Ας ξεκινήσουμε πρώτα με το τι είναι η ρεζέρβα ανάγκης και γιατί υπάρχει;
Οι ρεζέρβες αυτού του τύπου -δηλαδή οι λεπτοί και πιο μικροί τροχοί έκτακτης ανάγκης- δεν είναι υποχρεωτικοί από τη νομοθεσία. Έτσι πολλές σύγχρονες αυτοκινητοβιομηχανίες τις έχουν αντικαταστήσει με κιτ επισκευής ελαστικών. Παρ’ όλα αυτά, το συγκεκριμένο είδος ρεζέρβας διατηρεί την αξία του: Είναι ελαφρύ, καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο στο πορτμπαγκάζ και σου επιτρέπει να συνεχίσεις νόμιμα να κινείσαι… αλλά μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Αν και δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη διάταξη του ΚΟΚ που να καθορίζει ανώτατο όριο χιλιομέτρων ή ημερών χρήσης της ρεζέρβας ανάγκης, υπάρχουν αυστηροί κανόνες για την κατάσταση του ίδιου του ελαστικού. Σύμφωνα με το Άρθρο 88 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η κυκλοφορία με φθαρμένα ή επικίνδυνα ελαστικά (π.χ. με εμφανή νήματα, σκισίματα ή βάθος πέλματος κάτω από 1,6 χιλιοστά) συνιστά παράβαση.
Σε τέτοια περίπτωση, προβλέπεται:
– Πρόστιμο €80 ανά ελαστικό
– Αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας
– Ακινητοποίηση του οχήματος, μέχρι να αντικατασταθεί το προβληματικό ελαστικό
Η προσωρινή χρήση της ρεζέρβας ανάγκης λοιπόν, επιτρέπεται μόνο εφόσον αυτή βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Αν παρουσιάζει φθορά ή είναι περασμένης χρονολογίας, η χρήση της ενδέχεται να είναι παράνομη και επικίνδυνη.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr