Την απαγόρευση χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών από άτομα κάτω των 17 ετών θα ζητήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η επιστολή του δήμου θα αποσταλεί εντός των ημερών στον...
υφυπουργό Βασίλη Οικονόμου, με αφορμή τη διαβούλευση για τη διαμόρφωση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το αίτημα για την εν λόγω απαγόρευση είναι η εισήγηση του αντιδημάρχου Δημοτικής Αστυνομίας και Κοιονοτήτων Κώστα Τσιαπακίδη.
Η πρόταση αυτή, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, συζητήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση της διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται με τα ηλεκτρικά πατίνια στη Θεσσαλονίκη. «Αυτό που επιδιώκουμε είναι να περάσει μια νομοθετική ρύθμιση που θα απαγορεύει τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών από άτομα κάτω των 17 ετών.
Με την πρόταση συμφωνούν και οι εταιρείες που έχουν ηλεκτρικά πατίνια», σημείωσε. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, και η Διεύθυνση Τροχαίας πρόκειται να αποστείλει σχετική εισήγηση προς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, οι έλεγχοι από μεικτά κλιμάκια της Δημοτικής και Ελληνικής Αστυνομίας συνεχίζονται για τα ηλεκτρικά πατίνια. Ωστόσο, δεν φαίνεται να υπάρχει συμμόρφωση των χρηστών παρά μόνο από αυτούς που έχουν στην κατοχή τους ηλεκτρικά πατίνια.
Εν τω μεταξύ, στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου αναμένεται να εγκριθεί η κανονιστική ρύθμιση κυκλοφορίας και στάθμευσης ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων. Ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι ο πρώτος δήμος πανελλαδικά που περνά τέτοιο κανονισμό για τα ηλεκτρικά πατίνια. Όπως αναφέρεται στον κανονισμό όπως διαμορφώθηκε μετά τη διαβούλευση με τις εμπλεκόμενες εταιρείες, «σκοπός είναι η βέλτιστη ρύθμιση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων, εντός του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να διασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή ασφάλεια των πεζών και των οδηγών και η απρόσκοπτη χρήση των κοινόχρηστων χώρων, με τη συμμετοχή τόσο του δήμου Θεσσαλονίκης ως φορέα ελέγχου και θεσμοθέτησης κανόνων όσο και των εταιρειών παροχής υπηρεσιών ΕΠΗΟ, αλλά και των πολιτών-τελικών χρηστών ως υπόχρεους τήρησης της νομοθεσίας και των θεσμοθετημένων κανόνων».
Με τον κανονισμό τίθενται περιορισμοί κίνησης και στάθμευσης των ΕΠΗΟ σε ειδικές περιοχές του δήμου, για την αποτροπή της παρακώλυσης της κίνησης πεζών και τη μέγιστη ασφάλεια αυτών και των οδηγών ΕΠΗΟ, καθώς και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης χρήσης των κοινόχρηστων χώρων.
Σύμφωνα με την κανονιστική:
Κανόνες Κυκλοφορίας
1. Ισχύουν οι γενικές απαγορεύσεις κυκλοφορίας που προβλέπονται στον ΚΟΚ
2. Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται σε 25 χλμ./ώρα. Απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.
3. Σε όσες περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί Ε.Π.Η.Ο. κινούνται με ταχύτητα ανάλογη με τους πεζούς, χωρίς να τους παρενοχλούν και τους παραχωρούν προτεραιότητα. Η ταχύτητα των Ε.Π.Η.Ο. που κινούνται εντός πλατειών, πάρκων, πεζοδρόμων και πεζοδρομίων, δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει τα 6 χλμ/ώρα.
4. Η κίνηση των ΕΠΗΟ στο οδόστρωμα των οδών Τσιμισκή, Εγνατία (από Εθνικής Αμύνης μέχρι Δωδεκανήσου) και στο πλακόστρωτο της παραλίας (Λεωφόρος Νίκης, 30ης Οκτωβρίου, Μεγάλου Αλεξάνδρου) επιτρέπεται με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα τα 15χλμ.
