Κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο παραμένει η Ελλάδα.
Αυτό επισημαίνει στην ετήσια έκθεση της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και προσθέτει ότι αυτό συμβαίνει επειδή Έλληνες πλοιοκτήτες με 5.514 πλοία ελέγχουν περίπου το...
21% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας (dwt), ενώ συνεχίζουν να επενδύουν σταθερά σε πλοία με μεγαλύτερη αποδοτικότητα και περιβαλλοντικά οφέλη.
Παράλληλα αναφέρεται ότι η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας καθώς το 59% του ελληνόκτητου στόλου ελέγχεται από τα κράτη- μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και που σε ποσοστό άνω του 75% δραστηριοποιείται στον bulk/tramp τομέα. Το 1/3 του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Μέλους της ΕΕ, αποτελούμενη από σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία. Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%.
Παράλληλα αναφέρεται ότι η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας καθώς το 59% του ελληνόκτητου στόλου ελέγχεται από τα κράτη- μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και που σε ποσοστό άνω του 75% δραστηριοποιείται στον bulk/tramp τομέα. Το 1/3 του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Μέλους της ΕΕ, αποτελούμενη από σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία. Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το:
- 31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων
- 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
- 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)
- 15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου
- 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG)
- 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Τι άλλο δείχνουν τα στοιχεία της Έκθεσης
H μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,99 έτη) είναι χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο (10,28 έτη). Οι παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες ανέρχονται σε 173 πλοία (από 104 πλοία το προηγούμενο έτος), που αντιστοιχούν σε 17,3 εκατομμύρια dwt3. Σύμφωνα με την έκθεση, πάνω από το 1/3 των πετρελαιοφόρων και σχεδόν ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG, που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, θα παραδοθούν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.
Επιπλέον, περισσότερο από το ένα τέταρτο (27,6%) της ελληνόκτητης χωρητικότητας (σε dwt) εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Παγκόσμιου προτύπου του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης κατά τη Σχεδίαση του πλοίου στο πλαίσιο του κανόνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (IMO).
Σε όρους χωρητικότητα η Ελλάδα καταλαμβάνει την 8η θέση ενώ η χώρα μας είναι ένα από τα σημαντικότερα νηολόγια στον κόσμο και ένα από τα κορυφαία μεταξύ παραδοσιακών ναυτιλιακών χωρών. Με 647 πλοία (άνω των 1.000 gt), νηολογημένα στην ελληνική σημαία, χωρητικότητας 61,8 εκατομμυρίων dwt το ελληνικό νηολόγιο κατέχει τη 2η θέση στην ΕΕ.
Η Ελλάδα παραμένει στον Λευκό Κατάλογο STCW του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, καθώς και στον Λευκό Κατάλογο του Paris MoU και του Tokyo MoU.
Η Ελλάδα περιλαμβάνεται επίσης στον Κατάλογο των Ναυτιλιακών Διοικήσεων του Προγράμματος QUALSHIP 21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ (USCG), ενώ συγκαταλέγεται μεταξύ των Κρατών Σημαίας με τις καλύτερες επιδόσεις και με θετικούς δείκτες σε όλες τις κατηγορίες.
Η πρόεδρος της ΕΕΕ κ.Μελίνα Τραυλού αναφέρει ότι η ελληνική ναυτιλία, που κατέχει το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% της κοινοτικής ναυτιλίας, έχει ευθύνη να αναλαμβάνει και να στηρίζει πρωτοβουλίες ενημέρωσης και διαφώτισης του ευρύτερου κοινού για τη στρατηγική σημασία του κλάδου, καθώς και για την ανάγκη προτεραιοποίησης αυτού, από τους πολιτικούς ιθύνοντες σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπρόσθετα, τονίζει ότι προτεραιότητα της ΕΕΕ παραμένει η επικοινωνία με τη νέα γενιά στις προοπτικές της επιλογής του ναυτικού επαγγέλματος.
«Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, συνεργαζόμαστε με τους υπεύθυνους φορείς και την Πολιτεία, με στόχο την ολιστική αναμόρφωση του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης, προκειμένου να δημιουργηθούν οι σωστές σύγχρονες βάσεις, ώστε οι νέοι μας, γυναίκες και άντρες, να εκπαιδευτούν, να ενταχθούν, καθώς και να δημιουργήσουν και να προοδεύσουν στον κλάδο μας, αναβιώνοντας τη ναυτοσύνη του λαού μας.» αναφέρει.