Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021

Ώρα μηδέν για Ελλάκτωρ: Μπλόκαραν όλοι οι λογαριασμοι του Άκτωρα

 

Παραμονές της κρίσιμης γενικής συνέλευσης, που θα καθορίσει το μέλλον του άλλοτε κορυφαίου κατασκευαστικού ομίλου της χώρας, έρχεται ένα ακόμα μεγάλο πλήγμα, το οποίο δείχνει στη δεινή θέση που έχει περιέλθει ο Ελλάκτωρας τους τελευταίους μήνες.
  Σύμφωνα με...  

 
 
πληροφορίες της ιστοσελίδας thecaller.gr, μπλοκαρισμένοι είναι από την προηγούμενη βδομάδα όλοι οι τραπεζικοί λογαριασμοί του ΆΚΤΩΡΑ και η εταιρεία βρίσκεται εγκλωβισμένη μη μπορώντας να καλύψει ούτε τις πιο βασικές ανάγκες της.

Αιτία η οικονομική διαμάχη με την Ιταλική εταιρεία Cimolai η οποία κρίθηκε σε διαιτησία σε διεθνή δικαστήρια υπέρ των Ιταλών. Η διοίκηση του Ομίλου προφανώς δεν κάλυψε τις οικονομικές απαιτήσεις που έκρινε η διαιτησία και ο Ιταλικός όμιλος προχώρησε σε μπλοκάρισμα των λογαριασμών του Άκτωρα. Η διαμάχη μεταξύ των δυο Ομίλων, που είχαν συνεργαστεί και παλαιότερα, αφορά έργα στο αεροδρόμιο της Ντόχα στο Κατάρ και έληξε στις αίθουσες των δικαστηρίων με νίκη των Ιταλών.

Η εξέλιξη αυτή δυναμιτίζει το ήδη τεταμένο κλίμα στους κόλπους του Ελλάκτωρα παραμονές της κρίσιμης γενικής συνέλευσης που θα καθορίσει την τύχη του Ομίλου.

Στο θέμα αυτό εμπλέκεται το υψηλόβαθμο στέλεχος του Ομίλου Αλέξανδρος Εξάρχου ο οποίος ως γνωστός νομικός αναλαμβάνει όλες τις διαιτησίες των εταιρειών του Ομίλου. Η ήττα σε άλλη μια διαιτησία, που αυτή τη φορά οδήγησε σε μπλοκάρισμα των λογαριασμών του Άκτωρα, αποτέλεσε άλλο ένα σημείο τριβής μεταξύ των αδελφών Καλλιτσάντση, αφού ο Α. Εξάρχου είναι στενός συνεργάτης του Σάκη Καλλιτσάντση.

Η νέα αυτή δυσμενή εξέλιξη έρχεται να προστεθεί στην πρόσφατη απόφαση της Παγκόσμιας Τράπεζας να αποκλείσει την Άκτωρ από την ανάληψη έργων από 15 Δεκεμβρίου 2020 έως και 14 Μαρτίου 2022, επικαλούμενη πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες σε έργο της Κολομβίας.

Και η ασφυξία που επικρατεί στον Όμιλο δεν τελειώνει εδώ. Στα περίπου δυόμισι χρόνια που ο Όμιλος βρίσκεται στα χέρια του Σάκη Καλλιτσάντση τα έσοδα (στο 6μηνο) έχουν υποχωρήσει στα 925 εκατ. ευρώ έναντι 1,8 δισ ευρώ προ 2-3 ετών, τα EBITDA σε 41 εκατ. ευρώ από 205 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ οι ζημίες έχουν εκτιναχθεί στα 160 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 41 εκατ. το 2017.

Το ίδιο έχει συμβεί και με τον καθαρό δανεισμό του Ελλάκτωρα ο οποίος από τα 738 εκατ. ευρώ το 2017 εκτινάχθηκε στο 1,1 δισ. ευρώ στα τέλη Σεπτεμβρίου 2020, με τον δείκτη μόχλευσης (καθαρός δανεισμός προς EBITDA) να αυξάνεται από 3,6 το 2017 σε 27 στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Στα άκρα οι σχέσεις των δύο αδερφών

Την ίδια στιγμή όπως αναφέρουν άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τα τεκταινόμενα στην κορυφή του Ομίλου οι σχέσεις του Δημήτρη με τον αδελφό του Σάκη κρέμονται από μία λεπτή κλωστή.

Υπενθυμίζεται η ηχηρή παραίτηση του Δημήτρη Καλλιτσάντση από τη θέση του Εκτελεστικού Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου στο τέλος του προηγούμενου μήνα, ενώ έχει μεταφέρει ακόμα και το γραφείο του σε άλλο κτίριο πλησίον του Ελλάκτωρα.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο Δημήτρης Καλλιτσάντσης επιρρίπτει μεγάλες ευθύνες στον αδελφό του Σάκη για τη σημερινή κατάσταση του Ομίλου που είναι υπερχρεωμένος καθώς και για την εμπλοκή που έχει παρουσιαστεί με την πώληση των μετοχών τους και τους Ολλανδούς της Reggeborgh Invest.
Eπιστολή Αναστάσιου Καλλιτσάντση στο προσωπικό

Σε επιστολή της Παρασκευής προς τους εργαζόμενους του Ομίλου, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης αφήνει αιχμές και σχολιάζοντας τη «μάχη» με τον ολλανδικό όμιλο δηλώνει πως ελπίζει «οι προθέσεις του να ενισχύσει τον όμιλο είναι ειλικρινείς»

«Όλοι παρακολουθείτε με αγωνία τις εξελίξεις στο μετοχικό σχήμα, που θα έχουν σε κάθε περίπτωση επιπτώσεις στην πορεία του Ομίλου. Θα ήθελα λοιπόν να σας ενημερώσω, από τη δική μου θέση, για το τι συμβαίνει και ποιες οι πιθανές επιπτώσεις», αναφέρει μεταξύ άλλων.

«Πορευτήκαμε μαζί 2,4 χρόνια, χρόνια δύσκολα, με πολύ αγώνα και πολλές θυσίες από όλους. Αγώνα για να βγει ο Όμιλος όχι απλά όρθιος, αλλά και πιο δυνατός μετά από μια σειρά ζημιογόνων χρήσεων που συσσώρευσαν στην Κατασκευή από 2014 έως το 2018 συνολικές ζημιές 374 εκατ. ευρώ καθώς και συνολικές υποχρεώσεις προς την αγορά και τις τράπεζες κατά 511 εκατ. ευρώ. Από τον Ιούλιο του ’18 μέχρι σήμερα η Άκτωρ ενισχύθηκε από τον Όμιλο με 400 εκατ., πράγμα που έγινε δυνατό χάρις στην έκδοση του διεθνούς πράσινου Ομολόγου των 670 εκατ. ευρώ του ’19 και του Ιαν. του ’20. Σήμερα η κατασκευή χρωστάει συνολικά 250 εκατ. δηλαδή μείωσε τις υποχρεώσεις της κατά 63% και έχει μηδενικά χρέη προς στις τράπεζες», σημειώνει.