Νίκος Ριζάκης
Περιφερειακός δρόμος χωρίς διόδια, με κόμβους, σήραγγες και γέφυρες που θα λύσει το πρόβλημα της κίνησης και θα δώσει νέα πνοή στη Συμπρωτεύουσα
Στον...
προθάλαμο της Διυπουργικής Επιτροπής Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) βρίσκεται το έργο της αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (ΑΕΣΠΕΡ). Σύμφωνα με πηγή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο φάκελος του έργου είναι έτοιμος και πρόκειται να εισαχθεί στην Διυπουργική εντός του Ιουνίου, προκειμένου να λάβει την αναγκαία έγκριση ώστε να προχωρήσει στα επόμενα στάδια.
Στόχος της κυβέρνησης είναι η εξέλιξη του έργου να παρουσιάζει σημαντική ωριμότητα έως το τέλος Αυγούστου ώστε να υπάρξουν συγκεκριμένες πλέον, ανακοινώσεις από τον πρωθυπουργό κατά την άνοδό του στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της 85ης Διεθνούς Εκθέσεως. Άλλωστε, για το συγκεκριμένο έργο ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις κατά την 84η ΔΕΘ.
Ο κυβερνητικός σχεδιασμός προβλέπει να δημοσιευτεί το ταχύτερο η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, διαδικασία από την οποία θα προκύψει η προεπιλογή των κατασκευαστικών ομίλων ή κοινοπραξιών οι οποίοι θα είναι σε θέση να τρέξουν ένα τόσο μεγάλο έργο.
Θα ακολουθήσει η δεύτερη διαγωνιστική φάση με τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και την οριστική διακήρυξη του έργου, από την οποία θα προκύψει ο οριστικός ανάδοχος στο τέλος του 2021. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου, για την ολοκλήρωση του έργου θα απαιτηθεί περίπου μία τριετία, δηλαδή, εάν όλα κυλήσουν ομαλά, η νέα περιφερειακή θα μπορεί να παραδοθεί προς χρήση κάπου μέσα στο 2024.
Ο προϋπολογισμός του κατασκευαστικού κόστους του έργου εκτιμάται στα 350 εκ. ευρώ ενώ ο χρόνος παραχώρησης θα είναι τουλάχιστον για 25 χρόνια. Στον αυτοκινητόδρομο δεν θα υπάρχουν διόδια και η σταδιακή αποπληρωμή προς τον ανάδοχο θα γίνει με “πληρωμές διαθεσιμότητας”.
Η κατασκευή θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων. Επιπλέον, θα γίνει πλήρης ανακατασκευή του υφιστάμενου δρόμου, ενώ θα υπάρξουν νέες σήραγγες και κόμβοι.
ΠΗΓΗ: voria.gr
Στόχος της κυβέρνησης είναι η εξέλιξη του έργου να παρουσιάζει σημαντική ωριμότητα έως το τέλος Αυγούστου ώστε να υπάρξουν συγκεκριμένες πλέον, ανακοινώσεις από τον πρωθυπουργό κατά την άνοδό του στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της 85ης Διεθνούς Εκθέσεως. Άλλωστε, για το συγκεκριμένο έργο ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις κατά την 84η ΔΕΘ.
Ο κυβερνητικός σχεδιασμός προβλέπει να δημοσιευτεί το ταχύτερο η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, διαδικασία από την οποία θα προκύψει η προεπιλογή των κατασκευαστικών ομίλων ή κοινοπραξιών οι οποίοι θα είναι σε θέση να τρέξουν ένα τόσο μεγάλο έργο.
Θα ακολουθήσει η δεύτερη διαγωνιστική φάση με τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και την οριστική διακήρυξη του έργου, από την οποία θα προκύψει ο οριστικός ανάδοχος στο τέλος του 2021. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου, για την ολοκλήρωση του έργου θα απαιτηθεί περίπου μία τριετία, δηλαδή, εάν όλα κυλήσουν ομαλά, η νέα περιφερειακή θα μπορεί να παραδοθεί προς χρήση κάπου μέσα στο 2024.
Ο προϋπολογισμός του κατασκευαστικού κόστους του έργου εκτιμάται στα 350 εκ. ευρώ ενώ ο χρόνος παραχώρησης θα είναι τουλάχιστον για 25 χρόνια. Στον αυτοκινητόδρομο δεν θα υπάρχουν διόδια και η σταδιακή αποπληρωμή προς τον ανάδοχο θα γίνει με “πληρωμές διαθεσιμότητας”.
Η κατασκευή θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (Flyover), μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων. Επιπλέον, θα γίνει πλήρης ανακατασκευή του υφιστάμενου δρόμου, ενώ θα υπάρξουν νέες σήραγγες και κόμβοι.
ΠΗΓΗ: voria.gr