ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 24-03-2020
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ (Π.Δ.Σ.Ο.)
Χαιρετίζουμε τις δηλώσεις των Υπουργών Οικονομικών κ. Σταϊκούρα και Εργασίας κ. Βρούτση για τη διεύρυνση των ενισχυόμενων δραστηριοτήτων με 100 νέους ΚΑΔ και τα νέα οικονομικά μέτρα που ανακοινώθηκαν σήμερα και θα δώσουν τη δυνατότητα σε πολλές επιχειρήσεις αλλά και στους εργαζόμενους αυτών...
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ (Π.Δ.Σ.Ο.)
Χαιρετίζουμε τις δηλώσεις των Υπουργών Οικονομικών κ. Σταϊκούρα και Εργασίας κ. Βρούτση για τη διεύρυνση των ενισχυόμενων δραστηριοτήτων με 100 νέους ΚΑΔ και τα νέα οικονομικά μέτρα που ανακοινώθηκαν σήμερα και θα δώσουν τη δυνατότητα σε πολλές επιχειρήσεις αλλά και στους εργαζόμενους αυτών...
να ενταχθούν στο πακέτο μέτρων ενίσχυσης της κυβέρνησης για την
αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων από την πανδημία του κορονοϊού.
Οι συνεχείς παρεμβάσεις της παράταξής μας, τόσο μέσα από το θεσμικό της ρόλο στο Προεδρείο της Κεντρικής Διοίκησης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και των Προέδρων μας στα Περιφερειακά Τμήματα, όσο και με τις επαφές, ανακοινώσεις και τα Δελτία Τύπου προς όλα τα συναρμόδια Υπουργεία της κυβέρνησης, είχε ως αποτέλεσμα να διευρυνθεί ο αριθμός των επιχειρήσεων που θα ενταχθούν στα μέτρα οικονομικής ενίσχυσης. Είναι σημαντικό ότι ο κλάδος των λογιστών και των οικονομολόγων γενικότερα συμπεριλαμβάνεται στις ειδικές περιπτώσεις επιστημονικών κλάδων (μαζί με τους μηχανικούς, δικηγόρους, γιατρούς, εκπαιδευτικούς-ερευνητές) που θα λάβουν την οικονομική ενίσχυση των 800€ και τα υπόλοιπα μέτρα που αφορούν αναστολή πληρωμών ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, καθώς και παράτασης στην υποβολή δηλώσεων Φ.Π.Α., βεβαιώσεων παρακρατούμενων φόρων, συγκεντρωτικών καταστάσεων ΜΥΦ, κ.ο.κ.
Θέση της παράταξής μας είναι ότι τα οικονομικά μέτρα που έχουν ανακοινωθεί και τα νέα που πρόκειται να ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες θα πρέπει να συμπεριλάβουν το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων και εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, καθώς οι επιπτώσεις είναι αλυσιδωτές και οι οικονομικές επιπτώσεις απλώνονται σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας.
Οι λίγες επιχειρήσεις που παραμένουν ανοικτές εν συνόλω (σ/μ, φαρμακεία, βενζινάδικα, κλπ), μετά την πρόσφατη υπερεργασία τους θα αντιμετωπίσουν μεγάληπτώση τζίρου, γιατί το καταναλωτικό κοινό θα προμηθεύεται μόνο τα άκρως απαραίτητα .
Οι επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν μερικώς (takeaway, κατ’ οίκον παράδοση) ουσιαστικά θα εκμηδενίσουν τον τζίρο τους.
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι στην πλειοψηφία τους δεν θα έχουν καθόλου απασχόληση.
Και στον κυκεώνα, αυτό μία τάξη ελεύθερων επαγγελματιών (ΛΟΓΙΣΤΕΣ – ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΙ) είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν ΑΜΙΣΘΙ ΕΡΓΑΣΙΑ, για να υλοποιηθούν τα όποια εξαγγελλόμενα μέτρα για όλους τους υπόλοιπους ΚΑΙ
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ να εκπληρώνουν την επαγγελματική τους καθημερινότητα, με εξ αποστάσεως εργασία και ελάχιστη φυσική παρουσία, αντιμετωπίζοντας και την υφιστάμενη δαμόκλεια σπάθη των ασφυκτικών προθεσμιών και την στάση
πληρωμών των πελατών τους ως προς την τακτική αμοιβή τους.
ΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
Για το κρίσιμο χρονικό διάστημα 24/3 έως 30/4 θα έπρεπε:
Να αναστείλει την πληρωμή των πάσης φύσεως φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων όλων των επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων.
Να αναστείλει την υποβολή όλων των φορολογικών - ασφαλιστικών υποβολών δηλώσεων όλων των επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων.
Να αναστείλει την πληρωμή των δόσεων τραπεζικών υποχρεώσεων για όλες τις επιχειρήσεις και νοικοκυριά με παράλληλη αναστολή και των πλειστηριασμών.
Να πάρει απλά εργασιακά μέτρα ουσίας γενικότερης εφαρμογής δηλαδή, αναστολή ή μεταβολή εργασιακών σχέσεων (εκ περιτροπής εργασία ή μερική απασχόληση) κατά την κρίση και τις ανάγκες των επιχειρήσεων – επιτηδευματιών ανάλογα με την κατάσταση αυτών (κλειστές ολικώς ή μερικώς, υπολειτουργούσες κλπ) και όχι να μπλέξει με τον κυκεώνα των ΚΑΔ. Να δώσει τον χρόνο στους ΑΜΙΣΘΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ (ΛΟΓΙΣΤΕΣ –
ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥΣ) να διεκπεραιώσουν κατά προτεραιότητα όλες τι απαραίτητες ηλεκτρονικές υποβολές για την υλοποίηση των όποιων εξαγγελλόμενων μέτρων.
ΤΙ ΕΚΑΝΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Από τις αρχές Μαρτίου υπάρχει μια καθημερινή παραγωγή ΠΝΠ, Εγκυκλίων, Υπουργικών Αποφάσεων, Ανακοινώσεων, με εξειδικεύσεις ΚΑΔ, αλλαγές, παραλλαγές κλπ, χωρίς ακόμη να έχει γίνει η παραμικρή κίνηση ουσίας, δηλαδή, ο καθορισμός έστω ενός τυπικού πλαισίου εφαρμογών και η έγκαιρη διάθεση των ηλεκτρονικών εφαρμογών.
Αλήθεια, όταν δεν κυκλοφορεί πλέον ο κόσμος, όταν δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις που θα έπρεπε, είτε να είχαν αρχίσει να λειτουργούν, είτε να προετοιμάζονται εντατικά για την έναρξη της τουριστικής περιόδου, έχουν βάλει προσωρινά και αναγκαστικά λουκέτο, τι εξυπηρετούν οι εξειδικεύσεις ΚΑΔ. Να τινάξουν «στον αέρα» και τις επιχειρήσεις τροφοδοσίας που προετοιμάστηκαν για την τουριστική σαιζόν και οι οποίες πλέον είναι σε αναγκαστική αναμονή για το πότε θα δραστηριοποιηθούν εκ νέου, με τις υποχρεώσεις τους όμως να τρέχουν και να μην μπορούν να τις εξυπηρετήσουν εξ αιτίας της έκτακτης κατάστασης των πελατών τους, που και οι επιχειρήσεις αυτές όταν έκαναν τις συνήθεις εποχικές τους προμήθειες, αδυνατούσαν να προβλέψουν τις ραγδαίες εξελίξεις που ακολούθησαν και από πάνω να έρχεται το κράτος και να τους λέει ότι ο ΚΑΔ τους δεν προβλέπεται στις πληγείσες επιχειρήσεις, αν είναι δυνατόν!!! Ουδείς κατ’ αρχάς αμφισβητεί ότι τα κυβερνητικά μέτρα κινούνται στην σωστή κατεύθυνση. Η προσπάθεια όμως
υπερβολικής εξειδίκευσης αυτών μέσω ΚΑΔ προκειμένου να εισπραχθούν και κάποια δημόσια έσοδα θα έχει πενιχρά αποτελέσματα, αφού η οικονομία ουσιαστικά δεν θα λειτουργεί. Ο εκ των προτέρων αποκλεισμός από τις πληγείσες επιχειρήσεις αυτών (επιχειρήσεις τροφοδοσίας χονδρικής γενικώς) που είναι υποχρεωτικά ανοικτές, αλλά που κυριολεκτικά θα συρρικνώσουν τον τζίρο τους λόγω της έντονης σύνδεσής τους με τις εποχικές επιχειρήσεις και την τουριστική οικονομία, είναι το πρώτο μεγάλο λάθος αυτού του σχεδιασμού. Και δεν είναι το μόνο.
