Τετάρτη 15 Ιουλίου 2020

«Η Μεγάλη Εκκλησία έν αιχμαλωσία» - Ισλαμισμός κατά Χριστιανισμού





 


  Αθηνά Κατσαφάδου

   Ή Μεγάλη Εκκλησία της Αγίας του Θεού Σοφίας έγινε τζαμί. Ό συμβολισμός μιάς τέτοιας κίνησης τεράστιος. Αποδεικνύει πώς, ή Τουρκία δεν παλεύει για μία θέση περιφερειακής δύναμης στην παγκόσμια σκακιέρα, αλλά, μιάς μεγάλης δύναμης δίπλα στις ΗΠΑ, Κίνα, Ρωσία.

Με... 

 
 
 
 
όπλο τον δήθεν εκσυγχρονισμένο ισλαμισμό ό Ερντογάν μετατρέπει τον κοσμικό χαρακτήρα του τουρκικού κράτους πού θέσπισε ό Κεμάλ σε θρησκευτικό κράτος. Βούλησή και όνειρό του να γίνει χαλίφης όλων των μουσουλμάνων.


Όπως ό εκάστοτε σουλτάνος της πάλαι ποτέ Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Εκμεταλεύεται πλήρως την έλλειψη σοβαρής εξωτερικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης πού χαράζεται από την ανέκαθεν φιλότουρκη Γερμανία , την ανεξήγητη ́ ́συμπάθεια ́ ́ προς το πρόσωπό του πού του επιδεικνύει ό προέδρος Τράμπ , και την ασταθή καί πρόσκαιρη συμμαχία του με τον προαιώνιο εχθρό του την Ρωσία.

Εκμεταλεύεται κυρίως το προεκλογικό και επαμφοτερίζον κλίμα των ΗΠΑ. Εκμεταλεύεται , την δεινή οικονομική θέση πού έχει περιέλθει ή Ελλάδα λόγω των μνημονίων πού μας έχουν επιβάλλει οί ́ ́εταίροι ́ ́, με τις γνωστές συνέπειες. Εκμεταλεύεται, ως γερός παίκτης τις αδυναμίες του αντιπάλου. Τά θέλει όλα, και ή δυνατόν χωρίς κόστος.

Ή μετατροπή σε τζαμί του κατ ́ εξοχήν συμβόλου της Ορθοδοξίας της Αγίας Σοφίας δηλώνει πώς , στόχος του είναι ή προκλητική κατίσχυση του Ισλάμ έναντι τουΧριστιανισμού. Δίπλα ακριβώς από την Αγία Σοφία, είναι το μπλέ τζαμί, τό σουλτάν Αχμέτ τζαμί , τοοποίο χτίστηκε χίλια χρόνια αργότερα. Τεράστιο, γυαλιστερό, φανταχτερό στην προσπάθειά του να αναμετρηθεί με το μεγαλοπρεπές
πρότυπό του .

Γιατί θέλησε να ισλαμοποιήσει το σύμβολο της χριστιανοσύνης;

Ήθελε να διακηρύξει urbietorbi πώς ό νεοοθωμανισμός επιβάλλει την επανασύσταση της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Και ότι οί Οθωμανοί κατέκτησαν το Βυζάντιο. Αυτό τον συμβολισμό είχε ή μετατροπή. Γνωρίζει καλά τι σηματοδοτεί για τον Ελληνισμό ή Αγιά Σοφιά αλλά και για όλους τους χριστιανούς του πλανήτη.

Γνωρίζει, την μοναδική αξία του μνημείου. Γνωρίζει, την θρησκευτική αξία , την ιστορική αξία, την αρχιτεκτονική και καλλιτεχνική αξία. Γί ́ αυτό το επέλεξε. Ήταν κίνηση ισχύος. Καί κίνηση επανακυριαρχίας του Ισλάμ, στα νερά της Μεσογείου.

Perse, ή Κωνσταντινούπολη οσονούπω, θα ξαναγίνει ή επίσημη πρωτεύουσα των νεοοθωμανών.Ξεχνάει όμως, πώς ή Αγία του Θεού Σοφία χτίστηκε (537 μΧ) από άλλους, πού ήταν χριστιανοί ορθόδοξοι και όχι μουσουλμάνοι.

Ό Μωάμεθ γεννήθηκε το 570 μΧ. Ή απαράμιλλη τεχνική της αρτιότητα με κυρίαρχο τον μεγαλύτερο τρούλο πού κατασκευάστηκε ποτέ μέχρι την ανέγερση του τρούλου του Αγίου Πέτρου στην Ρώμη χίλια χρόνια αργότερα.

