Σε ισχύ έχουν τεθεί οι νέοι κανονισμοί σε αεροδρόμια της ΕΕ από...
την περασμένη Κυριακή (01/09), όσον αφορά τη μεταφορά υγρών, χωρίς ωστόσο να επηρεάζουν τη λειτουργία των περισσότερων αεροδρομίων καθώς, όπως σημείωνε η Κομισιόν, πρόκειται για προσωρινούς περιορισμούς στον έλεγχο υγρών σε αεροδρόμια που χρησιμοποιούν συστήματα ανίχνευσης εκρηκτικών υλών για χειραποσκευές (EDSCB). Έτσι οι αερολιμένες που ήδη επιβάλουν τον περιορισμό των υγρών στα 100 ml ή που δεν έχουν αναπτύξει εξοπλισμό EDSCB δεν επηρεάστηκαν από αυτή την αλλαγή.
«Αυτό το προληπτικό μέτρο δεν ανταποκρίνεται σε κάποια νέα απειλή, αλλά αντιμετωπίζει ένα προσωρινό τεχνικό ζήτημα, το οποίο εφαρμόστηκε σε ευθυγράμμιση με τους διεθνείς εταίρους της ΕΕ» διευκρίνισε από την πλευρά της η Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Κομισιόν.
Συγκεκριμένα, οι περιορισμοί ισχύουν μόνο για τα αεροδρόμια με τους νέους σαρωτές C3, οι οποίοι επέτρεπαν στους επιβάτες να μεταφέρουν δοχεία τα οποία περιέχουν πάνω από 100 ml κατά τον έλεγχο. Έτσι, ουσιαστικά δεν αλλάζει κάτι για την Ελλάδα αλλά επηρεάζονται χώρες όπως η Ιταλία που έχει εγκαταστήσει σε κάποια από τα αεροδρόμιά της τους νέους σαρωτές.
«Η αλλαγή, πέρα από τα αεροδρόμια της ΕΕ, αφορά επίσης και εκείνα σε Ισλανδία, Ελβετία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία τα οποία χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη τεχνολογία στους ελέγχους», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν.
Τι ισχύει για τις αποσκευές
Σχετικά με τις χειραποσκευές και το ενδεχόμενο μίας νέας κοινοτικής οδηγίας για τυποποιημένα μεγέθη και βάρη από όλες τις αεροπορικές εταιρείες, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σχετική ανακοίνωση και αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης σε επικείμενη συνεδρίαση της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Κομισιόν.
Σε επικοινωνία που είχε το Newsbeast με παράγοντες της αγοράς των αερομεταφορών και αεροδρομίων, τονίστηκε ότι «δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση ακόμη σχετικά με οδηγία που να έχει εκδοθεί από την Κομισιόν».
Οι αεροπορικές εταιρείες θέτουν τους δικούς τους κανονισμούς ως προς τις διαστάσεις και τα κιλά των αποσκευών που επιτρέπονται μέσα στην καμπίνα ενός αεροσκάφους.
Το ισχύον νομικό πλαίσιο
Σύμφωνα με τους γενικούς κανονισμούς της Κομισιόν, για τις χειραποσκευές πρέπει να τηρούνται τα εξής:
«Αυτό το προληπτικό μέτρο δεν ανταποκρίνεται σε κάποια νέα απειλή, αλλά αντιμετωπίζει ένα προσωρινό τεχνικό ζήτημα, το οποίο εφαρμόστηκε σε ευθυγράμμιση με τους διεθνείς εταίρους της ΕΕ» διευκρίνισε από την πλευρά της η Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Κομισιόν.
Συγκεκριμένα, οι περιορισμοί ισχύουν μόνο για τα αεροδρόμια με τους νέους σαρωτές C3, οι οποίοι επέτρεπαν στους επιβάτες να μεταφέρουν δοχεία τα οποία περιέχουν πάνω από 100 ml κατά τον έλεγχο. Έτσι, ουσιαστικά δεν αλλάζει κάτι για την Ελλάδα αλλά επηρεάζονται χώρες όπως η Ιταλία που έχει εγκαταστήσει σε κάποια από τα αεροδρόμιά της τους νέους σαρωτές.
