Οργή των συγγενών των τριών νεκρών, που ζητούν δικαίωση – Ολοκληρώθηκε η ανάκριση στην Πιερία, βεβαιώθηκαν 26 παραβάσεις ταχύτητας από την Τροχαία
Αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες βρίσκεται ο 37χρονος οδηγός του ΚΤΕΛ που τον φετινό Απρίλιο έπεσε πάνω σε δύο σταθμευμένα αυτοκίνητα τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) της εθνικής οδού, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους τρία άτομα 19, 23 και 28 χρόνων, όλοι τους μέλη της ίδιας οικογένειας. Ο...
οδηγός κατηγορείται και απολογήθηκε για επικίνδυνη οδήγηση με αποτέλεσμα τον θάνατο σε βαθμό κακουργήματος, καθώς ανιχνεύτηκε στον οργανισμό του κοκαΐνη, ενώ επιβαρυντικά φαίνεται πως είναι τα στοιχεία για την ταχύτητα με την οποία κινούταν το όχημα.
Το δυστύχημα είχε γίνει τα ξημερώματα της 24ης Απριλίου 2023 στην εθνική οδό λίγα μέτρα μετά τη σήραγγα Πλαταμώνα. Ο 37χρονος, άγνωστο κάτω από ποιες συνθήκες, έπεσε πάνω στα δύο σταθμευμένα οχήματα στη ΛΕΑ. Τα αυτοκίνητα είχαν αναμμένα αλάρμ και στάθμευσαν εκεί λόγω μηχανικής βλάβης του ενός. Από την άμορφη μάζα των σιδηρικών ανασύρθηκαν ένας νεκρός και έξι τραυματίες, εκ των οποίων οι δύο υπέκυψαν στα τραύματά τους μετά πολυήμερη νοσηλεία. Κανείς από τους 74 επιβάτες του λεωφορείου δεν τραυματίστηκε. «Αυτά που είδα δεν μπορώ ακόμα να τα βγάλω από το μυαλό μου, ξυπνάω τις νύχτες και μου έρχονται στιγμές από τις εικόνες των ανεψιών και του γαμπρού μου, τους οποίους είδα στο σημείο του δυστυχήματος. Ο γιος μου κατάφερε να ζήσει, όμως ακόμη πηγαινοερχόμαστε στα νοσοκομεία», είπε στη Voria.gr ο Άλκης Γκαραγκούνης, συγγενής των νεκρών και τραυματιών που ακολουθούσε με το δικό του αυτοκίνητο και έφτασε πρώτος στο σημείο του δυστυχήματος.
Οι συγγενείς πληροφορήθηκαν πρόσφατα πως στον οργανισμό του οδηγού ανιχνεύτηκε κοκαΐνη και η υπόθεση παίρνει ποινικά άλλες διαστάσεις. «Αυτό σημαίνει ότι οδηγούσε υπό την επήρεια ναρκωτικών. Σπάνια οι αστυνομικοί της Τροχαίας προχωρούν σε τέτοιες εξετάσεις, παίρνοντας δείγμα ούρων για να διενεργηθεί τοξικολογική εξέταση. Αυτό σημαίνει πως υπήρχε υποψία και ήταν πολύ καλό που έγινε αυτή η εξέταση δείχνοντας ότι είχε κάνει χρήση κοκαΐνη», σημείωσε από την πλευρά του μιλώντας στη Voria.gr ο συνήγορος των συγγενών των θυμάτων Θεόδωρος Τσανακτσίδης. Σημείωσε ότι μετά την εξέταση αυτή ασκήθηκε δίωξη από τον εισαγγελέα για επικίνδυνη οδήγηση με αποτέλεσμα τον θάνατο, σε βαθμό κακουργήματος. Μάλιστα πρόσφατα απολογήθηκε στις ανακριτικές αρχές Κατερίνης και σύμφωνα με τον συνήγορό του Γιάννη Μακρή αρνήθηκε τις κατηγορίες και αφέθηκε ελεύθερος χωρίς περιοριστικούς όρους.
