Πριν από μερικά χρόνια η προηγούμενη διοίκηση του δήμου στην περιοχή των Αστικών και σε άλλα σημεία της πόλης έκανε μια μεγάλη αλλαγή. Κατάργησε τα τσιμεντένια πεζοδρόμια κι έβαλε κυβόλιθους. Τα μεγάλωσε μάλιστα, για να μπορούν να παρκάρουν τα αυτοκίνητα επάνω, έβαλε ειδικά πλακάκια για τους τυφλούς και, όπως ήταν φυσικό, μίκρυνε το πλάτος των δρόμων. Όλοι οι δρόμοι, οριζόντιοι και κάθετοι, εκτός από...
την οδό Θεσσαλονίκης και Ειρήνης, έγιναν πια μονόδρομοι. Στην αρχή, είναι αλήθεια, δεν δεχτήκαμε αυτήν την αλλαγή με καλό μάτι, αλλά μετά που στρώθηκαν οι δρόμοι με μια καλή στρώση ασφάλτου, ικανοποιηθήκαμε. Υπήρχαν μάλιστα επάνω στο νέο οδόστρωμα λευκά βέλη που έδειχναν στον οδηγό την κατεύθυνση που έπρεπε να ακολουθήσει. Προχωρημένα πράγματα!
Αφού τελείωσαν εκείνα τα έργα, σε λίγο καιρό ήρθαν οι εταιρείες τηλεφώνου να εγκαταστήσουν οπτικές ίνες. Άρχισαν λοιπόν να σκάβουν κατά μήκος του κάθε δρόμου ένα αυλάκι πλάτους 10-15 εκατοστών για να περάσουν τις οπτικές ίνες. Καταλαβαίνει κανείς τι ανωμαλία έφερε αυτό το σκάψιμο. Εκτός από τον καθημερινό θόρυβο από τα μηχανήματα, τις σκόνες που έμπαιναν σε κάθε σπίτι, καταστράφηκε κι όλο εκείνο το ωραίο έργο που είχε γίνει λίγον καιρό πριν. Οι δρόμοι άρχισαν να γεμίζουν μπαλώματα, τα οποία πολλές φορές είχαν γίνει με προχειρότητα κι έτσι κάθε τόσο δημιουργούνταν λακκούβες, οι οποίες με τις βροχές μεγάλωναν.
Και σαν να μην έφτανε η μια γραμμή κατά μήκος του δρόμου, ήρθαν φέτος κι άρχισαν πάλι να σκάβουν και δεύτερη γραμμή, παράλληλη με την πρώτη, για να ολοκληρώσουν την καταστροφή εντελώς. Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους.
Μπορεί το σκεπτικό μου να είναι λάθος, αλλά ήθελα να ρωτήσω τον υπεύθυνο: Από τη στιγμή που τα πεζοδρόμια έχουν εκείνα τα κίτρινα ειδικά πλακάκια, δεν θα ήταν πολύ πιο εύκολο να τα σηκώσουν και να περάσουν κάτω από εκείνα ή από τους κυβόλιθους(ό,τι βολεύει καλύτερα) τις οπτικές ίνες, ούτως ώστε και ζημιά να μην κάνουν σχεδόν καθόλου στους δρόμους και πιο γρήγορα να γινόταν το έργο; Τα έξοδα, δεν το συζητώ, θα ήταν πολύ λιγότερα. Αλήθεια ποιος δίνει την άδεια στις εταιρείες γι’ αυτά τα έργα; Και τέλος πάντων γιατί ο δήμος δεν απαιτεί από αυτές τις εταιρείες την αποκατάσταση των δρόμων όπως ήταν πριν και τους αφήνει να αλωνίζουν την πόλη να την γεμίζουν λακκούβες και μπαλώματα; Τι φταίει ο πολίτης, που πληρώνει τόσα δημοτικά τέλη και δεν απολαμβάνει τις ανάλογες υπηρεσίες; Συμβαίνει το ίδιο σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας ή μόνο σε ορισμένες;
Δημοσθένης Μπαρέκας