Όλοι μας γνωρίζουμε πως η οδήγηση σε δρόμους με ομίχλη μπορεί να καταστεί άκρως επικίνδυνη.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με πίσω φώτα ομίχλης, ενώ...
πολλά αυτά έχουν και τους περίφημους εμπρός προβολείς ομίχλης, που πολλοί οδηγοί έχουν τη συνήθεια να τους έχουν αναμμένους ακόμη και όταν δεν απαιτείται η χρήση τους.
Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., τα φώτα ομίχλης πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε περίπτωση ομίχλης, χιονόπτωσης ή καταρρακτώδους βροχής, μόνα τους ή μαζί με τα φώτα διασταύρωσης. Σημειώστε ότι ο νόμος έχει ανοχή στη χρήση τους όταν δεν συμβαίνουν τα παραπάνω, μόνο όταν το όχημα κινείται σε στενό, ελικοειδή δρόμο.
Τεχνικά τώρα μιλώντας, οι κατασκευαστές προτείνουν τη χρήση τους όταν η ορατότητα λόγω ομίχλης είναι χαμηλότερη από τα 50 μέτρα. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός θα πρέπει επίσης να μειώσει ταχύτητα και να ανάψει τόσο τα μπροστινά, όσο και τα πίσω φώτα ομίχλης.
Ο Κ.Ο.Κ. αναφέρει ότι τα εμπρόσθια φώτα ομίχλης πρέπει να είναι αντιθαμβωτικά, λευκού ή ειδικής επιλογής κίτρινου χρώματος και τοποθετημένα κατά τρόπον ώστε κανένα σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να βρίσκεται ψηλότερα από το ανώτατο σημείο της φωτιστικής επιφάνειας των φώτων διασταύρωσης. Επίσης, το εξωτερικό σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να μην απέχει περισσότερο από 0,40 μ. από το ανώτατο σημείο της αυτής πλευράς εξωτερικό όριο του οχήματος.
Ως προς τα πίσω φώτα ομίχλης, σύμφωνα πάντα με τον Κ.Ο.Κ., τα αυτοκίνητα και τα ρυμουλκούμενα μπορούν να φέρουν πίσω ένα ή δύο φώτα ομίχλης χρώματος ερυθρού, χωρίς κάποιον άλλο περιορισμό.
Στην περίπτωση που μας σταματήσει η Τροχαία και έχουμε αναμμένα τα φώτα ομίχλης χωρίς να συντρέχει κάποιος λόγος, τότε το πρόστιμο είναι 80 ευρώ. Εάν τώρα τα φώτα ομίχλης που φέρει το αυτοκίνητο είναι διαφορετικά από αυτά που γράψαμε παραπάνω, τότε το πρόστιμο είναι 40 ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση η χρήση των φώτων ομίχλης απαιτεί προσοχή για να μην επηρεάζουμε την ορατότητα και των υπολοίπων οδηγών, αφού δεν υπάρχει κανένας λόγος να τα ανάβουμε πέρα από τις περιπτώσεις όπου πράγματι χρειάζεται για λόγους ασφαλείας.
Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., τα φώτα ομίχλης πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε περίπτωση ομίχλης, χιονόπτωσης ή καταρρακτώδους βροχής, μόνα τους ή μαζί με τα φώτα διασταύρωσης. Σημειώστε ότι ο νόμος έχει ανοχή στη χρήση τους όταν δεν συμβαίνουν τα παραπάνω, μόνο όταν το όχημα κινείται σε στενό, ελικοειδή δρόμο.
Τεχνικά τώρα μιλώντας, οι κατασκευαστές προτείνουν τη χρήση τους όταν η ορατότητα λόγω ομίχλης είναι χαμηλότερη από τα 50 μέτρα. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός θα πρέπει επίσης να μειώσει ταχύτητα και να ανάψει τόσο τα μπροστινά, όσο και τα πίσω φώτα ομίχλης.
Ο Κ.Ο.Κ. αναφέρει ότι τα εμπρόσθια φώτα ομίχλης πρέπει να είναι αντιθαμβωτικά, λευκού ή ειδικής επιλογής κίτρινου χρώματος και τοποθετημένα κατά τρόπον ώστε κανένα σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να βρίσκεται ψηλότερα από το ανώτατο σημείο της φωτιστικής επιφάνειας των φώτων διασταύρωσης. Επίσης, το εξωτερικό σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να μην απέχει περισσότερο από 0,40 μ. από το ανώτατο σημείο της αυτής πλευράς εξωτερικό όριο του οχήματος.
Ως προς τα πίσω φώτα ομίχλης, σύμφωνα πάντα με τον Κ.Ο.Κ., τα αυτοκίνητα και τα ρυμουλκούμενα μπορούν να φέρουν πίσω ένα ή δύο φώτα ομίχλης χρώματος ερυθρού, χωρίς κάποιον άλλο περιορισμό.
Στην περίπτωση που μας σταματήσει η Τροχαία και έχουμε αναμμένα τα φώτα ομίχλης χωρίς να συντρέχει κάποιος λόγος, τότε το πρόστιμο είναι 80 ευρώ. Εάν τώρα τα φώτα ομίχλης που φέρει το αυτοκίνητο είναι διαφορετικά από αυτά που γράψαμε παραπάνω, τότε το πρόστιμο είναι 40 ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση η χρήση των φώτων ομίχλης απαιτεί προσοχή για να μην επηρεάζουμε την ορατότητα και των υπολοίπων οδηγών, αφού δεν υπάρχει κανένας λόγος να τα ανάβουμε πέρα από τις περιπτώσεις όπου πράγματι χρειάζεται για λόγους ασφαλείας.