Την άμεση στήριξη του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων που δέχθηκε ισχυρό οικονομικό πλήγμα λόγω της πανδημίας και μέχρι στιγμής δεν τυγχάνει της απαραίτητης προσοχής και ενίσχυσης από την κυβέρνηση ζητούν...
Βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία με ερώτηση τους προς τους Υπουργούς Τουρισμού και Ανάπτυξης & Επενδύσεων.
Την Ερώτηση στήριξαν με τη συνυπογραφή τους και οι αρμόδιοι Τομέαρχες της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Τουρισμού Κατερίνα Νοτοπούλου και Οικονομίας Νίκος Παππάς.
Όπως αναφέρει στην Ερώτησή του ο Βουλευτής, το αναγκαστικό χειρόφρενο κατά τους πλέον παραγωγικούς για τη μεταφορά επιβατών – τουριστών μήνες της άνοιξης, η αβέβαιη τουριστική κίνηση του καλοκαιριού και η δυσπιστία των πελατών απέναντι στη μαζική μεταφορά οδηγεί με ασφάλεια στο συμπέρασμα ότι ότι το 2020 «χάθηκε» για τον κλάδο των οδικών επιβατικών μεταφορών, ενώ άγνωστο παραμένει το πότε η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί.
«Η αγωνία για την επόμενη ημέρα του κλάδου εντείνεται από το γεγονός ότι η τουριστική κίνηση από το εξωτερικό αναμένεται να κινηθεί σε χαμηλά επίπεδα, με τα περισσότερα κράτη να προτρέπουν τους πολίτες τους να μην κάνουν διακοπές στο εξωτερικό, αλλά και την απουσία ενός δυναμικού σχεδίου ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού της χώρας», επεσήμανε ο κ. Μεϊκόπουλος.
Σύμφωνα με τον κ. Μεϊκόπουλο, ο τουρισμός έχει ιδιαίτερη οικονομική και αναπτυξιακή σημασία για την ηπειρωτική και νησιωτική Μαγνησία και θα συμβάλει καθοριστικά στην επαναφορά της περιοχής στην κανονικότητα, αλλά και την επούλωση των πληγών που έχει επιφέρει συνολικά η πανδημία.
«Είναι επιτακτική ανάγκη να στηριχθεί ουσιαστικά, άμεσα και αναλογικά ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων», υπογράμμισε ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.
Για τους λόγους αυτούς και αντιλαμβανόμενος τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι επαγγελματίες του κλάδου, ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε ένα πρόσθετο πακέτο καθαρής παροχής ρευστότητας, μη επιστρεπτέας, καθώς και να συνεξεταστούν από τα αρμόδια Υπουργεία πρόσθετες πολιτικές οικονομικές ανακούφισης σχετικές με το Φ.Π.Α. και τις ασφαλιστικές εισφορές, τα τέλη κυκλοφορίας και τις τιμές των διοδίων για την οικονομική ανακούφιση και την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του κλάδου.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΡΩΤΗΣΗ:
Προς τους κ.κ.
Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων
Υπουργό Τουρισμού
ΘΕΜΑ: Επιτακτική ανάγκη ενίσχυσης του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων της Μαγνησίας με πρόσθετα μέτρα οικονομικής ανακούφισης
Αναγκαστικό χειρόφρενο έχουν τραβήξει εδώ και 80 ημέρες τα τουριστικά λεωφορεία της Μαγνησίας με τον κλάδο του τουρισμού να είναι από τους πρώτους που χτυπήθηκε πολλαπλώς από την κρίση του κορωνοϊού. Τα τουριστικά λεωφορεία εξυπηρετούν πλήθος κόσμου σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, από μετακινήσεις για κοινωνικές εκδηλώσεις, σχολικές εκδρομές, τουριστικές μετακινήσεις και περιηγήσεις μέχρι μετακινήσεις εργαζομένων σε καθημερινή βάση.
Με τους κατεξοχήν παραγωγικούς μήνες της άνοιξης (Μάρτιο, Απρίλιο, Μάϊο) στην οδική μεταφορά επιβατών - τουριστών από το εσωτερικό και το εξωτερικό να έχουν βρει τα τουριστικά λεωφορεία ακινητοποιημένα, την αβέβαιη τουριστική κίνηση του καλοκαιριού και τη δυσπιστία των πελατών απέναντι στη μαζική μεταφορά, μπορεί κανείς με ασφάλεια να συμπεράνει ότι το 2020 «χάθηκε» για τον κλάδο των οδικών επιβατικών μεταφορών, ενώ παραμένει άγνωστο το πότε η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί. Ο τουρισμός έχει ιδιαίτερη οικονομική και αναπτυξιακή σημασία για την ηπειρωτική και νησιωτική Μαγνησία με το Πήλιο και τα νησιά των Σποράδων να προσελκύουν τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερους τουρίστες και να απολαμβάνουν παγκόσμια αναγνώριση.