Επιπλέον, τεράστιο θέμα έχει προκύψει με την υπ’ αρίθμ. Α.1053/2020 «Καθορισμός των λεπτομερειών εφαρμογής του άρθρου 2 της από 11.03.2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ 55 Α΄), με την οποία λαμβάνονται κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» αναφέρει ότι η αναστολή εργασίας για εργαζομένους σε επιχειρήσεις που πλήττεται ΜΟΝΟ ο κύριος ΚΑΔ τους. Παρότι τελικά όλες οι εξαγγελίες των αρμόδιων υπουργών ανέφεραν ότι θα ενταχθούν όσες επιχειρήσεις
πλήττονται με αποδεδειγμένη μείωση τζίρου, τελικά η ένταξη στα μέτρα ενίσχυσης πραγματοποιείται ΜΟΝΟ με τον κύριο ΚΑΔ.
ακυρότητα της αναστολής εργασίας χιλιάδων εργαζομένων που δεν θα λάβουν την επιδότηση των 800€
μη ένταξη αυτών των εργαζομένων στα ευεργετικά μέτρα όπως π.χ. αναστολή πληρωμής φόρων και δανείων
μη ένταξη των επιχειρήσεων στα ευεργετικά μέτρα όπως π.χ. δόσεις δανείων, ασφαλιστικές εισφορές, φόρους κ.λ.π.
Οι συνεχείς ανακοινώσεις, αποφάσεις, εγκύκλιοι, νέες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, κ.α. δημιουργούν μια επιπλέον φυσική και ηλεκτρονική γραφειοκρατία που θα αλλάζει καθημερινά, μέχρι να περιληφθούν εκ νέου και αυτά που δεν έλαβε υπόψιν του ο αρχικός σχεδιασμός ή που οι δικαιολογημένες πιέσεις ξεχασμένων και θιγόμενων επαγγελματικών ομάδων επιβάλει να συμπεριληφθούν και αυτές στον όλο σχεδιασμό. Οι ηλεκτρονικές εφαρμογές δεν είναι έτοιμες και απαιτείται χρόνος για την παραμετροποίησή τους καθώς και εκπαίδευση των χειριστών για την ορθή χρήση τους.
Αποτέλεσμα όλων αυτών θα είναι η έναρξη υλοποίησης των όποιων αποφάσεων να ξεκινήσεις στις πρώτες μέρες του επόμενου μήνα, οι δε συνεχείς εξειδικεύσεις ΚΑΔ, η αναμονή διευκρινιστικών οδηγιών κλπ να δημιουργήσουν ένα τέτοιο ασφυκτικό χρονικό περιθώριο υλοποίησης, που θα πέσει και αυτό ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΝ στις πλάτες των ΑΜΙΣΘΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ (ΛΟΓΙΣΤΩΝ – ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ).
