Στουγιαννίδης Ευστάθιος
Χριστός Ανέστη και Χρόνια πολλά σ’ όλους μας!
Κατά καιρούς συμβαίνουν γεγονότα, που ο αντίκτυπος τους κλυδωνίζει την λεγόμενη «Κοινή Γνώμη» και άλλοτε την ξαφνιάζει θετικά και την καλλιεργεί, ενώ άλλοτε την καθιστά χειραγωγούμενη και αδύναμη να διαφοροποιηθεί!
Η...
πρώτη εκδοχή φυσικά προάγει τον άνθρωπο, τις κοινωνίες και τους πολιτισμούς των Εθνών. Η δεύτερη, οδηγεί σε στασιμότητα, σε οπισθοδρόμηση, ή χειρότερα σε υποταγή. Όταν το δεύτερο βέβαια γίνεται σε πολιτεύματα δημοκρατικά, τότε το αρχικό ξάφνιασμα, διαδέχεται μια απογοήτευση των πολιτών και οργανώνεται η διάθεση τους να αναπαράγουν βασικές αρχές και αξίες της «κοινής γνώμης», που παρέλαβαν από τους οικείους και τους προγόνους τους !
Κατ’ αυτό τον τρόπο, παρατηρούμε στις μέρες μας, απλούς πολίτες κάθε ηλικίας, να εκφράζονται ενστικτωδώς, με βάση την αντίληψη που έχουν περί της «κοινής γνώμης», για τα τεκταινόμενα στην Ελληνική επικράτεια, μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Άλλοτε η «κοινή γνώμη» ταυτίζεται με τις επιλογές των διοικούντων και άλλοτε όχι. Άλλοτε η έκφραση της «κοινής γνώμης» είναι σθεναρή και άλλοτε υποτονική και νωθρή. Άλλοτε από κάποιους χαρακτηρίζεται προοδευτική, ενώ από άλλους αναχρονιστική.
Σε κάθε περίπτωση όμως αμφισβήτησης της, όλοι όσοι φέρουν έντονα χαραγμένα μέσα στην αντίληψη τους, τα στοιχεία του Πολιτισμού, του Ελληνισμού, της Ιστορίας, της Ορθοδοξίας και των Επιστημών, νιώθουν την ανάγκη να εκφραστούν και να επαναδιατυπώσουν τις παραμέτρους της «κοινής γνώμης».
Όταν λοιπόν η λεγόμενη «κοινή γνώμη», που φέρει μέσα της, όλα αυτά τα υγιή στοιχεία της ανθρώπινης γνώσης και εμπειρίας, δοκιμάζεται από την Κρατική Διοίκηση με νομοθεσίες και αποφάσεις εν ονόματι της υγείας, όπως συμβαίνει στις μέρες μας, τότε οι Διοικούντες, θα πρέπει να λαμβάνουν σοβαρά υπ’ όψιν τους, πως υπάρχει ο κίνδυνος να οδηγούν τους πολίτες τους, σ’ αυτό που εμπειρικά διαπίστωσε ο Ινδός φιλόσοφος και πολιτικός, Μαχάτμα Γκάντι, ότι «Σε θέματα ανθρώπινης συνείδησης, δεν έχουν καμία θέση, οι νόμοι που ψηφίζουν οι πλειοψηφίες!»
Αυτή η ανθρώπινη συνείδηση, που στον τόπο μας διαμορφώθηκε κυρίως από στοιχεία της Ελληνικής αρχαιότητας και της Ορθοδοξίας, στις μέρες μας προκαλείται και άλλοτε λοιδορείται. Προκαλείται από τα δύο μέτρα και δύο σταθμά που ισχύουν όπως είδαμε, εξαντλώντας την νομοθεσία και λαμβάνοντας ακραία μέτρα, στην περίπτωση της λιτανείας εικόνων της Ορθόδοξης Πίστης μας, ακόμα κι αν έγινε με την παρουσία ελάχιστων πιστών, ενώ αντιθέτως επικροτώντας, ακόμη κι από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, την κινητή συναυλία καλλιτέχνιδος, παρουσία αρκετού κόσμου.
Φυσικά αυτό το ενδεικτικό παράδειγμα δεν είναι κατακριτέο, γιατί οι διοργανωτές του εγχειρήματος και η αξιόλογη καλλιτέχνιδα, τόλμησαν και βρήκαν τρόπο να υλοποιήσουν, κάτι που τους συνέστησε η Ανθρώπινη συνείδηση τους και το έθεσαν στην διακριτική ευχέρεια της «κοινής γνώμης». Το δυστύχημα όμως είναι, ότι άλλοι κοινωνικοί φορείς της ραχοκοκαλιάς της Πατρίδος μας, οι οποίοι μέσω των εκλεγμένων οργάνων διοίκησης τους, έχουν τη δυνατότητα της εκπροσώπησης μεγάλου αριθμού πολιτών, όπως ενδεικτικά η Ορθόδοξη Εκκλησία, οι Πολιτιστικοί, Μορφωτικοί και Αθλητικοί Σύλλογοι, οι Σύλλογοι Γονέων των Σχολείων μας κ.λπ., δεν έχουν βρει ακόμα το σθένος να εκφράσουν αυτά που τους συστήνει η δική τους συνείδηση και τα οποία στοιχειοθετούν την επικρατούσα «κοινή γνώμη» της χώρας μας !
Στουγιαννίδης Ευστάθιος.
Κατερίνη 26.4.2020.
Κυριακή της Ομολογίας του Απ. Θωμά. Μιας Ομολογίας, που αποτελεί υπόδειγμα ανθρώπινης συνείδησης πολλών και αναπόσπαστο κομμάτι της «Κοινής Γνώμης».