Ο κλάδος εκφράζει την αγωνία του για την επόμενη ημέρα, εφόσον η τουριστική κίνηση από το εξωτερικό αναμένεται να κινηθεί σε χαμηλά επίπεδα, με δεδομένο ότι τα περισσότερα κράτη προτρέπουν τους πολίτες τους να μην κάνουν διακοπές στο εξωτερικό, και ελλείψει ενός δυναμικού σχεδίου ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού της χώρας.
Ο τουρισμός αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και θα συμβάλει καθοριστικά στην επαναφορά της χώρας, και της περιοχής της Μαγνησίας ειδικότερα, στην κανονικότητα, αλλά και την επούλωση των πληγών που έχει επιφέρει συνολικά η πανδημία. Για το λόγο αυτό πρέπει να στηριχθούν ουσιαστικά και έγκαιρα όλοι οι επιμέρους κλάδοι για να παραμείνει η Μαγνησία προορισμός αυξημένου τουριστικού ενδιαφέροντος.
Ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων έχει ανάγκη από ένα πρόσθετο πακέτο καθαρής παροχής ρευστότητας μη επιστρεπτέας, όπως άλλωστε συμβαίνει σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, θα πρέπει τα αρμόδια Υπουργεία να συνεξετάσουν πρόσθετες πολιτικές οικονομικές ανακούφισης σχετικές με το Φ.Π.Α. και τις ασφαλιστικές εισφορές, τα τέλη κυκλοφορίας και τις τιμές των διοδίων.
Επειδή, το αναγκαστικό χειρόφρενο των τουριστικών λεωφορείων για παρατεταμένη περίοδο έχει επιφέρει σοβαρό πλήγμα στον κλάδο.
Επειδή, το 2020 «χάθηκε» για τον κλάδο των οδικών επιβατικών μεταφορών και παραμένει άγνωστο το πότε η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί.
Επειδή, ο τουρισμός έχει ιδιαίτερη οικονομική και αναπτυξιακή σημασία για την ηπειρωτική και νησιωτική Μαγνησία.
Επειδή, πρέπει να στηριχθούν ουσιαστικά όλοι οι επιμέρους κλάδοι, όπως αυτός των τουριστικών λεωφορείων, για να παραμείνει η Μαγνησία προορισμός αυξημένου τουριστικού ενδιαφέροντος.
Επειδή, ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων της Μαγνησίας έχει ανάγκη από ένα πρόσθετο πακέτο για να επιβιώσει την επόμενη ημέρα.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
Προτίθενται να σχεδιάσουν ένα πρόσθετο πακέτο καθαρής ενίσχυσης του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά του;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παππάς Νικόλαος
Την Ερώτηση στήριξαν με τη συνυπογραφή τους και οι αρμόδιοι Τομέαρχες της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Τουρισμού Κατερίνα Νοτοπούλου και Οικονομίας Νίκος Παππάς.
Όπως αναφέρει στην Ερώτησή του ο Βουλευτής, το αναγκαστικό χειρόφρενο κατά τους πλέον παραγωγικούς για τη μεταφορά επιβατών – τουριστών μήνες της άνοιξης, η αβέβαιη τουριστική κίνηση του καλοκαιριού και η δυσπιστία των πελατών απέναντι στη μαζική μεταφορά οδηγεί με ασφάλεια στο συμπέρασμα ότι ότι το 2020 «χάθηκε» για τον κλάδο των οδικών επιβατικών μεταφορών, ενώ άγνωστο παραμένει το πότε η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί.
«Η αγωνία για την επόμενη ημέρα του κλάδου εντείνεται από το γεγονός ότι η τουριστική κίνηση από το εξωτερικό αναμένεται να κινηθεί σε χαμηλά επίπεδα, με τα περισσότερα κράτη να προτρέπουν τους πολίτες τους να μην κάνουν διακοπές στο εξωτερικό, αλλά και την απουσία ενός δυναμικού σχεδίου ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού της χώρας», επεσήμανε ο κ. Μεϊκόπουλος.
Σύμφωνα με τον κ. Μεϊκόπουλο, ο τουρισμός έχει ιδιαίτερη οικονομική και αναπτυξιακή σημασία για την ηπειρωτική και νησιωτική Μαγνησία και θα συμβάλει καθοριστικά στην επαναφορά της περιοχής στην κανονικότητα, αλλά και την επούλωση των πληγών που έχει επιφέρει συνολικά η πανδημία.
«Είναι επιτακτική ανάγκη να στηριχθεί ουσιαστικά, άμεσα και αναλογικά ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων», υπογράμμισε ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.
