Η νέα έκδοση του μοντέλου...
έρχεται δείχνοντας απόλυτο σεβασμό στην ιστορία με κλασική υφασμάτινη οροφή και έντονο σπορ χαρακτήρα. Ταυτόχρονα το πολυτελές roadster με διαμόρφωση 2+2 θέσεων, είναι ιδιαίτερα εξυπηρετικό για καθημερινή χρήση ενώ η δύναμή του στο δρόμο ελέγχεται για πρώτη φορά με την πλήρως μεταβλητή τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+.
Στοιχεία υψηλής τεχνολογίας, όπως η ανάρτηση AMG Active Ride Control με ενεργή σταθεροποίηση η οποία προσφέρει εγκάρσια και διαμήκη δυναμική ευστάθεια, το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, το προαιρετικά διαθέσιμο κεραμικό σύνθετο σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης AMG και το σύστημα Digital Light με λειτουργία προβολής, φανερώνουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, που με κινητήρα AMG 4.0 λίτρων V8 biturbo, είναι ένα όχημα κορυφαίων προδιαγραφών. Οι πολυάριθμες επιλογές προσφέρουν επίσης ένα ευρύ φάσμα εξατομίκευσης από σπορ δυναμικό έως πολυτελώς κομψό, ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη.
Με όνομα βαρύ σαν ιστορία
Η SL γιορτάζει φέτος σημαντικά γενέθλια: ακριβώς πριν από 70 χρόνια, ένα σπορ αυτοκίνητο είδε το φως της δημοσιότητας στη Στουτγάρδη και έγινε αμέσως θρύλος. Με το αγωνιστικό σπορ αυτοκίνητο 300 SL (εσωτερική ονομασία W194), η μάρκα Mercedes-Benz απολάμβανε τη μία επιτυχία μετά την άλλη στις παγκόσμιες πίστες από το 1952 και μετά, με αποτέλεσμα το όνομα του μοντέλου SL να γίνει γρήγορα θρυλικό.
Το επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο ακολούθησε το 1954 το σπορ αυτοκίνητο παραγωγής 300 SL (W198), το οποίο έγινε γνωστό ως «Gullwing» λόγω των ασυνήθιστων θυρών του που άνοιγαν θυμίζοντας φτερά γλάρου. Άλλα ορόσημα στην ιστορία του μοντέλου ήταν η «Παγόδα» (W113, 1963-1971), η αειθαλής R107 (1971-1989), η οποία κατασκευαζόταν για 18 χρόνια και ο διάδοχός της, η R129 (1989-1995).
Αυτή η παράδοση συνεχίζεται τώρα από την τελευταία γενιά της SL, που αναπτύχθηκε εντελώς ανεξάρτητα από την AMG. Η έναρξη των πωλήσεων αφορά έναν κινητήρα biturboV8 AMG 4,0 λίτρων που διατίθεται σε δύο επίπεδα απόδοσης. Οι κινητήρες συναρμολογούνται εξ ολοκλήρου στο χέρι στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Affalterbach σύμφωνα με την αρχή «OneMan, OneEngine». Στο κορυφαίο μοντέλο, το SL 63 4MATIC+, το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει 585 ίππους και παρέχει μέγιστη ροπή 800 Nm σε ένα ευρύ φάσμα στροφών από 2500 έως 4500 σ.α.λ. Η επιτάχυνση 0-100 διαρκεί μόνο 3,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 315 χλμ/ώρα. Στην SL 55 4MATIC+, η μονάδα V8 αποδίδει 476 ίππους ισχύος και 700 Nm μέγιστης ροπής. Τα 0-100 ολοκληρώνονται σε 3,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 295 χλμ/ώρα.
Καινοτόμες τεχνολογίες
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό το κιβώτιο ταχυτήτων AMG Speed Shift MCT 9G, το οποίο προσφέρει μοναδική αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων, αφού αυτές γίνονται σε εξαιρετικά σύντομους χρόνους. Η τεχνολογία τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+ είναι στάνταρ και στα δύο μοντέλα V8: η πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα εξασφαλίζει τη βέλτιστη πρόσφυση στο φυσικό όριο, καθώς και υψηλή οδηγική ευστάθεια και οδηγική ασφάλεια υπό όλες τις συνθήκες.
Για πρώτη φορά, ένα όχημα Mercedes AMG σειράς παραγωγής διαθέτει επίσης μπροστινή ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με πέντε βραχίονες ελέγχου που είναι τοποθετημένοι εξ ολοκλήρου μέσα στην περίμετρο του τροχού, γεγονός που βελτιώνει σημαντικά την πρόσφυση του οχήματος στο οδόστρωμα, την απόκριση του τιμονιού και συνολικά την οδηγική συμπεριφορά του οχήματος. Στον πίσω άξονα, μια σχεδίαση 5 συνδέσμων ελέγχει αντίστοιχα τους τροχούς.
