«Έχουμε επισημάνει 18 σημεία παραβατικής συμπεριφοράς των εισπρακτικών εταιρειών» αναφέρει η πρόεδρος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ
Όπως ανέφερε «έχουμε επισημάνει 18 σημεία παραβατικής συμπεριφοράς των εισπρακτικών εταιρειών» και υπογράμμισε πως «Ο καταναλωτής θα πρέπει να κάνει καταγγελία δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να προστατευτεί».
Σχετικά με τις συγκεκριμένες εταιρείες που τους επιβλήθηκαν στα πρόστιμα επισήμανε πως έχουν και έναν ρόλο της ενημέρωσης οφειλετών.
Όπως ενημέρωσε η κα Καλαποθαράκου:
Είναι υποχρεωμένες οι εταιρείες που ενημερώνουν τους οφειλέτες για τις οφειλές τους να είναι εγγεγραμμένες σε ειδικό βιβλίο που τηρείται στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Έχουν υποχρεώσεις με βάση τη νομοθεσία τις οποίες καταστρατηγούν. Και ενώ ο καταναλωτής έχει ρυθμίσει την οφειλή του και πληρώνει είτε με απόφαση του νόμου Κατσέλη είτε με εξωδικαστική ρύθμιση, οχλείται από τις εταιρείες κατά παράβαση της νομοθεσίας και του ζητούν να καταβάλει δόσεις ή χρήματα. Αιφνιδιάζεται ο καταναλωτής που τους επισημαίνει ότι έχει ρυθμίσει την οφειλή του και οι εταιρείες επιμένουν για το αντίθετο.
Την περιγράφει ως μια χαοτική κατάσταση όπου «δεν έχουν ενημερωθεί οι εταιρείες επαρκώς για την κατάσταση του οφειλέτη και επιπρόσθετα τον απειλούν, εκβιάζουν, παραβιάζουν τη νομοθεσία».
«Έχουμε επισημάνει 18 σημεία παραβατικής συμπεριφοράς των εισπρακτικών εταιρειών»
«Εμείς έχουμε επισημάνει 18 σημεία παραβατικής συμπεριφοράς» σημείωσε αναφέροντας ενδεικτικά
- Τηλεφωνούν πάνω από μία φορά ανά δύο μέρες, τηλεφωνούν πάρα πολλές φορές μέσα στη μέρα και ενοχλούν τον καταναλωτή. Τηλεφωνούν Σαββατοκύριακα και ώρες που δεν επιτρέπεται. Επιτρέπεται να τηλεφωνούν από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το απόγευμα και εκτός από Σαββατοκύριακα.
- Δεν ηχογραφούν τις συνομιλίες όπως είναι υποχρεωμένες. Δεν δίνουν αντίγραφα. Όπως επισήμανε ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει το περιεχόμενο της καταγραφής, της κλήσης που δέχτηκε και η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να το παρέχει. Είναι υποχρεωμένες οι εισπρακτικές εταιρείες να δίνουν αντίγραφα των ηχογραφημένων κλήσεων στους καταναλωτές.
Οι οχλήσεις με βάσει τη νομοθεσία θα πρέπει να ξεκινούν 10 ημέρες μετά τη λήξη της μηνιαίας δόσης, κάτι που δεν τηρείται σε πολλές περιπτώσεις.
«Ο καταναλωτής θα πρέπει να κάνει καταγγελία δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να προστατευτεί»
«Θα πρέπει να κάνει καταγγελία και η ΕΚΠΟΙΖΩ διευκολύνει τον καταναλωτή σε τούτο. Δηλαδή έχουμε υπόδειγμα καταγγελίας στην ιστοσελίδα μας ekpizo.gr να τη βρει, να τη συμπληρώσει και να τη στείλει στην ίδια την εταιρεία που παρανομεί, στην αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Ανάπτυξης που είναι υποχρεωμένο να ελέγχει αυτές τις εταιρείες και να επιβάλλει κυρώσεις, στην Τράπεζα της Ελλάδας.
Συμβουλεύουμε και εκπαιδεύουμε τον καταναλωτή πώς πρέπει να κινηθεί. Αν κινηθεί κατ αυτόν τον τρόπο, τότε το Υπουργείο θα πρέπει να ελέγξει την καταγγελία του καταναλωτή και εφόσον είναι αληθής και υπάρχουν τα στοιχεία τα οποία οφείλει να διαθέσει η εταιρεία και ο ίδιος ο καταναλωτής αν έχει ρυθμίσει την οφειλή του, τότε θα πρέπει να επιβάλλονται κυρώσεις» υπογράμμισε.