Παρά το γεγονός ότι αυτά τα δύο κουμπάκια, της εισαγωγής αέρα στην καμπίνα και της ανακύκλωσης αέρα, υπάρχουν σε κάθε αυτοκίνητο εδώ και δεκαετίες, η χρήση τους φαίνεται πως συνεχίζει να πονοκεφαλιάζει τους οδηγούς.
Πότε...
Πότε...
χρησιμοποιούμε λοιπόν το ένα και πότε το άλλο; Είτε έχετε απλό χειροκίνητο σύστημα κλιματισμού με περιστροφικό διακόπτη είτε αυτόματο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο (ακόμα και διζωνικό) κλιματισμό, οι βασικές αρχές είναι ίδιες εδώ.
Η ανακύκλωση αέρα παραμένει η συχνότερη επιλογή κατά το καλοκαίρι, όχι όμως και τον χειμώνα. Η ανακύκλωση του αέρα της καμπίνας θα ψύξει γρηγορότερα το εσωτερικό περιβάλλον μια ζεστή μέρα, αφαιρώντας περιττό κόπο από τα εξαρτήματα της συσκευής. Φτάνει να μην επιλέξετε την ανακύκλωση μόλις ξεκινήσετε, όταν η καμπίνα είναι ακόμα καυτή δηλαδή!
Αποεπιλέγουμε πάντως την ανακύκλωση αέρα όταν τα τζάμια αρχίζουν να θαμπώνουν. Σε μια κρύα χειμωνιάτικη μέρα δηλαδή ή σε μια ξαφνική καλοκαιρινή μπόρα.
Η βασική ιδέα εδώ είναι πως το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου πρέπει να δουλεύει σαν τα οικιακά κλιματιστικά. Τα οποία ανακυκλώνουν τον αέρα του δωματίου ψύχοντάς τον ολοένα και περισσότερο, αντί να εισάγουν τον θερμότερο αέρα του εξωτερικού περιβάλλοντος. Το ίδιο ισχύει και στο AC του αυτοκινήτου.
Όταν λοιπόν το ζητούμενο είναι να δουλέψει γρήγορα και αποδοτικά ο κλιματισμός του αυτοκινήτου, η ανακύκλωση αέρα είναι η μόνη ενδεικνυόμενη δράση. Το ίδιο κάνουμε και όταν δεν θέλουμε να μπουν στην καμπίνα οι άσχημες οσμές του εξωτερικού χώρου, μπλοκάρουμε την εισαγωγή φρέσκου αέρα.
Αυτά υποδεικνύει ο ειδικός στο air conditioning του αυτοκινήτου Tamotsu Todoroki, παρά το γεγονός ότι όσα λέει έρχονται σε αντίθεση με τα εγχειρίδια των κατασκευαστών, τα οποία προτείνουν τις περισσότερες φορές την εισαγωγή αέρα ως τον πιο κατάλληλο τρόπο λειτουργίας του κλιματιστικού.
Ο λόγος γι’ αυτό δεν είναι μόνο το θάμπωμα των τζαμιών, αλλά και ο φόβος των κατασκευαστών για τον αέρα της καμπίνας, ο οποίος γίνεται ολοένα πιο ακάθαρτος και χαμηλής περιεκτικότητας σε οξυγόνο, μια κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις για τους επιβάτες.
Η γνωστή ιστοσελίδα How Stuff Works μας λέει πάντως πως αυτός είναι ένας μύθος που έχει επιβιώσει αδίκως πολύ. Το αυτοκίνητο δεν είναι ένα κλειστό σύστημα, καθώς αέρας περνά στο εσωτερικό του ακόμα και με το κλιματιστικό στη λειτουργία ανακύκλωσης αέρα. Αν καθίσετε πίσω από ένα απορριμματοφόρο, μας λέει το site, σε λίγο θα μπορέσετε να μυρίσετε τη δυσωδία που αναδίδει ακόμα και με την ανακύκλωση αέρα επιλεγμένη. Και σε κάθε περίπτωση, αφήνουμε πάντα (έστω και ελάχιστα ανοιχτό) κάποιο παράθυρο.