Η SL 55 4MATIC+ κινείται με την πρόσφατα εξελιγμένη χαλύβδινη ανάρτηση AMG Ride Control η οποία είναι εξοπλισμένη με ιδιαίτερα υψηλής απόδοσης αμορτισέρ αλουμινίου και ελαφριά σπειροειδή ελατήρια. Προαιρετικό για αυτό το μοντέλο, στάνταρ για την SL 63 4MATIC+: η πρωτοποριακή ανάρτηση AMG Active Ride Control με ενεργή, υδραυλική σταθεροποίηση μπάρας. Το σύστημα επιτρέπει τη βέλτιστη συμπεριφορά στις στροφές και την αλλαγή φορτίου, με χαρακτηριστικά οδήγησης AMG όσον αφορά τη δυναμική, την ακρίβεια και την απόκριση για τον οδηγό. Ταυτόχρονα, αυξάνει την άνεση κατά την οδήγηση σε ευθεία γραμμή και πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Για πρώτη φορά στη μακρά ιστορία της SL, τα μοντέλα V8 διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό ένα ενεργό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα (HAL). Ανάλογα με την ταχύτητα, οι πίσω τροχοί στρίβουν είτε προς την αντίθετη κατεύθυνση (έως 100 χλμ/ώρα) είτε προς την ίδια κατεύθυνση (πάνω από 100 χλμ/ώρα) με τους μπροστινούς τροχούς. Έτσι, το σύστημα επιτρέπει τόσο την ευέλικτη όσο και τη σταθερή οδική συμπεριφορά.
Μεγάλη ποικιλία εξοπλισμού
Οι λεπτομέρειες του εξοπλισμού και οι πολυάριθμες επιλογές προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα εξατομίκευσης ακόμα και για τις πιο σύνθετες επιθυμίες των πελατών – από σπορ δυναμικό έως πολυτελώς κομψό. Αυτό περιλαμβάνει δώδεκα χρώματα βαφής, συμπεριλαμβανομένων των δύο αποκλειστικών αποχρώσεων SL hyper blue metallic και Manufaktur monza grey magno, τρεις χρωματικές παραλλαγές οροφής και πολυάριθμα νέα σχέδια τροχών. Πέντε πακέτα εξωτερικής σχεδίασης είναι διαθέσιμα για περαιτέρω όξυνση της εμφάνισης, είτε προς την κατεύθυνση της κομψότητας, είτε του δυναμισμού: AMG Aerodynamics Package, AMG Carbon Package, AMG Chrome Package, AMG Night Package και AMG Night Package II.
Η SL 55 4MATIC+ διαθέτει στο βασικό της εξοπλισμό ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών AMG πολλαπλών ακτίνων, προαιρετικά σε ασημί ή μαύρο ματ. Η SL 63 4MATIC+ διαθέτει ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών AMG 5 διπλών ακτίνων. Η γκάμα των τροχών περιλαμβάνει συνολικά οκτώ διαφορετικές παραλλαγές, μεταξύ των οποίων δύο αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες επιλογές 20 ιντσών σε σχεδιασμό 5 διπλών ακτίνων ή πολλαπλών ακτίνων. Η γκάμα ολοκληρώνεται με ζάντες ελαφρού κράματος AMG 21 ιντσών σε σχέδιο 10 ακτίνων και σφυρήλατες ζάντες AMG 21 ιντσών σε σχέδιο 5 διπλών ακτίνων, και οι δύο σε δύο χρωματικές παραλλαγές.
Κατασκευάζεται στην Γερμανία
Όπως και η προκάτοχός της, έτσι και η νέα SL βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Mercedes Benz στη Βρέμη. Είναι το πρώτο όχημα που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από την AMG και κατασκευάζεται σε αυτήν την τοποθεσία. Η χρήση αυτοματοποιημένων μεταφορικών οχημάτων (AGV) εντός του εργοστασίου διασφαλίζει την παράδοση των υλικών απευθείας στις γραμμές παραγωγής. Τεχνολογία αιχμής όμως βρίσκεται και στον σταθμό της σύνδεσης (ή «του γάμου», όπως τον ονομάζουμε εσωτερικά), την καρδιά κάθε αίθουσας συναρμολόγησης: ο κινητήρας V8, που παρέχεται πάντα έγκαιρα από το Affalterbach, συνδέεται εδώ με το αμάξωμα.
Η νέα SL είναι διαθέσιμη για παραγγελία και στη χώρα μας από σήμερα στις εξής τιμές:
- SL 55 4MATIC+: 239.500 ευρώ
- SL 63 4MATIC+: 275.500 ευρώ