Η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, μπορεί να σταματήσει να αποτελεί «πονοκέφαλο»
Η ακρίβεια που σαρώνει τη χώρα μας έχει ανεβάσει τις τιμές σε πολλά προϊόντα και με το κόστος ζωής να έχει αυξηθεί, και οι πολίτες ψάχνουν εύκολους τρόπους για να μειώσουν τον λογαριασμό στο σούπερ μάρκετ.
Το...
healthline.com λοιπόν, συγκέντρωσε τα 9+1 κόλπα που χρειάζεται να ξέρει κάποιος για να ψωνίσει φθηνότερα και να εξοικονομήσει χρήματα, σε μια συγκυρία που το κάθε ευρώ μετράει.
Ακολουθούν λοιπόν, οι τρόποι με τους οποίους η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, μπορεί να σταματήσει να αποτελεί «πονοκέφαλο»:
1.Οργανωμένη λίστα
Η πλειοψηφία των καταναλωτών συνήθως έχουν πάντα ένα πρόχειρο πλάνο στο μυαλό τους για τα πράγματα που θέλουν να αγοράσουν, ενώ πηγαίνουν οργανωμένοι με χαρτί στο χέρι, αν θέλουν να ψωνίσουν κάτι συγκεκριμένο.
Παρόλα αυτά, μια λίστα που θα περιγράφει λεπτομερώς και την παραμικρή αγορά μπορεί να γλιτώσει σημαντικό ποσοστό χρημάτων.
Χαρακτηριστικά, κάθε νοικοκυριό πετάει το 30% των τροφίμων που αγοράζει. Τι θα συμβεί όμως, αν πάρει μόνο όσα χρειάζεται; Η απάντηση κρύβεται στο πορτοφόλι…
2. Επιλεκτικές αγορές
Οι καταναλωτές συνήθως αγοράζουν αμέσως το προϊόν που αναζητούν, εκτός κι αν θέλουν μια συγκεκριμένη μάρκα. Μάλιστα, στη δεύτερη περίπτωση η αγορά δεν γίνεται λόγω κόστους, αλλά εξαιτίας της προτίμησης για την ποιότητα του προϊόντος.
Όμως, έρευνες έχουν δείξει ότι η προτίμηση σε προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας -όχι όμως ανθεκτικότητας- μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση χρημάτων.
Έτσι, την επόμενη φορά τα κατεψυγμένα προϊόντα ή οι κονσέρβες, μπορεί να αποτελούν την καλύτερη οικονομική λύση, αντί για κάτι φρέσκο.
3. Κουπόνια και προσφορές
Κάτι που αρκετοί θεωρούν δεδομένο είναι πως όλες οι προσφορές είναι το ίδιο ή ότι συμφέρουν, ενώ συνήθως αποφεύγουν τα κουπόνια, επειδή μπορεί να θυμίζουν άλλες σκοτεινές εποχές.
Παρόλα αυτά, το αμερικανό δημοσίευμα τονίζει ότι αυτοί οι δύο παράγοντες μπορεί να μειώσουν σημαντικά τα έξοδα στο σούπερ μάρκετ και μάλιστα να βοηθήσουν στην απόκτηση ποιοτικότερων προϊόντων.
4. Σύγκριση τιμών και περιεχομένου
Το πιο βασικό μέτρο για οικονομία που εφαρμόζει ο κάθε καταναλωτής, είναι να συγκρίνει τις τιμές στα ίδια προϊόντα.
Αυτό που δεν σκέφτεται η πλειοψηφία όμως, είναι να δει και τις ποσότητες που περιέχει το κάθε προϊόν.
Έτσι, μπορεί κάτι που είναι μεγάλο σε μέγεθος να φαίνεται πιο φθηνό και ότι θα προσφέρει μεγαλύτερη ποσότητα, στη συνέχεια όμως, μπορεί να αποδειχτεί ότι η μικρότερη συσκευασία άλλης εταιρείας να είναι πιο οικονομικά συμφέρουσα.
5. Αντικατάσταση προϊόντων
Ακολουθούν λοιπόν, οι τρόποι με τους οποίους η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, μπορεί να σταματήσει να αποτελεί «πονοκέφαλο»:
1.Οργανωμένη λίστα
Η πλειοψηφία των καταναλωτών συνήθως έχουν πάντα ένα πρόχειρο πλάνο στο μυαλό τους για τα πράγματα που θέλουν να αγοράσουν, ενώ πηγαίνουν οργανωμένοι με χαρτί στο χέρι, αν θέλουν να ψωνίσουν κάτι συγκεκριμένο.
Παρόλα αυτά, μια λίστα που θα περιγράφει λεπτομερώς και την παραμικρή αγορά μπορεί να γλιτώσει σημαντικό ποσοστό χρημάτων.
