑΠΘ– Συγκοινωνιολόγος και μέλος του στελεχιακού δυναμικού της εταιρείας από το 1997.
Κατείχε διάφορες ανώτερες διοικητικές θέσεις και από το 2006 διετέλεσε Διευθυντής Λειτουργίας ενώ σήμερα ως Διευθυντής Εκμετάλλευσης είναι αρμόδιος για την λειτουργία των διοδίων στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας. Διαθέτει πάνω από 25 χρόνια επαγγελματική εμπειρία στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ, με κύρια εξειδίκευση στον τομέα των συγκοινωνιακών έργων.
Εργάστηκε για έξι χρόνια, στον κρατικό φορέα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής στο Τέξας, με αντικείμενο τον σχεδιασμό, έργων αυτοκινητοδρόμων με εφαρμογές τηλεματικής (ITS) και διοδίων, αλλά και μέσων σταθερής τροχιάς.
Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης (1988) και κάτοχος δύο Μεταπτυχιακών τίτλων από τις Η.Π.Α., Μεταπτυχιακές Σπουδές Συγκοινωνιολόγου στις ΗΠΑ, (Masters of Science in Civil Engineering) με υποτροφία σπουδών από το Πανεπιστήμιο της Μιννεσότα (University of Minnesota, 1991) και Μεταπτυχιακές Σπουδές Οικονομικών από το Πανεπιστήμιο του Τέξας, με υποτροφία σπουδών, (University of Texas, 1995).
Γενικός Γραμματέας του νέου φορέα «Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια» με τον διακριτικό τίτλο «HELLASTRON», που ιδρύθηκε με τη συμμετοχή όλων των αυτοκινητοδρόμων και υποδομών με διόδια που λειτουργούν στην Ελλάδα, ενός δικτύου που καλύπτει 2.500 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων. Εκλεγμένο μέλος της εκτελεστικής επιτροπής COMEX, στην Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοδρόμων με Διόδια (Asecap) το 2014, παράλληλα με την εκπροσώπηση των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων στην ένωση της Asecap την ίδια χρονιά.
Ο κ. Κουτσούκος εκπροσωπεί την Ελληνική συμμετοχή στην Κοινότητα, στα θέματα Ηλεκτρονικών Διοδίων και Διαλειτουργικότητας από το 2002, ενώ αποτελεί ιδρυτικό μέλος της Διοικητικής Αρχής Σηράγγων (ΔΑΣ) από το 2007, της υπεύθυνης αρχής για την αδειοδότηση της λειτουργίας των σηράγγων στην Ελληνική επικράτεια.
Μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) από το 1989. Μέλος τόσο της Αμερικανικής Ένωσης Πολιτικών Μηχανικών (American Society of Civil Engineers – ASCE) όσο και του Ινστιτούτου Συγκοινωνιολόγων Μηχανικών (Institute of Transportation Engineers ITE). Ο κ. Κουτσούκος έχει πληθώρα δημοσιεύσεων σε Παγκόσμια και Ελληνικά συνέδρια του κλάδου των Συγκοινωνιολόγων, μία από τις πρώτες το 1990, βραβευμένη στο ετήσιο Συγκοινωνιακό Ερευνητικό Συνέδριο για μελέτη ατυχημάτων (Transportation Research Board conference in Washington D.C. ).
Συμπεριλήφθηκε τον Αύγουστο του 1995, παράλληλα με την επαγγελματική δραστηριότητα και για την δραστηριότητα του σε θέματα Οικονομίας, στην 29η έκδοση του Who is Who (29th edition of Who’s Who in Finance and Industry). Ο κ. Κουτσούκος είναι παντρεμένος με τρία παιδιά.