Επίσης, οι οδηγοί Ε.Π.Η.Ο. απαγορεύεται να:
ρυμουλκούνται από άλλο όχημα,
ρυμουλκούν ή ωθούν διάφορα αντικείμενα. Εξαιρούνται της απαγόρευσης οι οδηγοί ποδηλάτων,
μεταφέρουν αντικείμενα, τα οποία εμποδίζουν την οδήγηση του οχήματός τους ή εκθέτουν σε κίνδυνο τους λοιπούς χρήστες της οδού,
κινούνται ανά δύο ή και πλείονες παράλληλα,
σύρουν μαζί τους ζώα δεμένα με λουρί,
χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές. Από τη διάταξη αυτή εξαιρούνται ακουστικά και κεφαλόφωνα ανοικτής ακρόασης φορητών συσκευών ραδιοεπικοινωνίας
να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο, το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.
Επίσης, σύμφωνα με την κανονιστική διάταξη:
Οι οδηγοί υποχρεούνται, όταν οδηγούν, να κρατούν το τιμόνι (εφόσον υπάρχει) και με τα δύο τους χέρια, εκτός αν δίνουν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα.
Οι οδηγοί υποχρεούνται να κατεβαίνουν από αυτά και να τα οδηγούν βαδίζοντας, όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος για την κυκλοφορία των πεζών.
Απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους.
Σε οδούς, οι οποίες έχουν λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών και των Ε.Π.Η.Ο. να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος.
Οι οδηγοί που για την εκτέλεση της εργασίας τους οδηγούν Ε.Π.Η.Ο. για τη μεταφορά ή διανομή προϊόντων και αντικειμένων, υποχρεούνται κατά την εκτέλεση της εργασίας τους κατά τη νύκτα να φορούν ανακλαστικό ρουχισμό, όπως γιλέκο ή πανωφόρι, που τους καθιστά ορατούς από όλες τις κατευθύνσεις. Επίσης, οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. κατά τη νύκτα υποχρεούνται να φορούν ανακλαστικό ρουχισμό ή άλλο ανακλαστικό εξοπλισμό που τους καθιστά ορατούς από όλες τις κατευθύνσεις.
Να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο, εξαιρουμένων των οδηγών ηλεκτροκίνητων αμαξιδίων ατόμων με αναπηρία, ενισχυμένων και απλών, scooters και handbikes ατόμων με αναπηρία.
Εφόσον το όχημά τους δεν διαθέτει δείκτες κατεύθυνσης, πριν την αλλαγή κατεύθυνσης, δίνουν με το χέρι τους την κατάλληλη προειδοποίηση σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 21.
Απαγορεύεται η απόρριψη τους στη θάλασσα. Οι πάροχοι και οι ιδιοκτήτες Ε.Π.Η.Ο. υποχρεούνται να περισυλλέγουν από τη θάλασσα τα Ε.Π.Η.Ο. ιδιοκτησίας τους. Για το λόγο αυτό ειδικά οι εταιρείες παροχής Ε.Π.Η.Ο. υποχρεούνται σε μηνιαίο έλεγχο κατά μήκος της παράκτιας ζώνης και αποστολή προς τη Διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας σχετικού ενημερωτικού σημειώματος.