Το δυστύχημα είχε γίνει τα ξημερώματα της 24ης Απριλίου 2023 στην εθνική οδό λίγα μέτρα μετά τη σήραγγα Πλαταμώνα. Ο 37χρονος, άγνωστο κάτω από ποιες συνθήκες, έπεσε πάνω στα δύο σταθμευμένα οχήματα στη ΛΕΑ. Τα αυτοκίνητα είχαν αναμμένα αλάρμ και στάθμευσαν εκεί λόγω μηχανικής βλάβης του ενός. Από την άμορφη μάζα των σιδηρικών ανασύρθηκαν ένας νεκρός και έξι τραυματίες, εκ των οποίων οι δύο υπέκυψαν στα τραύματά τους μετά πολυήμερη νοσηλεία. Κανείς από τους 74 επιβάτες του λεωφορείου δεν τραυματίστηκε. «Αυτά που είδα δεν μπορώ ακόμα να τα βγάλω από το μυαλό μου, ξυπνάω τις νύχτες και μου έρχονται στιγμές από τις εικόνες των ανεψιών και του γαμπρού μου, τους οποίους είδα στο σημείο του δυστυχήματος. Ο γιος μου κατάφερε να ζήσει, όμως ακόμη πηγαινοερχόμαστε στα νοσοκομεία», είπε στη Voria.gr ο Άλκης Γκαραγκούνης, συγγενής των νεκρών και τραυματιών που ακολουθούσε με το δικό του αυτοκίνητο και έφτασε πρώτος στο σημείο του δυστυχήματος.
Οι συγγενείς πληροφορήθηκαν πρόσφατα πως στον οργανισμό του οδηγού ανιχνεύτηκε κοκαΐνη και η υπόθεση παίρνει ποινικά άλλες διαστάσεις. «Αυτό σημαίνει ότι οδηγούσε υπό την επήρεια ναρκωτικών. Σπάνια οι αστυνομικοί της Τροχαίας προχωρούν σε τέτοιες εξετάσεις, παίρνοντας δείγμα ούρων για να διενεργηθεί τοξικολογική εξέταση. Αυτό σημαίνει πως υπήρχε υποψία και ήταν πολύ καλό που έγινε αυτή η εξέταση δείχνοντας ότι είχε κάνει χρήση κοκαΐνη», σημείωσε από την πλευρά του μιλώντας στη Voria.gr ο συνήγορος των συγγενών των θυμάτων Θεόδωρος Τσανακτσίδης. Σημείωσε ότι μετά την εξέταση αυτή ασκήθηκε δίωξη από τον εισαγγελέα για επικίνδυνη οδήγηση με αποτέλεσμα τον θάνατο, σε βαθμό κακουργήματος. Μάλιστα πρόσφατα απολογήθηκε στις ανακριτικές αρχές Κατερίνης και σύμφωνα με τον συνήγορό του Γιάννη Μακρή αρνήθηκε τις κατηγορίες και αφέθηκε ελεύθερος χωρίς περιοριστικούς όρους.
«Δεν έκανα χρήση»
Ο οδηγός υποστηρίζει ότι δεν είχε κάνει χρήση κοκαΐνης και ότι αυτό που ανιχνεύτηκε στον οργανισμό του είναι υπόλειμμα της ναρκωτικής ουσίας που μένει στον οργανισμό. Μάλιστα επικαλείται τη σχετική έκθεση του ιατροδικαστή που διόρισε τεχνικό σύμβουλο Δημήτρη Γαλεντέρη, ο οποίος υποστήριξε μιλώντας στη Voria.gr ότι η ουσία που ανιχνεύτηκε αφορά παλιότερη χρήση και έχει μείνει στον οργανισμό χωρίς να επηρεάζει την οδηγική του ικανότητα. «Δεν οδηγούσε υπό την επήρεια κοκαΐνης ο 37χρονος οδηγός του λεωφορείου», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γαλεντέρης.
Ωστόσο η κατηγορία της επικίνδυνης οδήγησης ενισχύεται και από την ταχύτητα με την οποία κινούταν το λεωφορείο, όπως σημείωσε ο κ. Τσανακτσίδης. Συγκεκριμένα υποστήριξε πως η ταχύτητα πρόσκρουσης του λεωφορείου με τα δύο αυτοκίνητα είναι 102 χιλιόμετρα/ώρα, επομένως κινούταν τουλάχιστον με όσα επιτρέπει αυτός ο τύπος οχήματος που έχει «κόφτη» στα 100 χιλιόμετρα/ώρα. «Για τα συγκεκριμένα λεωφορεία όμως το όριο ταχύτητας είναι 80 χιλιόμετρα/ώρα», τόνισε ο κ. Τσανακτσίδης. Μάλιστα επικαλέστηκε τις παραβάσεις που βεβαίωσε η Τροχαία στον οδηγό από τον έλεγχο του ταχογράφου, σύμφωνα με τις οποίες σε 26 σημεία από την αφετηρία που ήταν η Θεσσαλονίκη μέχρι τον τόπο του δυστυχήματος, το λεωφορείο κινούταν υπερβαίνοντας τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας.
Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα είχε ανακοινώσει από την πρώτη ώρα μετά το δυστύχημα το ΚΤΕΛ που έκανε λόγο για έμπειρο οδηγό και με κίνηση εντός των ορίων ταχύτητας, άποψη που στήριζε στα δεδομένα της τηλεματικής της εταιρείας.
