ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΗΝΑ- ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ
Ο δάσκαλος, από τη στοιχειώδη μέχρι την ανώτατη εκπαίδευση , αποτελούσε πάντοτε για...
τους διδασκομένους σημείο αναφοράς, αξιολόγησης και κατάταξης στη συνείδησή τους ανάλογα με τον επηρεασμό που είχε η προσωπικότητα τoυ συγκεκριμένου δασκάλου στην πορεία της δικής τους ανέλιξης και σταδιοδρομίας .
Οι μεγαλύτεροι στην ηλικία φέρνουν συχνά στη μνήμη τους δασκάλους εκείνους, που με τις γνώσεις , το κύρος ,το ήθος και την αυθεντία τους σημάδευσαν τη μαθησιακή ζωή τους και τους μετάγγισαν με την όλη βιωτή τους, πέραν των χρηστικών γνώσεων, γνήσια υποδείγματα ανιδιοτελούς αγάπης, αξιοπρέπειας και ανθρωπιάς και πρότυπα πνευματικών αξιών ,που έμειναν βαθειά χαραγμένα στη συνείδησή τους.
Στις μέρες μας που τα πάντα αμφισβητούνται και υποβαθμίζονται έχει εκπέσει το κύρος και η αυθεντία των εκπαιδευτικών, αφού ήδη η αξιολόγηση, η αξιοκρατία και η αριστεία έχουν εκλείψει από το εκπαιδευτικό μας σύστημα με τις παρεμβάσεις και «μεταρρυθμίσεις» των εκάστοτε Υπουργών Παιδείας. Έχουμε φθάσει στο επαίσχυντο σημείο στη χώρα μας κάποιοι δάσκαλοι και μάλιστα πανεπιστημιακοί να γίνονται αντικείμενο επιθέσεων, εμπαιγμού και γελοιοποίησης από τους υποτιθεμένους αυριανούς επιστήμονες και ηγέτες. Οπωσδήποτε, ως ένα βαθμό, ευθύνονται για την κατάσταση αυτή εκείνοι οι «δημοκρατικοί» εκπαιδευτικοί που παραχώρησαν πολλές ελευθερίες και δικαιώματα στους μαθητές χωρίς να απαιτούν αντίστοιχες υποχρεώσεις.
Παρήγορο πάντως είναι το γεγονός ότι η πλειονότητα των μαθητευομένων, σύμφωνα με διεθνή έρευνα, εξακολουθεί να επιθυμεί να έχει δασκάλους αξιόλογους, άρτια καταρτισμένους και εξοπλισμένους με παραδοσιακές αρχές και αξίες, που δεν μένουν μόνο στη μετάδοση ξερών γνώσεων ,αλλά παρέχουν εφόδια στους μαθητές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της ζωής
Ευτυχώς που στη χώρα μας δεν εξέλιπαν, οι άξιοι εκείνοι εκπαιδευτικοί, που στέκουν σαν φάροι φωτεινοί και αναλίσκονται σαν λαμπάδες καιόμενες, αγωνιζόμενοι νυχθημερόν να μεταδώσουν σωστές γνώσεις και να θέσουν στόχους και κλίμακες αξιών στους εκπαιδευόμενους, προς ορθή ποδηγέτηση τους και ανάδειξη τους σε άξιους και δημιουργικούς πολίτες.
Οι μεγαλύτεροι στην ηλικία φέρνουν συχνά στη μνήμη τους δασκάλους εκείνους, που με τις γνώσεις , το κύρος ,το ήθος και την αυθεντία τους σημάδευσαν τη μαθησιακή ζωή τους και τους μετάγγισαν με την όλη βιωτή τους, πέραν των χρηστικών γνώσεων, γνήσια υποδείγματα ανιδιοτελούς αγάπης, αξιοπρέπειας και ανθρωπιάς και πρότυπα πνευματικών αξιών ,που έμειναν βαθειά χαραγμένα στη συνείδησή τους.
Στις μέρες μας που τα πάντα αμφισβητούνται και υποβαθμίζονται έχει εκπέσει το κύρος και η αυθεντία των εκπαιδευτικών, αφού ήδη η αξιολόγηση, η αξιοκρατία και η αριστεία έχουν εκλείψει από το εκπαιδευτικό μας σύστημα με τις παρεμβάσεις και «μεταρρυθμίσεις» των εκάστοτε Υπουργών Παιδείας. Έχουμε φθάσει στο επαίσχυντο σημείο στη χώρα μας κάποιοι δάσκαλοι και μάλιστα πανεπιστημιακοί να γίνονται αντικείμενο επιθέσεων, εμπαιγμού και γελοιοποίησης από τους υποτιθεμένους αυριανούς επιστήμονες και ηγέτες. Οπωσδήποτε, ως ένα βαθμό, ευθύνονται για την κατάσταση αυτή εκείνοι οι «δημοκρατικοί» εκπαιδευτικοί που παραχώρησαν πολλές ελευθερίες και δικαιώματα στους μαθητές χωρίς να απαιτούν αντίστοιχες υποχρεώσεις.
Παρήγορο πάντως είναι το γεγονός ότι η πλειονότητα των μαθητευομένων, σύμφωνα με διεθνή έρευνα, εξακολουθεί να επιθυμεί να έχει δασκάλους αξιόλογους, άρτια καταρτισμένους και εξοπλισμένους με παραδοσιακές αρχές και αξίες, που δεν μένουν μόνο στη μετάδοση ξερών γνώσεων ,αλλά παρέχουν εφόδια στους μαθητές για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της ζωής
Ευτυχώς που στη χώρα μας δεν εξέλιπαν, οι άξιοι εκείνοι εκπαιδευτικοί, που στέκουν σαν φάροι φωτεινοί και αναλίσκονται σαν λαμπάδες καιόμενες, αγωνιζόμενοι νυχθημερόν να μεταδώσουν σωστές γνώσεις και να θέσουν στόχους και κλίμακες αξιών στους εκπαιδευόμενους, προς ορθή ποδηγέτηση τους και ανάδειξη τους σε άξιους και δημιουργικούς πολίτες.