Παραχώρηση Κοινόχρηστων Χώρων σε Επιχειρήσεις Εκμίσθωσης
Ο δήμος Θεσσαλονίκης δύναται να παραχωρεί θέσεις μαζικής στάθμευσης ευρισκόμενες σε κοινόχρηστους χώρους, σε επιχειρήσεις εκμίσθωσης Ε.Π.Η.Ο., όπως αυτές ορίζονται από τη κείμενη νομοθεσία και εφόσον λειτουργούν σύμφωνα με αυτή. Έκαστος δικαιούχος δύναται να αιτηθεί σημεία στάθμευσης Ε.Π.Η.Ο. σε διάφορα σημεία της πόλης που θα έχουν προκαθοριστεί από τον δήμο. Ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης ανά σημείο δεν μπορεί να υπερβαίνει τις έξι. Ο παραχωρησιούχος υποχρεούται να τοποθετήσει κατάλληλη σήμανση (διαγράμμιση). Η διάθεση των κοινοχρήστων χώρων γίνεται για ένα ημερολογιακό έτος. Ορίζεται ετήσιο τέλος κοινόχρηστου χώρου ανά θέση στάθμευσης, το οποίο καταβάλλεται εφ’ άπαξ έως το τέλος εκάστου έτους.
Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό ορίζονται:
Η πρόταση αυτή, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, συζητήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση της διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται με τα ηλεκτρικά πατίνια στη Θεσσαλονίκη. «Αυτό που επιδιώκουμε είναι να περάσει μια νομοθετική ρύθμιση που θα απαγορεύει τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών από άτομα κάτω των 17 ετών.
Με την πρόταση συμφωνούν και οι εταιρείες που έχουν ηλεκτρικά πατίνια», σημείωσε. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, και η Διεύθυνση Τροχαίας πρόκειται να αποστείλει σχετική εισήγηση προς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, οι έλεγχοι από μεικτά κλιμάκια της Δημοτικής και Ελληνικής Αστυνομίας συνεχίζονται για τα ηλεκτρικά πατίνια. Ωστόσο, δεν φαίνεται να υπάρχει συμμόρφωση των χρηστών παρά μόνο από αυτούς που έχουν στην κατοχή τους ηλεκτρικά πατίνια.
Εν τω μεταξύ, στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου αναμένεται να εγκριθεί η κανονιστική ρύθμιση κυκλοφορίας και στάθμευσης ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων. Ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι ο πρώτος δήμος πανελλαδικά που περνά τέτοιο κανονισμό για τα ηλεκτρικά πατίνια. Όπως αναφέρεται στον κανονισμό όπως διαμορφώθηκε μετά τη διαβούλευση με τις εμπλεκόμενες εταιρείες, «σκοπός είναι η βέλτιστη ρύθμιση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων, εντός του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να διασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή ασφάλεια των πεζών και των οδηγών και η απρόσκοπτη χρήση των κοινόχρηστων χώρων, με τη συμμετοχή τόσο του δήμου Θεσσαλονίκης ως φορέα ελέγχου και θεσμοθέτησης κανόνων όσο και των εταιρειών παροχής υπηρεσιών ΕΠΗΟ, αλλά και των πολιτών-τελικών χρηστών ως υπόχρεους τήρησης της νομοθεσίας και των θεσμοθετημένων κανόνων».
Με τον κανονισμό τίθενται περιορισμοί κίνησης και στάθμευσης των ΕΠΗΟ σε ειδικές περιοχές του δήμου, για την αποτροπή της παρακώλυσης της κίνησης πεζών και τη μέγιστη ασφάλεια αυτών και των οδηγών ΕΠΗΟ, καθώς και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης χρήσης των κοινόχρηστων χώρων.
Σύμφωνα με την κανονιστική:
Κανόνες Κυκλοφορίας
1. Ισχύουν οι γενικές απαγορεύσεις κυκλοφορίας που προβλέπονται στον ΚΟΚ
2. Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται σε 25 χλμ./ώρα. Απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα.
3. Σε όσες περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία σε χώρους που κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί Ε.Π.Η.Ο. κινούνται με ταχύτητα ανάλογη με τους πεζούς, χωρίς να τους παρενοχλούν και τους παραχωρούν προτεραιότητα. Η ταχύτητα των Ε.Π.Η.Ο. που κινούνται εντός πλατειών, πάρκων, πεζοδρόμων και πεζοδρομίων, δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει τα 6 χλμ/ώρα.