Αναφορικά με το δυστύχημα ο οδηγός του λεωφορείου αρνείται ότι έχει οποιαδήποτε ευθύνη. Στις εξηγήσεις που είχε δώσει στην αστυνομία είχε υποστηρίξει, και το επανέλαβε στον ανακριτή, πως αιτία της σύγκρουσης ήταν ότι το ένα από τα δύο οχήματα βρέθηκε λίγα εκατοστά εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, ο ίδιος το είδε ξαφνικά και δεν μπόρεσε να το αποφύγει. Επικαλέστηκε τον μεγάλο όγκο του λεωφορείου, το οποίο κινείται πάντα στα όρια της μίας λωρίδας κυκλοφορίας.
«Βγαίνοντας από το τούνελ δεν είχε επαρκή ορατότητα, αιφνιδιάστηκε και δεν μπόρεσε να φρενάρει ενώ δεν μπορούσε να κάνει αποφευκτικό ελιγμό επειδή ήταν επικίνδυνος για τους επιβάτες του λεωφορείου», σημείωσε ο συνήγορος υπεράσπισης του οδηγού Γιάννης Μακρής.
«Αν δεν έπεφτε πάνω στα αυτοκίνητα των δικών μας παιδιών θα συνέχιζε την πορεία και θα βρισκόταν έξω από τον δρόμο. Θα μιλούσαμε για δεκάδες νεκρούς», αντέτεινε ο συγγενής των θυμάτων Άλκης Γκαραγκούνης.
Ωστόσο η κατηγορία της επικίνδυνης οδήγησης ενισχύεται και από την ταχύτητα με την οποία κινούταν το λεωφορείο, όπως σημείωσε ο κ. Τσανακτσίδης. Συγκεκριμένα υποστήριξε πως η ταχύτητα πρόσκρουσης του λεωφορείου με τα δύο αυτοκίνητα είναι 102 χιλιόμετρα/ώρα, επομένως κινούταν τουλάχιστον με όσα επιτρέπει αυτός ο τύπος οχήματος που έχει «κόφτη» στα 100 χιλιόμετρα/ώρα. «Για τα συγκεκριμένα λεωφορεία όμως το όριο ταχύτητας είναι 80 χιλιόμετρα/ώρα», τόνισε ο κ. Τσανακτσίδης. Μάλιστα επικαλέστηκε τις παραβάσεις που βεβαίωσε η Τροχαία στον οδηγό από τον έλεγχο του ταχογράφου, σύμφωνα με τις οποίες σε 26 σημεία από την αφετηρία που ήταν η Θεσσαλονίκη μέχρι τον τόπο του δυστυχήματος, το λεωφορείο κινούταν υπερβαίνοντας τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας.
Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα είχε ανακοινώσει από την πρώτη ώρα μετά το δυστύχημα το ΚΤΕΛ που έκανε λόγο για έμπειρο οδηγό και με κίνηση εντός των ορίων ταχύτητας, άποψη που στήριζε στα δεδομένα της τηλεματικής της εταιρείας.
Αναφορικά με το δυστύχημα ο οδηγός του λεωφορείου αρνείται ότι έχει οποιαδήποτε ευθύνη. Στις εξηγήσεις που είχε δώσει στην αστυνομία είχε υποστηρίξει, και το επανέλαβε στον ανακριτή, πως αιτία της σύγκρουσης ήταν ότι το ένα από τα δύο οχήματα βρέθηκε λίγα εκατοστά εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, ο ίδιος το είδε ξαφνικά και δεν μπόρεσε να το αποφύγει. Επικαλέστηκε τον μεγάλο όγκο του λεωφορείου, το οποίο κινείται πάντα στα όρια της μίας λωρίδας κυκλοφορίας.
«Βγαίνοντας από το τούνελ δεν είχε επαρκή ορατότητα, αιφνιδιάστηκε και δεν μπόρεσε να φρενάρει ενώ δεν μπορούσε να κάνει αποφευκτικό ελιγμό επειδή ήταν επικίνδυνος για τους επιβάτες του λεωφορείου», σημείωσε ο συνήγορος υπεράσπισης του οδηγού Γιάννης Μακρής.
«Αν δεν έπεφτε πάνω στα αυτοκίνητα των δικών μας παιδιών θα συνέχιζε την πορεία και θα βρισκόταν έξω από τον δρόμο. Θα μιλούσαμε για δεκάδες νεκρούς», αντέτεινε ο συγγενής των θυμάτων Άλκης Γκαραγκούνης.
voria.gr