Πιο αναλυτικά και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάιος 2022 | Μάιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 11.995 | 10.850 | +10,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 842 | 933 | -9,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 29 | 47 | -38,3% |
Ιανουάριος -Μάιος 2022 | Ιανουάριος -Μάιος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 43.711 | 44.487 | -1,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 3.918 | 4.511 | -13,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 89 | 140 | -36,4% |
Όσον αφορά τις κατηγορίες και τα είδη συστημάτων κίνησης που προτιμούν οι καταναλωτές, δεν έχουμε αλλαγές σε σχέση με τους τελευταίους πολλούς μήνες. Οι κατηγορίες Β & C συγκεντρώνουν το περίπου 85% των πωλήσεων, ενώ οι θερμικοί κινητήρες εξακολουθούν να χάνουν ποσοστό επί των πωλήσεων που μεταφέρεται κυρίως σε υβριδικά κινητήρια σύνολα και δευτερευόντως σε επαναφορτιζόμενα.
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, έχει ως εξής:
Τέλος, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι πωλήσεις (στοιχεία έως και τον Απρίλιο) υπολείπονται σημαντικά (διψήφια ποσοστά) από το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021, κάτι που συμβαδίζει και με την λογική εξ αιτίας των προβλημάτων που προαναφέραμε.
Έτσι σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Απρίλιο ως εξής:
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.