4. Η κίνηση των ΕΠΗΟ στο οδόστρωμα των οδών Τσιμισκή, Εγνατία (από Εθνικής Αμύνης μέχρι Δωδεκανήσου) και στο πλακόστρωτο της παραλίας (Λεωφόρος Νίκης, 30ης Οκτωβρίου, Μεγάλου Αλεξάνδρου) επιτρέπεται με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα τα 15χλμ.
Επίσης, οι οδηγοί Ε.Π.Η.Ο. απαγορεύεται να:
ρυμουλκούνται από άλλο όχημα,
ρυμουλκούν ή ωθούν διάφορα αντικείμενα. Εξαιρούνται της απαγόρευσης οι οδηγοί ποδηλάτων,
μεταφέρουν αντικείμενα, τα οποία εμποδίζουν την οδήγηση του οχήματός τους ή εκθέτουν σε κίνδυνο τους λοιπούς χρήστες της οδού,
κινούνται ανά δύο ή και πλείονες παράλληλα,
σύρουν μαζί τους ζώα δεμένα με λουρί,
χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές. Από τη διάταξη αυτή εξαιρούνται ακουστικά και κεφαλόφωνα ανοικτής ακρόασης φορητών συσκευών ραδιοεπικοινωνίας
να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο, το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.
Επίσης, σύμφωνα με την κανονιστική διάταξη:
Οι οδηγοί υποχρεούνται, όταν οδηγούν, να κρατούν το τιμόνι (εφόσον υπάρχει) και με τα δύο τους χέρια, εκτός αν δίνουν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα.
Οι οδηγοί υποχρεούνται να κατεβαίνουν από αυτά και να τα οδηγούν βαδίζοντας, όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος για την κυκλοφορία των πεζών.
Απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους.
Σε οδούς, οι οποίες έχουν λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών και των Ε.Π.Η.Ο. να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος.
Οι οδηγοί που για την εκτέλεση της εργασίας τους οδηγούν Ε.Π.Η.Ο. για τη μεταφορά ή διανομή προϊόντων και αντικειμένων, υποχρεούνται κατά την εκτέλεση της εργασίας τους κατά τη νύκτα να φορούν ανακλαστικό ρουχισμό, όπως γιλέκο ή πανωφόρι, που τους καθιστά ορατούς από όλες τις κατευθύνσεις. Επίσης, οι οδηγοί των Ε.Π.Η.Ο. κατά τη νύκτα υποχρεούνται να φορούν ανακλαστικό ρουχισμό ή άλλο ανακλαστικό εξοπλισμό που τους καθιστά ορατούς από όλες τις κατευθύνσεις.
Να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο, εξαιρουμένων των οδηγών ηλεκτροκίνητων αμαξιδίων ατόμων με αναπηρία, ενισχυμένων και απλών, scooters και handbikes ατόμων με αναπηρία.
Εφόσον το όχημά τους δεν διαθέτει δείκτες κατεύθυνσης, πριν την αλλαγή κατεύθυνσης, δίνουν με το χέρι τους την κατάλληλη προειδοποίηση σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 21.
Απαγορεύεται η απόρριψη τους στη θάλασσα. Οι πάροχοι και οι ιδιοκτήτες Ε.Π.Η.Ο. υποχρεούνται να περισυλλέγουν από τη θάλασσα τα Ε.Π.Η.Ο. ιδιοκτησίας τους. Για το λόγο αυτό ειδικά οι εταιρείες παροχής Ε.Π.Η.Ο. υποχρεούνται σε μηνιαίο έλεγχο κατά μήκος της παράκτιας ζώνης και αποστολή προς τη Διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας σχετικού ενημερωτικού σημειώματος.