Ό ίδιος τρούλος ενέπνευσε την μορφή των θολωτών τζαμιών του Ισλάμ πού κατασκευάστηκαν όταν οί Άραβες εγκατάλειψαντην μητρική τους γή στην έρημο όπου τελούσαν την λατρεία τους σε ανοιχτούς χώρους. Και επειδή φρόντισε να μας θυμίσει ό νεοσουλτάνοςπώς το Ισλάμ θα επιστρέψει στην Ιερουσαλήμ, στον ́ ́Θόλο του Βράχου ́ ́, στο ιερό τέμενος του Άλ Αχτσά , ό θόλος, αυτός ό θόλος, έγινε κάτ ́ εικόνα και ομοίωση των τρούλων των δικών μας ναών , των εκκλησιών της Ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας (Βυζάντιο ).


Και μάλιστα, να του θυμίσουμε εμείς με την σειρά μας, πώς ό χαλίφης Άμπντ αλ – Μαλίκ ζήτησε από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό Β ́, τον έβδομο αιώνα, να τού στείλει βυζαντινούς τεχνίτες για την κοπή των πολύχρωμων λίθων και γυάλινων ψηφίδων πού λάμπουν όταν πέφτει πάνω τους το φώς.

Τόσο ή κυκλική οροφή του όσο και τά ζωηρόχρωμα ψηφιδωτά του , καθώς και ή μεγάλη επιγραφή μήκους 240 μέτρων πού διατρέχει κυκλικά την βάση του θόλου και φέρει στίχους από το Κοράνι μαρτυρούν τις βυζαντινές καταβολές του . Πάνωστην ρωμέϊκη πνευματικότητα ,και στην απαράμιλλη μαστορική των βυζαντινών στηρίχτηκαν οί μουσουλμάνοι για να κατασκευάσουν τά τζαμιά τους. Τιμούσαν μια καθαρά χριστιανική αρχιτεκτονική τεχνοτροπία . Ρωμέϊκη τεχνοτροπία.

Και επειδή ό αποχαλινωμένος Ερντογκάν επιθυμεί να ξαναδεί ισλαμική την Ανδαλουσία και τήν Κόρδοβα στον Ισπανικό νότο πρέπει και εμείς , πάλι , να του θυμίσουμε πώς, τά καταπληκτικά βυζαντινά ψηφιδωτά στο τέμενος Μεθκίτα, το μεγάλο τζαμί της Κόρδοβα , τον
δέκατο αιώνα, κατασκευάστηκαν κατά παραγγελία του Χαλίφη άλ – Χακάμτου Β ́ από ρωμιούς τεχνίτες !

Οί Άραβες, πολύ πιο εκλεπτυσμένοι από τους Τούρκους, κατέγραφαν τον θαυμασμό τους για το μεγάλο ρολόϊ της Αγιάς Σοφιάς με τις εικοσιτέσσερεις πόρτες πού ανοιγόκλειναν σημαίνοντας τις ώρες.

Άλλωστε, οί Σελτζούκοι Τούρκοι, ήταν ένας νομαδικός μογγολικός λαός πού μιλούσε μία γλώσσα την ουιγουρική ή οποία ομιλείται ακόμηκαι σήμερα από την μουσουλμανική μειονότητα των Ουιγούρων της Δυτικής Κίνας. Αυτοί είναι οί πρόγονοι των Τούρκων. Έξ ́ ού και ή υποστήριξη τους από τον Ερντογάν κατά της Κίνας.

Οί Σελτζούκοι και μετέπειτα Οθωμανοί Τούρκοι , δεν έχουν καμμία σχέση με τους Άραβες , τόν αραβικό πολιτισμό και την αραβική ιστορία. Ερχόμενοι από τις μακρυνές στέπες δεινοί ιππείς και πολεμιστές, τον 11ο αιώνα, ασπάστηκαν τον ισλαμισμό , έβαλαν πόδι με την μάχη του Ματζικέρτ το 1071 στην Μικρά Ασία και σιγά- σιγά έγιναν κύριοι της περιοχής επωφελούμενοι από την Α ́ Άλωση της Βυζαντινής αυτοκρατορίας το 1204 από τους Φράγκους της Δ ́ Σταυροφορίας.

