Ποιος θεωρείται ο μεγαλύτερος.
Οι αυτοκινητόδρομοι συνιστούν υποδομές κομβικής σημασίας για κάθε σύγχρονο κράτος, αφού μειώνουν τον χρόνο μετακίνησης, διευκολύνουν το εμπόριο και φέρνουν την περιφέρεια πιο κοντά στα αστικά κέντρα.
Τις...
τελευταίες δεκαετίες, το οδικό δίκτυο της Ελλάδας έχει γνωρίσει μεγάλη επέκταση, με έργα όπως η Ιονία Οδός και ο Ε65. Παρακάτω θα απαριθμήσουμε τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας μας, και θα δούμε ποιοι κατέχουν διάφορα «ρεκόρ».
Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (Α1)
Ο Αυτοκινητόδρομος A1, γνωστός και ως Α.Θ.Ε. αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Διαδρομής Ε75. Με μήκος 550 χιλιόμετρα ο συγκεκριμένος οδικός άξονας είναι ο κυριότερος της Ελλάδας.
Διασχίζει τη χώρα κατακόρυφα και συνδέει την πρωτεύουσα Αθήνα με τις περιοχές της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας, καθώς και τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, τη Θεσσαλονίκη.
Εγνατία Οδός (Α2) - Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος
Είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας με μήκος 670 χιλιόμετρα και αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 90. Ξεκινάει από την Ηγουμενίτσα στην Ήπειρο και καταλήγει στα Ελληνοτουρκικά σύνορα στους Κήπους στη Θράκη.
Κατασκευάστηκε στο κύριο μέρος της μεταξύ 1994 και 2009 ενώ τα τελευταία τμήματά της ολοκληρώθηκαν το 2014.
Κεντρικής Ελλάδας (Ε65 / Α3)
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας γνωστός και ως E65, είναι ένας πρόσφατα ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.
Έχει χαρακτηριστεί η νέα ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής στην Κεντρική Ελλάδα και είναι ο τρίτος κάθετος εθνικός άξονας της ηπειρωτικής χώρας, εκτεινόμενος σε 181 χιλιόμετρα και συνδέοντας Λαμία - Καρδίτσα - Τρίκαλα - Καλαμπάκα - Εγνατία Οδό.
Ιονία Οδός (Α5)
Η Ιονία Οδός σε πλήρη ολοκλήρωση, θα διασχίζει κατακόρυφα την Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο από τον ανισόπεδο κόμβο Τσάκωνας στη συμβολή με τον Αυτοκινητόδρομο 7, έως την Κακαβιά στα βόρεια σύνορα Ελλάδας-Αλβανίας.
Η Ιονία Οδός αποτελεί, στο τμήμα Αντίρριο - Ιωάννινα με μήκος 196 χιλιόμετρα, έναν ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο, περνώντας επίσης από Μεσολόγγι - Αγρίνιο - Αμφιλοχία - Άρτα - Φιλιππιάδα.
Αττική Οδός (Α6) - Πρότυπο ασφάλειας
Η Αττική Οδός είναι ένα σύστημα αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα, στην περιοχή της Αττικής. Αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας.
Η Αττική Οδός θεωρείται ένας από τους πιο ασφαλείς δρόμους της Ευρώπης. Ο σχεδιασμός της έγινε με αυστηρά κριτήρια ασφαλείας, τα οποία περιλαμβάνουν ισχυρά προστατευτικά σε κάθε κατεύθυνση και αντιολισθητική άσφαλτο υψηλής ποιότητας, πυκνό φωτισμό και άριστη περίφραξη.
Άλλα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας που υπάρχουν είναι:Αισθητήρες οδοστρώματος.
Συστήματα μέτρησης του άνθρακα εγκατεστημένο στις σήραγγες.
Σύστημα TETRA για επικοινωνία με τις μονάδες περιπολίας.
Ηλεκτρονικοί πίνακες μεταβαλλόμενων μηνυμάτων.
Αυτόματα συστήματα εξαερισμού των σηράγγων.
Κεντρικής Πελοποννήσου (A7)
Ο Αυτοκινητόδρομος Α7 ξεκινάει από την Ολυμπία Οδό (πλησίον της Κορίνθου) και καταλήγει στην πόλη της Καλαμάτας. Οι πόλεις που συνδέει είναι η Κόρινθος, η Τρίπολη, η Μεγαλόπολη και η Καλαμάτα.
Ολυμπία Οδός (A8)
Ο Αυτοκινητόδρομος 8 (Α8) ή Ολυμπία οδός, είναι ένας αυτοκινητόδρομος που διέρχεται από τη βόρεια Πελοπόννησο και την Αττική. Ξεκινάει από την Ελευσίνα και καταλήγει στο Ρίο της Πάτρας
Η ανακατασκευή του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα και η αναβάθμιση του σε αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση ξεκίνησε το 2008, αλλά σταμάτησε το 2010-2011 λόγω προβλημάτων με την χρηματοδότηση.
Επανεκκίνησε το 2013 και η αποπεράτωση του λειτουργικού μέρους πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2017.