ΤΙ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΟΙ ΕΓΧΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Με βάση την πρόσφατη εξαγγελία της ΕΕ, περί κατάργησης του πλαισίου δημοσιονομικής σταθερότητας και την ελευθερία των κρατών μελών για πλήρη εφαρμογή των κατά την κρίση τους δημοσιονομικών μέτρων με την ΠΛΉΡΗ στήριξη της ΕΕ και ΕΚΤ, οι δικαιολογίες περί οικονομίας και δημοσιονομικού πλαισίου είναι άνευ ουσίας. Η παγκόσμια οικονομική κατάρρευση οδηγεί πλέον την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, πέρα από την αγορά 750 δις. ευρώ ομολόγων, να προχωρήσει
στην έκδοση ευρωομολόγων με άμεση αμοιβαιοποίηση του χρέους που θα προκύψει από τα μέτρα δημοσιονομικής πολιτικής την επόμενη τριετία για την αντιμετώπιση της γενικευμένης ύφεσης. Τι σημαίνει αυτό. Καμία επίπτωση στο Δημοσιονομικό αποτέλεσμα της χώρα μας. Άρα θα πρέπει να παρθούν όλα αυτά τα μέτρα στήριξης της ελληνικής οικονομίας, τα οποία θα είναι κοστολογημένα και ακριβή ως προς τα επιθυμητά αποτελέσματα και να στηριχθούν στο 100% όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοί τους. Συνεπώς, η όποια αναστολή δημοσίων εισπράξεων για ένα μικρό χρονικό διάστημα δεν σημαίνει διαγραφή των σχετικών απαιτήσεων, αλλά προσωρινή βοήθεια και στήριξη των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, ώστε η επανεκκίνηση της οικονομίας και της ζωής να γίνει ομαλά μετά το κρίσιμο αυτό χρονικό διάστημα και όχι με νέα οικονομικά θύματα. Η δε
επίκληση δημοσιονομικών λόγων την δεδομένη στιγμή είναι τουλάχιστον «περίεργη» μετά και τα όσα εξαγγέλθηκαν πρόσφατα από την Ε.Ε., στη συνεδρίαση της Δευτέρας 23-03-2020, όπου πάρθηκε η απόφαση για αναστολή των κανόνων δημοσιονομικής πειθαρχίας. Μια ιστορική απόφαση που θα επιτρέπει στις χώρες της ευρωζώνης να δαπανήσουν όσα χρήματα χρειάζονται για να
αντιμετωπιστούν οι οικονομικές συνέπειες από την πανδημία του κορονοϊού.
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΙΣΘΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
(ΛΟΓΙΣΤΕΣ – ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥΣ)
Είναι η επαγγελματική τάξη που είναι υποχρεωμένη εκτός των άλλων,
Να αντιμετωπίζει πάντα ασφυκτικές προθεσμίες και εξοντωτικά πρόστιμα
Να εφαρμόζει και ηλεκτρονικά τα πάντα (φορολογικά, εργασιακά, ασφαλιστικά, επικοινωνιακά, προσωπικά κλπ) που επιβάλλει στις επιχειρήσεις και τους πολίτες το κράτος
Να αναπληρώνει την κάθε και όποια υπολειτουργία ή απουσία των κρατικών υπηρεσιών
Να μην δικαιούται να αρρωστήσει, να έχει οικογενειακή ζωή ή ελεύθερο χρόνο κλπ (για να μην το κάνω πιο μακάβριο !!!)
Να πρέπει να ενημερώνει τις επιχειρήσεις και τους πολίτες εκ των προτέρων για το τι είναι αυτά που αποφάσισε το κράτος και δεν τα έχει εξηγήσει ή εξειδικεύσει ακόμη
Να κάνει πολλά από τα παραπάνω και ότι έκτακτο αποφασίσει το κράτος σε ΧΡΟΝΟ DT, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και ΑΜΙΣΘΙ και να ΜΗΝ ΑΝΗΚΕΙ ΠΟΤΕ στις ΕΥΠΑΘΕΙΣ ή ΠΛΗΓΕΙΣΕΣ ΟΜΑΔΕΣ.
Η Προοδευτική Δημοκρατική Συνεργασία Οικονομολόγων – ΠΔΣΟ, αντιλαμβανόμενη πλήρως την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική κοινωνία και οικονομία, με σεβασμό στους θεσμούς και την ελληνική κοινωνία, προτείνει η Κεντρική Διοίκησης του Ο.Ε.Ε. να συγκροτήσει επιστημονική ομάδα με έγκριτους Έλληνες οικονομολόγους οι οποίοι θα προβούν σε αναλογιστική
μελέτη που θα αποκωδικοποιεί τις συνέπειες στην ελληνική οικονομία και στην εκπόνηση ενός πλάνου εφαρμογής μεσομακροπρόθεσμων μέτρων, το οποίο θα κατατεθεί στα αρμόδια Υπουργεία και στην Κυβέρνηση.