Παραχώρηση Κοινόχρηστων Χώρων σε Επιχειρήσεις Εκμίσθωσης
Ο δήμος Θεσσαλονίκης δύναται να παραχωρεί θέσεις μαζικής στάθμευσης ευρισκόμενες σε κοινόχρηστους χώρους, σε επιχειρήσεις εκμίσθωσης Ε.Π.Η.Ο., όπως αυτές ορίζονται από τη κείμενη νομοθεσία και εφόσον λειτουργούν σύμφωνα με αυτή. Έκαστος δικαιούχος δύναται να αιτηθεί σημεία στάθμευσης Ε.Π.Η.Ο. σε διάφορα σημεία της πόλης που θα έχουν προκαθοριστεί από τον δήμο. Ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης ανά σημείο δεν μπορεί να υπερβαίνει τις έξι. Ο παραχωρησιούχος υποχρεούται να τοποθετήσει κατάλληλη σήμανση (διαγράμμιση). Η διάθεση των κοινοχρήστων χώρων γίνεται για ένα ημερολογιακό έτος. Ορίζεται ετήσιο τέλος κοινόχρηστου χώρου ανά θέση στάθμευσης, το οποίο καταβάλλεται εφ’ άπαξ έως το τέλος εκάστου έτους.
Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό ορίζονται:
Α Ζώνη
Ετήσιο τέλος: 39€/πατίνι ή 58,5€/ποδήλατο ή 117€/μοτοσικλέτα
Περιλαμβάνει τα σημεία στις οδούς: Δημ.Γούναρη 12, Εγνατία 97, Εθν.Αμύνης 2, Κιμ.Βόγα 35, Λεωφ.Μεγ.Αλεξάνδρου 13, Μαρία Κάλλας 61, Μητροπόλεως 17, Κήπος της Άμμου Μ.Αλεξάνδρου 25, Λεωφ. Μεγ.Αλεξάνδρου 10, Πλ.Αριστοτέλους 111, Γρ.Λαμπράκη 100, Ναυάρχου Κουντουριώτη 35, Σαλαμίνος Πύλη Λιμανιού, Πλατεία ΧΑΝΘ, Μακένζι Κινγκ 16, Ίωνος Δραγούμη 33, Λεωφ. 30ης Οκτωβρίου, Λεωφ.Βασ.Όλγας 93, Αριστοτέλους 27, Λεωφ. Μεγ.Αέξάνδρου 43, Δωδεκανήσου 7, Αγγελάκη 19, Καραϊσκάκη 2, Τσιμισκή 75, Λεωφ. Βασ.Όλγας 186, Τσιμισκή 3, Γρηγορίου Λαμπράκη 116, Αγίας Σοφίας 1, Μαρία Κάλλας, 30ης Οκτωβρίου 2, και Σοφούλη -Γεωργίου Παπανδρέου
Β Ζώνη
Ετήσιο τέλος: 25€/πατίνι ή 38€/ποδήλατο ή 76€/μοτοσικλέτα
Περιλαμβάνει τα σημεία στις οδούς: Ανατολικής Θράκης 3, Γλάδστωνος 24, Λεωφ. Κων. Καραμανλή 159, Κων. Μελενίκου 14, Λεωφ. Κων. Καραμανλή 35, Ολύμπου 75, Γρηγορίου Ζαλίκη 1, Κωνσταντινουπόλεως 89, Λεωφ. Κων. Καραμανλή 182, Ανατολικής Θράκης 96, 26ης Οκτωβρίου 2, Αγ. Δημητρίου 190, Εθν. Αμύνης 41, Σιδηροδρομικός Σταθμός, Αγ.Πάντων-Κολωνιάρη και Επταπυργίου(Πορτάρα).
