Οι ελληνικές εξαγωγές κρασιού στις ΗΠΑ έχουν καταγράψει σταθερή άνοδο κατά την τελευταία πενταετία, σύμφωνα με μελέτη του Εμπορικού Γραφείου του Ελληνικού Προξενείου της Νέας Υόρκης.
Σύμφωνα με...
Σύμφωνα με...
τη μελέτη, η οποία αναρτήθηκε στον ιστότοπο του Ελληνικού Συνδέσμου Οίνου (ΣΕΟ) και επικαλείται στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ, η συνολική αξία των εξαγωγών του ελληνικού κρασιού προς τις ΗΠΑ το 2017 ανήλθαν σε 12,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο κατά 49% σε σχέση με το 2012, ενώ την ίδια πενταετία ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 15%, με το 2017 να φτάνει τα 2,36 εκατ. κιλά.
Αύξηση κατά 28% παρουσίασε και η τιμή εξαγωγής του κρασιού μέσα σε μια δεκαετία: Το 2017 να ανέρχεται σε 5,3 ευρώ το κιλό, έναντι 4,15 ευρώ το κιλό που ήταν το 2007. Συγκριτικά με το 2016, οι εξαγωγές του 2017 εμφανίζουν αύξηση κατά 14,7% σε αξία, κατά 5,5% σε όγκο και κατά 8,7% στην τιμή.
«Ο κλάδος με σχέδιο, με στρατηγικό μάρκετινγκ, με πολυετή προσπάθεια αξιοποιώντας τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκπαίδευσε προέβαλε και τελικώς επέτυχε σημαντικές αυξήσεις στις εξαγωγές του ελληνικού κρασιού» δήλωσε στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ), Γιώργος Σκούρας προσθέτοντας ότι είναι «αδήριτη ανάγκη να συνεχίσει ο κλάδος να εκμεταλλεύεται τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προβολή του ελληνικού κρασιού».
Όπως αναφέρεται στη μελέτη, η αυξανόμενη παρουσία του ελληνικού κρασιού στις ΗΠΑ αποδίδεται στη διεύρυνση του δικτύου premium εστιατορίων ελληνικής κουζίνας, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα των δύο Ακτών, στην αύξηση των τουριστικών ροών από τις Η.Π.Α. στην Ελλάδα, με δημοφιλέστερους προορισμούς τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, στη συνεχή εξοικείωση του αμερικανικού καταναλωτικού κοινού με διατροφικά προϊόντα που φέρουν στην επιγραφή/προέλευσή τους τον όρο «Greek», ως απόρροια της τεράστιας επιτυχίας του «Greek yogurt» καθώς και στην πολύ καλή οργάνωση και το θετικό αποτύπωμα των Προγραμμάτων προβολής - προώθησης ελληνικών οίνων που υλοποιεί αδιαλείπτως τα τελευταία χρόνια στις Η.Π.Α. η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου & Οίνου (Ε.Δ.Ο.Α.Ο).
Σύμφωνα με την έκθεση, προκειμένου να αυξηθούν περαιτέρω οι εξαγωγές του ελληνικού κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες, πρέπει μεταξύ άλλων να υπάρξει σταθερό «προγεφύρωμα των ελληνοαμερικανικών εταιρειών εισαγωγής-διανομής κρασιού». Παράλληλα ένας μεγάλος αριθμός premium εστιατορίων ελληνικής κουζίνας, ιδιαίτερα στην Ανατολική Ακτή, που μπορούν να λειτουργήσουν ως πρεσβευτές του ελληνικού οίνου σε καταναλωτές υψηλού εισοδήματος, να προσφέρουν την επιλογή κατανάλωσης του προϊόντος και με το ποτήρι (by the glass).
Τέλος, συμπεραίνεται ότι για να συνεχίσει να διευρύνει την παρουσία του στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού ο ελληνικός οίνος, θα πρέπει μεταξύ άλλων να επιμείνει «πρώτον,στην συνεχή, επίμονη και επαναλαμβανόμενη προσέγγιση επαγγελματιών του κλάδου στις Η.Π.Α., ήτοι εισαγωγέων, διανομέων, εκπροσώπων εστιατορίων, sommeliers, wine enthusiasts, wine bloggers κλπ. Δεύτερον στις συνεχείς, επίμονες, επαναλαμβανόμενες και στοχευμένες δράσεις προώθησης - προβολής τους στο καταναλωτικό κοινό, προβάλλοντας τα αδιαμφισβήτητα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους, με σκοπό την «επιμόρφωση» του ευρύτερου αμερικανικού καταναλωτικού κοινού, ώστε αυτό να είναι διατεθειμένο να τα επιλέξει έναντι ευρύτερα γνωστών και εδραιωμένων στην αγορά, καθώς και ενδεχομένως φθηνότερων, ανταγωνιστικών».
Αύξηση κατά 28% παρουσίασε και η τιμή εξαγωγής του κρασιού μέσα σε μια δεκαετία: Το 2017 να ανέρχεται σε 5,3 ευρώ το κιλό, έναντι 4,15 ευρώ το κιλό που ήταν το 2007. Συγκριτικά με το 2016, οι εξαγωγές του 2017 εμφανίζουν αύξηση κατά 14,7% σε αξία, κατά 5,5% σε όγκο και κατά 8,7% στην τιμή.
«Ο κλάδος με σχέδιο, με στρατηγικό μάρκετινγκ, με πολυετή προσπάθεια αξιοποιώντας τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκπαίδευσε προέβαλε και τελικώς επέτυχε σημαντικές αυξήσεις στις εξαγωγές του ελληνικού κρασιού» δήλωσε στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ), Γιώργος Σκούρας προσθέτοντας ότι είναι «αδήριτη ανάγκη να συνεχίσει ο κλάδος να εκμεταλλεύεται τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προβολή του ελληνικού κρασιού».
Όπως αναφέρεται στη μελέτη, η αυξανόμενη παρουσία του ελληνικού κρασιού στις ΗΠΑ αποδίδεται στη διεύρυνση του δικτύου premium εστιατορίων ελληνικής κουζίνας, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα των δύο Ακτών, στην αύξηση των τουριστικών ροών από τις Η.Π.Α. στην Ελλάδα, με δημοφιλέστερους προορισμούς τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, στη συνεχή εξοικείωση του αμερικανικού καταναλωτικού κοινού με διατροφικά προϊόντα που φέρουν στην επιγραφή/προέλευσή τους τον όρο «Greek», ως απόρροια της τεράστιας επιτυχίας του «Greek yogurt» καθώς και στην πολύ καλή οργάνωση και το θετικό αποτύπωμα των Προγραμμάτων προβολής - προώθησης ελληνικών οίνων που υλοποιεί αδιαλείπτως τα τελευταία χρόνια στις Η.Π.Α. η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου & Οίνου (Ε.Δ.Ο.Α.Ο).
Σύμφωνα με την έκθεση, προκειμένου να αυξηθούν περαιτέρω οι εξαγωγές του ελληνικού κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες, πρέπει μεταξύ άλλων να υπάρξει σταθερό «προγεφύρωμα των ελληνοαμερικανικών εταιρειών εισαγωγής-διανομής κρασιού». Παράλληλα ένας μεγάλος αριθμός premium εστιατορίων ελληνικής κουζίνας, ιδιαίτερα στην Ανατολική Ακτή, που μπορούν να λειτουργήσουν ως πρεσβευτές του ελληνικού οίνου σε καταναλωτές υψηλού εισοδήματος, να προσφέρουν την επιλογή κατανάλωσης του προϊόντος και με το ποτήρι (by the glass).
Τέλος, συμπεραίνεται ότι για να συνεχίσει να διευρύνει την παρουσία του στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού ο ελληνικός οίνος, θα πρέπει μεταξύ άλλων να επιμείνει «πρώτον,στην συνεχή, επίμονη και επαναλαμβανόμενη προσέγγιση επαγγελματιών του κλάδου στις Η.Π.Α., ήτοι εισαγωγέων, διανομέων, εκπροσώπων εστιατορίων, sommeliers, wine enthusiasts, wine bloggers κλπ. Δεύτερον στις συνεχείς, επίμονες, επαναλαμβανόμενες και στοχευμένες δράσεις προώθησης - προβολής τους στο καταναλωτικό κοινό, προβάλλοντας τα αδιαμφισβήτητα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους, με σκοπό την «επιμόρφωση» του ευρύτερου αμερικανικού καταναλωτικού κοινού, ώστε αυτό να είναι διατεθειμένο να τα επιλέξει έναντι ευρύτερα γνωστών και εδραιωμένων στην αγορά, καθώς και ενδεχομένως φθηνότερων, ανταγωνιστικών».