Πέμπτη 1 Απριλίου 2021

Η κινητικότητα του 12ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus

  
Erasmus+ 2018-2021, εικονική συμμετοχή/κινητικότητα 5 χωρών και 6 σχολείων: Spain (Gran Canarias Las Palmas), Italy (Foggia), Lithuania (Siauliai), UK (London, Belfast) Greece (12th primary school Katerini).

Τίτλος του προγράμματος:

Alice in Wonderland: Discovering our roots 2018-1-ES01-KA229-050134

Το 12ο Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης συμμετείχε κανονικά στις εργασίες της 5ης εικονικής κινητικότητας του Λονδίνου (virtual mobility) από τις 22 ως και τις 26 Μαρτίου 2021.

Λόγω των μέτρων που λαμβάνονται από τον ΠΟΥ και τον ΕΟΔΥ για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας δεν ήταν δυνατόν να παρευρεθούμε με φυσική παρουσία στο Δημοτικό Σχολείο του Little Hadham London για την 5η κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ KA229 Alice in Wonderland: Discovering our roots, γι αυτό όλες οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά.


Από το Σχολείο μας συμμετείχαν: ο συντονιστής του προγράμματος Τσιρίκας Κων/νος, ο διευθυντής του Σχολείου Κραγιόπουλος Νικόλαος, η εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας Τυροδήμου Ευτέρπη, καθώς και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί. Την οργάνωση των παρουσιάσεων εκ μέρους των μαθητών είχαν αναλάβει τα δύο τμήματα της έκτης τάξης με προεξέχοντες τις μαθήτριες Παπαδημητρίου Σταματία και Αλμπέρη Ελένη υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών κ. Γαλανόπουλου και κ. Κοκκινοπλίτη.

Οι εργασίες του προγράμματος ξεκίνησαν την Δευτέρα 22 Μαρτίου 2021 με συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών. Εκπαιδευτικοί και μαθητές από κάθε χώρα/σχολείο μίλησαν για το πώς βιώνουν την πανδημία και την εμπειρία τους σχετικά με την πραγματοποίηση των μαθημάτων τους μέσω διαδικτύου. Οι δράσεις παρουσιάστηκαν από τους μαθητές κάθε σχολείου με τη βοήθεια του λογισμικού power point.

Την Τρίτη 23 Μαρτίου, συνεχίστηκαν οι παρουσιάσεις με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών, όπου οι μαθητές από κάθε χώρα/σχολείο, μας παρουσίασαν τα ήθη τα έθιμα και τα σύμβολα του Πάσχα της χώρας τους.


Την Τετάρτη 24 Μαρτίου με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών, τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα παρουσίασαν τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν όλους τους προηγούμενους μήνες, καθώς και τα μηνύματα που αναδύονται από την ιστορία της Αλίκης, εντυπωσιάζοντάς μας με τα όσα παρακολουθήσαμε!

Την Πέμπτη 25 Μαρτίου, συμμετείχαν μόνο εκπαιδευτικοί και το θέμα της τηλεδιάσκεψης αφορούσε το e-twinning και τα quality labels and awards.

Την παρουσίαση πραγματοποίησε η εκπαιδευτικός του σχολείου Little Hadham του Λονδίνου, Markella Afenti Sassis, ενώ μετά την ολοκλήρωσή της ακολούθησε συζήτηση για το εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτό θέμα.

Την Παρασκευή 26 Μαρτίου τελευταία ημέρα των τηλεδιασκέψεων συμμετείχαν μόνο εκπαιδευτικοί, το κάθε σχολείο παρουσίασε το πλαίσιο υποστήριξης που εφάρμοσε για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μαθητές πρόσφυγες και Ρομά. Μέσα από την ανταλλαγή καλών πρακτικών/απόψεων αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε διάφορα υποστηρικτικά προγράμματα ούτως ώστε να επιφέρουμε την πλήρη ενσωμάτωσή τους στο σχολικό μας περιβάλλον.

Μία ανάλογη διαθεματική προσέγγιση μας παρουσίασε η κυρία Helen δασκάλα στο σχολείου του Λονδίνου με θέμα: Το σχολείο του Δάσους (forest school).

Με αυτή την παρουσίαση τελείωσαν οι εργασίες της 5ης εικονικής κινητικότητας του Λονδίνου αναμένοντας την επόμενη συνάντηση τον Μάιο στη Φότζια της Ιταλίας.

Η εμπειρία και η γνώση που αποκόμισαν μαθητές και εκπαιδευτικοί ήταν μοναδική, έστω και αν η συνάντηση/κινητικότητα πραγματοποιήθηκε κάτω αυτές τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στη σκιά της πανδημίας.

Ο συντονιστής του προγράμματος

Τσιρίκας Κωνσταντίνος