Γ Ζώνη
Ετήσιο τέλος: 16€/πατίνι ή 24€/ποδήλατο ή 48€/μοτοσικλέτα
Περιλαμβάνει τα σημεία στις οδούς, Αλ. Παπαδιαμάντη 15, Εγνατία 158, Ικάρου 6, Λιτοχώρου 12, Μήλου 36, Ναυπλίου 30, Νιόβης 4, Πολυτεχνείου 10, Αχιλλέως 2, Εγνατία 137, Αλεξανδρείας 30, Ερεχθέως 7, Βούλγαρη 58, Δάμωνος 26, Σταματίου Ψάλτου 3, Δεληγιώργη 6, Βαλτετσίου 20, Ρήγα Φερραίου 43, Ναπ. Ζέρβα 9, Ολυμπιάδος-Αμφιλοχίας και Πλαστήρα-Αναξιμάνδρου
Δ Ζώνη:
Ετήσιο τέλος: 5€/πατίνι ή 7,5€/ποδήλατο ή 15€/μοτοσικλέτα
Ελευθερίας-Φιλικής Εταιρίας / Αγίου Σπυρίδωνος-Χαρ. Τρικούπη
Ειδικά για το έτος 2025 οι εταιρείες-πάροχοι Ε.Π.Η.Ο. έχουν προθεσμία 20 ημερών από την ημερομηνία που η παρούσα θα τεθεί σε ισχύ, ώστε να υποβάλλουν τα αιτήματα παραχώρησης θέσεων στάθμευσης.
Η νέα κανονιστική, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2025, προβλέπει πρόστιμα σύμφωνα με τον ΚΟΚ που φτάνουν ακόμα και τα 200 ευρώ.
Β Ζώνη
Ετήσιο τέλος: 25€/πατίνι ή 38€/ποδήλατο ή 76€/μοτοσικλέτα
Περιλαμβάνει τα σημεία στις οδούς: Ανατολικής Θράκης 3, Γλάδστωνος 24, Λεωφ. Κων. Καραμανλή 159, Κων. Μελενίκου 14, Λεωφ. Κων. Καραμανλή 35, Ολύμπου 75, Γρηγορίου Ζαλίκη 1, Κωνσταντινουπόλεως 89, Λεωφ. Κων. Καραμανλή 182, Ανατολικής Θράκης 96, 26ης Οκτωβρίου 2, Αγ. Δημητρίου 190, Εθν. Αμύνης 41, Σιδηροδρομικός Σταθμός, Αγ.Πάντων-Κολωνιάρη και Επταπυργίου(Πορτάρα).
Γ Ζώνη
Ετήσιο τέλος: 16€/πατίνι ή 24€/ποδήλατο ή 48€/μοτοσικλέτα
Περιλαμβάνει τα σημεία στις οδούς, Αλ. Παπαδιαμάντη 15, Εγνατία 158, Ικάρου 6, Λιτοχώρου 12, Μήλου 36, Ναυπλίου 30, Νιόβης 4, Πολυτεχνείου 10, Αχιλλέως 2, Εγνατία 137, Αλεξανδρείας 30, Ερεχθέως 7, Βούλγαρη 58, Δάμωνος 26, Σταματίου Ψάλτου 3, Δεληγιώργη 6, Βαλτετσίου 20, Ρήγα Φερραίου 43, Ναπ. Ζέρβα 9, Ολυμπιάδος-Αμφιλοχίας και Πλαστήρα-Αναξιμάνδρου
Δ Ζώνη:
Ετήσιο τέλος: 5€/πατίνι ή 7,5€/ποδήλατο ή 15€/μοτοσικλέτα
Ελευθερίας-Φιλικής Εταιρίας / Αγίου Σπυρίδωνος-Χαρ. Τρικούπη
Ειδικά για το έτος 2025 οι εταιρείες-πάροχοι Ε.Π.Η.Ο. έχουν προθεσμία 20 ημερών από την ημερομηνία που η παρούσα θα τεθεί σε ισχύ, ώστε να υποβάλλουν τα αιτήματα παραχώρησης θέσεων στάθμευσης.
Η νέα κανονιστική, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2025, προβλέπει πρόστιμα σύμφωνα με τον ΚΟΚ που φτάνουν ακόμα και τα 200 ευρώ.
Πηγή: enikos.gr