24- 03- 2020
Η Γραμματεία της ΠΔΣΟ – ΠΑΣΚΟ & Σ.
Οι συνεχείς παρεμβάσεις της παράταξής μας, τόσο μέσα από το θεσμικό της ρόλο στο Προεδρείο της Κεντρικής Διοίκησης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και των Προέδρων μας στα Περιφερειακά Τμήματα, όσο και με τις επαφές, ανακοινώσεις και τα Δελτία Τύπου προς όλα τα συναρμόδια Υπουργεία της κυβέρνησης, είχε ως αποτέλεσμα να διευρυνθεί ο αριθμός των επιχειρήσεων που θα ενταχθούν στα μέτρα οικονομικής ενίσχυσης. Είναι σημαντικό ότι ο κλάδος των λογιστών και των οικονομολόγων γενικότερα συμπεριλαμβάνεται στις ειδικές περιπτώσεις επιστημονικών κλάδων (μαζί με τους μηχανικούς, δικηγόρους, γιατρούς, εκπαιδευτικούς-ερευνητές) που θα λάβουν την οικονομική ενίσχυση των 800€ και τα υπόλοιπα μέτρα που αφορούν αναστολή πληρωμών ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, καθώς και παράτασης στην υποβολή δηλώσεων Φ.Π.Α., βεβαιώσεων παρακρατούμενων φόρων, συγκεντρωτικών καταστάσεων ΜΥΦ, κ.ο.κ.
Θέση της παράταξής μας είναι ότι τα οικονομικά μέτρα που έχουν ανακοινωθεί και τα νέα που πρόκειται να ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες θα πρέπει να συμπεριλάβουν το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων και εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, καθώς οι επιπτώσεις είναι αλυσιδωτές και οι οικονομικές επιπτώσεις απλώνονται σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας.
Λόγω της υφιστάμενης κατάστασης και λαμβάνοντας υπόψη την απαγόρευση της
κυκλοφορίας, είναι δεδομένο ότι μέχρι και την 30η Απριλίου ουσιαστικά
δεν θα κινείται τίποτα στην οικονομία.
Οι λίγες επιχειρήσεις που παραμένουν ανοικτές εν συνόλω (σ/μ, φαρμακεία, βενζινάδικα, κλπ), μετά την πρόσφατη υπερεργασία τους θα αντιμετωπίσουν μεγάληπτώση τζίρου, γιατί το καταναλωτικό κοινό θα προμηθεύεται μόνο τα άκρως απαραίτητα .
Οι επιχειρήσεις που ήδη λειτουργούν μερικώς (takeaway, κατ’ οίκον παράδοση) ουσιαστικά θα εκμηδενίσουν τον τζίρο τους.
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι στην πλειοψηφία τους δεν θα έχουν καθόλου απασχόληση.
Και στον κυκεώνα, αυτό μία τάξη ελεύθερων επαγγελματιών (ΛΟΓΙΣΤΕΣ – ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΙ) είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν ΑΜΙΣΘΙ ΕΡΓΑΣΙΑ, για να υλοποιηθούν τα όποια εξαγγελλόμενα μέτρα για όλους τους υπόλοιπους ΚΑΙ
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ να εκπληρώνουν την επαγγελματική τους καθημερινότητα, με εξ αποστάσεως εργασία και ελάχιστη φυσική παρουσία, αντιμετωπίζοντας και την υφιστάμενη δαμόκλεια σπάθη των ασφυκτικών προθεσμιών και την στάση
πληρωμών των πελατών τους ως προς την τακτική αμοιβή τους.
ΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
Για το κρίσιμο χρονικό διάστημα 24/3 έως 30/4 θα έπρεπε:
Να αναστείλει την πληρωμή των πάσης φύσεως φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων όλων των επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων.
