Παραπάνω από δύσκολη θα πρέπει να χαρακτηριστεί η πρόσβαση στη βόρεια Ελλάδα μετά τις καταστροφικές πλημμύρες από την κακοκαιρία Daniel που χτύπησε την Θεσσαλία. Και αυτό γιατί εκτός από...
το οδικό δίκτυο το οποίο έχει βουλιάξει κάτω από λασπόνερα, σε κάκιστη κατάσταση παραμένει και το σιδηροδρομικό με τον χρόνο αποκατάστασης μάλιστα να είναι άγνωστος προσώρας.
Συγκεκριμένα, το τμήμα Λειανοκλάδι – Λάρισα – Λιτόχωρο του ΟΣΕ έχει υποστεί μεγάλη ζημιά με αποτέλεσμα οι συρμοί να τραβούν χειρόφρενο επ'αορίστου.
Ειδικοί εκτιμούν ότι το έργο της επισκευής είναι εξαιρετικά ακριβό και χρονοβόρο.
Το νέο πάγωμα του σιδηροδρόμου, αποδεικνύει ότι το πολυπόθητο στοίχημα να μετατραπεί η χώρα σε… διαμετακομιστικό κόμβο απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την πραγματικότητα. Άνθρωποι του σιδηροδρόμου αναλύουν στο Thesstoday.gr το μέγεθος της ζημιάς και εξηγούν πως ο χρόνος αποκατάστασης εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τα αντανακλαστικά των αρμοδίων.
O γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και επί σειρά ετών πρόεδρος των εργαζόμενων στον ΟΣΕ Νίκος Κιουτσούκης τονίζει στο Thesstoday.gr ότι εφόσον υπάρξει η ίδια εγρήγορση όπως μετά την πανδημία, οι διαδικασίες θα ολοκληρωθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με την αρχή να γίνεται πιθανότατα με τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, μετά από έναν μήνα, όπως και ανακοινώθηκε. «Αν πάρει το υπουργείο την απόφαση να κινηθεί με ταχύτητα λόγω του επείγοντος της κατάστασης, με απευθείας αναθέσεις για την επισκευή των υποδομών, τότε σίγουρα θα κινηθούν τα έργα. Ωστόσο, αν ακολουθήσουν διαγωνισμοί αναμένοντας τις καλύτερες προσφορές και έπειτα διαδικασίες, δικαστήρια και γραφειοκρατία, το τρένο δε θα κυκλοφορήσει σύντομα, μπορεί να περάσει ακόμη και ένας χρόνος. Αν όντως αποκατασταθεί σε ένα μήνα, ενδέχεται η αρχή να γίνει με τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες που κινούνται με ντίζελ και όχι με ηλεκτροκίνηση».
Τι λέει μηχανοδηγός της Hellenic Train
Ειδικοί εκτιμούν ότι το έργο της επισκευής είναι εξαιρετικά ακριβό και χρονοβόρο.
Το νέο πάγωμα του σιδηροδρόμου, αποδεικνύει ότι το πολυπόθητο στοίχημα να μετατραπεί η χώρα σε… διαμετακομιστικό κόμβο απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την πραγματικότητα. Άνθρωποι του σιδηροδρόμου αναλύουν στο Thesstoday.gr το μέγεθος της ζημιάς και εξηγούν πως ο χρόνος αποκατάστασης εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τα αντανακλαστικά των αρμοδίων.
O γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και επί σειρά ετών πρόεδρος των εργαζόμενων στον ΟΣΕ Νίκος Κιουτσούκης τονίζει στο Thesstoday.gr ότι εφόσον υπάρξει η ίδια εγρήγορση όπως μετά την πανδημία, οι διαδικασίες θα ολοκληρωθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με την αρχή να γίνεται πιθανότατα με τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, μετά από έναν μήνα, όπως και ανακοινώθηκε. «Αν πάρει το υπουργείο την απόφαση να κινηθεί με ταχύτητα λόγω του επείγοντος της κατάστασης, με απευθείας αναθέσεις για την επισκευή των υποδομών, τότε σίγουρα θα κινηθούν τα έργα. Ωστόσο, αν ακολουθήσουν διαγωνισμοί αναμένοντας τις καλύτερες προσφορές και έπειτα διαδικασίες, δικαστήρια και γραφειοκρατία, το τρένο δε θα κυκλοφορήσει σύντομα, μπορεί να περάσει ακόμη και ένας χρόνος. Αν όντως αποκατασταθεί σε ένα μήνα, ενδέχεται η αρχή να γίνει με τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες που κινούνται με ντίζελ και όχι με ηλεκτροκίνηση».
Τι λέει μηχανοδηγός της Hellenic Train
Από την πλευρά του ο μηχανοδηγός της Hellenic Train Αλέξανδρος Ιορδανίδης, σημειώνει στο Thesstoday.gr πως «το χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση για τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες δεν περιλαμβάνει τα συστήματα ασφαλείας που απαιτούνται για τις επιβατικές και η κυκλοφορία θα περικλείεται από όρους και οι ταχύτητες θα είναι σαφώς χαμηλότερες », ενώ υπογραμμίζει πως «αυτό θα λειτουργήσει για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα μέχρι να γίνει η αποκατάσταση των συστημάτων. Από την πλευρά μας οι μηχανοδηγοι θα πιέσουμε για την αποκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας».
Οι καταστροφές εκτείνονται σε μήκος περίπου 50 χιλιομέτρων από τον Δομοκό μέχρι και έξω από τη Λάρισα, ενώ η αρχική εκτίμηση του κόστους επισκευής αγγίζει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, καθώς αφορούν σημαντικές υποδομές του δικτύου, μαζί και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.
«Οι ζημιές είναι τεράστιες, έχουν παρασυρθεί σκύρα από τα ορμητικά νερά, πάνω στα οποία στηρίζονται οι ράγες και επίσης έχουν χαλάσει τα μηχανήματα που αφορούν στην ηλεκτροδότηση των τρένων», σημειώνει ο κ. Κιουτσούκης και εξηγεί πως «έχουν πλημμυρίσει υποσταθμοί, έχουν καταστραφεί οι κολώνες που μεταφέρουν καλώδια ρεύματος και όλα αυτά καθιστούν το έργο αποκατάστασης δύσκολο και ακριβό, ενώ το κόστος επισκευής ενδέχεται να είναι μεγαλύτερο από την πρώτη εκτίμηση. Ακόμη και τώρα, σε ορισμένα σημεία το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι πλημμυρισμένο».
.ieidiseis.