Χαρακτηριστικά, κάθε νοικοκυριό πετάει το 30% των τροφίμων που αγοράζει. Τι θα συμβεί όμως, αν πάρει μόνο όσα χρειάζεται; Η απάντηση κρύβεται στο πορτοφόλι…
2. Επιλεκτικές αγορές
Οι καταναλωτές συνήθως αγοράζουν αμέσως το προϊόν που αναζητούν, εκτός κι αν θέλουν μια συγκεκριμένη μάρκα. Μάλιστα, στη δεύτερη περίπτωση η αγορά δεν γίνεται λόγω κόστους, αλλά εξαιτίας της προτίμησης για την ποιότητα του προϊόντος.
Όμως, έρευνες έχουν δείξει ότι η προτίμηση σε προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας -όχι όμως ανθεκτικότητας- μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση χρημάτων.
Έτσι, την επόμενη φορά τα κατεψυγμένα προϊόντα ή οι κονσέρβες, μπορεί να αποτελούν την καλύτερη οικονομική λύση, αντί για κάτι φρέσκο.
3. Κουπόνια και προσφορές
Κάτι που αρκετοί θεωρούν δεδομένο είναι πως όλες οι προσφορές είναι το ίδιο ή ότι συμφέρουν, ενώ συνήθως αποφεύγουν τα κουπόνια, επειδή μπορεί να θυμίζουν άλλες σκοτεινές εποχές.
Παρόλα αυτά, το αμερικανό δημοσίευμα τονίζει ότι αυτοί οι δύο παράγοντες μπορεί να μειώσουν σημαντικά τα έξοδα στο σούπερ μάρκετ και μάλιστα να βοηθήσουν στην απόκτηση ποιοτικότερων προϊόντων.
4. Σύγκριση τιμών και περιεχομένου
Το πιο βασικό μέτρο για οικονομία που εφαρμόζει ο κάθε καταναλωτής, είναι να συγκρίνει τις τιμές στα ίδια προϊόντα.
Αυτό που δεν σκέφτεται η πλειοψηφία όμως, είναι να δει και τις ποσότητες που περιέχει το κάθε προϊόν.
Έτσι, μπορεί κάτι που είναι μεγάλο σε μέγεθος να φαίνεται πιο φθηνό και ότι θα προσφέρει μεγαλύτερη ποσότητα, στη συνέχεια όμως, μπορεί να αποδειχτεί ότι η μικρότερη συσκευασία άλλης εταιρείας να είναι πιο οικονομικά συμφέρουσα.
5. Αντικατάσταση προϊόντων
Όταν κάποιος δεν έχει χρήματα να αγοράσει κάτι, συνήθως διαμορφώνει τη λίστα του αφήνοντας εκτός το συγκεκριμένο προϊόν, κάτι που ενέχει κινδύνους, αν είναι βασικό για τη διατροφή, όπως το κρέας και τα πουλερικά.
Έτσι, προτείνεται να αντικατασταθούν αυτά τα προϊόντα, με άλλα που δίνουν αντίστοιχα τα ίδια θρεπτικά στοιχεία, όπως παραδείγματος χάριν τα φασόλια και οι φακές.
Μάλιστα, αν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα, μπορεί να γίνει «υποβάθμιση» του ίδιου του προϊόντος, όπως να αγοράσει κάποιος μπούτι κοτόπουλο, αντί για στήθος.
6. Η σημασία στις ημερομηνίες λήξης
Το δημοσίευμα τονίζει ότι η ημερομηνία λήξης δεν σημαίνει το πότε χαλάει το προϊόν, αλλά το μέχρι πότε θα έχει ποιότητα που θα ανταποκρίνεται στο 100% (εξαίρεση οι παιδικές τροφές για λόγους ασφαλείας).
Μπορεί λοιπόν, κάποιος είτε να τρώει πρώτα τα τρόφιμα που λίγουν πιο γρήγορα ή να τα κρατήσει για λίγο περισσότερο στο ψυγείο του.
7. Προϊόντα που «συνδυάζονται»
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος, είναι να επιστρέψει σπίτι και να μην έχει να φάει κάτι, ενώ υπάρχουν τρόφιμα στο σπίτι του.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έχουν αγοραστεί μεγάλες ποσότητες από τρόφιμα που δεν μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους, αλλά και ούτε να καταναλωθούν μεμονωμένα με ευκολία.
Το καλύτερο σε αυτή την περίπτωση είναι να μειωθούν οι αγορές σε τρόφιμα που χαλάνε γρήγορα και να αυξηθούν σε όσα διατηρούνται περισσότερο και ιδιαίτερα σε αυτά που μπορεί να συνδυαστούν με κάτι άλλο.
8. Όχι σε μεμονωμένες αγορές
Μια παγίδα στην οποία πέφτουν οι περισσότεροι είναι να αποφεύγουν τις συσκευασίες σε μερικά προϊόντα, καθώς θεωρούν ότι η αγορά θα είναι υπερβολική.