Να αναστείλει την υποβολή όλων των φορολογικών - ασφαλιστικών υποβολών δηλώσεων όλων των επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων.
Να αναστείλει την πληρωμή των δόσεων τραπεζικών υποχρεώσεων για όλες τις επιχειρήσεις και νοικοκυριά με παράλληλη αναστολή και των πλειστηριασμών.
Να πάρει απλά εργασιακά μέτρα ουσίας γενικότερης εφαρμογής δηλαδή, αναστολή ή μεταβολή εργασιακών σχέσεων (εκ περιτροπής εργασία ή μερική απασχόληση) κατά την κρίση και τις ανάγκες των επιχειρήσεων – επιτηδευματιών ανάλογα με την κατάσταση αυτών (κλειστές ολικώς ή μερικώς, υπολειτουργούσες κλπ) και όχι να μπλέξει με τον κυκεώνα των ΚΑΔ. Να δώσει τον χρόνο στους ΑΜΙΣΘΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ (ΛΟΓΙΣΤΕΣ –
ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥΣ) να διεκπεραιώσουν κατά προτεραιότητα όλες τι απαραίτητες ηλεκτρονικές υποβολές για την υλοποίηση των όποιων εξαγγελλόμενων μέτρων.
ΤΙ ΕΚΑΝΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Από τις αρχές Μαρτίου υπάρχει μια καθημερινή παραγωγή ΠΝΠ, Εγκυκλίων, Υπουργικών Αποφάσεων, Ανακοινώσεων, με εξειδικεύσεις ΚΑΔ, αλλαγές, παραλλαγές κλπ, χωρίς ακόμη να έχει γίνει η παραμικρή κίνηση ουσίας, δηλαδή, ο καθορισμός έστω ενός τυπικού πλαισίου εφαρμογών και η έγκαιρη διάθεση των ηλεκτρονικών εφαρμογών.
Αλήθεια, όταν δεν κυκλοφορεί πλέον ο κόσμος, όταν δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις που θα έπρεπε, είτε να είχαν αρχίσει να λειτουργούν, είτε να προετοιμάζονται εντατικά για την έναρξη της τουριστικής περιόδου, έχουν βάλει προσωρινά και αναγκαστικά λουκέτο, τι εξυπηρετούν οι εξειδικεύσεις ΚΑΔ. Να τινάξουν «στον αέρα» και τις επιχειρήσεις τροφοδοσίας που προετοιμάστηκαν για την τουριστική σαιζόν και οι οποίες πλέον είναι σε αναγκαστική αναμονή για το πότε θα δραστηριοποιηθούν εκ νέου, με τις υποχρεώσεις τους όμως να τρέχουν και να μην μπορούν να τις εξυπηρετήσουν εξ αιτίας της έκτακτης κατάστασης των πελατών τους, που και οι επιχειρήσεις αυτές όταν έκαναν τις συνήθεις εποχικές τους προμήθειες, αδυνατούσαν να προβλέψουν τις ραγδαίες εξελίξεις που ακολούθησαν και από πάνω να έρχεται το κράτος και να τους λέει ότι ο ΚΑΔ τους δεν προβλέπεται στις πληγείσες επιχειρήσεις, αν είναι δυνατόν!!! Ουδείς κατ’ αρχάς αμφισβητεί ότι τα κυβερνητικά μέτρα κινούνται στην σωστή κατεύθυνση. Η προσπάθεια όμως
υπερβολικής εξειδίκευσης αυτών μέσω ΚΑΔ προκειμένου να εισπραχθούν και κάποια δημόσια έσοδα θα έχει πενιχρά αποτελέσματα, αφού η οικονομία ουσιαστικά δεν θα λειτουργεί. Ο εκ των προτέρων αποκλεισμός από τις πληγείσες επιχειρήσεις αυτών (επιχειρήσεις τροφοδοσίας χονδρικής γενικώς) που είναι υποχρεωτικά ανοικτές, αλλά που κυριολεκτικά θα συρρικνώσουν τον τζίρο τους λόγω της έντονης σύνδεσής τους με τις εποχικές επιχειρήσεις και την τουριστική οικονομία, είναι το πρώτο μεγάλο λάθος αυτού του σχεδιασμού. Και δεν είναι το μόνο.