Για τους λόγους αυτούς και αντιλαμβανόμενος τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι επαγγελματίες του κλάδου, ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε ένα πρόσθετο πακέτο καθαρής παροχής ρευστότητας, μη επιστρεπτέας, καθώς και να συνεξεταστούν από τα αρμόδια Υπουργεία πρόσθετες πολιτικές οικονομικές ανακούφισης σχετικές με το Φ.Π.Α. και τις ασφαλιστικές εισφορές, τα τέλη κυκλοφορίας και τις τιμές των διοδίων για την οικονομική ανακούφιση και την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του κλάδου.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΡΩΤΗΣΗ:
Προς τους κ.κ.
Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων
Υπουργό Τουρισμού
ΘΕΜΑ: Επιτακτική ανάγκη ενίσχυσης του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων της Μαγνησίας με πρόσθετα μέτρα οικονομικής ανακούφισης
Αναγκαστικό χειρόφρενο έχουν τραβήξει εδώ και 80 ημέρες τα τουριστικά λεωφορεία της Μαγνησίας με τον κλάδο του τουρισμού να είναι από τους πρώτους που χτυπήθηκε πολλαπλώς από την κρίση του κορωνοϊού. Τα τουριστικά λεωφορεία εξυπηρετούν πλήθος κόσμου σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, από μετακινήσεις για κοινωνικές εκδηλώσεις, σχολικές εκδρομές, τουριστικές μετακινήσεις και περιηγήσεις μέχρι μετακινήσεις εργαζομένων σε καθημερινή βάση.
Με τους κατεξοχήν παραγωγικούς μήνες της άνοιξης (Μάρτιο, Απρίλιο, Μάϊο) στην οδική μεταφορά επιβατών - τουριστών από το εσωτερικό και το εξωτερικό να έχουν βρει τα τουριστικά λεωφορεία ακινητοποιημένα, την αβέβαιη τουριστική κίνηση του καλοκαιριού και τη δυσπιστία των πελατών απέναντι στη μαζική μεταφορά, μπορεί κανείς με ασφάλεια να συμπεράνει ότι το 2020 «χάθηκε» για τον κλάδο των οδικών επιβατικών μεταφορών, ενώ παραμένει άγνωστο το πότε η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί. Ο τουρισμός έχει ιδιαίτερη οικονομική και αναπτυξιακή σημασία για την ηπειρωτική και νησιωτική Μαγνησία με το Πήλιο και τα νησιά των Σποράδων να προσελκύουν τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερους τουρίστες και να απολαμβάνουν παγκόσμια αναγνώριση.
Ο κλάδος εκφράζει την αγωνία του για την επόμενη ημέρα, εφόσον η τουριστική κίνηση από το εξωτερικό αναμένεται να κινηθεί σε χαμηλά επίπεδα, με δεδομένο ότι τα περισσότερα κράτη προτρέπουν τους πολίτες τους να μην κάνουν διακοπές στο εξωτερικό, και ελλείψει ενός δυναμικού σχεδίου ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού της χώρας.
Ο τουρισμός αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και θα συμβάλει καθοριστικά στην επαναφορά της χώρας, και της περιοχής της Μαγνησίας ειδικότερα, στην κανονικότητα, αλλά και την επούλωση των πληγών που έχει επιφέρει συνολικά η πανδημία. Για το λόγο αυτό πρέπει να στηριχθούν ουσιαστικά και έγκαιρα όλοι οι επιμέρους κλάδοι για να παραμείνει η Μαγνησία προορισμός αυξημένου τουριστικού ενδιαφέροντος.
Ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων έχει ανάγκη από ένα πρόσθετο πακέτο καθαρής παροχής ρευστότητας μη επιστρεπτέας, όπως άλλωστε συμβαίνει σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Επιπλέον, θα πρέπει τα αρμόδια Υπουργεία να συνεξετάσουν πρόσθετες πολιτικές οικονομικές ανακούφισης σχετικές με το Φ.Π.Α. και τις ασφαλιστικές εισφορές, τα τέλη κυκλοφορίας και τις τιμές των διοδίων.
Επειδή, το αναγκαστικό χειρόφρενο των τουριστικών λεωφορείων για παρατεταμένη περίοδο έχει επιφέρει σοβαρό πλήγμα στον κλάδο.
Επειδή, το 2020 «χάθηκε» για τον κλάδο των οδικών επιβατικών μεταφορών και παραμένει άγνωστο το πότε η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί.
Επειδή, ο τουρισμός έχει ιδιαίτερη οικονομική και αναπτυξιακή σημασία για την ηπειρωτική και νησιωτική Μαγνησία.
Επειδή, πρέπει να στηριχθούν ουσιαστικά όλοι οι επιμέρους κλάδοι, όπως αυτός των τουριστικών λεωφορείων, για να παραμείνει η Μαγνησία προορισμός αυξημένου τουριστικού ενδιαφέροντος.
Επειδή, ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων της Μαγνησίας έχει ανάγκη από ένα πρόσθετο πακέτο για να επιβιώσει την επόμενη ημέρα.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
Προτίθενται να σχεδιάσουν ένα πρόσθετο πακέτο καθαρής ενίσχυσης του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά του;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παππάς Νικόλαος