Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024

Τέμπη: Ο ΟΣΕ παραδίδει οπτικό υλικό δύο χρόνια μετά την τραγωδία


Σε λίγους μήνες συμπληρώνονται δύο χρόνια από την τραγωδία των Τεμπών και ο ΟΣΕ «θυμήθηκε» να παραδώσει στις αρχές «οπτικό υλικό» από κάμερες του σιδηροδρομικού δικτύου που «μπορεί να βοηθήσει» στη διαλεύκανση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Ο...  

 
ΟΣΕ είχε παραπλανήσει τους ίδιους δικαστές σε σχέση με παρόμοιο οπτικό υλικό, σύμφωνα με αποκάλυψη, κάτι που τους είχε εμποδίσει να διακριβώσουν τα αίτια της φονικής έκρηξης, ενώ υπήρχαν και αιτιάσεις για συγκάλυψη

Η εφημερίδα «Τα Νέα» φέρνει στο φως έγγραφο που απεστάλη προ μερικών ημερών στο γραφείο του εφέτη ανακριτή Λάρισας και το οποίο καταδεικνύει, σύμφωνα με συγγενείς των θυμάτων αλλά και νομικούς, έναν «πρωτοφανή εμπαιγμό όλων όσοι αναζητούν την αλήθεια για τη σιδηροδρομική τραγωδία. Με κύριο ζητούμενο τι προκάλεσε την πυρόσφαιρα που ακολούθησε τη σφοδρή σύγκρουση της εμπορικής και της επιβατικής και η οποία συνδέεται με τον θάνατο τουλάχιστον πέντε-επτά ανθρώπων που υπολογίζεται ότι κάηκαν ζωντανοί».

Με τους νομικούς και τους οικείους των θυμάτων να συμπληρώνουν πως «εμφανίζεται ο ΟΣΕ να δηλώνει στα τέλη Νοεμβρίου 2024 ότι επιθυμεί να παραδώσει το υλικό από κάμερες του σιδηροδρομικού δικτύου που δεν είχαν δοθεί τις πρώτες εβδομάδες της τραγωδίας, ενώ είναι προφανές ότι πλέον οι εγγραφές από το σιδηροδρομικό δίκτυο το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 θα έχουν εξαϋλωθεί και δεν θα είναι δυνατό να ανακτηθεί οτιδήποτε. Και αυτό το υλικό παραδίδεται εκ του… ασφαλούς ως πρωτοβουλία που τάχα μπορεί να βοηθήσει τη δικαστική έρευνα, ενώ όλοι γνωρίζουν ότι είναι δύο χρόνια μετά παντελώς άχρηστο!».

Το ενδιαφέρον λοιπόν των ερευνητών της υπόθεσης εστιαζόταν στα βίντεο από τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας στον εμπορευματικό σταθμό Θεσσαλονίκης το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2024 για να διαπιστωθεί αν είχε τοποθετηθεί σε αυτήν παράνομο φορτίο (πιθανόν υλικά νόθευσης καυσίμων) που συνδέεται με την προαναφερόμενη έκρηξη. Η αναζήτηση αυτών των βίντεο υπήρξε με αρχική καθυστέρηση τριών μηνών, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια αρχική αλλοίωση των δεδομένων, λόγω των νεότερων εγγραφών στις κάμερες.

Ο ΟΣΕ είχε παραδώσει «λανθασμένο» οπτικό υλικό

Το εν λόγω οπτικό υλικό είχε σταλεί σε εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ. και στη Μεγάλη Βρετανία για να ανακτηθεί. Ωστόσο προ τριών εβδομάδων είχε αναδειχθεί ότι κι αυτό το αλλοιωμένο υλικό δεν ήταν το… σωστό γιατί ο ΟΣΕ είχε παραπλανήσει τότε τους αρμόδιους δικαστικούς λειτουργούς αναφέροντας ότι η φόρτωση του εμπορικού τρένου είχε γίνει στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης. Έτσι, είχε δοθεί «λανθασμένο» οπτικό υλικό από τις κάμερες του συγκεκριμένου σταθμού που δεν είχαν καμιά σημασία. Χωρίς ο ΟΣΕ, έστω και εκ των υστέρων την τελευταία διετία, να διορθώνει το «λάθος» του ώστε να βοηθήσει τη δικαστική έρευνα. Οι δικαστικοί λειτουργοί λόγω αυτής της διετούς μεθόδευσης από τον ΟΣΕ, η οποία έγινε αντιληπτή προσφάτως, έστειλαν στις 11 Νοεμβρίου 2024 έγγραφο στον ΟΣΕ να στείλει το οπτικό υλικό του Εμπορευματικού Σταθμού της συμπρωτεύουσας. Έτσι ώστε έστω και δύο χρόνια μετά να διακριβωθεί τι θα μπορούσε να είχε απομείνει.

Στις 22 Νοεμβρίου 2024 λοιπόν η εταιρεία διαχείρισης υλικού από τις κάμερες του δικτύου του ΟΣΕ έστειλε τρισέλιδη επιστολή στον εφέτη ανακριτή της Λάρισας που ούτε λίγο ούτε πολύ αναφέρει «πληροφορούμενοι την επιστολή σας της 11ης Νοεμβρίου 2024 αντιλαμβανόμενοι την προσπάθειά σας να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία από τη συνολική πορεία κίνησης της εμπορικής αμαξοστοιχίας από την εκκίνησή της έως το σημείο της τραγικής σύγκρουσής της, αναλαμβάνει την πρωτοβουλία και σας ενημερώνει ότι υπάρχουν και περαιτέρω σημεία κατά μήκος της γραμμής Θεσσαλονίκης μέχρι και τη Σήραγγα του Πλαταμώνα στα οποία έχουν εγκατασταθεί κάμερες, μερικές εκ των οποίων έχουν πλάνα προς τη σιδηροδρομική γραμμή ανόδου και καθόδου».

Με τους υπευθύνους της εν λόγω εταιρείας που είναι σε στενή συνεργασία με τον ΟΣΕ να συμπληρώνουν πως «η εταιρεία μας δηλώνει διά της παρούσης ότι προτίθεται και εφόσον κρίνετε να εξάγει τα κατά τόπους καταγραφικά και άλλων σημείων (σ.σ.: αναφέρεται το υλικό των σταθμών της Σίνδου, του Αξιού, του Αδενδρίου, του Αιγινίου και άλλων) τα οποία δεν έχουν ζητηθεί μέχρι σήμερα να δοθούν οι σκληροί δίσκοι τους και εν συνεχεία να τους παραδώσει. Σε μια προσπάθεια διευκόλυνσης της περαιτέρω έρευνάς σας, καθώς ενδέχεται να έχουν καταγραφεί στοιχεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας».

Με τους νομικούς εκπροσώπους των οικογενειών των θυμάτων να μιλούν για «έγγραφο με υποκριτικό και εκ των υστέρων ενδιαφέρον, με το δεδομένο ότι το υλικό (σ.σ.: χαμένο ούτως ή άλλως) από τις κάμερες των σιδηροδρομικών σταθμών δεν θα μπορούσε να ήταν αξιοποιήσιμο για έναν επιπλέον λόγο: διότι το εμπορικό τρένο πέρασε από αυτούς τους σταθμούς με μεγάλη ταχύτητα κι έτσι δεν θα είχε αποτυπωθεί ευκρινής εικόνα του φορτίου του».

Πηγή: topontiki.gr