Η νομοθεσία σχετικά με τον κοτσαδόρο
Η νομοθεσία έχει αλλάξει εδώ και ένα περίπου χρόνο σχετικά με την ύπαρξη και την χρήση κοτσαδόρου στο αυτοκίνητο.
Ο...
κοτσαδόρος είναι ένα εξάρτημα που χρησιμοποιείται από μεγάλη μερίδα οδηγών στη χώρα μας, οι οποίοι είτε τον τοποθέτησαν στο αυτοκίνητο τους εκ των υστέρων, είτε προχώρησαν στην αγορά ενός αυτοκινήτου το οποίο τον είχε ήδη εγκατεστημένο.
Η νομοθεσία σχετικά με την ύπαρξη κοτσαδόρου σε ένα Ι.Χ επιβατικό όχημα στην Ελλάδα υπήρξε ασαφής για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα όμως τον τελευταίο χρόνο έχει τροποποιηθεί.
Η ύπαρξη κοτσαδόρου επιτρέπει στον οδηγό να ρυμουλκήσει με ασφάλεια μια μπαγκαζιέρα ή κάποιου άλλου τύπου τρέιλερ (π.χ. τρέιλερ σκάφους) πολλαπλασιάζοντας έτσι την χρηστικότητα του αυτοκινήτου αλλά και τη δυνατότητα μεταφοράς του.
Οι αλλαγές στη νομοθεσία, επιβάλλουν πλέον και υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο του κοτσαδόρου ενός οχήματος από τα ΚΤΕΟ.
Αναφορικά με τη χρήση του, ο κοτσαδόρος μπορεί να «φαίνεται», μόνο όταν ο οδηγός ρυμουλκεί ένα τρέιλερ ή μια μπαγκαζιέρα, όταν δηλαδή τον χρησιμοποιεί για τον σκοπό που έχει σχεδιαστεί. Σε διαφορετική περίπτωση επιβάλλεται από το νόμο η αφαίρεση ή η αναδίπλωση του, ανάλογα σε ποια κατηγορία από τις δύο ανήκει ώστε να μην προεξέχει από το αμάξωμα.
Ο κοτσαδόρος πρέπει να έχει εγκατασταθεί στο αυτοκίνητο από τον ίδιο τον κατασκευαστή, κάτι που σημαίνει ότι πληροί τις προϋποθέσεις και έχει πάρει και τη σχετική έγκριση τύπου. Αν έχει τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο μετά την αγορά του θα πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί γι’ αυτόν και να έχει τοποθετηθεί από ειδικό εγκαταστάτη.
Τέλος καλό είναι να δηλώσουμε στην ασφαλιστική την ύπαρξη του στο αυτοκίνητο μας. Αν υπάρξει ατύχημα υπάρχει το ενδεχόμενο να μην το καλύψει, ενώ η ασφαλιστική θα πρέπει να έχει λάβει ενημέρωση και για την ύπαρξη της άδειας ρυμούλκησης.