Τρίτη 1 Μαρτίου 2022

Στην Ουκρανία νέοι εθελοντές φτιάχνουν μολότοφ: «Είναι η μυρωδιά της ελευθερίας» (video)

 
Η νεολαία στην Ουκρανία βρέθηκε από τη μια μέρα στην άλλη να πολεμά για την ελευθερία της, έναντι της ρωσικής εισβολής, φτιάχνοντας μολότοφ και συμβάλλοντας στην ουκρανική αντίσταση έναντι της πολεμικής μηχανής του Πούτιν. 
 
Μέχρι και... 
 
 
πριν μια εβδομάδα, ο Ντανιέλ Μεντιακόφσκι ήταν απλά ένας φοιτητής ιστορίας στην ουκρανική πόλη Lviv. Την Κυριακή όμως, ο ρεπόρτερ του Guardian τον εντόπισε να περνά λαστιχάκια και πλαστικές τάπες σε αυτοσχέδιες βόμβες μολότοφ. «Είναι πρακτική ιστορία. Ήρθε η ώρα γι’ αυτό τώρα», εξήγησε, φορτώνοντας άλλη μια μολότοφ σε ένα κιβώτιο. 
 
Μαζί του, όπως φαίνεται σε βίντεο που ανάρτησε το βρετανικό μέσο, περίπου δώδεκα φοιτητές και νέοι δημιουργοί στεκόταν γύρω από ένα αυτοσχέδιο τραπέζι. Όλοι φορούσαν μάσκες και γάντια πλυσίματος. Ο καθένας είχε ένα ρόλο σε μια πολυάσχολη γραμμή παραγωγής. Το υπόγειο εργοστάσιο βομβών μύριζε έντονα βενζίνη και καθαριστικό χρωμάτων – δύο συστατικά μολότοφ, μαζί με πολυστυρένιο και ασημένια σκόνη. 
 
Ο 20χρονος Μεντιακόφσκι δηλώνει στο βρετανικό μέσο ότι η μητέρα του τον είχε ξυπνήσει νωρίς την περασμένη Πέμπτη για να του πει ότι η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία. «Ήξερα ότι επρόκειτο να ξεκινήσει. Τα χέρια μου άρχισαν να τρέμουν», λέει σήμερα. Αφού πέρασε μια μέρα παρακολουθώντας την καταστροφολογία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αποφάσισε ότι θα προσπαθήσει να βοηθήσει.

Οι γονείς μου γνωρίζουν ότι είμαι εθελοντής. Δεν το έχω πει στη γιαγιά μου 

«Οι γονείς μου γνωρίζουν ότι είμαι εθελοντής. Δεν το έχω πει στη γιαγιά μου. Αρκετά ανησυχεί ήδη για τα πράγματα», παραδέχεται. Αναγνωρίζει πολύ καλά ότι μια μολότοφ δεν θα σταματούσε τον πανίσχυρο ρωσικό στρατό. Αλλά τόνισε: «Θα σπάσει το ηθικό στους Ρώσους στρατιώτες και θα τους δείξει ότι δεν είναι ευπρόσδεκτοι εδώ». 

Η αντίσταση στην Ουκρανία περνά από τις μολότοφ Δημοσιογράφοι που καλύπτουν τον πόλεμο στην Ουκρανία κατέγραψαν γυναίκες στην περιοχή Ντνίπρο να φτιάχνουν βόμβες μολότοφ, με υλικά που διέθεσε παρακείμενο μπαρ. «Δασκάλες, δικηγόροι, νοικοκυρές, όλες σκυμμένες στο γρασίδι, γέμιζαν μπουκάλια. Μου είπαν ότι προσπαθούν να μην σκέφτονται τι κάνουν. Δεν το επέλεξαν αυτό. Αλλά πρέπει να είναι έτοιμοι να υπερασπιστούν την πόλη τους», έγραψε η δημοσιογράφος του BBC, Σάρα Ρέινσφορντ. Αντίστοιχη ανάρτηση έκανε και ο πρώην πρέσβης της Ουκρανίας στην Οδησσό, Οlexander Scherba. «Οδησσός. Κοκτέιλ μολότοφ. Αυτοί οι άνθρωποι είναι απίστευτοι».