«Η αλλαγή, πέρα από τα αεροδρόμια της ΕΕ, αφορά επίσης και εκείνα σε Ισλανδία, Ελβετία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία τα οποία χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη τεχνολογία στους ελέγχους», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν.
Τι ισχύει για τις αποσκευές
Σχετικά με τις χειραποσκευές και το ενδεχόμενο μίας νέας κοινοτικής οδηγίας για τυποποιημένα μεγέθη και βάρη από όλες τις αεροπορικές εταιρείες, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σχετική ανακοίνωση και αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης σε επικείμενη συνεδρίαση της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Κομισιόν.
Σε επικοινωνία που είχε το Newsbeast με παράγοντες της αγοράς των αερομεταφορών και αεροδρομίων, τονίστηκε ότι «δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση ακόμη σχετικά με οδηγία που να έχει εκδοθεί από την Κομισιόν».
Οι αεροπορικές εταιρείες θέτουν τους δικούς τους κανονισμούς ως προς τις διαστάσεις και τα κιλά των αποσκευών που επιτρέπονται μέσα στην καμπίνα ενός αεροσκάφους.
Το ισχύον νομικό πλαίσιο
Σύμφωνα με τους γενικούς κανονισμούς της Κομισιόν, για τις χειραποσκευές πρέπει να τηρούνται τα εξής:
- Ποτά, οδοντόκρεμες, καλλυντικές κρέμες ή τζελ πρέπει να είναι τοποθετημένα σε διαφανείς πλαστικές σακούλες μέγιστης χωρητικότητας 1 λίτρου.
- Τα υγρά τα οποία αγοράζονται από τα Αφορολόγητα μπορούν να μεταφέρονται στις χειραποσκευές, υπό τον όρο ότι τόσο αυτά όσο και η απόδειξή τους έχουν τοποθετηθεί σε σφραγισμένη σακούλα ασφαλείας την οποία λαμβάνει ο ταξιδιώτης κατά την αγορά. Μέχρι να φθάσει στον τελικό προορισμό, ο επιβάτης δεν μπορεί να ανοίξει τη σακούλα ασφαλείας, με εξαίρεση τους αξιωματικούς ασφαλείας όταν προβαίνουν σε έλεγχο. Αν η σακούλα ανοιχτεί σε έλεγχο και ο επιβάτης έχει πτήση ανταπόκρισης σε άλλο αεροδρόμιο, πρέπει να ενημερώσει τον αξιωματικό ασφαλείας, ώστε τα υγρά να επανατοποθετηθούν σε νέα σακούλα ασφαλείας.
- Τυχόν αιχμηρά αντικείμενα τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως όπλα, όπως π.χ. ψαλίδια, δεν επιτρέπονται στην καμπίνα του αεροσκάφους.
- Το μέγεθος και ο αριθμός χειραποσκευών οι οποίες επιτρέπεται να έχουν μαζί τους οι επιβάτες στην καμπίνα του αεροσκάφους καθορίζονται από τις αεροπορικές εταιρείες.
- Εκρηκτικά και εύφλεκτα υλικά -π.χ. πυροτεχνήματα, αεροζόλ για βάψιμο με ψεκασμό ή άλλες εύφλεκτες και τοξικές ουσίες, όπως οξέα- απαγορεύονται στις πτήσεις. Τέτοια υλικά δεν μπορούν να μεταφέρονται ούτε στις χειραποσκευές ούτε στις παραδιδόμενες αποσκευές.
- Απαγορεύεται η μεταφορά στην καμπίνα του αεροσκάφους οποιουδήποτε είδους όπλου.