Παρόλα αυτά, να τα προϊόντα μπορούν να συντηρηθούν είναι ο καλύτερος τρόπος για να γλιτώσει κάποιος χρήματα.
9. Αγορές από πολλά καταστήματα
Ένας τρόπος για να μειωθεί το κόστος στις αγορές, είναι να επισκεφθεί κάποιος πολλά και διαφορετικά σούπερ μάρκετ, όχι μόνο για να συγκρίνει τις τιμές, αλλά και να αγοράσει μεμονωμένα.
Έτσι, μπορεί πχ κάποιος να πάρει κοτόπουλο από το μαγαζί της γειτονιάς του και να πάει σε μια άλλη για να αγοράσει τις πατάτες.
Βέβαια, αυτό δεν είναι εφικτό πάντα, αφού ενδέχεται να υπάρχει δυσκολία στη μετακίνηση, ή έλλειψη καταστημάτων.
10. Όχι στα delivery
Το fast food αποτελεί την πιο ασφαλή επιλογή όταν κάποιος δεν θέλει να μαγειρέψει και μερικές φορές φαίνεται ελκυστική από οικονομική άποψη.
Όμως η έννοια του junk food είναι να πεινάσει ξανά το άτομο, ώστε να παραγγείλει πάλι. Οπότε δεν αποτελεί τον καλύτερο τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων, αλλά λύση ανάγκης -και κυρίως αν δεν υπάρχει κάτι φαγώσιμο εκείνη τη στιγμή-.
Μάλιστα, αν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα, μπορεί να γίνει «υποβάθμιση» του ίδιου του προϊόντος, όπως να αγοράσει κάποιος μπούτι κοτόπουλο, αντί για στήθος.
6. Η σημασία στις ημερομηνίες λήξης
Το δημοσίευμα τονίζει ότι η ημερομηνία λήξης δεν σημαίνει το πότε χαλάει το προϊόν, αλλά το μέχρι πότε θα έχει ποιότητα που θα ανταποκρίνεται στο 100% (εξαίρεση οι παιδικές τροφές για λόγους ασφαλείας).
Μπορεί λοιπόν, κάποιος είτε να τρώει πρώτα τα τρόφιμα που λίγουν πιο γρήγορα ή να τα κρατήσει για λίγο περισσότερο στο ψυγείο του.
7. Προϊόντα που «συνδυάζονται»
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος, είναι να επιστρέψει σπίτι και να μην έχει να φάει κάτι, ενώ υπάρχουν τρόφιμα στο σπίτι του.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έχουν αγοραστεί μεγάλες ποσότητες από τρόφιμα που δεν μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους, αλλά και ούτε να καταναλωθούν μεμονωμένα με ευκολία.
Το καλύτερο σε αυτή την περίπτωση είναι να μειωθούν οι αγορές σε τρόφιμα που χαλάνε γρήγορα και να αυξηθούν σε όσα διατηρούνται περισσότερο και ιδιαίτερα σε αυτά που μπορεί να συνδυαστούν με κάτι άλλο.
8. Όχι σε μεμονωμένες αγορές
Μια παγίδα στην οποία πέφτουν οι περισσότεροι είναι να αποφεύγουν τις συσκευασίες σε μερικά προϊόντα, καθώς θεωρούν ότι η αγορά θα είναι υπερβολική.
Παρόλα αυτά, να τα προϊόντα μπορούν να συντηρηθούν είναι ο καλύτερος τρόπος για να γλιτώσει κάποιος χρήματα.
9. Αγορές από πολλά καταστήματα
Ένας τρόπος για να μειωθεί το κόστος στις αγορές, είναι να επισκεφθεί κάποιος πολλά και διαφορετικά σούπερ μάρκετ, όχι μόνο για να συγκρίνει τις τιμές, αλλά και να αγοράσει μεμονωμένα.
Έτσι, μπορεί πχ κάποιος να πάρει κοτόπουλο από το μαγαζί της γειτονιάς του και να πάει σε μια άλλη για να αγοράσει τις πατάτες.
Βέβαια, αυτό δεν είναι εφικτό πάντα, αφού ενδέχεται να υπάρχει δυσκολία στη μετακίνηση, ή έλλειψη καταστημάτων.
10. Όχι στα delivery
Το fast food αποτελεί την πιο ασφαλή επιλογή όταν κάποιος δεν θέλει να μαγειρέψει και μερικές φορές φαίνεται ελκυστική από οικονομική άποψη.
Όμως η έννοια του junk food είναι να πεινάσει ξανά το άτομο, ώστε να παραγγείλει πάλι. Οπότε δεν αποτελεί τον καλύτερο τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων, αλλά λύση ανάγκης -και κυρίως αν δεν υπάρχει κάτι φαγώσιμο εκείνη τη στιγμή-.