Τρίτη 5 Μαΐου 2020

Επιστροφή στο Σχολείο


 
Διευθυντής 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης
Καρακούσης Αθανάσιος

Πάνε περίπου 2 μήνες από το απόγευμα της 10ης Μαρτίου που ανακοινώθηκε η αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας στα σχολεία. Ο περιορισμός των μετακινήσεων γενικότερα στην κοινωνία και οι πρωτόγνωρες καταστάσεις που ζήσαμε, έχουν δώσει τη θέση τους σε ένα παράθυρο ελπίδας μετά και τις τελευταίες ανακοινώσεις των αρμόδιων αρχών.
Στην... 

 
 
εκπαίδευση καθηγητές και μαθητές καταβάλαμε τεράστιες προσπάθειες για την προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα της Εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης. Πιστεύω επιτυχημένα αν σκεφτεί κανείς την αφετηρία , τα μέσα και τις τεχνικές δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε. Θυμάμαι στην αρχή δεν είχαμε καν τα e-mail των κηδεμόνων , για να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους και η πρώτη επαφή έγινε με SMS στα κινητά. Στη συνέχεια η έλλειψη επιμόρφωσης στους καθηγητές στο συγκεκριμένο αντικείμενο και η διστακτικότητα μαθητών, γονέων και κηδεμόνων στην Τηλεκπαίδευση ήταν εμφανής. Γρήγορα όμως τη διαδέχθηκε η αποδοχή και η εργατικότητα των συναδέλφων που μέρα νύχτα προσπαθούσαν να δημιουργήσουν Ηλεκτρονικά μαθήματα στο eclass , και στο e-me με αποτέλεσμα πολλές φορές το σύστημα να μπλοκάρει. Σε αυτό συνέβαλαν και μερικές αστοχίες του Υπουργείου πχ οι εγγραφές στο Σχολικό Δίκτυο που κατά\ά τη γνώμη μου δεν χρειαζόταν, αλλά και φυσικά ο εξοπλισμός του Πανελλήνιου σχολικού Δικτύου ο οποίος έπρεπε να είχε αναβαθμιστεί εδώ και καιρό. Και στις Τηλεδιασκέψεις υπήρξαν τεχνικά προβλήματα αλλά σε γενικές γραμμές η Εξ Αποστάσεως εκπαίδευση θεωρώ ότι πέτυχε στο βασικό της στόχο που ήταν να κρατήσει την επαφή εκπαιδευτικών - μαθητών. Στο γνωστικό κομμάτι, κυρίως με επαναλήψεις και τεστ οι συνάδελφοί εκπαιδευτικοί κράτησαν το ενδιαφέρον των μαθητών τους.

Εδώ θα πρέπει να επισημάνω ότι η Εξ Αποστάσεως εκπαίδευση έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα στην Δευτεροβάθμια & Πρωτοβάθμια εκπαίδευση γιατί προϋποθέτει την υπευθυνότητα των μαθητών πρώτα στις παρουσίες στην σύγχρονη (Τηλεδιάσκεψη) , όσο και στις απαντήσεις των εργασιών και Τέστ στην ασύγχρονη μορφή της (eclass , e-me ) . Γι αυτό και η δυνατότητες της είναι συγκεκριμένες και περιορισμένες και δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην σχολική τάξη. Θα πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι το σχολείο δεν αφορά μόνο την εκπαίδευση των μαθητών ( γνώση ) αλλά διαμορφώνει χαρακτήρες και κοινωνικοποιεί τα νεαρά άτομα. Η άποψη μου είναι ότι οι μαθητές θα πρέπει να επανέλθουν στο γνώριμο σε αυτούς χώρο του σχολικού περιβάλλοντος έστω και για λίγο. Κυρίως οι μαθητές της Γ Τάξης θα πρέπει να επανέλθουν στις αίθουσες πριν ξεκινήσουν τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η πιθανότητα βέβαια να κολλήσει κάποιος μαθητής η εκπαιδευτικός υπάρχει, και όλοι μας φοβόμαστε, αλλά ο ίδιος φόβος πιστεύω υπάρχει σε κάθε μετακίνηση, επαφή και κοινωνική δραστηριότητα. Ο κηδεμόνας θα πρέπει να πάρει και την τελική απόφαση μιας και το Υπουργείο δίνει τη δυνατότητα της μη προσμέτρησης των απουσιών με υπεύθυνη δήλωση του στην περίπτωση που στο οικογενειακό περιβάλλον υπάρχει άτομο που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες. Οι εκπαιδευτικοί θα είμαστε εκεί και θα τους περιμένουμε.