Επιπλέον, τεράστιο θέμα έχει προκύψει με την υπ’ αρίθμ. Α.1053/2020 «Καθορισμός των λεπτομερειών εφαρμογής του άρθρου 2 της από 11.03.2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ 55 Α΄), με την οποία λαμβάνονται κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» αναφέρει ότι η αναστολή εργασίας για εργαζομένους σε επιχειρήσεις που πλήττεται ΜΟΝΟ ο κύριος ΚΑΔ τους. Παρότι τελικά όλες οι εξαγγελίες των αρμόδιων υπουργών ανέφεραν ότι θα ενταχθούν όσες επιχειρήσεις
πλήττονται με αποδεδειγμένη μείωση τζίρου, τελικά η ένταξη στα μέτρα ενίσχυσης πραγματοποιείται ΜΟΝΟ με τον κύριο ΚΑΔ.
Αυτό οδηγεί σε:
ακυρότητα της αναστολής εργασίας χιλιάδων εργαζομένων που δεν θα λάβουν την επιδότηση των 800€
μη ένταξη αυτών των εργαζομένων στα ευεργετικά μέτρα όπως π.χ. αναστολή πληρωμής φόρων και δανείων
μη ένταξη των επιχειρήσεων στα ευεργετικά μέτρα όπως π.χ. δόσεις δανείων, ασφαλιστικές εισφορές, φόρους κ.λ.π.
Οι συνεχείς ανακοινώσεις, αποφάσεις, εγκύκλιοι, νέες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, κ.α. δημιουργούν μια επιπλέον φυσική και ηλεκτρονική γραφειοκρατία που θα αλλάζει καθημερινά, μέχρι να περιληφθούν εκ νέου και αυτά που δεν έλαβε υπόψιν του ο αρχικός σχεδιασμός ή που οι δικαιολογημένες πιέσεις ξεχασμένων και θιγόμενων επαγγελματικών ομάδων επιβάλει να συμπεριληφθούν και αυτές στον όλο σχεδιασμό. Οι ηλεκτρονικές εφαρμογές δεν είναι έτοιμες και απαιτείται χρόνος για την παραμετροποίησή τους καθώς και εκπαίδευση των χειριστών για την ορθή χρήση τους.
Αποτέλεσμα όλων αυτών θα είναι η έναρξη υλοποίησης των όποιων αποφάσεων να ξεκινήσεις στις πρώτες μέρες του επόμενου μήνα, οι δε συνεχείς εξειδικεύσεις ΚΑΔ, η αναμονή διευκρινιστικών οδηγιών κλπ να δημιουργήσουν ένα τέτοιο ασφυκτικό χρονικό περιθώριο υλοποίησης, που θα πέσει και αυτό ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΝ στις πλάτες των ΑΜΙΣΘΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ (ΛΟΓΙΣΤΩΝ – ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ).