Οι νέας γενιάς ηλεκτρονικοί κλιματισμοί εναλλάσσουν αυτόματα τις δύο λειτουργίες, φροντίζοντας για τη φρεσκάδα του αέρα. Σε κάποια τελευταία μοντέλα το κουμπί της ανακύκλωσης απουσιάζει μάλιστα, καθώς αισθητήρες που παρακολουθούν θερμοκρασία και υγρασία στην καμπίνα λειτουργούν εδώ πλήρως αυτόνομα.
Η ανακύκλωση αέρα παραμένει η συχνότερη επιλογή κατά το καλοκαίρι, όχι όμως και τον χειμώνα. Η ανακύκλωση του αέρα της καμπίνας θα ψύξει γρηγορότερα το εσωτερικό περιβάλλον μια ζεστή μέρα, αφαιρώντας περιττό κόπο από τα εξαρτήματα της συσκευής. Φτάνει να μην επιλέξετε την ανακύκλωση μόλις ξεκινήσετε, όταν η καμπίνα είναι ακόμα καυτή δηλαδή!
Αποεπιλέγουμε πάντως την ανακύκλωση αέρα όταν τα τζάμια αρχίζουν να θαμπώνουν. Σε μια κρύα χειμωνιάτικη μέρα δηλαδή ή σε μια ξαφνική καλοκαιρινή μπόρα.
Η βασική ιδέα εδώ είναι πως το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου πρέπει να δουλεύει σαν τα οικιακά κλιματιστικά. Τα οποία ανακυκλώνουν τον αέρα του δωματίου ψύχοντάς τον ολοένα και περισσότερο, αντί να εισάγουν τον θερμότερο αέρα του εξωτερικού περιβάλλοντος. Το ίδιο ισχύει και στο AC του αυτοκινήτου.
Όταν λοιπόν το ζητούμενο είναι να δουλέψει γρήγορα και αποδοτικά ο κλιματισμός του αυτοκινήτου, η ανακύκλωση αέρα είναι η μόνη ενδεικνυόμενη δράση. Το ίδιο κάνουμε και όταν δεν θέλουμε να μπουν στην καμπίνα οι άσχημες οσμές του εξωτερικού χώρου, μπλοκάρουμε την εισαγωγή φρέσκου αέρα.
Αυτά υποδεικνύει ο ειδικός στο air conditioning του αυτοκινήτου Tamotsu Todoroki, παρά το γεγονός ότι όσα λέει έρχονται σε αντίθεση με τα εγχειρίδια των κατασκευαστών, τα οποία προτείνουν τις περισσότερες φορές την εισαγωγή αέρα ως τον πιο κατάλληλο τρόπο λειτουργίας του κλιματιστικού.
Ο λόγος γι’ αυτό δεν είναι μόνο το θάμπωμα των τζαμιών, αλλά και ο φόβος των κατασκευαστών για τον αέρα της καμπίνας, ο οποίος γίνεται ολοένα πιο ακάθαρτος και χαμηλής περιεκτικότητας σε οξυγόνο, μια κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις για τους επιβάτες.
Η γνωστή ιστοσελίδα How Stuff Works μας λέει πάντως πως αυτός είναι ένας μύθος που έχει επιβιώσει αδίκως πολύ. Το αυτοκίνητο δεν είναι ένα κλειστό σύστημα, καθώς αέρας περνά στο εσωτερικό του ακόμα και με το κλιματιστικό στη λειτουργία ανακύκλωσης αέρα. Αν καθίσετε πίσω από ένα απορριμματοφόρο, μας λέει το site, σε λίγο θα μπορέσετε να μυρίσετε τη δυσωδία που αναδίδει ακόμα και με την ανακύκλωση αέρα επιλεγμένη. Και σε κάθε περίπτωση, αφήνουμε πάντα (έστω και ελάχιστα ανοιχτό) κάποιο παράθυρο.
Οι νέας γενιάς ηλεκτρονικοί κλιματισμοί εναλλάσσουν αυτόματα τις δύο λειτουργίες, φροντίζοντας για τη φρεσκάδα του αέρα. Σε κάποια τελευταία μοντέλα το κουμπί της ανακύκλωσης απουσιάζει μάλιστα, καθώς αισθητήρες που παρακολουθούν θερμοκρασία και υγρασία στην καμπίνα λειτουργούν εδώ πλήρως αυτόνομα.