Αφού μας απομύζησαν και μας αποδυνάμωσαν οί ομόθρησκοι Δυτικοί, προετοίμασαν τήν Β ́Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453 από τους Οθωμανούς. Κάτι τέτοιο δεν στήνεται εναντίον μας και σήμερα ;

Είμαστε , εμείς , οί Ρωμηοί, ή Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία (Βυζάντιο) , πού δεχτήκαμε την πρώτη επίθεση της μουσουλμανικης Τζιχάντ (ιερός πόλεμος) τον 7ο αιώνα από τους Άραβες εναντίον της βυζαντινής επαρχίας της Συρίας (636).

Ό πάπας Βενέδικτος ΙΣΤ ́ το 2006 σε μία διαλεξή του στο Ρέγκεσμπουργκ χρησιμοποίησε μία ιδιαιτέρως δριμεία επίθεση προς το επιθετικό Ισλάμ από το έβδομο τμήμα τού ́ ́Διαλόγου με έναν Πέρση ́ ́ πού έγραψε ό αυτοκράτορας Μανουήλ λίγο μετά το 1391. Παραθέτει αυτολεξεί τά λόγια του αυτοκράτορα : ́ ́

Δείξε μου τι νέο έφερε ό Μωάμεθ και εκεί θα βρείς μόνο πράγματα διαβολικά και απάνθρωπα, όπως ή διαταγή του να διαδοθεί με το σπαθίή πίστη πού κήρυττε.... ́ ́.

Ή διάλεξη του πάπα Βενέδικτου θέτει ένα ευρύτερο ζήτημα: Tήν έν γένει σχέση του Βυζαντίου με το αντίπαλο Ισλάμ. Όταν οί φυλές της Αραβίας με καθοδηγητή την νέα θρησκεία του Ισλάμ, κατέλαβαν το μεγαλύτερο τμήμα της ανατολικής Μεσογείου, το Βυζάντιο τους αναχαίτισε.


Το Βυζάντιο ανέκοψε την επέκτασή τους στην Μικρά Ασία ,τους εμπόδισε να διασχίσουν τά Δαρδανέλια , και να περάσουν έτσι στα Βαλκάνια.

Ή ίδια ή Κωνσταντινούπολη άντεξε με επιτυχία σε πολλές πολιορκίες. Εάν το Βυζάντιο δεν είχε απωθήσει το 678 την επέκτασή τους, οί μουσουλμανικές δυνάμεις θα είχαν διαδόσει το Ισλάμ τον 7ο αιώνα σε όλα τά Βαλκάνια, στην Ιταλία και στην Δύση. Παρακωλύοντας αυτή την ενδεχόμενη κατάκτηση , το Βυζάντιο έκανε δυνατήτην ύπαρξη της Ευρώπης.

Έδωσε χρόνο στις Δυτικές Χριστιανικές Δυνάμεις πού ήταν διαιρεμένες σε μικρές μονάδες, να αναπτύξουν ή κάθε μια τη δική της ισχύ.

Ή Μεγάλη Εκκλησιά δεν είναι απλά ένα μνημείο παγκόσμιας εμβέλειας. Είναι το σύμβολο του Χριστιανισμού. Είναι κυρίως τοσύμβολο του Ορθόδοξου Ρωμηού, είναι τοσύμβολο του Βυζαντίου.

Γιατί, κανείς από την πολιτική ηγεσία της χώρας μου δεν ανέδειξε το ιστορικό βάθος, την πνευματικότητα, και τον τεράστιο συμβολισμό πού έχει ή Αγιά ΣΟΦΙΑ για τον ελληνισμό ;

Υπήρξε όμως, εξαιρετική ή δήλωση της βυζαντινολόγου κυρίας Ελένης Γλύκατζη Αρβελέρ.

Μίλησε με την καρδιά της, έξω από πολιτική ορθότητα και άλλες τέτοιες ανοησίες. Διέσωσε την αξιοπρέπειά μας.

Ναι, κυρία Αρβελέρ.

Δακρύζουν τά ψηφιδωτα, χτυπάνε πένθιμα οί καμπάνες.

Ναι κυρία Αρβελέρ.

Στην βαρβαρότητα του Τούρκου τά συμφωνημένα υπονοούμενα του λαού μας σιγοψιθυρίζουν με την δική σας φωνή:

«Σώπασε κυρά Δέσποινα και μη πολυδακρύζεις. Πάλι με χρόνια με καιρούς , πάλι δικά μας θα ́ναι»

Αθηνά Κατσαφάδου, Δικηγόρος