ΤΙ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΟΙ ΕΓΧΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Με βάση την πρόσφατη εξαγγελία της ΕΕ, περί κατάργησης του πλαισίου δημοσιονομικής σταθερότητας και την ελευθερία των κρατών μελών για πλήρη εφαρμογή των κατά την κρίση τους δημοσιονομικών μέτρων με την ΠΛΉΡΗ στήριξη της ΕΕ και ΕΚΤ, οι δικαιολογίες περί οικονομίας και δημοσιονομικού πλαισίου είναι άνευ ουσίας. Η παγκόσμια οικονομική κατάρρευση οδηγεί πλέον την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, πέρα από την αγορά 750 δις. ευρώ ομολόγων, να προχωρήσει
στην έκδοση ευρωομολόγων με άμεση αμοιβαιοποίηση του χρέους που θα προκύψει από τα μέτρα δημοσιονομικής πολιτικής την επόμενη τριετία για την αντιμετώπιση της γενικευμένης ύφεσης. Τι σημαίνει αυτό. Καμία επίπτωση στο Δημοσιονομικό αποτέλεσμα της χώρα μας. Άρα θα πρέπει να παρθούν όλα αυτά τα μέτρα στήριξης της ελληνικής οικονομίας, τα οποία θα είναι κοστολογημένα και ακριβή ως προς τα επιθυμητά αποτελέσματα και να στηριχθούν στο 100% όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοί τους. Συνεπώς, η όποια αναστολή δημοσίων εισπράξεων για ένα μικρό χρονικό διάστημα δεν σημαίνει διαγραφή των σχετικών απαιτήσεων, αλλά προσωρινή βοήθεια και στήριξη των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, ώστε η επανεκκίνηση της οικονομίας και της ζωής να γίνει ομαλά μετά το κρίσιμο αυτό χρονικό διάστημα και όχι με νέα οικονομικά θύματα. Η δε
επίκληση δημοσιονομικών λόγων την δεδομένη στιγμή είναι τουλάχιστον «περίεργη» μετά και τα όσα εξαγγέλθηκαν πρόσφατα από την Ε.Ε., στη συνεδρίαση της Δευτέρας 23-03-2020, όπου πάρθηκε η απόφαση για αναστολή των κανόνων δημοσιονομικής πειθαρχίας. Μια ιστορική απόφαση που θα επιτρέπει στις χώρες της ευρωζώνης να δαπανήσουν όσα χρήματα χρειάζονται για να
αντιμετωπιστούν οι οικονομικές συνέπειες από την πανδημία του κορονοϊού.
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΙΣΘΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
(ΛΟΓΙΣΤΕΣ – ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΥΣ)
Είναι η επαγγελματική τάξη που είναι υποχρεωμένη εκτός των άλλων,
Να αντιμετωπίζει πάντα ασφυκτικές προθεσμίες και εξοντωτικά πρόστιμα
Να εφαρμόζει και ηλεκτρονικά τα πάντα (φορολογικά, εργασιακά, ασφαλιστικά, επικοινωνιακά, προσωπικά κλπ) που επιβάλλει στις επιχειρήσεις και τους πολίτες το κράτος
Να αναπληρώνει την κάθε και όποια υπολειτουργία ή απουσία των κρατικών υπηρεσιών
Να μην δικαιούται να αρρωστήσει, να έχει οικογενειακή ζωή ή ελεύθερο χρόνο κλπ (για να μην το κάνω πιο μακάβριο !!!)
Να πρέπει να ενημερώνει τις επιχειρήσεις και τους πολίτες εκ των προτέρων για το τι είναι αυτά που αποφάσισε το κράτος και δεν τα έχει εξηγήσει ή εξειδικεύσει ακόμη
Να κάνει πολλά από τα παραπάνω και ότι έκτακτο αποφασίσει το κράτος σε ΧΡΟΝΟ DT, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και ΑΜΙΣΘΙ και να ΜΗΝ ΑΝΗΚΕΙ ΠΟΤΕ στις ΕΥΠΑΘΕΙΣ ή ΠΛΗΓΕΙΣΕΣ ΟΜΑΔΕΣ.
Η Προοδευτική Δημοκρατική Συνεργασία Οικονομολόγων – ΠΔΣΟ, αντιλαμβανόμενη πλήρως την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική κοινωνία και οικονομία, με σεβασμό στους θεσμούς και την ελληνική κοινωνία, προτείνει η Κεντρική Διοίκησης του Ο.Ε.Ε. να συγκροτήσει επιστημονική ομάδα με έγκριτους Έλληνες οικονομολόγους οι οποίοι θα προβούν σε αναλογιστική
μελέτη που θα αποκωδικοποιεί τις συνέπειες στην ελληνική οικονομία και στην εκπόνηση ενός πλάνου εφαρμογής μεσομακροπρόθεσμων μέτρων, το οποίο θα κατατεθεί στα αρμόδια Υπουργεία και στην Κυβέρνηση.
24- 03- 2020
Η Γραμματεία της ΠΔΣΟ – ΠΑΣΚΟ & Σ.